Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Paracelsus schreef op 12-11-2022 om 17:34:

Mijn kind heeft best wel wat vriendjes die in de kou zitten op dit moment. Ouders die de verwarming niet hoger zeggen dan 17 graden brr. Van sommige weet ik dat ze wel doorgaan met borrels en etentjes.
Ikzelf vind het een onbegrijpelijke keus.

Dot begrijp ik ook niet. Ik denk inderdaad dat er op de terrassen  die zo vol zitten ook mensen zitten die de schone schijn op houden. Of gewoon de knop niet kunnen omzetten, ondanks dat het wel moet.

Extra triest dat kinderen  daar dan weer de dupe van worden.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

12-11-2022 om 17:38

lientje69 schreef op 12-11-2022 om 17:19:

Ik zie het helaas wel, ook in familie kring helaas.

Ik ken er ook genoeg en het worden steeds meer mensen die op vanalles moeten bezuinigen. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

12-11-2022 om 17:39

Cle0 schreef op 12-11-2022 om 17:38:

[..]

Misschien vinden ze 17 graden wel lekker. Die van mij staat ook niet ook hoger, vrijwillige keus.

Nee hoor, voorheen was het er altijd warm. De kinderen spelen nu liever hier bij ons

Mijn hart brak wel toen een jongen vertelde dat het hier zo lekker voelt en dat hij brood kan eten. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

12-11-2022 om 17:41

lientje69 schreef op 12-11-2022 om 17:38:

[..]

Dot begrijp ik ook niet. Ik denk inderdaad dat er op de terrassen die zo vol zitten ook mensen zitten die de schone schijn op houden. Of gewoon de knop niet kunnen omzetten, ondanks dat het wel moet.

Extra triest dat kinderen daar dan weer de dupe van worden.

Ja, het is toch een sociaal geheel. Dan ben je waarschijnlijk minder snel geneigd om te zeggen. “Sorry, wij kunnen het niet meer”

Paracelsus schreef op 12-11-2022 om 17:39:

[..]

Nee hoor, voorheen was het er altijd warm. De kinderen spelen nu liever hier bij ons

Mijn hart brak wel toen een jongen vertelde dat het hier zo lekker voelt en dat hij brood kan eten.

Ah oke, ja dan zijn dat rare keuzes.

Ach dat snap ik inderdaad, dat is sneu!

ZanyHeron88

ZanyHeron88

12-11-2022 om 17:44

Cle0 schreef op 12-11-2022 om 17:41:

[..]

Ah oke, ja dan zijn dat rare keuzes.

Ach dat snap ik inderdaad, dat is sneu!

Dit gezin doet het niet hoor. Zij hebben het nooit breed gehad. 
maar ook andere kinderen zeggen dat het hier behaaglijk is en thuis koud. Net als op school. Ik vrees wel voor de winter.

Ik ken ook een gezin die roepen dat 17 graden zo goed is voor het milieu, maar wel jaarlijks 3 vliegvakanties maken zonder de kinderen om even me-time te pakken.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

12-11-2022 om 17:45

Maar zou de horeca echt een graadmeter zijn? Dat zou voor mij toch wel een van de laatste bezuinigingen zijn. Liever schrap ik dan eerst allerlei andere zaken. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

12-11-2022 om 17:46

Mug schreef op 12-11-2022 om 17:45:

Maar zou de horeca echt een graadmeter zijn? Dat zou voor mij toch wel een van de laatste bezuinigingen zijn. Liever schrap ik dan eerst allerlei andere zaken.

Ik vermoed dus van niet.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

12-11-2022 om 17:46

Paracelsus schreef op 12-11-2022 om 17:46:

[..]

Ik vermoed dus van niet.

Nee, denk ik inderdaad ook niet. 

Nee, in de horeca zie je alleen de mensen die krap zitten en de tering naar de nering zetten niet. 
Wie nog genoeg heeft, zit nog lekker op het terras.
Wie krap zit, maar ook in ontkenning: lekker op het terras. 
En zo zit de horeca vol. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-11-2022 om 17:50

ik ken ook weinig mensen die het echt moeilijk hebben. 
En hier de horeca ook steeds vol. Uit eten moet echt op reservatie want anders vol. Elk feestje in de kroegen hier, zit de boel vol. 

Mug schreef op 12-11-2022 om 17:45:

Dat zou dus voor mij echt de eerste bezuiniging zijn.

Ik denk dat het voor de mensen die het kunnen betalen het ook een manier is om de afgelopen twee jaar in te halen voor hun gevoel. Dus niet gek dat het drukker is, ondanks dat veel mensen het juist slechter hebben.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

12-11-2022 om 18:15

MrsMary schreef op 12-11-2022 om 17:56:

[..]

Dat zou dus voor mij echt de eerste bezuiniging zijn.

Dat is op zich ook logischer denk ik,  maar ik vind gaan lunchen altijd zo gezellig 

Horeca is voor mij geen goede graadmeter de mensen met weinig geld zei je daar niet. Armoede wordt vaak in stilte geleden. Het is ook een onderwerp waar nog vaak een soort schaamte omheen hangt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.