Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

LostJellyfish83

LostJellyfish83

22-10-2022 om 19:17

Herfstappeltaart schreef op 22-10-2022 om 19:07:

[..]

Nou ik kan me best voorstellen dat dat geklaag door mensen die het hartstikke goed hebben kan irriteren bij mensen die van heel weinig moeten rondkomen.

Ja, dat dan weer wel inderdaad.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

22-10-2022 om 19:19

[..]

Nou ik kan me best voorstellen dat dat geklaag door mensen die het hartstikke goed hebben kan irriteren bij mensen die van heel weinig moeten rondkomen.

Dat geloof ik wel. Maar als je dit doortrekt zou je nergens meer over kunnen klagen, want er is altijd wel iemand in een meer penibele situatie dan jezelf. 

[..]

Ik kan mij dat ook heel goed voorstellen. Ik heb het zelf gewoon goed mijn boodschappen zijn wel ongeveer 6% duurder geworden maar heb nog genoeg posten waarop ik kan bezuinigen zonder dat het leven minder aangenaam wordt (flesjes wijn en borrelhapjes bijvoorbeeld). Maar ik stond van de week een tikkeltje verbijsterd te kijken toen iemand stond te te klagen dat het verwarmen van zijn zwembad zo duur was geworden. Vond dat heel wereld vreemd gezeur.

[..]

Inderdaad, ik vind het gênant om, wanneer je het goed hebt, over dit soort dingen hardop  te klagen,  dan heb je weinig inlevingsvermogen naar die mensen, die echt reden hebben om te klagen, maar het niet doen. 

Tuinfluiter schreef op 22-10-2022 om 19:27:

[..]

Ik kan mij dat ook heel goed voorstellen. Ik heb het zelf gewoon goed mijn boodschappen zijn wel ongeveer 6% duurder geworden maar heb nog genoeg posten waarop ik kan bezuinigen zonder dat het leven minder aangenaam wordt (flesjes wijn en borrelhapjes bijvoorbeeld). Maar ik stond van de week een tikkeltje verbijsterd te kijken toen iemand stond te te klagen dat het verwarmen van zijn zwembad zo duur was geworden. Vond dat heel wereld vreemd gezeur.

Ja dit dus.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

22-10-2022 om 19:30

Tuinfluiter schreef op 22-10-2022 om 19:27:

[..]

Ik kan mij dat ook heel goed voorstellen. Ik heb het zelf gewoon goed mijn boodschappen zijn wel ongeveer 6% duurder geworden maar heb nog genoeg posten waarop ik kan bezuinigen zonder dat het leven minder aangenaam wordt (flesjes wijn en borrelhapjes bijvoorbeeld). Maar ik stond van de week een tikkeltje verbijsterd te kijken toen iemand stond te te klagen dat het verwarmen van zijn zwembad zo duur was geworden. Vond dat heel wereld vreemd gezeur.

Ghe ja, dat is wel heel wereldvreemd 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

22-10-2022 om 19:33

felija schreef op 22-10-2022 om 19:28:

[..]

Inderdaad, ik vind het gênant om, wanneer je het goed hebt, over dit soort dingen hardop te klagen, dan heb je weinig inlevingsvermogen naar die mensen, die echt reden hebben om te klagen, maar het niet doen.

Ja, maar het ging ook over bv dit forum/topic. Waarom zou je hier niet even mogen klagen dat je gebruikelijke boodschappen nu wel erg duur geworden zijn? Voor veel mensen is het wennen,  ook als je geld zat hebt. 

Paracelsus schreef op 22-10-2022 om 19:19:

[..]

Dat geloof ik wel. Maar als je dit doortrekt zou je nergens meer over kunnen klagen, want er is altijd wel iemand in een meer penibele situatie dan jezelf.

Van klagen word je niet echt gelukkig kijk liever naar wat je wel hebt en tel je zegeningen. Ik hoor mensen klagen over enorme prijsstijgingen voor de boodschappen maar ik betaal nu 6% meer dat merk ik wel maar kan ik gelukkig wel op echte luxe artikelen of een uitstapje minder bezuinigen. Ik heb medelijden met de echte minima die dat niet kunnen. Heel veel mooie dingen zoals genieten van de natuur en een mooie wandeling maken zijn gelukkig nog gratis.

Tuinfluiter schreef op 22-10-2022 om 19:44:

[..]

Van klagen word je niet echt gelukkig kijk liever naar wat je wel hebt en tel je zegeningen. Ik hoor mensen klagen over enorme prijsstijgingen voor de boodschappen maar ik betaal nu 6% meer dat merk ik wel maar kan ik gelukkig wel op echte luxe artikelen of een uitstapje minder bezuinigen. Ik heb medelijden met de echte minima die dat niet kunnen. Heel veel mooie dingen zoals genieten van de natuur en een mooie wandeling maken zijn gelukkig nog gratis.

Daar heb ik ook medelijden mee. Ik vind die programma’s waarbij ze een week op bijstandsniveau gaan leven ook altijd zo idioot. Een week is wel te doen, maar als zo’n situatie jaren duurt. En er dan ook nog eens sterke inflatie overeen komt, dan wordt het lastig om je hoofd boven water te houden.

Madamecannibale schreef op 22-10-2022 om 20:01:

[..]

Daar heb ik ook medelijden mee. Ik vind die programma’s waarbij ze een week op bijstandsniveau gaan leven ook altijd zo idioot. Een week is wel te doen, maar als zo’n situatie jaren duurt. En er dan ook nog eens sterke inflatie overeen komt, dan wordt het lastig om je hoofd boven water te houden.

Ja, precies. Ik red het ook best een week met heel karig eten maar daarna wil je wel weer eens wat gevarieerder eten. Of dan moet je iets noodzakelijk vervangen of je hebt ziektekosten die niet 100% gedekt worden, etc. etc.

Madamecannibale schreef op 22-10-2022 om 20:01:

[..]

Klopt met genoeg kleding en goede schoenen red je het wel een tijdje. Maar als de koelkast of wasmachine van een echte minima het begeeft heeft die een flink probleem.

Een weekje voordelig koken is een leuke uitdaging maar als het echt altijd moet is dat een stuk moeilijker en niet leuk meer.

Mug schreef op 22-10-2022 om 19:33:

[..]

Ja, maar het ging ook over bv dit forum/topic. Waarom zou je hier niet even mogen klagen dat je gebruikelijke boodschappen nu wel erg duur geworden zijn? Voor veel mensen is het wennen, ook als je geld zat hebt.

Je mist mijn punt. Het gaat mij niet om een keer verzuchten dat de boodschappen wel erg duur zijn geworden. Het gaat mij om het feit dat het vaak mensen zijn die nog genoeg keuzes hebben en zich benadeeld voelen zonder te willen kiezen. Zoals het voorbeeld wat iemand gaf over het zwembad.

Klagen dat luxe producten zo duur zijn geworden maar het ondertussen wel breed laten hangen. Prima, doe gewoon wat je gelukkig maakt. Maar tegelijkertijd klagen vind ik zo decadent, ondankbaar en kortzichtig, het irriteert me echt enorm. Zolang je de privilege hebt om te kiezen (veelal tussen luxe zaken) ipv gedwongen zijn om te kiezen in basisbehoeften vind ik het geklaag iig ongepast. 

Mensen hebben echt geen idee hoe duur arm zijn is. Denk alleen al aan isolatie, al is het maar een dik gordijn voor de voordeur, extra warme kleding tegen de kou, elektrische dekens, paneelverwarming. Duizenden mensen kunnen dit niet betalen met als gevolg dat ze wel extra moeten stoken en uiteindelijk duurder uit zijn of in de schulden komen.

Zuinige apparaten ipv oude energieslurpers of het allergoedkoopste wat maar kort meegaat. Veel bewerkte voeding wat de gezondheid schaadt en op den duur meer kosten met zich meebrengt en zo kan ik nog wel even doorgaan en dan heb ik het nog niet eens over stress, schaamte, depressies en niet meer mee kunnen in de maatschappij.

Dus ja, ik erger me aan mensen die constant klagen terwijl ze eigenlijk niks te klagen hebben.

Mug schreef op 22-10-2022 om 19:33:

[..]

Ja, maar het ging ook over bv dit forum/topic. Waarom zou je hier niet even mogen klagen dat je gebruikelijke boodschappen nu wel erg duur geworden zijn? Voor veel mensen is het wennen, ook als je geld zat hebt.

Ik hoor soms enorme kosten verhogingen voorbij komen, maar ik heb goed inzicht op mijn uitgave en bij mij is het 6%. Hoeveel  zijn jullie dan meer kwijt en kun je dat nog opvangen door andere keuzes te maken. Ik ben bijvoorbeeld minder dure koffie gaan gebruiken aanbiedingen van de AH ipv Simon Levelt en eet een dagje meer vegetarisch. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

22-10-2022 om 20:32

Tuinfluiter schreef op 22-10-2022 om 20:27:

[..]

Ik hoor soms enorme kosten verhogingen voorbij komen, maar ik heb goed inzicht op mijn uitgave en bij mij is het 6%. Hoeveel zijn jullie dan meer kwijt en kun je dat nog opvangen door andere keuzes te maken. Ik ben bijvoorbeeld minder dure koffie gaan gebruiken aanbiedingen van de AH ipv Simon Levelt en eet een dagje meer vegetarisch.

Ik betaal echt heel veel meer hoor dan 6%. Boter , eieren, vlees en zuivel zijn echt enorm gestegen. Het enige wat ik kan doen is stoppen met het kopen van biologische producten. Daar denken we nu wel serieus over na in elk geval.

Paracelsus schreef op 22-10-2022 om 20:32:

[..]

Ik betaal echt heel veel meer hoor dan 6%. Boter , eieren, vlees en zuivel zijn echt enorm gestegen. Het enige wat ik kan doen is stoppen met het kopen van biologische producten. Daar denken we nu wel serieus over na in elk geval.

Ik ook, dat soort producten zijn inderdaad een stuk duurder. Maar ook de gestegen brandstofprijzen (ook al zijn ze al even hoog) hakten er flink in.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.