Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Marquise schreef op 20-10-2022 om 12:15:

Maar zijn niet vooral die luiers heel prijzig? Toos Kinderloos hier maar ik dacht dat luiers vaak behoorlijk duur zijn. Niet dat je zonder kan maar dat vertekent wel wat je per week uitgeeft.

Klopt hoor. Toen mijn kinderen nog in de luiers zaten ( ) waren luiers ook duur. 

Paracelsus schreef op 20-10-2022 om 18:02:

[..]

Dat is de vega(n) / deug politie .

Misschien eens de hand in eigen boezem steken?

Cookielover schreef op 20-10-2022 om 20:19:

[..]

Klopt hoor. Toen mijn kinderen nog in de luiers zaten ( ) waren luiers ook duur.

Ik heb de jongste er gelukkig net uit maar vond het best meevallen. Als ze niet meer de hele dag verschoont hoeven te worden zoals aan het begin ben je iets van E25 per maand kwijt voor de luiers. (side note, daar zitten wel drie dagen per week kdv bij waar ze ook de luiers verzorgen)

Madamecannibale schreef op 20-10-2022 om 19:28:

[..]

Die koffiecupjes van de Aldi zijn inderdaad heel goed, die haal ik daar ook altijd. Bij de Aldi vind ik sommige zuivel ook prima qua prijs en de Milner kaas is er vaak ook goedkoper. Daarnaast heeft Aldi hele lekkere aanmaaklimonade, en veel keuze aan broodjes. Ik kwam er vroeger nooit maar tegenwoordig zit er eentje niet zo ver bij mij vandaan en dat is een hele nette winkel en fijn overzichtelijk.

O goeie tip van de Milner kaas. Dankjewel. Aldi is voor mij wat verder weg dan Lidl daarom kom ik er minder. Als het andersom was zou ik er ook meer kopen denk ik.

[..]

Nouw....volgens mij doe jij  zelf een flinke duit in dit zakje hoor.

Herfstappeltaart schreef op 21-10-2022 om 08:02:

[..]

O goeie tip van de Milner kaas. Dankjewel. Aldi is voor mij wat verder weg dan Lidl daarom kom ik er minder. Als het andersom was zou ik er ook meer kopen denk ik.

Voor mij is het net andersom. Dichtbij zit de Albert Heijn en de Aldi en verder weg de Jumbo en de Lidl. De Lidl zit in een winkelcentrum waar ik niet zo graag kom, vandaar dat ik die winkel meestal oversla, terwijl ze qua groente en fruit wel echt hele goed schijnen te zijn.

[..]

Hou op zeg. Tot nu toe niet gereageerd maar ik ben al sinds mijn 10e vegetariër en nu 39. Ik heb geen tekorten en kook nooit "from scratch". 

Maar goed on topic maar weer. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

21-10-2022 om 11:53

Broodtrommel schreef op 21-10-2022 om 11:31:

[..]

Hou op zeg. Tot nu toe niet gereageerd maar ik ben al sinds mijn 10e vegetariër en nu 39. Ik heb geen tekorten en kook nooit "from scratch".

Maar goed on topic maar weer.

Een zinnige bijdrage ook…

Ik poste hier gewoon mijn boodschappenlijstje en dat ik dus soms aan 100 euro kom op 1 dag. Dat was compleet ontopic. En daarnaast staan er helemaal geen gekke dingen op mijn lijstje . Dat er volgens reacties komen dat ik ook vegan kan eten om geld te besparen ben ik een beetje zat. Op Facebook ( budget groepen) komt dat ook steeds meer naar voren, met toevoeging, dat is ook gezonder.

Nou nee dat is het niet..

Sowieso is vegan helemaal niet goedkoper, want al die vleesvervangers zijn nog steeds niet goedkoper dan vlees.

Paracelsus schreef op 21-10-2022 om 11:53:

[..]

Een zinnige bijdrage ook…

Ik poste hier gewoon mijn boodschappenlijstje en dat ik dus soms aan 100 euro kom op 1 dag. Dat was compleet ontopic. En daarnaast staan er helemaal geen gekke dingen op mijn lijstje . Dat er volgens reacties komen dat ik ook vegan kan eten om geld te besparen ben ik een beetje zat. Op Facebook ( budget groepen) komt dat ook steeds meer naar voren, met toevoeging, dat is ook gezonder.

Nou nee dat is het niet..

Net zo nuttig als het over de deug/ Vega politie te hebben. Dan kan je reacties verwachten. En dat jij tekorten hebt opgelopen hoeft dat niet zo te zijn voor anderen. 

Lady_Violet

Forum Moderator

Moderator

21-10-2022 om 13:36

Het gaat nu wel vervelend vaak off-topic over gezonde voeding, een vegan leefstijl en dergelijke. Ik stel voor dat jullie die discussie in een ander topic voortzetten. 

Forum Moderator schreef op 21-10-2022 om 13:36:

Het gaat nu wel vervelend vaak off-topic over gezonde voeding, een vegan leefstijl en dergelijke. Ik stel voor dat jullie die discussie in een ander topic voortzetten.

Inderdaad, dit heeft weinig meer met het onderwerp te maken.

Tot nu toe is oktober erg mild, en voorlopig word er ook nog niet veel koud verwacht. Ik hoop dat het scheelt in de stookkosten.

wild-flower

wild-flower

21-10-2022 om 14:20 Topicstarter

Hier staat o.a. hoe de verschillende energieleveranciers de 190 euro korting voor november en voor december verrekenen .

https://www.energievergelijk.nl/nieuws/zo-krijg-jij-de-energiecompensatie-van-380-euro-op-je-rekening

Paracelsus schreef op 20-10-2022 om 17:29:

[..]

Dan heb je alleen wel weer kans dat je ook veel oxaalzuur binnenkrijgt en dat zorgt voor een verminderde opname van calcium , ijzer en magnesium.

Je bent me net voor!  Inderdaad oppassen voor oxaalzuur!

wild-flower schreef op 21-10-2022 om 14:20:

Hier staat o.a. hoe de verschillende energieleveranciers de 190 euro korting voor november en voor december verrekenen .

https://www.energievergelijk.nl/nieuws/zo-krijg-jij-de-energiecompensatie-van-380-euro-op-je-rekening

Op de site van energiedirect staat inmiddels ook hoe ze het doen. Ben je op de 1e van november/december klant, dan krijg je 190 euro. Ze verrekenen het met je termijnbedrag en andere openstaande bedragen, mocht er iets overblijven dan krijg je dat voor het eind van de maand op je rekening gestort. Prima wat mij betreft. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.