Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

20-10-2022 om 15:51

bieb1963 schreef op 20-10-2022 om 15:30:

[..]

Dat is de vraag niet. Het zou best kunnen dat een uitgebalanceerd plantaardig dieet heel gezond is. Met de kanttekening, dat de meeste mensen toch echt te weinig kennis, tijd, ervaring enz hebben om je voeding constant uit te balanceren....

Maar dus even terug naar de vraag: Als je geheel geen zuivel eet/drinkt, hoe kom je dan aan voldoende calcium...?

(Donker)groene bladgroenten bevatten vrij veel calcium. Tahoe. Plantaardige melk (bevat vrijwel altijd toegevoegde calcium).

Coreopsis schreef op 20-10-2022 om 15:51:

[..]

Plantaardige melk (bevat vrijwel altijd toegevoegde calcium).

Maar als je het dan uit kostenoverweging zelf gaat maken niet meer, dan moet je daar wel de kennis van hebben dat je dat dan weer compenseert ergens anders.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

20-10-2022 om 15:59

bieb1963 schreef op 20-10-2022 om 15:31:

[..]

Welke super zit dan wél bij je in de buurt? Andere supers hebben toch ook regelmatig vele aanbiedingen?

De AH en de Jumbo. Ik koop ook vaak aanbiedingen hoor. Er zitten ook wat kassen in de buurt ( Westland) . 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

20-10-2022 om 16:52

Ysenda schreef op 20-10-2022 om 15:55:

[..]

Maar als je het dan uit kostenoverweging zelf gaat maken niet meer, dan moet je daar wel de kennis van hebben dat je dat dan weer compenseert ergens anders.

Dan dus voldoende bladgroente en tahoe eten  .

ZanyHeron88

ZanyHeron88

20-10-2022 om 17:29

Coreopsis schreef op 20-10-2022 om 16:52:

[..]

Dan dus voldoende bladgroente en tahoe eten .

Dan heb je alleen wel weer kans dat je ook veel oxaalzuur binnenkrijgt en dat zorgt voor een verminderde opname van calcium , ijzer en magnesium. 

Paracelsus schreef op 20-10-2022 om 17:29:

[..]

Dan heb je alleen wel weer kans dat je ook veel oxaalzuur binnenkrijgt en dat zorgt voor een verminderde opname van calcium , ijzer en magnesium.

Maar schiet jij niet een beetje door in het balanceren? Naar jouw maatstaven had ik al lang half dood moeten zijn.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

20-10-2022 om 17:37

Moxxie schreef op 20-10-2022 om 17:35:

[..]

Maar schiet jij niet een beetje door in het balanceren? Naar jouw maatstaven had ik al lang half dood moeten zijn.

Hoe dat zo?

bieb1963 schreef op 20-10-2022 om 15:30:

[..]

Dat is de vraag niet. Het zou best kunnen dat een uitgebalanceerd plantaardig dieet heel gezond is. Met de kanttekening, dat de meeste mensen toch echt te weinig kennis, tijd, ervaring enz hebben om je voeding constant uit te balanceren....

Maar dus even terug naar de vraag: Als je geheel geen zuivel eet/drinkt, hoe kom je dan aan voldoende calcium...?

Weet je dat serieus niet?

Bijvoorbeeld in zaden, noten, peulvruchten en granen als teff en amarant. Bijvoorbeeld een maaltijd met zwarte bonen en sesamzaadjes met wat spinazie. Ik bak graag zadencrackers met chiazaad, lijnzaad, sesamzaad, zonnebloempitten en pompoenpitten. Ook omega 3 zit in chiazaad, lijnzaad, walnoten en zeewier bijvoorbeeld.

Dus ik zou zeggen: elke dag wat zadenmix en een handje noten. 

....voor de hoeveelste keer verzandt dit topic weer in een voedings/dieettopic?

Ik ben de tel kwijt. En het zijn steevast dezelfde mensen die maar off topic blijven gaan

ZanyHeron88

ZanyHeron88

20-10-2022 om 18:02

Desideria schreef op 20-10-2022 om 17:58:

....voor de hoeveelste keer verzandt dit topic weer in een voedings/dieettopic?

Ik ben de tel kwijt. En het zijn steevast dezelfde mensen die maar off topic blijven gaan

Dat is de vega(n) / deug politie . 

Paracelsus schreef op 20-10-2022 om 13:26:

[..]

Dat is het probleem niet, wel de tijd die ik kwijt ben aan het heen en weer fietsen. De Lidl zit hier 8 km verderop en met een kind voorop de fiets ben ik toch al snel 2 uur onderweg. De koffie komt overigens van de Lidl hoor, maar als ik dan ga sla ik inderdaad groots in. Maar dat is met zuivel niet te doen. En ik heb ook de tijd niet om wekelijks alle aanbiedingen af te fietsen.

In het weekend met je man de grote boodschappen gaan halen? 

Paracelsus schreef op 20-10-2022 om 17:37:

[..]

Hoe dat zo?

Als ik het zo lees eet je erg gezond maar let je ook echt overal op. Bij jou vergeleken voel ik me gewoon een vuilnisbak 😂.

(Ik ben dus geen vegan deugpolitie hoor, ik eet ook frikandellen speciaal)

NippyDunlin42

NippyDunlin42

20-10-2022 om 18:19

Paracelsus schreef op 20-10-2022 om 18:02:

[..]

Dat is de vega(n) / deug politie .

Tuurlijk.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

20-10-2022 om 18:26

Moxxie schreef op 20-10-2022 om 18:10:

[..]

Als ik het zo lees eet je erg gezond maar let je ook echt overal op. Bij jou vergeleken voel ik me gewoon een vuilnisbak 😂.

(Ik ben dus geen vegan deugpolitie hoor, ik eet ook frikandellen speciaal)

Als je af en toe een frikandel eet gaat het gewoon goed toch? Het probleem is alleen dat strenge diëten die veel uitsluiten wel voor tekorten kunnen zorgen. Dat heb ik in elk geval aan den lijve ondervonden. 

Herfstappeltaart schreef op 20-10-2022 om 13:32:

Wij hebben een ouderwets filterkoffie-apparaat èn een Nespresso. Zowel de goudmerk filterkoffie als de koffiecups voor de Nespresso vind ik van Aldi het allerlekkerst. Ik ga er speciaal voor naar Aldi. Dàt en de waslotion (douche) zijn de enige dingen die ik daar koop.

Die koffiecupjes van de Aldi zijn inderdaad heel goed, die haal ik daar ook altijd. Bij de Aldi vind ik sommige zuivel ook prima qua prijs en de Milner kaas is er vaak ook goedkoper. Daarnaast heeft Aldi hele lekkere aanmaaklimonade, en veel keuze aan broodjes. Ik kwam er vroeger nooit maar tegenwoordig zit er eentje niet zo ver bij mij vandaan en dat is een hele nette winkel en fijn overzichtelijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.