Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Kersje schreef op 06-10-2022 om 14:28:

Enige wat ik uit pot eet zijn doperwtjes, verder alles vers, en die heb ik altijd wel op voorraad. Geen gehamster voor mij dus 😁

Mijn broer stuurde mij gisteren als foto zijn nieuwe voorschotbedrag van Eneco, €1349 😳. Dat een energiemaatschappij dit gewoon met droge ogen kán versturen pfffff

Maar dat is toch niet voor een gewoon huis? Toch? Hoop ik…

Moxxie schreef op 06-10-2022 om 16:18:

Als je boven het plafond zit met je verbruik dan lijkt me dat behoorlijk zenuwslopend, dan kan het dus nog verder gaan stijgen over een paar maanden. Die onzekerheid is voor de meesten stressvol bij zulke bedragen.

Dat vind ik ook eng. Ik kan zelf wel aardig rond het plafond blijven, zeker als mn huis geïsoleerd wordt, maar mn moeders huis is andere koek en zij heeft als oudere een grotere warmtebehoefte.

Steak schreef op 06-10-2022 om 16:19:

[..]

Met zo'n bedrag is die korting ook een lachertje.

Steak schreef op 06-10-2022 om 16:19:

[..]

Toch wel helaas. Wel vrijstaand en met name mijn schoonzus is nogal een koukleum, dus zij zullen zeker ruim boven het plafond uit gaan komen. Al zou de rekening vanaf januari lager zijn, dan nog blijft het een bizar bedrag.

amarna schreef op 04-10-2022 om 09:51:

[..]

Op FB schreef iemand: "ik koop nooit HAK, alleen huismerken gelukkig".

Jammer voor haar dat de huismerken veelal uit dezelfde fabriek komen...

Nee hoor, veel huismerken komen ergens anders vandaan. En die blijft wel draaien 

redbulletje schreef op 06-10-2022 om 16:33:

[..]

Dat vind ik ook eng. Ik kan zelf wel aardig rond het plafond blijven, zeker als mn huis geïsoleerd wordt, maar mn moeders huis is andere koek en zij heeft als oudere een grotere warmtebehoefte.

Heeft ze wel een leverancier met een goede app, zodat je het actuele verbruik goed in de gaten kan houden? Die van Oxxio vind ik bijvoorbeeld veel beter dan Essent.

Moxxie schreef op 06-10-2022 om 16:18:

Als je boven het plafond zit met je verbruik dan lijkt me dat behoorlijk zenuwslopend, dan kan het dus nog verder gaan stijgen over een paar maanden. Die onzekerheid is voor de meesten stressvol bij zulke bedragen.

Als je ver boven het plafond zit heb je doorgaans een hele grote woning, of in ieder geval een bovengemiddeld grote woning waar nog een flinke verduurzamingsslag in te maken is. 

Mijn ex loopt er tegenaan dat ze een warmtepomp heeft + een elektrische auto. En de woning is ook meer dan bovengemiddeld. Wel superzuinig gebouwd destijds. Kun je nagaan als we dat toen niet gedaan hadden... Tel daarbij op dat ze investeren in zonnepanelen heeft uitgesteld en dan stoot je je hoofd. 

Het plafond is bedoeld voor mensen die in de problemen komen en daarvoor is het eerder aan de ruime kant, dan aan de krappe kant. Al blijf ik het een beetje gek vinden dat je je plafond voor gas niet kan overhevelen naar elektra. 

Miepjecody schreef op 06-10-2022 om 16:54:

[..]

Nee hoor, veel huismerken komen ergens anders vandaan. En die blijft wel draaien

HAK gaat ook maar heel kort dicht. Het zou mij niet verbazen dat er na de HAK-run geen tekorten meer zullen zijn. En dan nog, moet je een keer verse groente eten. Het is wat...

Moxxie schreef op 06-10-2022 om 17:13:

[..]

Heeft ze wel een leverancier met een goede app, zodat je het actuele verbruik goed in de gaten kan houden? Die van Oxxio vind ik bijvoorbeeld veel beter dan Essent.

Ze zit bij energiedirect, ik heb de app ervan op mn telefoon. 

DS1971 schreef op 06-10-2022 om 17:20:

[..]

HAK gaat ook maar heel kort dicht. Het zou mij niet verbazen dat er na de HAK-run geen tekorten meer zullen zijn. En dan nog, moet je een keer verse groente eten. Het is wat...

Mij maakt niet uit, ik eet geen potten. Alleen appelmoes.

Miepjecody schreef op 06-10-2022 om 17:34:

[..]

Mij maakt niet uit, ik eet geen potten. Alleen appelmoes.

Iedereen eet alleen de appelmoes en gooit de potten in de glasbak...

DS1971 schreef op 06-10-2022 om 17:19:

[..]

Als je ver boven het plafond zit heb je doorgaans een hele grote woning, of in ieder geval een bovengemiddeld grote woning waar nog een flinke verduurzamingsslag in te maken is.

Mijn ex loopt er tegenaan dat ze een warmtepomp heeft + een elektrische auto. En de woning is ook meer dan bovengemiddeld. Wel superzuinig gebouwd destijds. Kun je nagaan als we dat toen niet gedaan hadden... Tel daarbij op dat ze investeren in zonnepanelen heeft uitgesteld en dan stoot je je hoofd.

Het plafond is bedoeld voor mensen die in de problemen komen en daarvoor is het eerder aan de ruime kant, dan aan de krappe kant. Al blijf ik het een beetje gek vinden dat je je plafond voor gas niet kan overhevelen naar elektra.

Nee, dit is niet alleen een probleem voor de welgestelden. Als je het snel koud hebt omdat je 80 en niet zo gezond bent en al jaren in een slecht onderhouden en slecht geïsoleerde sociale huurwoning woont heb je hetzelfde probleem.

Volgens mij zit je tegen te spreken om het tegenspreken want het gaat nergens over. Lees de post van RB maar eens, die heeft ook een moeder die niet genoeg heeft aan het plafond.

DS1971 schreef op 06-10-2022 om 17:20:

[..]

Er zijn een aantal gerechten met peulvruchten die ik regelmatig maak. Zoals chili con carne met bruine bonen, cassoulet met flageolets of een bonensoep met grote witte bonen. En die koop ik niet gedroogd maar uit blik of pot.  Andere groentes altijd vers.

Ik kan me niet voorstellen dat sommigen beweren nooit een pot of blik te kopen. Die eten blijkbaar heel andere gerechten dan ik.

DS1971 schreef op 06-10-2022 om 17:19:

[..]

Mijn broer heeft een fantastisch goed geïsoleerde woning van nog geen 10 jaar oud. Maar wel ontzettend groot.  En met douche gedrag van elke gezinslid 2 x per dag. Met elke keer een schone handdoek, dus 8 handdoeken, badlakens,  als wasgoed.  Twee jaar geleden was het voorschotbedrag al bijna 1500 

amarna schreef op 06-10-2022 om 18:19:

[..]

Er zijn een aantal gerechten met peulvruchten die ik regelmatig maak. Zoals chili con carne met bruine bonen, cassoulet met flageolets of een bonensoep met grote witte bonen. En die koop ik niet gedroogd maar uit blik of pot. Andere groentes altijd vers.

Ik kan me niet voorstellen dat sommigen beweren nooit een pot of blik te kopen. Die eten blijkbaar heel andere gerechten dan ik.

Ik ben zo iemand.  Mijn ouders ook. Peulvruchten komen hier uit eigen tuin en worden gedroogd ( voor de bonensoep) of worden gedroogd aangeschaft. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.