Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Paracelsus schreef op 03-10-2022 om 17:56:

[..]

Ik liep net in de supermarkt. Het was steenkoud. Blijkt dat ze de winkel niet meer verwarmen

Supermarkten zijn altijd koud. Ook als de mussen van het dak vallen.

Paracelsus schreef op 04-10-2022 om 07:37:

[..]

Is het niet normaal dat appelbomen na planten even geen appels geven? Onze perenbomen hebben 5 jaar geen peren gegeven. De appels waren in het tweede jaar ook minimaal.

de appelbomen zitten hier ook onder de luis, maar ze geven ook gewoon appels. Staat er wel een boom bij die kan bevruchten?

De eerste herfst (direct na planten in het voorjaar) gaf hij wèl appels. Twee tuinen verder staat een oude appelboom dus dat denk ik wel. Anders had hij het eerste jaar ook niks gegeven denk ik.

Ik wacht het af, misschien volgend jaar weer.

DS1971 schreef op 04-10-2022 om 08:32:

[..]

Supermarkten zijn altijd koud. Ook als de mussen van het dak vallen.

Klopt maar in de winter staat wel een warmteblazer aan bij de ingang en kassa's

BrightEchidna89

BrightEchidna89

04-10-2022 om 09:20

Elaine68 schreef op 03-10-2022 om 21:47:

Ik denk dat we allemaal gaan moestuinieren. Kunnen al die tegeltuinen weer afgebroken worden!

Dit zou niet de eerste keer zijn. Zowel in WOI als WOII waren moestuinen een belangrijke voorziening van voedsel en werden ze gestimuleerd door de overheid. 
Daarnaast zou ik het iedereen met een tuin aanraden omdat er aardig wat gewassen zijn die het hier goed doen zonder dat ze al te veel onderhoud vragen. 

redbulletje schreef op 03-10-2022 om 18:43:

[..]

En nu waarschijnlijk terecht wat houdbare producten betreft.

Op FB schreef iemand: "ik koop nooit HAK, alleen huismerken gelukkig".

Jammer voor haar dat de huismerken veelal uit dezelfde fabriek komen...

amarna schreef op 04-10-2022 om 09:51:

[..]

Daar zat ik ook al aan te denken. Ik proef ook eigenlijk geen verschil tussen bv erwtjes uit een pot van Hak of van het huismerk van de Jumbo.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

04-10-2022 om 10:00

redbulletje schreef op 04-10-2022 om 08:46:

[..]

Klopt maar in de winter staat wel een warmteblazer aan bij de ingang en kassa's

Klopt! Het personeel zat nu helemaal ingepakt vanwege de kou

ZanyHeron88

ZanyHeron88

04-10-2022 om 10:02

Herfstappeltaart schreef op 04-10-2022 om 08:33:

[..]

De eerste herfst (direct na planten in het voorjaar) gaf hij wèl appels. Twee tuinen verder staat een oude appelboom dus dat denk ik wel. Anders had hij het eerste jaar ook niks gegeven denk ik.

Ik wacht het af, misschien volgend jaar weer.

Er staat me iets bij dat ze het eerste jaar na poten geven en daarna even niet.  maar het is alweer jaren geleden dat ik mij hierin verdiept heb.

amarna schreef op 04-10-2022 om 09:51:

[..]

Het zal idd niet alleen bij HAK blijven. 

Over appelbomen wordt gezegd, dat ze vaak het eerste jaar nog geen vrucht dragen. Maar het zijn eigewijze bomen. Ons babyboompje ging het eerste jaar al appels maken en boog bijna door.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

04-10-2022 om 10:11

Zusterclivia schreef op 04-10-2022 om 10:11:

Over appelbomen wordt gezegd, dat ze vaak het eerste jaar nog geen vrucht dragen. Maar het zijn eigewijze bomen. Ons babyboompje ging het eerste jaar al appels maken en boog bijna door.

Paracelsus schreef op 04-10-2022 om 10:11:

[..]

Lach maar. Dan zit je te twijfelen, zal ik de appel er af halen?? Maar hij doet het zo goed?? Nou als het echt te zwaar is wel. Maar ze zijn nu bijna rijp.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

04-10-2022 om 10:21

Zusterclivia schreef op 04-10-2022 om 10:17:

[..]

Lach maar. Dan zit je te twijfelen, zal ik de appel er af halen?? Maar hij doet het zo goed?? Nou als het echt te zwaar is wel. Maar ze zijn nu bijna rijp.

Gewoon ondersteunen! Doen wij ook wel eens met de perenboom. 

Paracelsus schreef op 04-10-2022 om 10:21:

[..]

Gewoon ondersteunen! Doen wij ook wel eens met de perenboom.

Dat hebben we ook gedaan. De arme schat. Jaar erop wel wat appels gelijk weggehaald. Enthousiasme is goed, maar soms moet je ze tegen zichzelf beschermen.

Jaarafrekening en nieuwe termijnbedrag zijn binnen, waar we volgens de app geschat 53 euro terug zouden krijgen, is dit uiteindelijk €25,40. Nu gaat het om n paar tientjes, maar vraag me wel af hoe betrouwbaar deze schattingen dan zijn. Oude termijnbedrag was 174, gaan nu naar 273, vergeleken met bedragen die wel 3x over de kop gaan valt dat dus heel erg mee, al is het nog steeds een hoop geld vind ik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.