Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Marty1984 schreef op 03-10-2022 om 19:13:

[..]

Hier toch eerder regel dan uitzondering.

Hier in de buurt een komkommer vinden van 70 of 75 cent aanzie ik zelf - zelfs in de zomer - als "spotgoedkoop" en "neem er maar ineens 2 mee" .

Ik geloof dat ik vorige week 1.35 per stuk betaalde.

Das wel heel extreem. Komkommers worden trouwens ook steeds kleiner heb ik t idee.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

03-10-2022 om 19:42

Herfstappeltaart schreef op 03-10-2022 om 18:14:

Wat zitten jullie elkaar toch op te naaien allemaal. Rustig aan hoor. Straks begint het ellendige gehamster weer door dit soort praatjes.

Je hebt nog maar gelijk ook, met doemdenken schieten we niks op. 

Herfstappeltaart schreef op 03-10-2022 om 18:14:

Wat zitten jullie elkaar toch op te naaien allemaal. Rustig aan hoor. Straks begint het ellendige gehamster weer door dit soort praatjes.

Zo met je eens, komisch gewoon soms😂

Herfstappeltaart schreef op 03-10-2022 om 18:44:

[..]

Nee want hamsteren zorgt voor extra schaarste.

Zei iemand hamsteren !!!! 

redbulletje schreef op 03-10-2022 om 19:42:

[..]

Das wel heel extreem. Komkommers worden trouwens ook steeds kleiner heb ik t idee.

Ja mee eens viel mij ook al op.

Het bericht van Hak vind ik wel zorgelijk niet perse van hun zelf meer het grote plaatje. Welke namen zullen volgen. En blijft het hier bij.

MidasWolf schreef op 03-10-2022 om 19:59:

[..]

Ja mee eens viel mij ook al op.

En de smaak wordt steeds wateriger lijkt wel. Ik haal wel eens een komkommer bij een natuurwinkel en dat verschil proef je duidelijk.

arnica25 schreef op 03-10-2022 om 20:19:

[..]

En de smaak wordt steeds wateriger lijkt wel. Ik haal wel eens een komkommer bij een natuurwinkel en dat verschil proef je duidelijk.

Dat zal inderdaad zeker, hier heen natuur of bio winkel in de buurt(minimaal 12 km rijden) Op iets langere termijn wil ik misschien wel wat eigen groentes en fruit in mijn tuin hebben.

MidasWolf schreef op 03-10-2022 om 20:02:

Het bericht van Hak vind ik wel zorgelijk niet perse van hun zelf meer het grote plaatje. Welke namen zullen volgen. En blijft het hier bij.

Ik denk dat we nu nog maar het topje van de ijsberg zien maar dat het desastreus gaat worden.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

03-10-2022 om 20:31

MidasWolf schreef op 03-10-2022 om 20:27:

[..]

Dat zal inderdaad zeker, op iets langere termijn wil ik misschien wel wat eigen groentes en fruit in mijn tuin hebben.

Dat is ook vrij lastig hoor. Ik kan nu Bijv niet meer leven van wat er in mijn tuin staat. Appels heb ik nog wel tot eind november, maar dan is dat ook wel op.

De boontjes blijven klein. De aardappels doen het nog verrassend goed. Die hoop ik over een maand te kunnen oogsten

redbulletje schreef op 03-10-2022 om 20:28:

[..]

Ik denk dat we nu nog maar het topje van de ijsberg zien maar dat het desastreus gaat worden.

Ja, dit kan nog wel eens nog serieuzer  gaan worden inderdaad. 

Daglichtlamp schreef op 03-10-2022 om 15:04:

[..]

Als ik het achtergrond artikel in de NRC lees, ligt dat toch een stuk genuanceerder.

HPdeTijd beweert weer wat anders:

https://www.hpdetijd.nl/2022-10-03/brief-bergkamp-rammelt-ambtenaren-coronacommissie-hebben-geen-probleem-met-arib/

Paracelsus schreef op 03-10-2022 om 20:31:

[..]

Dat is ook vrij lastig hoor. Ik kan nu Bijv niet meer leven van wat er in mijn tuin staat. Appels heb ik nog wel tot eind november, maar dan is dat ook wel op.

De boontjes blijven klein. De aardappels doen het nog verrassend goed. Die hoop ik over een maand te kunnen oogsten

Ik zie het zeker in het begin als een extraatje en dan begin ik met wat makkelijker groenten/kruiden om mee te beginnen. Voor nu nog niets concreet opgepakt.  Alleen de gedachte om het te gaan doen.

Nee wil ik serieus er goed van kunnen eten dan moet ik straks nog wel even.
En flink wat ervaring opdoen. 

En wat je zelf ook zegt de oogst kan ieder jaar anders uitpakken. Hangt denk ik ook van het soort af wat je plant en het weer.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

03-10-2022 om 20:39

MidasWolf schreef op 03-10-2022 om 20:35:

[..]

Ik zie het zeker in het begin als een extraatje en dan begin ik met wat makkelijker groenten/kruiden om mee te beginnen. Voor nu nog niets concreet opgepakt. Alleen de gedachte om het te gaan doen.

En wat je zelf ook zegt de oogst kan ieder jaar anders uitpakken. Hangt denk ik ook van het soort af wat je plant en het weer.

Bonen kan niet misgaan.

Een struik met frambozen  en bramen ook niet

En je hebt appel en peren struiken. Daarvan heb je eco soorten die niet gevoelig zijn voor ziektes. 

MidasWolf schreef op 03-10-2022 om 20:35:

[..]

Ik zie het zeker in het begin als een extraatje en dan begin ik met wat makkelijker groenten/kruiden om mee te beginnen. Voor nu nog niets concreet opgepakt. Alleen de gedachte om het te gaan doen.

Ik heb de zaden van een paprika die ik op ging eten en een aardappeltje uit de winkel in de grond gestopt en die gingen groeien. Drempel kan dus heel laag liggen als je het eens wil proberen. Het enige wat je nodig hebt is een aardappeltje en een paprika en wat grond.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.