Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Dat wordt dan naast verse groenten, diepvriesgroenten. Alhoewel dat zal binnenkort ook wel fiks in prijs verhogen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

03-10-2022 om 16:47

arnica25 schreef op 03-10-2022 om 16:46:

Dat wordt dan naast verse groenten, diepvriesgroenten. Alhoewel dat zal binnenkort ook wel fiks in prijs verhogen.

Ja en ik ben bang dat we stroomstoringen krijgen op piekuren. Dan is een diepvries vol eten niet handig 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

03-10-2022 om 16:49

redbulletje schreef op 03-10-2022 om 16:28:

[..]

Ik hou het niet letterlijk bij (althans ik weet de prijs van vorig jaar niet precies) maar weet wel dat veel producten hoger geprijsd zijn en kleinere verpakkingen hebben. Bijv zaken die altijd 3 euro nog wat waren en opeens is het 4 euro nog wat, dat valt wel op. Ook de komkommers die normaal rond de 50 cent zaten en nu nog net geen euro aantikken. Verpakkingen die vroeger 500 gram waren nu 400 of zelfs 300 voor een hogere prijs dan de oorsprong 500.

Ik zie inderdaad ook regelmatig verpakkingen die net wat kleiner zijn geworden.

Gisteren schrok ik ook van de voordeelverpakking wc papier bij de Lidl (blauwe verpakking). 20 rollen voor bijna 7 euro. Die kostte vorig jaar 5 euro.

DS1971 schreef op 03-10-2022 om 15:33:

[..]

Hou jij het allemaal bij dan? Ik niet echt. Je had mij wijs kunnen maken dat een komkommer nu goedkoper geworden was. Minder dan een euro vind ik nu niet echt wereldschokkend. Kan aan mij liggen natuurlijk.

Ik weet het niet van elk product afzonderlijk maar ik merk dat de totale rekening echt meer is dan een jaar geleden. 

Ik ben een verse visliefhebber koop het meestal bij de groothandel en dat is echt aanzienlijk duurder (50%) en er is veel minder aanbod, omdat veel boten niet meer uitvaren ivm de hoge diesel prijzen.

Groenten en fruit vind ik nog meevallen zeker als je op aanbiedingen en het seizoen let.

Paracelsus schreef op 03-10-2022 om 16:47:

[..]

Ja en ik ben bang dat we stroomstoringen krijgen op piekuren. Dan is een diepvries vol eten niet handig

Mijn diepvries zit hoofdzakelijk vol met hondenvlees....

Marty1984 schreef op 03-10-2022 om 16:43:

https://www.ad.nl/koken-en-eten/hak-stopt-tijdelijk-productie-vanwege-hoge-energieprijzen-prijzen-potten-schieten-omhoog~af0bfd51/

Ik hoop dat niemand zin had in groenten uit bokaal ...

Het zou mij niet verbazen als Hak dit doet om de productielijn noodzakelijk onderhoud te geven, om vervolgens weer terug te komen met veel hogere prijzen. 

Maar goed, we moeten voorlopig niet meer de groente van Hak hebben. Dat lijkt mij nou niet het grootste probleem.

Tuinfluiter schreef op 03-10-2022 om 16:57:

[..]

Ik weet het niet van elk product afzonderlijk maar ik merk dat de totale rekening echt meer is dan een jaar geleden.

Ik ben een verse visliefhebber koop het meestal bij de groothandel en dat is echt aanzienlijk duurder (50%) en er is veel minder aanbod, omdat veel boten niet meer uitvaren ivm de hoge diesel prijzen.

Groenten en fruit vind ik nog meevallen zeker als je op aanbiedingen en het seizoen let.

Potje Q10 creme eigen merk was begin dit jaar 1,89. Zelfde potje is nu 2,59. Nog niet duur voor een cremetje maar het prijsverschil is behoorlijk.

arnica25 schreef op 03-10-2022 om 16:46:

Ik hoop voor Ardo dat ze nog een langdurig contract hebben voor hun vrieskistjes.

DS1971 schreef op 03-10-2022 om 17:00:

[..]

Het zou mij niet verbazen als Hak dit doet om de productielijn noodzakelijk onderhoud te geven, om vervolgens weer terug te komen met veel hogere prijzen.

Maar goed, we moeten voorlopig niet meer de groente van Hak hebben. Dat lijkt mij nou niet het grootste probleem.

Ik vrees dat de prijzen hierdoor juist opgedreven worden. Ik eet nooit groente uit een potje eerlijk gezegd maar het is in tijden van crisis wel handiger om buiten de koeling houdbare producten in huis te hebben.

Paracelsus schreef op 03-10-2022 om 16:47:

[..]

Een diepvries kan langere tijd zonder stroom. Die van mij geloof ik 48 uur. 

Ik woon ook in een land waar stroomstoringen schering en inslag (soms letterlijk) zijn, al woon ik gelukkig in een deel waar niet alles hutjemutje staat en er dus minder vaak stroomstoringen zijn. Maar het is ongemak. Meer niet. Het grootste probleem... geen internet.

redbulletje schreef op 03-10-2022 om 17:03:

[..]

Ik vrees dat de prijzen hierdoor juist opgedreven worden. Ik eet nooit groente uit een potje eerlijk gezegd maar het is in tijden van crisis wel handiger om buiten de koeling houdbare producten in huis te hebben.

Je kan in de VS al noodpakketten kopen die jarenlang goed zijn en dan heb je per pakket voldoende voor 3 maanden. Ik neem aan per persoon.

Moet daar altijd een beetje om lachen. Ik denk dat Nederland zo extreem aangeharkt is dat mensen hier wel heel snel beren op de weg zien. Met corona dachten mensen ook dat de supermarkten wel leeg zouden raken. Dat er zeker voor 6 maanden pleepapier in huis moest zijn (als er nou iets is wat je kan missen is het wel pleepapier, daar zijn immers alternatieven voor). 

Kijk, dat het de komende maanden vervelend kan worden ben ik met iedereen wel eens. Maar dat is meer omdat ik vermoed dat we binnen een jaar nucleaire middelen zullen zien. En zoals het nu gaat zelfs nog dit jaar. Dat zal een schokgolf met zich gaan brengen. 

Daar hebben we verder geen invloed op en vooralsnog is het niet aan de orde.

DS1971 schreef op 03-10-2022 om 17:11:

[..]

Maar dat is meer omdat ik vermoed dat we binnen een jaar nucleaire middelen zullen zien. En zoals het nu gaat zelfs nog dit jaar. Dat zal een schokgolf met zich gaan brengen.

Daar hebben we verder geen invloed op en vooralsnog is het niet aan de orde.

Zit je nou te zinspelen op Poetje en zijn submarientje of op het inzetten van kerncentrales als energiebron? I can't tell.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

03-10-2022 om 17:21

arnica25 schreef op 03-10-2022 om 16:58:

[..]

Mijn diepvries zit hoofdzakelijk vol met hondenvlees....

Die van mij met to good to go eten 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

03-10-2022 om 17:55

Ik ben bang dat het niet alleen bij HAK blijft, maar dat meer bedrijven dit gaan doen. En de zelfstandige mkb-ers gaan failliet of stoppen er helemaal mee  

ZanyHeron88

ZanyHeron88

03-10-2022 om 17:56

Mug schreef op 03-10-2022 om 17:55:

Ik ben bang dat het niet alleen bij HAK blijft, maar dat meer bedrijven dit gaan doen. En de zelfstandige mkb-ers gaan failliet of stoppen er helemaal mee

Ik liep net in de supermarkt. Het was steenkoud. Blijkt dat ze de winkel niet meer verwarmen 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.