Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Paracelsus schreef op 03-10-2022 om 13:40:

[..]

Het komt uit de kas. Veel kassen in onze omgeving gooien de handdoek in de ring. Ze gaan over tot verkoop , sloop of ze laten de kas leegstaan de komende maanden, dus ik vrees dat ze volgend jaar helemaal niet meer betaalbaar zijn.

Ik denk dat ze sowieso vooralsnog kiezen voor de kas leeg laten staan. Slopen kost geld en dan kun je geen kant meer op. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

03-10-2022 om 13:53

DS1971 schreef op 03-10-2022 om 13:48:

[..]

Ik denk dat ze sowieso vooralsnog kiezen voor de kas leeg laten staan. Slopen kost geld en dan kun je geen kant meer op.

Ik ken al een enorm bedrijf dat nu gaat slopen. Het is echt om te janken. Het is allemaal enorm high tech, maar ze redden het niet. Verkopen lukt nu ook niet. Dus slopen en hopen dat dit genoeg oplevert om de bank af te betalen. 

Ik heb net 0,89 betaald voor een komkommer. Redelijk toch? 

DS1971 schreef op 03-10-2022 om 13:37:

[..]

Sommige zaken worden heel rap duurder. Sommige zaken gewoon goedkoper. Nooit naar een enkel product kijken.

Ik gebruik blijkbaar alleen producten die duurder worden. 

Misschien nu wel 'n goeie tijd om nog te gaan hamsteren voor het onbetaalbaar wordt, zelfs HAK stopt met productie wegens energiekosten: https://nos.nl/artikel/2446920-hak-stopt-productie-tijdelijk-vanwege-energiekosten-appelmoes-duurder

Paracelsus schreef op 03-10-2022 om 13:43:

[..]

Ik vrees dat ze vooral bezig zijn met elkaar.

Ja kleuterklas weer daar. Blijkbaar mag de coronakwestie niet onderzocht worden door een integere politica. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

03-10-2022 om 15:01

redbulletje schreef op 03-10-2022 om 14:53:

[..]

Ja kleuterklas weer daar. Blijkbaar mag de coronakwestie niet onderzocht worden door een integere politica.

Die link had ik nog niet gelegd, maar zou best kunnen. 

redbulletje schreef op 03-10-2022 om 14:53:

[..]

Als ik het achtergrond artikel in de NRC lees, ligt dat toch een stuk genuanceerder.

Paracelsus schreef op 03-10-2022 om 13:53:

[..]

Ik ken al een enorm bedrijf dat nu gaat slopen. Het is echt om te janken. Het is allemaal enorm high tech, maar ze redden het niet. Verkopen lukt nu ook niet. Dus slopen en hopen dat dit genoeg oplevert om de bank af te betalen.

Je bedoelt dat ze de kas verkocht hebben? Dat is niet slopen.

Het komt op mij erg kortzichtig over, maar ik ken de branche niet. Wellicht dat de marges sowieso al weinig hoop boden.

redbulletje schreef op 03-10-2022 om 14:52:

[..]

Ik gebruik blijkbaar alleen producten die duurder worden.

Misschien nu wel 'n goeie tijd om nog te gaan hamsteren voor het onbetaalbaar wordt, zelfs HAK stopt met productie wegens energiekosten: https://nos.nl/artikel/2446920-hak-stopt-productie-tijdelijk-vanwege-energiekosten-appelmoes-duurder

Hou jij het allemaal bij dan? Ik niet echt. Je had mij wijs kunnen maken dat een komkommer nu goedkoper geworden was. Minder dan een euro vind ik nu niet echt wereldschokkend. Kan aan mij liggen natuurlijk. 

Daglichtlamp schreef op 03-10-2022 om 15:04:

[..]

Als ik het achtergrond artikel in de NRC lees, ligt dat toch een stuk genuanceerder.

Ik ben echt wel geschrokken van dat artikel. Ik had een totaal verkeerd beeld van haar. Jammer dat dit stuk niet door iedereen te lezen is.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

03-10-2022 om 16:07

DS1971 schreef op 03-10-2022 om 15:31:

[..]

Je bedoelt dat ze de kas verkocht hebben? Dat is niet slopen.

Het komt op mij erg kortzichtig over, maar ik ken de branche niet. Wellicht dat de marges sowieso al weinig hoop boden.

Nee, ze gaan het pand echt slopen en het materiaal verkopen. Enorm zonde, want het is echt een prachtig pand met de nieuwste technologie. 

MrsMary schreef op 03-10-2022 om 15:51:

[..]

Ik ben echt wel geschrokken van dat artikel. Ik had een totaal verkeerd beeld van haar. Jammer dat dit stuk niet door iedereen te lezen is.

Ik ook, vond het echt een topper. Het lijkt een vrouw met twee gezichten te zijn die heel makkelijk mensen om haar vinger kan winden en die andere kant verborgen kan houden, toxische eigenschap.

Moxxie schreef op 03-10-2022 om 16:10:

[..]

Ik ook, vond het echt een topper. Het lijkt een vrouw met twee gezichten te zijn die heel makkelijk mensen om haar vinger kan winden en die andere kant verborgen kan houden, toxische eigenschap.

En ja natuurlijk komt het juist nu naar boven, nu ze voorzitter wordt van een belangrijke commissie. Dat betekent dat ze weer direct met ambtenaren te maken gaat krijgen.

DS1971 schreef op 03-10-2022 om 15:33:

[..]

Hou jij het allemaal bij dan? Ik niet echt. Je had mij wijs kunnen maken dat een komkommer nu goedkoper geworden was. Minder dan een euro vind ik nu niet echt wereldschokkend. Kan aan mij liggen natuurlijk.

Ik hou het niet letterlijk bij (althans ik weet de prijs van vorig jaar niet precies) maar weet wel dat veel producten hoger geprijsd zijn en kleinere verpakkingen hebben. Bijv zaken die altijd 3 euro nog wat waren en opeens is het 4 euro nog wat, dat valt wel op. Ook de komkommers die normaal rond de 50 cent zaten en nu nog net geen euro aantikken. Verpakkingen die vroeger 500 gram waren nu 400 of zelfs 300 voor een hogere prijs dan de oorsprong 500. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.