Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

redbulletje schreef op 27-09-2022 om 16:09:

En mensen met een warmtepomp hebben echt een grote kat in de zak gekocht. Een verbruik van zo'n 8000kwh werd genoemd terwijl ze met zonnepanelen wellicht zo'n 3000 opwekken.

Wij hebben straks ook een warmtepomp in ons nieuwe huis. Ik dacht beter af te zijn zonder gas, maar niet dus 

We zullen er ook aan moeten geloven en die oerlelijke dingen bovenop ons dak gooien.

En als ik zie hoeveel die warmtepomp verbruikte plus daarbij je “normale” gebruik zullen het er vast veel zijn 

Zilver_gray schreef op 27-09-2022 om 19:49:

[..]

Wij hebben straks ook een warmtepomp in ons nieuwe huis. Ik dacht beter af te zijn zonder gas, maar niet dus

We zullen er ook aan moeten geloven en die oerlelijke dingen bovenop ons dak gooien.

En als ik zie hoeveel die warmtepomp verbruikte plus daarbij je “normale” gebruik zullen het er vast veel zijn

Je hoeft natuurlijk geen standaard zonnepanelen te nemen. Je hebt al dakpannen  die fungeren als zonnepanelen, of gekleurde zonnepanelen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

27-09-2022 om 20:30

Zilver_gray schreef op 27-09-2022 om 19:49:

[..]

Ja wij balen ook wel. 

Daglichtlamp schreef op 27-09-2022 om 19:59:

[..]

Je hoeft natuurlijk geen standaard zonnepanelen te nemen. Je hebt al dakpannen die fungeren als zonnepanelen, of gekleurde zonnepanelen.

We zijn al uitvoerig op onderzoek uit gegaan en hebben al wat gevonden denken we. De dakpannen krijgen we vanuit de aannemer, die laten we gewoon liggen.

Paracelsus schreef op 27-09-2022 om 20:30:

[..]

Ja wij balen ook wel.

Gebruiken jullie ook nog gas? Of las ik je bericht verkeerd?

ZanyHeron88

ZanyHeron88

27-09-2022 om 21:33

Zilver_gray schreef op 27-09-2022 om 21:05:

[..]

Gebruiken jullie ook nog gas? Of las ik je bericht verkeerd?

Ja, alleen minimaal. Voor het douchen vooral 

Paracelsus schreef op 27-09-2022 om 21:33:

[..]

Ja, alleen minimaal. Voor het douchen vooral

Ah ok. Extra zuur! 

wild-flower

wild-flower

28-09-2022 om 12:53 Topicstarter

Terracotta potten als kacheltje razend populair.

Een woordvoerder van de Veiligheidsregio Utrecht
wijst op de gevaren: "Het gaat niet alleen om brand- en verbrandingsrisico's, maar ook zeker het risico op koolmonoxidevergiftiging.
Bovendien is aangetoond dat deze manier van
verwarmen niet goedkoper is dan met de cv-ketel."

https://nos.nl/artikel/2446304-terracotta-potten-vliegen-de-deur-uit-klanten-maken-er-kachels-van

redbulletje schreef op 27-09-2022 om 16:09:

En mensen met een warmtepomp hebben echt een grote kat in de zak gekocht. Een verbruik van zo'n 8000kwh werd genoemd terwijl ze met zonnepanelen wellicht zo'n 3000 opwekken.

Dat verbruik van 8000 zal alleen bij hele grote huizen zijn gok ik zo. Wij hebben een grondwarmtepomp en een wtw installatie. Geen gas, dus we verwarmen alles hiermee en ons jaarverbruik is 4500kwh voor een vrijstaand huis. Door de zonnepanelen komen we uit op netto nog geen 1000 kwh per jaar. 

Myrdal schreef op 28-09-2022 om 13:36:

[..]

Dat verbruik van 8000 zal alleen bij hele grote huizen zijn gok ik zo. Wij hebben een grondwarmtepomp en een wtw installatie. Geen gas, dus we verwarmen alles hiermee en ons jaarverbruik is 4500kwh voor een vrijstaand huis. Door de zonnepanelen komen we uit op netto nog geen 1000 kwh per jaar.

Ik had 3000kWh verbruik per jaar met mijn warmtepomp in mijn appartementje. Dan betaal je je echt blauw met het prijsplafond.

Rockstar schreef op 28-09-2022 om 13:54:

[..]

Ik had 3000kWh verbruik per jaar met mijn warmtepomp in mijn appartementje. Dan betaal je je echt blauw met het prijsplafond.

Ja, dat vind ik dus zo raar aan dat prijsplafond. Je mag geen nieuwbouw meer met gasaansluiting, maar een prijsplafond baseren ze op gemiddeld verbruik van gas en elektra. Het was beter als ze onderscheid hadden gemaakt tussen huishoudens waarbij het huis verwarmd wordt dmv gas en huizen waarbij dat niet het geval is. Nu verplicht je enerzijds om geen gasaansluiting te mogen, maar benadeel je diezelfde mensen met een prijsplafond welke niet gebaseerd is op een hoger elektraverbruik vanwege die regel.

De bovenstaande post was om duidelijk te maken dat zo'n pomp bij ons geen 8000kwh verbruikt.  Niet dat ik het eens ben met het prijsplafond...

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-09-2022 om 14:30

Zover ik begreep gingen ze het prijsplafond nog aanpassen,  juist vanwege mensen met een warmtepomp en gehandicapten met veel elektra en dergelijke.

wild-flower

wild-flower

28-09-2022 om 18:26 Topicstarter

Eneco en Greenchoice zijn niet van plan om af te zien van hun tariefverhoging per 1 oktober.

Vorige week kondigden de energiebedrijven een
plotselinge prijsverhoging aan.

Essent zegt pas later deze week met meer duidelijkheid te komen over de tarieven per 1 oktober.

https://nos.nl/artikel/2446350-energiebedrijven-negeren-regels-en-blijven-bij-tariefverhoging-vanaf-1-oktober

Waarom grijpt niemand in? Dit zijn gewoon maffiapraktijken maar er staat blijkbaar geen straf op.
Pim Fortuyn zei al wijze woorden over nooit laten privatiseren van nuts voorzieningen:
https://twitter.com/OlifaNT/status/1575116040668942341?t=s__8FzZ2_qBM5IWTbNREjw&s=19

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-09-2022 om 18:58

wild-flower schreef op 28-09-2022 om 18:26:

Eneco en Greenchoice zijn niet van plan om af te zien van hun tariefverhoging per 1 oktober.

Vorige week kondigden de energiebedrijven een
plotselinge prijsverhoging aan.

Essent zegt pas later deze week met meer duidelijkheid te komen over de tarieven per 1 oktober.

https://nos.nl/artikel/2446350-energiebedrijven-negeren-regels-en-blijven-bij-tariefverhoging-vanaf-1-oktober

3,40 per m3 gas?? Dat gaat echt nergens meer over.... 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.