Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Gisteravond zijn er ook goede dingen gebeurd. De motie van de oppositie om huurders van woningen met een slecht energielabel recht te geven op huurverlaging is aangenomen.

Net als de motie om bij het uitwerken van het energieplafond de volumegrens en het tariefplafond ruimhartig vast te stellen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-09-2022 om 06:58

Kadushi schreef op 23-09-2022 om 00:54:

[..]

Woord voor woord mee eens en netjes verwoord. Ik heb minder geduld met dit soort uitlatingen. Ik probeer altijd alles van beidde standpunten te begrijpen en dat lukt me eigenlijk vrijwel altijd. Maar hier begrijp ik dus echt niks van, sterker nog, ik kan me totaal niet verplaatsen in dit soort denkwijze en alles wat daaruit voortvloeit. Eigenlijk ben je dan gelijk af voor mij als gesprekspartner en kan ik je totaal niet meer serieus nemen.

Ik heb er al een aantal contacten voor verbroken. Ik meng me dus eigenlijk ook nooit in dit soort discussies omdat ik het geduld niet heb om het zo netjes en duidelijk te verwoorden en daarbij niet op de man te gaan als jij nu doet. Chapeau!

Nou dan zou ik mij maar onder de negeer zetten. Bizar joh dat je mensen gelijk diskwalificeert zonder dat je überhaupt weer wat hun politieke voorkeur is, omdat ik niet tegen 1 bepaald persoon ben, moet ik wel voor zijn? 

Dit gebeurd er dus al een maatschappij aan alle kanten verhard. En dat is waarschijnlijk ook de reden dat mensen zoals Baudet een podium krijgen. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-09-2022 om 06:59

Daglichtlamp schreef op 23-09-2022 om 06:45:

Gisteravond zijn er ook goede dingen gebeurd. De motie van de oppositie om huurders van woningen met een slecht energielabel recht te geven op huurverlaging is aangenomen.

Net als de motie om bij het uitwerken van het energieplafond de volumegrens en het tariefplafond ruimhartig vast te stellen.

En schoollunches in arme wijken. 

Ik zag dat de motie van pvdd om nu alvast de btw op onbewerkt groente en fruit te verlagen is aangehouden tijdens het debat. Heeft iemand dat gezien? Ik hoop en denk dat het betekent dat ze daar nogmaals naar gaan kijken. 

Rondstruiner schreef op 23-09-2022 om 08:23:

[..]

Ik zag dat de motie van pvdd om nu alvast de btw op onbewerkt groente en fruit te verlagen is aangehouden tijdens het debat. Heeft iemand dat gezien? Ik hoop en denk dat het betekent dat ze daar nogmaals naar gaan kijken.

Ik heb niet meer geluisterd naar de tweede termijn van Rutte, maar waarschijnlijk wel.

wild-flower schreef op 22-09-2022 om 22:25:

'Bij Essent gaan de variabele tarieven voor stroom en gas vanaf 1 oktober flink omhoog. Het tarief voor gas gaat met ruim 30 procent de hoogte in en de prijs van stroom zelfs met meer dan 50 procent. De verhoging betreft zo'n een miljoen klanten.'

Dit ruikt naar : Fijn nog even de prijzen flink omhoog zetten en straks de overheid bij laten passen wat men mis gaat lopen door het plafond ?

https://www.nu.nl/economie/6225535/essent-gooit-energietarieven-met-tientallen-procenten-omhoog.html

De prijzen van het prijsplafond zijn ook veel te hoog, in elk geval dubbel zo hoog als het variabele tarief. De energiemaatschappijen maken hier misbruik van de tarieven te verdubbelen. En het lage gemiddelde gebruik kiezen voor het prijsplafond gaat ons veel geld kosten want reken maar op absurde woekerprijzen bij alles wat je over de 1200/2400 verstookt en verbruikt. Ze hadden al die miljarden beter kunnen investeren om de energie weer te nationaliseren.

Het zou op basis van je energierekening van vorig jaar vastgesteld moeten worden. Klein beetje meer betalen en ondertussen klein beetje besparen. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-09-2022 om 08:49

Rondstruiner schreef op 23-09-2022 om 08:23:

[..]

Daar had de partij van de dieren ook een goede bijdragen over, vrij in het begin! Ik ga ze steeds meer waarderen in elk geval. 

redbulletje schreef op 23-09-2022 om 08:42:

[..]

Het zou op basis van je energierekening van vorig jaar vastgesteld moeten worden. Klein beetje meer betalen en ondertussen klein beetje besparen.

Niet helemaal mee eens, er zijn mensen die het nodig vinden 2-3x per dag te douchen en/ of in bad te gaan. Daar valt nog genoeg te besparen.  Eerlijker zou ik het vinden als er wordt gekeken hoe zuinig een huis is.  Wij huren particulier en moeten nog net niet bidden en smeken of we alsjeblieft een nieuw kozijn mogen met dubbelglas. Het is rot en tocht al jaren als n malle. Het is nu toegezegd, maar komt verder niet erg lekker van de grond dus is maar weer de vraag wanneer dit gebeurt. Ondertussen stellen we de cv aanzetten wel steeds voor ons uit ivm de kosten en besparen we echt wel waar mogelijk

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-09-2022 om 12:11

Mijn kind wilde graag een kroket eten, maar deze kosten tegenwoordig 3,50 bij onze snackbar  en dan heb je er nog geen broodje bij. 

dat vond ik wat gortig, een kipsatéspies bij onze slager kost 1,50. Dus die heb ik nu maar gehaald voor bij de patat. Naast goedkoper ook wat gezonder. 

Rondstruiner schreef op 22-09-2022 om 21:53:

[..]

Hij verwees met "bedrijfspoedel" van Poetin (geen schoothondje) tegen Wilders naar een opmerking van Wilders zelf, die o.a. Asscher en Cohen (en vele anderen volgens mij) de bedrijfspoedel van Rutte heeft genoemd en variaties daarop.

Ik ben geen fan van Paternotte, maar Wilders doet niet anders dan persoonlijke aanvallen en vieze onder de gordel opmerkingen, dus daar heb ik geen medelijden mee. Jezelf naar het zelfde niveau verlagen is volgens mij alleen niet de oplossing.

Woord voor woord mee eens.

En Baudet..het werd hoog tijd dat hem eens de mond werd gesnoerd. Hij doet niet anders dan complottheorieën het land in sturen in de hoop de maatschappij zoveel mogelijk te ontregelen. Hij is een gevaarlijke man met hele foute bedoelingen.
De voorzitter had veel eerder moeten ingrijpen. Gewoon de microfoon dichtdraaien als hij weer eens uit zijn dak gaat.

Paracelsus schreef op 23-09-2022 om 12:11:

Mijn kind wilde graag een kroket eten, maar deze kosten tegenwoordig 3,50 bij onze snackbar en dan heb je er nog geen broodje bij.

dat vond ik wat gortig, een kipsatéspies bij onze slager kost 1,50. Dus die heb ik nu maar gehaald voor bij de patat. Naast goedkoper ook wat gezonder.

Lekkere kroketten uit de supermarkt halen? In de airfryer of oven of frietpan, kost een fractie van de frietboer.

Herfstappeltaart schreef op 23-09-2022 om 13:28:

En Baudet..het werd hoog tijd dat hem eens de mond werd gesnoerd. Hij doet niet anders dan complottheorieën het land in sturen in de hoop de maatschappij zoveel mogelijk te ontregelen. Hij is een gevaarlijke man met hele foute bedoelingen.
De voorzitter had veel eerder moeten ingrijpen. Gewoon de microfoon dichtdraaien als hij weer eens uit zijn dak gaat.

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/baudet-een-dolende-ziel-vastgelopen-in-het-duistere-labyrint-van-zijn-eigen-hersenspinsels~b136ed8c/

(...)

Hoe werkt de geest van de complotdenker? De potentiële complotdenker ziet afzonderlijke problemen, tot hij zijn Eureka-moment beleeft: alle problemen zijn met elkaar verbonden! In de wereld van T. Baudet zijn dat massa-immigratie, criminaliteit, onveiligheid, de huisvestingscrisis, de EU, de ‘klimaathysterie’, de energiecrisis, de euro, het coronabeleid, het wokisme, ‘onnatuurlijke’ menselijke relaties, de lelijkheid van de moderne architectuur, de oorlog in Oekraïne, stikstof: alle problemen zijn van harte welkom, ze worden naadloos ingepast in het complotverhaal.

‘Ik kon’, legde Baudet woensdag in de Kamer zijn Werdegang bereidwillig uit, ‘het verband tussen deze ogenschijnlijk verschillende problemen niet zien. Toen kwam ik tot het besef dat al deze verschillende waanzinnigheden in feite allemaal deel uitmaken van één enkel plan. (…) Al deze zaken maken deel uit van hetzelfde Grote Project.’

Duidelijker had T. Baudet zijn ontbolstering tot complotdenker niet kunnen uitleggen. De complotdenker zoekt naar eenvoud en overzichtelijkheid. Met het Grote Project heeft hij die te pakken. Daarmee wordt de oplossing ook een stuk gemakkelijker: alleen het Grote Project even uit de rails duwen.

In de ogen van T. Baudet wordt het Grote Project geleid door een mondiale kosmopolitische elite, die uit is op de vernietiging van de individuele vrijheid, die iedereen wil controleren en manipuleren – het standaardverhaal van iedere complotdenker en trouwens ook van elke James Bondfilm.

Angela1967 schreef op 23-09-2022 om 13:55:

[..]

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/baudet-een-dolende-ziel-vastgelopen-in-het-duistere-labyrint-van-zijn-eigen-hersenspinsels~b136ed8c/

(...)

Hoe werkt de geest van de complotdenker? De potentiële complotdenker ziet afzonderlijke problemen, tot hij zijn Eureka-moment beleeft: alle problemen zijn met elkaar verbonden! In de wereld van T. Baudet zijn dat massa-immigratie, criminaliteit, onveiligheid, de huisvestingscrisis, de EU, de ‘klimaathysterie’, de energiecrisis, de euro, het coronabeleid, het wokisme, ‘onnatuurlijke’ menselijke relaties, de lelijkheid van de moderne architectuur, de oorlog in Oekraïne, stikstof: alle problemen zijn van harte welkom, ze worden naadloos ingepast in het complotverhaal.

‘Ik kon’, legde Baudet woensdag in de Kamer zijn Werdegang bereidwillig uit, ‘het verband tussen deze ogenschijnlijk verschillende problemen niet zien. Toen kwam ik tot het besef dat al deze verschillende waanzinnigheden in feite allemaal deel uitmaken van één enkel plan. (…) Al deze zaken maken deel uit van hetzelfde Grote Project.’

Duidelijker had T. Baudet zijn ontbolstering tot complotdenker niet kunnen uitleggen. De complotdenker zoekt naar eenvoud en overzichtelijkheid. Met het Grote Project heeft hij die te pakken. Daarmee wordt de oplossing ook een stuk gemakkelijker: alleen het Grote Project even uit de rails duwen.

In de ogen van T. Baudet wordt het Grote Project geleid door een mondiale kosmopolitische elite, die uit is op de vernietiging van de individuele vrijheid, die iedereen wil controleren en manipuleren – het standaardverhaal van iedere complotdenker en trouwens ook van elke James Bondfilm.

Juist. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.