Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

HarleyQuin schreef op 19-09-2022 om 23:57:

[..]

Dan zal ik mijn chinchilla's dan ook maar weg doen? Want in de bijstand kan je je geen dieren vooroorloven.

Mijn chins hebben alleen een schone hok nodig, brokjes, water, knaag spul en een maatje nodig.

Maar mijn chins houden mij op de been. Geen chins, dan ook geen HarleyQuin meer

Ze kon de hond alleen kopen van de energietoeslag ! Dan heb je er dus geen geld voor.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

20-09-2022 om 08:06

Herfstappeltaart schreef op 20-09-2022 om 08:02:

[..]

Ik heb die man ook gezien en volgens mij was in zijn situatie de belachelijk hoge huur het grootste probleem (1300 euro dacht ik). De particuliere woningmarkt moet ook aangepakt worden. Prins Bril en consorten. Een prijsplafond op de huren en niet alleen de sociale huren maar ook de vrije markt. Voor deze man zou het alles oplossen want hij heeft inderdaad een prima inkomen.

Ja klopt! Maar zo zitten veel mensen met een prima salaris. Of ze hebben een hoge hypotheek of een hoge huur in de privésector.

Miepjecody schreef op 20-09-2022 om 08:03:

[..]

Ze kon de hond alleen kopen van de energietoeslag ! Dan heb je er dus geen geld voor.

Is toch ook logisch? Aanschaf  is duur. En zo te lezen was de hond haar lifeline naar de buitenwereld.  Een soort hulphond dus. Juist slim dat ze dit doet met dit geld en er al niet eerder voor is gaan lenen bij bijvoorbeeld  ouders. Qua energie zit ze nog goed, de rest heeft ze apart gezet. Zo te lezen iemand die , ondanks bijstand , verstandig  met geld omgaat.

Bah. Waarom oordelen mensen altijd zo snel?  Vind dit een heel naar toontje. Het begint hier steeds meer op Viva te lijken met dat belerende en terecht wijzen. Laat toch eens gewoon iedereen in zijn waarde!

ZanyHeron88

ZanyHeron88

20-09-2022 om 10:35

lientje69 schreef op 20-09-2022 om 09:59:

[..]

Is toch ook logisch? Aanschaf is duur. En zo te lezen was de hond haar lifeline naar de buitenwereld. Een soort hulphond dus. Juist slim dat ze dit doet met dit geld en er al niet eerder voor is gaan lenen bij bijvoorbeeld ouders. Qua energie zit ze nog goed, de rest heeft ze apart gezet. Zo te lezen iemand die , ondanks bijstand , verstandig met geld omgaat.

Bah. Waarom oordelen mensen altijd zo snel? Vind dit een heel naar toontje. Het begint hier steeds meer op Viva te lijken met dat belerende en terecht wijzen. Laat toch eens gewoon iedereen in zijn waarde!

En wat als je hond ineens iets mankeert? Mijn schoonzus kocht een hond en die bleek iets te mankeren. Hij kreeg een dure scan en daarna zelfs een operatie. 

hier dus geen dieren, hoe leuk het ook is.

Paracelsus schreef op 20-09-2022 om 10:35:

[..]

En wat als je hond ineens iets mankeert? Mijn schoonzus kocht een hond en die bleek iets te mankeren. Hij kreeg een dure scan en daarna zelfs een operatie.

En zo maakt iedereen andere keuzes en heeft iedereen andere behoeftes. 

Eens met Lientje, we mogen wel wat liever voor elkaar zijn. Iedereen handelt met de beste intenties, dat die van jou anders zijn maken die van een ander niet verkeerd.

Paracelsus schreef op 20-09-2022 om 10:35:

[..]

Als je dan zo nodig wil weten of iemand het kan betalen vraag je hoe ze dat dan op gaat lossen. Misschien betaalt een familielid een verzekering voor de hond of heeft ze er zelf voor gespaard. Daarnaar vragen vind ik ook niet netjes, maar het is nog beter dan oordelen terwijl je niet weet hoe het zit.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

20-09-2022 om 10:42

Envelop schreef op 20-09-2022 om 10:40:

[..]

En zo maakt iedereen andere keuzes en heeft iedereen andere behoeftes.

Eens met Lientje, we mogen wel wat liever voor elkaar zijn. Iedereen handelt met de beste intenties, dat die van jou anders zijn maken die van een ander niet verkeerd.

Nou ik vind het wel heftig hoor als ik lees dat de asiels vol zitten met dieren.  Mensen mogen best beter nadenken voordat ze een levend wezen kopen en de eventuele zorg / kosten / verantwoording die daarbij hoort 

Paracelsus schreef op 20-09-2022 om 10:42:

[..]

Nou ik vind het wel heftig hoor als ik lees dat de asiels vol zitten met dieren. Mensen mogen best beter nadenken voordat ze een levend wezen kopen en de eventuele zorg / kosten / verantwoording die daarbij hoort

Uiteraard ben ik dat met je eens maar ik ga eerst uit van het goede van de mensen. Als zij een hond heeft gekocht neem ik aan dat zij hier ook verder over na heeft gedacht. Voor sommigen is een hond ook echt een laatste lijn met de buitenwereld, een reden om op te staan en te leven. Ik wil niet zomaar zeggen dat je dat niet moet doen als je flink op je geld moet letten.

Paracelsus schreef op 20-09-2022 om 10:42:

[..]

Nou ik vind het wel heftig hoor als ik lees dat de asiels vol zitten met dieren. Mensen mogen best beter nadenken voordat ze een levend wezen kopen en de eventuele zorg / kosten / verantwoording die daarbij hoort

Ik ben dat zeker met je eens, maar in geval van degene die dit heeft gedaan: de vorige hond was dood gegaan,  er is dus al ervaring met zorg en kosten die een hond met zich meebrengen kan

ZanyHeron88

ZanyHeron88

20-09-2022 om 11:00

Dorestad schreef op 20-09-2022 om 10:51:

[..]

Ik ben dat zeker met je eens, maar in geval van degene die dit heeft gedaan: de vorige hond was dood gegaan, er is dus al ervaring met zorg en kosten die een hond met zich meebrengen kan

Dat is zo. Al is het nu met de inflatie waarschijnlijk toch een andere situatie. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

20-09-2022 om 11:04

Envelop schreef op 20-09-2022 om 10:49:

[..]

Uiteraard ben ik dat met je eens maar ik ga eerst uit van het goede van de mensen. Als zij een hond heeft gekocht neem ik aan dat zij hier ook verder over na heeft gedacht. Voor sommigen is een hond ook echt een laatste lijn met de buitenwereld, een reden om op te staan en te leven. Ik wil niet zomaar zeggen dat je dat niet moet doen als je flink op je geld moet letten.

Ik vind dit een lastige hoor. een tante van mij is psychiatrisch patiënt en haar dieren houden haar inderdaad op de been. Maar het huis vervuilt en ze zit zwaar in de schulden. 
In mijn werk heb ik dit vroeger veel meegemaakt. Vooral bij mensen die psychisch in de knoei zaten en waarbij de dieren “helpend” waren. 

Ik durf dus niet te stellen dat een dier altijd de oplossing is er zitten veel haken en ogen aan.

Daarmee kan ik niet zeggen dat dit ook zo is bij degene die in dit topic een hond heeft gekocht.

Er zijn zowel voor als tegenargumenten te verzinnen of ze wel of niet recht had op dat geld. Feit is, dat ze het heeft gehad en dat wij daar niks over te zeggen hebben. Net zo min over hoe ze dat geld heeft uitgegeven.

Dus laten we gewoon stoppen met deze discussie, zeker omdat ze is vertrokken en het niet netjes is om zo te discussiëren over iemand die zelf niet eens kan reageren. Via wil geen napraattopic, laten we dat dan dus ook niet hier gaan doen.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

20-09-2022 om 11:20

Ik heb vandaag wollen truitjes gekocht. Ik twijfelde er al jaren aan, omdat ze vrij duur zijn. Nu heb ik toch de gok maar gewaagd aangezien ik een enorme koukleum ben. 

Paracelsus schreef op 20-09-2022 om 11:20:

Ik heb vandaag wollen truitjes gekocht. Ik twijfelde er al jaren aan, omdat ze vrij duur zijn. Nu heb ik toch de gok maar gewaagd aangezien ik een enorme koukleum ben.

Ik ben allergisch voor wol. Ik wil voor de winter een dik fleece vest mijn oude is kapot deze zijn meestal niet zo duur en heerlijk warm. Ik heb al thermo ondergoed.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

20-09-2022 om 11:31

Tuinfluiter schreef op 20-09-2022 om 11:25:

[..]

Ik ben allergisch voor wol. Ik wil voor de winter een dik fleece vest mijn oude is kapot deze zijn meestal niet zo duur en heerlijk warm. Ik heb al thermo ondergoed.

Dat is vervelend  ik vind wol heerlijk. Alleen wel duur, want ik wil merinowol en dan moet het ook nog bio en verantwoord zijn 

Thermo ondergoed heb ik ook!! Fleece ga ik soms in zweten, vooral als ik het koud heb. Heel apart dan is het koudzweet oid. Bestaat zoiets 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.