Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
ZanyHeron88
19-09-2022 om 21:37
Kadushi schreef op 19-09-2022 om 21:30:
Topeconoom: kabinet helpt vooral rijkere Nederlanders in deze energiecrisis | RTL Nieuws
Daar ben ik het dus niet mee eens. Ze hebben het over de tweeverdieners met een auto. Dit zijn vaak de mensen die hun auto nodig hebben voor hun werk. Je kan de middeninkomens niet helemaal uitknijpen. De onvrede is daar nu al enorm groot.
Ik zit nu kassa te kijken. Een man met een prima salaris , maar heeft maar 80 euro per week te besteden en hij komt eigenlijk in aanmerking voor de voedselbank .
ZanyHeron88
19-09-2022 om 21:38
Friezinnetje schreef op 19-09-2022 om 21:26:
[..]
daarom moet werken lonen.
Vriendin van mij, had op gegeven moment werk, en werd nog aangevuld. Toen 1 keer een paar uurtjes extra werken en dat leverde haar 50 euro op. Maar ze werd meteen gekort met 150 euro. Dan ga je toch nooit weer een paar uur extra werken?
Ja! Daar ken ik helaas veel situaties van.
alhambra
19-09-2022 om 21:39
Het prijsplafond gaat voor particulieren gelden toch? Of ook voor gemeenten?
Ik ben zo bang dat het zwembad dichtgaat (zwemles van mijn kinderen).
ZanyHeron88
19-09-2022 om 21:40
alhambra schreef op 19-09-2022 om 21:39:
Het prijsplafond gaat voor particulieren gelden toch? Of ook voor gemeenten?
Ik ben zo bang dat het zwembad dichtgaat (zwemles van mijn kinderen).
Ik ben ook bang dat scholen het niet meer kunnen betalen.
alhambra
Paracelsus schreef op 19-09-2022 om 21:40:
[..]
Ik ben ook bang dat scholen het niet meer kunnen betalen.
Ja die ook!
FaithfulDuck87
Paracelsus schreef op 19-09-2022 om 21:37:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens. Ze hebben het over de tweeverdieners met een auto. Dit zijn vaak de mensen die hun auto nodig hebben voor hun werk. Je kan de middeninkomens niet helemaal uitknijpen. De onvrede is daar nu al enorm groot.
Ik zit nu kassa te kijken. Een man met een prima salaris , maar heeft maar 80 euro per week te besteden en hij komt eigenlijk in aanmerking voor de voedselbank .
nee, als je het goed hebt, dan mag je helemaal niets terug krijgen. Dan is het allemaal je eigen schuld, dat je het goed geregeld hebt.
ZanyHeron88
19-09-2022 om 21:42
Friezinnetje schreef op 19-09-2022 om 21:40:
[..]
nee, als je het goed hebt, dan mag je helemaal niets terug krijgen. Dan is het allemaal je eigen schuld, dat je het goed geregeld hebt.
Het gaat er toch over dus de btw van benzine af is enzo?
Ik profiteer daar overigens ook niet van, want ik rij geen auto. Maar alleen maar goed dat ze dit gedaan hebben. De meeste mensen gebruiken de auto om te werken.
FaithfulDuck87
19-09-2022 om 21:44
Paracelsus schreef op 19-09-2022 om 21:42:
[..]
Het gaat er toch over dus de btw van benzine af is enzo?
Ik profiteer daar overigens ook niet van, want ik rij geen auto. Maar alleen maar goed dat ze dit gedaan hebben. De meeste mensen gebruiken de auto om te werken.
was meer sarcastisch bedoelt. Prima idd dat ze daar naar kijken, maar anderen willen dat niet, want ja, die verdienen genoeg.
ZanyHeron88
19-09-2022 om 21:46
Friezinnetje schreef op 19-09-2022 om 21:44:
[..]
was meer sarcastisch bedoelt. Prima idd dat ze daar naar kijken, maar anderen willen dat niet, want ja, die verdienen genoeg.
Ze betalen vaak ook bakken met belasting. Je kan ze alleen niet eeuwig uitknijpen
Miepjecody
19-09-2022 om 22:18
NocturnalMule38 schreef op 19-09-2022 om 12:05:
[..]
Ik krijg het ook. Dit jaar van wat ik tot nu gekregen heb een hond aangeschaft omdat vorige was overleden en het voor mij echt een medicijn is om naar buiten te moeten. En een matrastopper gekocht omdat mijn lijf hard achteruit gaat. En eigen bijdrage voor bril.
Van de komende ga ik deels sparen want nu nog vast contract maar die loopt ook een keer af. En ik ga mensen in mijn omgeving die er net buiten vallen af en toe wat toestoppen. Liefs anoniem want wil niet dat contact veranderd.
Dus ja voordelig in mijn geval! Nu want dat contract is ook eindig en ik maak zeer bewuste keuzes hoe ik het besteedt.
Wat zou jij willen wat ik ermee doe ?
Een hond kopen, terwijl je er eigenlijk geen geld voor hebt. Sorry hoor hoe verzin je het.
ZanyHeron88
19-09-2022 om 22:20
Miepjecody schreef op 19-09-2022 om 22:18:
[..]
Een hond kopen, terwijl je er eigenlijk geen geld voor hebt. Sorry hoor hoe verzin je het.
Ze is geanonimiseerd
BeneficialJay65
19-09-2022 om 22:38
[..]
Eens. Want een hond eet natuurlijk niet en dierenartskosten kosten geen drol.
TanSwallow86
19-09-2022 om 23:57
[..]
Dan zal ik mijn chinchilla's dan ook maar weg doen? Want in de bijstand kan je je geen dieren vooroorloven.
Mijn chins hebben alleen een schone hok nodig, brokjes, water, knaag spul en een maatje nodig.
Maar mijn chins houden mij op de been. Geen chins, dan ook geen HarleyQuin meer
Dorestad
20-09-2022 om 00:04
HarleyQuin schreef op 19-09-2022 om 23:57:
[..]
Dan zal ik mijn chinchilla's dan ook maar weg doen? Want in de bijstand kan je je geen dieren vooroorloven.
Mijn chins hebben alleen een schone hok nodig, brokjes, water, knaag spul en een maatje nodig.
Maar mijn chins houden mij op de been. Geen chins, dan ook geen HarleyQuin meer
Precies. Ook de hond. Het kan mensen letterlijk en figuurlijk op de been houden én een hond brengt iemand letterlijk in beweging. Ik vind er wel wat van wanneer iemand schulden maakt, rekeningen niet betaalt en dan wel van zo'n 1300 euro een hond zou kopen. Ik dit geval zag ik de hond ook eigenlijk als hulphond.
En bij jou: hulp chins, je hebt altijd een reden om het bed uit te moeten, je dieren hebben recht op verzorging. Prima toch.
Herfstappeltaart
20-09-2022 om 08:02
Paracelsus schreef op 19-09-2022 om 21:37:
[..]
Ik heb die man ook gezien en volgens mij was in zijn situatie de belachelijk hoge huur het grootste probleem (1300 euro dacht ik). De particuliere woningmarkt moet ook aangepakt worden. Prins Bril en consorten. Een prijsplafond op de huren en niet alleen de sociale huren maar ook de vrije markt. Voor deze man zou het alles oplossen want hij heeft inderdaad een prima inkomen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.