Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

redbulletje schreef op 14-09-2022 om 10:20:

[..]

Dat zou ik helemaal misdadig vinden! Op huizen die je commercieel verhuurt, prima, maar nooit je woonhuis!

Dat gaat denk ik over het eigenwoningforfait. Er wordt een bedrag bij je inkomen geteld als je een huis hebt. Daardoor betaal je meer inkomstenbelasting. Om de hypotheekrenteaftrek te compenseren. Dat gebeurt nu alleen als je een hypotheek hebt. Als je die niet hebt, krijg je een aftrek van de bijtelling, maar die aftrek zijn ze aan het afbouwen. Naar 0 in 2048, dus in 2048 betaalt elke woningeigenaar extra inkomstenbelasting door het eigenwoningforfait. Snappen we het nog? 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

14-09-2022 om 13:31

Peaches schreef op 14-09-2022 om 13:25:

[..]

Dat gaat denk ik over het eigenwoningforfait. Er wordt een bedrag bij je inkomen geteld als je een huis hebt. Daardoor betaal je meer inkomstenbelasting. Om de hypotheekrenteaftrek te compenseren. Dat gebeurt nu alleen als je een hypotheek hebt. Als je die niet hebt, krijg je een aftrek van de bijtelling, maar die aftrek zijn ze aan het afbouwen. Naar 0 in 2048, dus in 2048 betaalt elke woningeigenaar extra inkomstenbelasting door het eigenwoningforfait. Snappen we het nog?

Nee 

Maar je huis wordt dus straks als inkomen gezien? Of als vermogen wat ze elk jaar bij je inkomen optellen?

Ik snap er geen jota van, behalve dat ik me gelukkig prijs dat ik hoogstwaarschijnlijk niet meer leef ik 2048.

Paracelsus schreef op 14-09-2022 om 13:31:

[..]

Nee

Maar je huis wordt dus straks als inkomen gezien? Of als vermogen wat ze elk jaar bij je inkomen optellen?

Dat tweede ja. Nu al. Dat is het eigenwoningforfait, die 'bijtelling'. 

En Redbulletje: het afbouwen van de aftrek voor mensen met een kleine of geen hypotheek is al begonnen 😅

Valdemar schreef op 13-09-2022 om 23:57:

[..]

[..]

En dit is exact wat ik bedoel. In de winter is er een terechte reden om je woning op temperatuur te houden (voorkomen van schade), in de zomer is hiervoor geen enkele reden; dan draait het enkel om comfort.

Hoezo, welke schade? Als je je huis tot 15 graden of voor mijn part tot 10 graden verwarmt is er geen enkele sprake van schade. Maar dan is er ook geen sprake van comfort. Dus dat doen we niet en vinden we ook volkomen normaal dat we dat niet doen.

Zeker krijg je last van schade als jij je huis maar tot 10 graden verwamd! Je krijgt last van vocht en schimmels in huis, niet alleen schadelijk voor je huis maar ook hartstikke ongezond voor jezelf. De adviezen wisselen een beetje maar er wordt om deze reden geadviseerd om je verwarmen vanaf minimaal 15/16/17 graden!

Milala schreef op 14-09-2022 om 14:56:

Zeker krijg je last van schade als jij je huis maar tot 10 graden verwamd! Je krijgt last van vocht en schimmels in huis, niet alleen schadelijk voor je huis maar ook hartstikke ongezond voor jezelf. De adviezen wisselen een beetje maar er wordt om deze reden geadviseerd om je verwarmen vanaf minimaal 15/16/17 graden!

Prima, dan 15.graden. Maar dan spreek je toch niet.van comfort? We vinden het toch allemaal volstrekt normaal om, iig als.je s avonds zit, je temperatuur op.iig 19 te hebben? Dus als je vindt dat een airco not done is als het bloedheet in huis is, waarom zou je dan wel vinden dat het normaal is om je huis  s avonds te stoken naar 19 graden? Leg uit.

Milala schreef op 14-09-2022 om 14:56:

Maar het feit dat advies naar 19 graden al een hoop commotie oplevert, geeft al aan dat we 15/16/17 niet normaal vinden, want oncomfortabel. Maar niet in 30 graden willen leven en wat nachtrust willen hebben, is dan weer luxe en comfort. 

bieb1963 schreef op 14-09-2022 om 17:40:

[..]

Prima, dan 15.graden. Maar dan spreek je toch niet.van comfort? We vinden het toch allemaal volstrekt normaal om, iig als.je s avonds zit, je temperatuur op.iig 19 te hebben? Dus als je vindt dat een airco not done is als het bloedheet in huis is, waarom zou je dan wel vinden dat het normaal is om je huis s avonds te stoken naar 19 graden? Leg uit.

Je ziet toch wel het verschil tussen een paar hete dagen of op zijn ergst weken of de  winter?

Als het 3 maanden lang 30 graden of meer zou zijn in Nederland zou het natuurlijk een heel ander verhaal zijn. Het is hier wel minimaal drie maanden koud. Als het maar een paar dagen koud zou zijn in Nederland of zelfs weken, zou ik een cv ook onzin vinden.

[..]

Prima, dan 15.graden. Maar dan spreek je toch niet.van comfort? We vinden het toch allemaal volstrekt normaal om, iig als.je s avonds zit, je temperatuur op.iig 19 te hebben? Dus als je vindt dat een airco not done is als het bloedheet in huis is, waarom zou je dan wel vinden dat het normaal is om je huis s avonds te stoken naar 19 graden? Leg uit.

Ik vind 19 graden verre van comfortabel eerlijk gezegd, ik vind 21 graden comfort, lager armoe lijden.

Rondstruiner schreef op 14-09-2022 om 17:59:

[..]

Je ziet toch wel het verschil tussen een paar hete dagen of op zijn ergst weken of de winter?

Als het 3 maanden lang 30 graden of meer zou zijn in Nederland zou het natuurlijk een heel ander verhaal zijn. Het is hier wel minimaal drie maanden koud. Als het maar een paar dagen koud zou zijn in Nederland of zelfs weken, zou ik een cv ook onzin vinden.

Ik denk dat ik in mei de airco voor het eerst aan zet, april met een beetje pech. Ik hoop in september voor het laatst. Juni, juli, augustus heeft dat ding overuren gemaakt. Ging het maar om dagen of weken

[..]

Ik reageerde puur op jouw reactie dat lage temperaturen niet schadelijk zouden zijn. Verder hoef ik niets uit te leggen want ik heb daar mijn mening niet over gegeven. 

Maar ik heb het dan ook niet koud bij 17 graden in de winter binnen en in de zomer wordt het hier niet warmer dan 25 graden. Je hoeft niets te vinden van andermans temperatuur in hun huis. 

Laten we nou gewoon accepteren dat niet iedereen koud gaat douchen en niet iedereen de verwarming terug draait naar 17. Kunnen we niet met elkaar meedenken en kijken waar dan wel nog winst is te behalen.

Cle0 schreef op 14-09-2022 om 17:51:

[..]

Maar het feit dat advies naar 19 graden al een hoop commotie oplevert, geeft al aan dat we 15/16/17 niet normaal vinden, want oncomfortabel. Maar niet in 30 graden willen leven en wat nachtrust willen hebben, is dan weer luxe en comfort.

15, 16, 17 graden zijn de ondergrenzen die aangeven worden om te voorkomen dat je last van vocht en schimmel krijgt. Ik heb niet gezegd dat iemand dat normaal moet vinden.

Milala schreef op 14-09-2022 om 18:17:

[..]

15, 16, 17 graden zijn de ondergrenzen die aangeven worden om te voorkomen dat je last van vocht en schimmel krijgt. Ik heb niet gezegd dat iemand dat normaal moet vinden.

Nee, naar mijn punt is dat men het dan wel not done vindt om airco te gebruiken  als het 29 graden is in huis

Cle0 schreef op 14-09-2022 om 18:08:

[..]

Ik denk dat ik in mei de airco voor het eerst aan zet, april met een beetje pech. Ik hoop in september voor het laatst. Juni, juli, augustus heeft dat ding overuren gemaakt. Ging het maar om dagen of weken

Niemand zegt volgens mij dat dat niet mag, maar dit topic gaat over of je nog rond kunt komen. Als je de rekening niet meer kunt betalen dan moet je toch dingen gaan veranderen, met de cv én de airco.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.