Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Flower89 schreef op 24-08-2022 om 10:49:

[..]

Heb deze ook gekocht. Vooral om smorgens even de woonkamer wat te verwarmen voordat we naar school/werk gaan. En voor boven om snel te verwarmen als ze willen spelen. Of het goedkoper gaat zijn weet ik niet.

Ik heb gemerkt dat je voor school best zonder kunt. 

redbulletje schreef op 24-08-2022 om 10:40:

[..]

Ik hoop dat er iemand op het idee komt die prijzen los te gaan koppelen.

Dat willen ze. Maar pas vanaf 2024. Als we mazzel hebben. Nu "is er geen tijd" of zo.

Mug schreef op 24-08-2022 om 10:55:

Ik zat wel te denken aan zo'n ouderwets infraroodkacheltje voor de badkamer. Dat het dan wel aangenaam is tijdens het douchen, maar dat de radiator verder uit kan blijven. Nu stookt hij de hele dag de badkamer warm voor niks.
Zou dat wat zijn?

Deze begrijp ik nooit. Ik ben een echte koukleum maar juist in de badkamer vind ik het onzin om de verwarming aan te doen. Je staat toch onder die warme straal?

LostJellyfish83

LostJellyfish83

24-08-2022 om 11:08

Moxxie schreef op 24-08-2022 om 11:07:

[..]

Deze begrijp ik nooit. Ik ben een echte koukleum maar juist in de badkamer vind ik het onzin om de verwarming aan te doen. Je staat toch onder die warme straal?

Ja, maar ik heb het niet graag koud als ik onder de douche vandaan stap 😬

[..]

Ik houd ervan als het lekker fris is in mijn huis. Ik zet de thermostaat dan ook nooit hoger dan 19 graden. Maar 's ochtends als ik wil douchen wil ik een warme badkamer. Ik moet namelijk eerst onder die warme straal stappen en moet er dan ook weer onderuit. Brrr... 

Mug schreef op 24-08-2022 om 11:08:

[..]

Ja, maar ik heb het niet graag koud als ik onder de douche vandaan stap 😬

Dat is dan wel weer een voordeel van een kleine badkamer, bij mij blijft de warmte van het douchen nog even hangen.

[..]

Ik moet in de badkamer naar de wc en wil daar dus gewoon de verwarming lekker aan. Als ik echter met de airco verwarm slaat de thermostaat af en is de badkamer koud. Ik overweeg dus thermostatische radiatorknoppen voor o.a. de badkamer om dat onafhankelijk van de rest van het huis behaaglijk te kunnen houden.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

24-08-2022 om 11:22

Moxxie schreef op 24-08-2022 om 11:15:

[..]

Dat is dan wel weer een voordeel van een kleine badkamer, bij mij blijft de warmte van het douchen nog even hangen.

Dat scheelt wel idd. Bij mij is de warmte snel weg, dus dat vind ik niet aangenaam. Terwijl ik de verwarming nooit hoger heb dan 18 graden overdag, dus ik ben niet echt een koukleum verder.

Net als Cle0 dus, zie ik 

Ik ga voor het thuiswerken maar zo'n klein infraroodpaneeltje kopen dat precies onder het bureau past, dat lijkt me wel erg efficiënt.

Mug schreef op 24-08-2022 om 10:55:

Ik zat wel te denken aan zo'n ouderwets infraroodkacheltje voor de badkamer. Dat het dan wel aangenaam is tijdens het douchen, maar dat de radiator verder uit kan blijven. Nu stookt hij de hele dag de badkamer warm voor niks.
Zou dat wat zijn?

Waarom niet even van te voren de radiator opendraaien als het koud is in de badkamer en als je onder de douche stapt weer uit? Bij mij staan boven alle radiators dicht, al zolang ik me kan heugen. Lijkt mij echt de aanschaf en de kosten niet waard om alleen voor de badkamer te gebruiken. Persoonlijk vind ik het nog een eng ding ook bij al dat water en stoom.

Kadushi schreef op 24-08-2022 om 11:44:

[..]

Waarom niet even van te voren de radiator opendraaien als het koud is in de badkamer en als je onder de douche stapt weer uit? Bij mij staan boven alle radiators dicht, al zolang ik me kan heugen. Lijkt mij echt de aanschaf en de kosten niet waard om alleen voor de badkamer te gebruiken. Persoonlijk vind ik het nog een eng ding ook bij al dat water en stoom.

Dan is de badkamer pas opgewarmd als jij allang en breed op je werk zit. 

Mevrouw75 schreef op 24-08-2022 om 10:56:

[..]

Ik heb gemerkt dat je voor school best zonder kunt.

Dit. Ik heb de afgelopen jaren al nooit in de ochtend verwarmd. Er zit een uur(tje) tussen het moment dat de wekker gaat en het moment dat ik de deur uit ga. In dat uur kost het relatief veel gas om mijn woonvertrekken comfortabel te verwarmen vanuit de nachttemperatuur, meestal is het net lekker na een uurtje en dan ga ik de deur al uit. 

Zinloze kubieke meters gas als je het mij vraagt. Kleed je 's ochtends direct aan, trek daar voor dat uurtje een extra warm vest overheen of een warme sjaal, draag wollen sloffen en verder is het een kwestie van gewenning als je het mij vraagt. 

De cv-ketel gaat hier nooit voor 17.30h aan in de winter (op werkdagen). 

Mevrouw75 schreef op 24-08-2022 om 11:49:

[..]

Dan is de badkamer pas opgewarmd als jij allang en breed op je werk zit.

Serieus? Als ik hem 10 min aanzet terwijl ik koffie en een lunch maak bv is mijn badkamer echt behaaglijk. Scheelt mss dat ik een ingebouwde badkamer heb ipv tegen een buitenmuur en de cv 4 stappen verderop zit? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.