Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Klimaatverandering gaat zo snel: beangstigend


Rondstruiner schreef op 16-08-2021 om 13:04:

[..]

Bah.

Moeten particulieren ook betalen bij jullie dan? Of alleen bedrijven?

Particulieren moeten ook betalen. Vandaar dat er zo veel zwerfafval is hier.

Vroeger kon je de Kringloper bellen als je bv van je oude bankstel af wilde. Maar als die wat beschadigd is dan komt de Kringloper hem ook niet meer ophalen omdat ze zelf ook moeten betalen als ze er niet vanaf komen.

Rondstruiner schreef op 16-08-2021 om 13:03:

[..]

Bij mij is dat gewoon gratis. Dat kan een gemeente zelf bepalen denk ik.

Moet je niet per jaar een vast bedrag betalen of per leging? 

Zelf betaal ik 'n vast bedrag per jaar en m'n moeder per leging dus ik neem haar vuilniszak met restafval altijd mee en dan gaat ie bij mij de kliko in. 

Ze zouden idd vuilophaal en zeker de milieustraat gratis moeten maken. 
Sinds je niet meer gratis je (verbouwings)afval mag komen brengen wordt er veel meer gedumpt. 

Rondstruiner

Rondstruiner

16-08-2021 om 13:38 Topicstarter

redbulletje schreef op 16-08-2021 om 13:27:

[..]

Moet je niet per jaar een vast bedrag betalen of per leging?

Zelf betaal ik 'n vast bedrag per jaar en m'n moeder per leging dus ik neem haar vuilniszak met restafval altijd mee en dan gaat ie bij mij de kliko in.

Gemeentelijke heffing ja, gewoon een belasting die iedereen betaalt. Als je dat overal hebt voorkomt je dat dumpen van afval.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

17-08-2021 om 21:26

redbulletje schreef op 16-08-2021 om 13:29:

Ze zouden idd vuilophaal en zeker de milieustraat gratis moeten maken.
Sinds je niet meer gratis je (verbouwings)afval mag komen brengen wordt er veel meer gedumpt.

Waarom zou het gratis moeten zijn? Dan betaald iemand met weinig afval evenveel als een gezin met veel afval.
Strengere controle en zwaardere boetes op sluikstorten lijkt me beter. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

21-09-2021 om 20:53

https://twitter.com/i/status/1440325550690615299

Speech Biden voor de VN. Mag hopen dat hij zijn woord waar maakt.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

13-10-2021 om 20:20

Bron: standaard.be ”We moeten de zeeën herbebossen met plankton, vissen en heel veel walvissen”

Interview zit achter een betaalmuur, maar hier is een klein fragment ervan.

De Noordpool opnieuw bevriezen, dat klinkt als sciencefiction.


‘We kunnen ons niet veroorloven in scifi-termen te spreken. We moeten over de echte wereld praten, en het is mogelijk om de Noordpool te bevriezen. We werken daarvoor aan twee grote projecten. Het eerste is de arctische hemel met witte wolken bedekken gedurende de zomermaanden.’

Hoe doe je dat?


‘Door kleine druppels zeewater in de lucht te spuiten. Als die stijgen, verliezen ze hun water en blijft het zout over. Zelfs als er geen wolken zijn, kunnen de zoutkristallen water opnemen, waardoor witte wolken ontstaan. Daarvoor hebben we 700 tot 1.000 marineschepen nodig die een kring maken rond de arctische cirkel, het water uit de zee oppompen en in de lucht spuiten. Die technologie is bekend, we hebben alleen nog ongeveer vier jaar nodig om het hele proces operationeel te maken. We gaan het uitproberen op het land, daarna op een eiland op de Faeröer en dan op zee. De boten moeten nog gebouwd worden, die mogen immers geen fossiele brandstoffen gebruiken. Om het project op te starten kunnen we werken met geld van filantropen, maar daarna is het aan de regeringen. Dit project kost geen fortuinen. Met 2 tot 4 miljard dollar per jaar kunnen we dit doen. Dat is kleingeld vergeleken met de klimaatrampen die ons nu al treffen.’

https://www.channel4.com/news/refreeze-the-arctic-to-tackle-climate-change-says-sir-david-king

Terwijl er hier geklaagd wordt over een tax op vliegtickets, zijn dit dus het soort ideeën die op tafel liggen. 

Idioterie! Zul je zien dat het mislukt en wij hier het godganse jaar met bewolking komen te zitten. 

redbulletje schreef op 13-10-2021 om 20:28:

Idioterie! Zul je zien dat het mislukt en wij hier het godganse jaar met bewolking komen te zitten.

Nee joh die wapper je zo weer weg. Ik ben wel fan van artificieel weer. Dan kun je ook dingen als die overstroming in Limburg of extreme droogte voorkomen.

redbulletje schreef op 13-10-2021 om 20:28:

Idioterie! Zul je zien dat het mislukt en wij hier het godganse jaar met bewolking komen te zitten.

dan verhuis je toch permanent naar een vliegbestemming met mooi weer?

gr Angela

BrightEchidna89

BrightEchidna89

22-10-2021 om 12:35

redbulletje schreef op 13-10-2021 om 20:28:

Idioterie! Zul je zien dat het mislukt en wij hier het godganse jaar met bewolking komen te zitten.

Voor jou idioterie, voor mij klinkt het hoopvol.
Een goedkoop project dat een enorme impact kan hebben. 

Heb deze al eens eerder gegeven:

https://scientias.nl/is-de-wolharige-mammoet-dan-de-oplossing-voor-ons-klimaatprobleem/

https://pulitzercenter.org/stories/born-rewild-father-and-son-seek-transform-arctic-and-save-world

Nog een idee met een lage kostprijs wat een grote impact kan hebben, zonder dat je moet rekenen op gedragsveranderingen bij de mens. 

Rondstruiner

Rondstruiner

22-10-2021 om 15:59 Topicstarter

Gaan er hier nog mensen naar de klimaatmars op 6 november?

BrightEchidna89

BrightEchidna89

25-10-2021 om 16:49

Weet niet of er een restrictie is met de landgrenzen, maar anders:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20211022_93833693

Deze week vijf klimaatdebatten telkens van 19u tot 21u. 

Het blijkt maar weer dat mensen hun pleziertjes toch niet willen laten voor het milieu. Er wordt zelfs meer naar de zon gevlogen dan voor Corona. De vluchten naar zakelijke bestemmingen zijn nog wel minder dan voor Corona maar men verwacht ook daar snel weer een stijging in. Vliegschaamte speelt niet zo onder de Nederlanders zeiden ze bij RTL. Nu moet ik eerlijk toe geven dat ook ik geen last heb van vliegschaamte hoor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.