Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Klimaatverandering gaat zo snel: beangstigend


Sophia_! schreef op 15-08-2021 om 23:34:

[..]

Mij interesseert dat echt wel hoor, maar ik weet niet goed wat ik eraan moet doen nu eigenlijk. Je kunt alleen wat kleine dingen veranderen als particulier, maar dat gaat weinig zoden aan de dijk zetten. Dan verwacht ik toch ook actie van wereldleiders.

En wie kiest die leiders? In democratische landen zijn dat nog steeds diezelfde burgers. Dus het begint en eindigt met burgers.

Gr Angela

Sophia_!

Sophia_!

15-08-2021 om 23:48

Angela1967 schreef op 15-08-2021 om 23:46:

[..]

En wie kiest die leiders? In democratische landen zijn dat nog steeds diezelfde burgers. Dus het begint en eindigt met burgers.

Gr Angela

Klopt.  Ik stem dan ook echt geen vvd, om maar wat te noemen. 

Angela1967 schreef op 15-08-2021 om 23:45:

[..]

En politiek slim stemmen. Want laten we eerlijk wezen: er zullen vast veel mensen zijn die met de mond belijden dat het toch echt erg is allemaal maar in het stemhokje toch VVD stemmen omdat ze schrikken van de kosten die wij met z'n allen zouden moeten maken om beleid te veranderen.

gr Angela






Nou, ik schaam me er echt niet voor dat ik al jaren stem op Rutte! . En met mij vele andere gezien de uitslag. Ik vind dat die man het echt goed doet.

Sophia_!

Sophia_!

15-08-2021 om 23:54

watertoren schreef op 15-08-2021 om 23:53:

[..]

Nou, ik schaam me er echt niet voor dat ik al jaren stem op Rutte! . En met mij vele andere gezien de uitslag. Ik vind dat die man het echt goed doet.

Ik kan me vrij weinig voorstellen wat hij goed doet,  maar dat is een andere discussie 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

16-08-2021 om 02:25

watertoren schreef op 15-08-2021 om 23:36:

[..]

[..]

Ik denk niet dat het allemaal zo erg gaat worden.

Wacht even, we krijgen net een rapport waaruit blijkt dat de realiteit hun voorspellingen inhaalt en dan schrijf jij nog dat je denkt dat niet zo erg wordt? 

Moet ik de link naar de fabeltjeskrant nog eens plaatsen?

Angela1967 schreef op 15-08-2021 om 23:45:

[..]

En politiek slim stemmen. Want laten we eerlijk wezen: er zullen vast veel mensen zijn die met de mond belijden dat het toch echt erg is allemaal maar in het stemhokje toch VVD stemmen omdat ze schrikken van de kosten die wij met z'n allen zouden moeten maken om beleid te veranderen.

gr Angela






Dit. 

watertoren schreef op 15-08-2021 om 23:53:

[..]

Nou, ik schaam me er echt niet voor dat ik al jaren stem op Rutte! . En met mij vele andere gezien de uitslag. Ik vind dat die man het echt goed doet.

Meen je dat nou?  Zoals Sophia al zegt: dat is een andere discussie. Maar ik kan die huichelachtige leugenaar niet meer zien hoor. "ik heb daar geen herinneringen aan".....duh.

Wilgenkatje- schreef op 15-08-2021 om 21:48:

[..]

Leuk hm, nee. Lang niet alles in mn leven valt onder de noemer ‘leuk’.

 
Goed wel. Waardevol, leerzaam. Bijzonder om mee te maken, indrukwekkend.

 
Verbinding met anderen ervaren, ook met mensen van wie je dat niet zou verwachten.

Van betekenis kunnen zijn voor anderen. Ook in lastige omstandigheden, die ik beslist niet leuk kan noemen.
Dat het zomaar afgelopen kan zijn - nou en of. Daar denk ik geregeld aan. Ook als ik naast mn geliefde in bed schuif. Op een dag is dat voorbij. Reden temeer om de tijd niet zomaar door je vingers te laten glippen. Al gebeurt het vaak toch...

Dat gaat voor mij op bij reizen. Dus vliegen en duizenden km roadtrippen ter plaatse. 

Ik stem voor mijn portemonnee, ik wil dat namelijk kunnen blijven betalen. Al dat gedram om alles duurder te maken en alleen de hoge inkomens kunnen nog van het leven genieten. Voor modaal en lager is zelfs een normale maaltijd met vlees of vis straks een uitzondering als het aan de klimaatmaffia ligt, laat staan je auto of je vliegreis. 

Herfstappeltaart schreef op 16-08-2021 om 07:24:

[..]

Meen je dat nou? Zoals Sophia al zegt: dat is een andere discussie. Maar ik kan die huichelachtige leugenaar niet meer zien hoor. "ik heb daar geen herinneringen aan".....duh.

‘ geen actieve herinneringen ‘ - dat is inmiddels een gevleugeld woord hier in huis, bij gemaakte missers.


maar ik zie ook nog niet echt een krachtige inspirerende politicus opstaan die stevige besluiten neemt wat betreft levensstijl en de effecten op het klimaat.  Rutte begon meteen over een vergelijking met de medaillespiegel bij de OS (Huh? Het is toch heel wat anders dan sporten?) en de vele vele banen ( waar? Betaald door wie?)  die zouden ontstaan in de klimaatcrisis. 

watertoren schreef op 15-08-2021 om 23:14:

[..]

Kom op joh. Veel jongeren zijn nu op vliegvakantie naar de zon. Die maken zich ook niet druk . Er zijn maar weinig Greta"s onder de jongeren.

Mee eens. Ook kinderen van een goede vriendin die al 40 jaar sober leeft vanwege het milieu, en die haar motieven duidelijk uitlegde zonder gedram. Dit is onze luxe wereld, we zijn eraan gewend. En een realistisch handelingsperspectief ontbreekt.

Angela1967 schreef op 15-08-2021 om 23:45:

[..]

En politiek slim stemmen. Want laten we eerlijk wezen: er zullen vast veel mensen zijn die met de mond belijden dat het toch echt erg is allemaal maar in het stemhokje toch VVD stemmen omdat ze schrikken van de kosten die wij met z'n allen zouden moeten maken om beleid te veranderen.

gr Angela






Zoals VVD telkens straffe taal spreekt vlak voor de verkiezingen maar toch de grenzen niet sluit of terugstuurt zoals Denemarken. 

Wilgenkatje- schreef op 16-08-2021 om 08:17:

[..]

‘ geen actieve herinneringen ‘ - dat is inmiddels een gevleugeld woord hier in huis, bij gemaakte missers.


maar ik zie ook nog niet echt een krachtige inspirerende politicus opstaan die stevige besluiten neemt wat betreft levensstijl en de effecten op het klimaat. Rutte begon meteen over een vergelijking met de medaillespiegel bij de OS (Huh? Het is toch heel wat anders dan sporten?) en de vele vele banen ( waar? Betaald door wie?) die zouden ontstaan in de klimaatcrisis.

Oja "actieve herinneringen" was het. (Heb je ook passieve dan?)

Nee ik heb jarenlang gevonden dat hij het beste met Nederland voor had (ik stemde geen VVD) en hem het voordeel van de twijfel gegeven, maar dat is over. Alle affaires, het toedekken van fraude en gesjoemel binnen de eigen partij, noem maar op.

Voor mij heeft hij zijn  geloofwaardigheid volledig verloren.

watertoren schreef op 15-08-2021 om 22:16:

[..]

Maar jij wil je leven toch ook zo leuk mogelijk maken. Ik heb ook niet gezegd dat alles in mijn leven leuk is. Ik word dus niet meer naast mijn geliefde wakker omdat hij op vrij jonge leeftijd na een kort ziekbed overleden is. Ik ben daarna nog veel bewuster ervan geworden dat je vooral moet genieten. Dat heb ik wel mijn hele leven al wel gedaan maar nu wil ik inderdaad de tijd niet zomaar door mijn vingers laten glippen.

Bewust leven. En wat genieten betekent, daarin verschillen mensen


Akelig dat je al jong te maken kreeg met zwaar verlies. Heel triest. Inderdaad, zo’n gebeurtenis verandert je kijk op het leven enorm.

Rutte vind ik een enorme gaslighter. Hij heeft 't net als Kaag helemaal niet goed voor met de Nederlanders. 

Sophia_! schreef op 15-08-2021 om 23:34:

[..]

Mij interesseert dat echt wel hoor, maar ik weet niet goed wat ik eraan moet doen nu eigenlijk. Je kunt alleen wat kleine dingen veranderen als particulier, maar dat gaat weinig zoden aan de dijk zetten. Dan verwacht ik toch ook actie van wereldleiders.

Als ze zelf niet bewust doen dan doe je het alvast niet zo voor hem. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.