Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Klimaatverandering gaat zo snel: beangstigend


watertoren schreef op 15-08-2021 om 22:16:

[..]

Maar jij wil je leven toch ook zo leuk mogelijk maken. Ik heb ook niet gezegd dat alles in mijn leven leuk is. Ik word dus niet meer naast mijn geliefde wakker omdat hij op vrij jonge leeftijd na een kort ziekbed overleden is. Ik ben daarna nog veel bewuster ervan geworden dat je vooral moet genieten. Dat heb ik wel mijn hele leven al wel gedaan maar nu wil ik inderdaad de tijd niet zomaar door mijn vingers laten glippen.

Ik snap wel waarom jongeren heel boos zijn omdat oudere generaties zo nodig moeten genieten. Na ons de zondvloed. 

Valdemar schreef op 15-08-2021 om 22:36:


https://www.youtube.com/watch?v=1c84T7KT-xs&ab_channel=150Elias

Ik weet niet wat je hiermee bedoelt maar ik slaap zeker wel lekker. Oogjes dicht en snaveltjes toe haha. Ik besef wel dat jij het sarcastisch bedoelt hoor .

Avena schreef op 15-08-2021 om 23:04:

[..]

Ik snap wel waarom jongeren heel boos zijn omdat oudere generaties zo nodig moeten genieten. Na ons de zondvloed.

Kom op joh. Veel jongeren zijn nu op vliegvakantie naar de zon. Die maken zich ook niet druk . Er zijn maar weinig Greta"s  onder de jongeren. 

watertoren schreef op 15-08-2021 om 23:14:

[..]

Kom op joh. Veel jongeren zijn nu op vliegvakantie naar de zon. Die maken zich ook niet druk . Er zijn maar weinig Greta"s onder de jongeren.

Jij en ik zijn misschien al dood tegen die tijd, maar voor die jongeren wordt het straks echt heel naar hoor, als we gewoon zo doorgaan. Of ze nu Greta heten of niet. 

Sophia_!

Sophia_!

15-08-2021 om 23:20

watertoren schreef op 15-08-2021 om 23:14:

[..]

Kom op joh. Veel jongeren zijn nu op vliegvakantie naar de zon. Die maken zich ook niet druk . Er zijn maar weinig Greta"s onder de jongeren.

Inderdaad. En allemaal een dikke auto onder hun kont,  massa's kleding kopen, gezellig met vrienden barbecuen etc etc. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

15-08-2021 om 23:22

Avena schreef op 15-08-2021 om 23:04:

[..]

Ik snap wel waarom jongeren heel boos zijn omdat oudere generaties zo nodig moeten genieten. Na ons de zondvloed.

Ze zijn ook terecht boos als ze opgroeien met de informatie die we nu hebben. Hoe ziet hun toekomstbeeld eruit? Niet alleen zullen ze langer moeten werken om recht te hebben op pensioen, tevens zullen ze als gezin meer uren per week betaalde arbeid moeten verrichten om een fatsoenlijke levensstandaard te onderhouden. Daarnaast kijken ze nog eens aan tegen een toekomst waarin delen van de planeet onbewoonbaar zullen worden en er grote migratiestromen onze richting uitkomen. 
En terwijl ze dit weten, zien ze hun ouders op dezelfde voet verder leven. Zou je dan niet van minder kwaad worden?

Sophia_! schreef op 15-08-2021 om 23:20:

[..]

Inderdaad. En allemaal een dikke auto onder hun kont, massa's kleding kopen, gezellig met vrienden barbecuen etc etc.

Sophia_! schreef op 15-08-2021 om 23:20:

[..]

Inderdaad. En allemaal een dikke auto onder hun kont, massa's kleding kopen, gezellig met vrienden barbecuen etc etc.

ja , heel eerlijk zo leeft mijn zoon ook van 28 en ik geef hem groot gelijk. 

watertoren schreef op 15-08-2021 om 23:26:

[..]

[..]

ja , heel eerlijk zo leeft mijn zoon ook van 28 en ik geef hem groot gelijk.

Dus het interesseert je geen ruk dat het weleens heel vervelend voor hem kan worden over een jaar of 30 à 40?

Sophia_!

Sophia_!

15-08-2021 om 23:31

watertoren schreef op 15-08-2021 om 23:26:

[..]

[..]

ja , heel eerlijk zo leeft mijn zoon ook van 28 en ik geef hem groot gelijk.

Mijn kinderen zijn ook van die leeftijdscategorie en zij en hun vrienden leven ook zo. Hooguit zijn een aantal vegetariër,  maar voor de rest leven ze bepaald niet sober. 

Valdemar schreef op 15-08-2021 om 23:22:

[..]

Ze zijn ook terecht boos als ze opgroeien met de informatie die we nu hebben. Hoe ziet hun toekomstbeeld eruit? Niet alleen zullen ze langer moeten werken om recht te hebben op pensioen, tevens zullen ze als gezin meer uren per week betaalde arbeid moeten verrichten om een fatsoenlijke levensstandaard te onderhouden. Daarnaast kijken ze nog eens aan tegen een toekomst waarin delen van de planeet onbewoonbaar zullen worden en er grote migratiestromen onze richting uitkomen.
En terwijl ze dit weten, zien ze hun ouders op dezelfde voet verder leven. Zou je dan niet van minder kwaad worden?

Nee, ik snap het volkomen. Ik zou me zelf ook veel zorgen maken als ik (jonge) kinderen had. En me kapot ergeren aan de inertie van wereldleiders om iets aan de klimaatramp te doen. Met corona konden ze het ook. 

Sophia_! schreef op 15-08-2021 om 23:31:

[..]

Mijn kinderen zijn ook van die leeftijdscategorie en zij en hun vrienden leven ook zo. Hooguit zijn een aantal vegetariër, maar voor de rest leven ze bepaald niet sober.

Ah ja, dan mogen wij het ook. 

Sophia_!

Sophia_!

15-08-2021 om 23:34

Avena schreef op 15-08-2021 om 23:29:

[..]

Dus het interesseert je geen ruk dat het weleens heel vervelend voor hem kan worden over een jaar of 30 à 40?

Mij interesseert dat echt wel hoor, maar ik weet niet goed wat ik eraan moet doen nu eigenlijk. Je kunt alleen wat kleine dingen veranderen als particulier,  maar dat gaat weinig zoden aan de dijk zetten. Dan verwacht ik toch ook actie  van wereldleiders.  

Sophia_!

Sophia_!

15-08-2021 om 23:36

Avena schreef op 15-08-2021 om 23:32:

[..]

Ah ja, dan mogen wij het ook.

Nou nee, maar ze hoeven op dit moment ook niet boos te zijn op mij. 

Avena schreef op 15-08-2021 om 23:29:

[..]

Dus het interesseert je geen ruk dat het weleens heel vervelend voor hem kan worden over een jaar of 30 à 40?

Avena schreef op 15-08-2021 om 23:29:

[..]

Dus het interesseert je geen ruk dat het weleens heel vervelend voor hem kan worden over een jaar of 30 à 40?

Ik denk niet dat het allemaal zo erg gaat worden. 

Avena schreef op 15-08-2021 om 20:52:

We kunnen elkaar hier enorm de maat gaan zitten nemen, maar zolang de Nederlandse overheid miljarden in Schiphol en de KLM pompt wordt het een beetje raar om dan aan burgers te gaan vragen om de kraan niet te laten lopen tijdens het tandenpoetsen...

Een beter milieu begint bij een beter milieubeleid. Het aanpakken van de grote vervuilers. Belasting op kerosine. Een reële prijs voor vlees. Dat soort dingen. Ik probeer mijn steentje bij te dragen, maar de echte oplossingen gaan niet van individuele burgers komen.

En politiek slim stemmen. Want laten we eerlijk wezen: er zullen vast veel mensen zijn die met de mond belijden dat het toch echt erg is  allemaal maar in het stemhokje toch VVD stemmen omdat ze schrikken van de kosten die wij met z'n allen zouden moeten maken om beleid te veranderen.

gr Angela 






Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.