Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kan je mensen die vandaag leven, verantwoordelijk houden voor het verleden ?


Amazooi schreef op 20-12-2022 om 15:12:

Mijn grote liefde vond van niet toen het lang geleden al ter sprake kwam maar zijn voorouders hebben altijd prima banen gehad vanaf het moment dat ze hier kwamen.

En wat vindt jij ervan?

Pepperoni schreef op 20-12-2022 om 15:27:

[..]

En wat vindt jij ervan?

Hier kan ik echt geen antwoord op geven Pepperoni. Maar de familie van mijn man was welgestelder dan wij, dus heeft niet erg geleden onder discriminatie, ook bij navraag bleek van niet. En daar moet ik me op baseren. Hij was erg knap en een begeerde partij maar hij vond mij de mooiste.

Friezinnetje schreef op 20-12-2022 om 07:14:

Toch verbazingwekkend hoe sommigen hier reageren op Valdemar. Mag hier geen commentaar leveren want Nederlandse aangelegenheid. Terwijl in België ze ook bezig zijn om te kijken of ze excuses willen aanbieden.
Verder dus iemand hier opgestapt op het forum, door het continu bashen , woorden verdraaien enz. oa in dit topic. Door deze zelfde personen. Geen haar beter...... en doen dus hetzelfde als waar ze anderen van beschuldigen.

Valdemar die aangeeft dat personen maar "gedeporteerd" moeten worden kuch, kuch als ze het ergens niet mee eens zijn? 

Hij mag natuurlijk een mening hebben, iedereen mag een mening hebben, maar IK vind het een Nederlandse aangelegenheid. Dat is mijn mening.

Wie is opgestapt op het forum?

Friezinnetje schreef op 20-12-2022 om 10:08:

@doemijdieglazenbol als jij dit niet geschreven hebt dan geldt het niet voor jou.
En ik heb de opmerking ook gerapporteerd. En hoop dat er iets mee gedaan wordt

Je hebt mij gerapporteerd begrijp ik?

Een dag later vertelt Sylvana Simons dat ze zich door de „rommelige aanloop” van de dag niet goed had voorbereid op de historische betekenis van de toespraak. „Ik was sceptisch. Mede daardoor kwamen de woorden zo hard binnen, denk ik. Ik ben altijd bereid kritiek op onze minister-president te leveren. Maar dat zou hier echt ongepast zijn geweest.”
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/12/20/fucking-historic-zegt-sylvana-simons-over-de-excuses-van-mark-rutte-a4152080
Mooi hoe excuses door velen juist ook wel geaccepteerd worden. Hoe excuses een beging kunnen vormen voor verzoening.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

20-12-2022 om 17:58

Elaine68 schreef op 17-12-2022 om 22:20:

[..]

Ik heb het niet gelezen, ik zie alleen dat het kennelijk discriminerend en provoocerend was dus het verbaast me dat je geen ban gekregen hebt.

Hier een voorbeeld van je. Je zegt zelf dat je die opmerking niet hebt gelezen, maar vervolgens spreek je wel verbazing uit over een ban die niet is gegeven. Je wist niet eens wat er stond! Doe dat soort uitspraken lekker in het Mod topic of stuur een mail. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

20-12-2022 om 18:00

Daglichtlamp schreef op 20-12-2022 om 17:23:

Een dag later vertelt Sylvana Simons dat ze zich door de „rommelige aanloop” van de dag niet goed had voorbereid op de historische betekenis van de toespraak. „Ik was sceptisch. Mede daardoor kwamen de woorden zo hard binnen, denk ik. Ik ben altijd bereid kritiek op onze minister-president te leveren. Maar dat zou hier echt ongepast zijn geweest.”
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/12/20/fucking-historic-zegt-sylvana-simons-over-de-excuses-van-mark-rutte-a4152080
Mooi hoe excuses door velen juist ook wel geaccepteerd worden. Hoe excuses een beging kunnen vormen voor verzoening.

Ik zag haar aan tafel bij, weet ik niet meer. Daar gaf ze ook aan dat het voor de generatie vóór haar belangrijker was dan voor haar. Ik kon dat niet zo goed rijmen. Ik weet dat de meningen verschillen of excuses nodig waren, maar zij kwam toch altijd wel over alsof het voor haar erg belangrijk was.

Tickel schreef op 20-12-2022 om 17:58:

[..]

Hier een voorbeeld van je. Je zegt zelf dat je die opmerking niet hebt gelezen, maar vervolgens spreek je wel verbazing uit over een ban die niet is gegeven. Je wist niet eens wat er stond! Doe dat soort uitspraken lekker in het Mod topic of stuur een mail.

Nou ja, er stond bij dat het discriminerend was, ik dacht dat je dan een ban kreeg. Waar is het modtopic waar je over banbeleid mag praten want dat heb ik nog niet gevonden.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

20-12-2022 om 18:04

Elaine68 schreef op 20-12-2022 om 18:02:

[..]

Nou ja, er stond bij dat het discriminerend was, ik dacht dat je dan een ban kreeg. Waar is het modtopic waar je over banbeleid mag praten want dat heb ik nog niet gevonden.

Het is helemaal niet belangrijk wat jij verwacht na moderatie, ban of niet. Je kunt mailen over banbeleid.

Tickel schreef op 20-12-2022 om 17:58:

[..]

Hier een voorbeeld van je. Je zegt zelf dat je die opmerking niet hebt gelezen, maar vervolgens spreek je wel verbazing uit over een ban die niet is gegeven. Je wist niet eens wat er stond! Doe dat soort uitspraken lekker in het Mod topic of stuur een mail.

Al vraag ik me wel af waarop jij nou dan precies komt reageren? Of is zij vertrokken?

Tickel schreef op 20-12-2022 om 18:04:

[..]

Het is helemaal niet belangrijk wat jij verwacht na moderatie, ban of niet. Je kunt mailen over banbeleid.

Ik ben tenminste niet zo'n kinderachtige stafferd.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

20-12-2022 om 18:05

Elaine68 schreef op 20-12-2022 om 18:05:

[..]

Al vraag ik me wel af waarop jij nou dan precies komt reageren? Of is zij vertrokken?

Lees even terug, dan zie je vanzelf wie er weg is.

Tickel schreef op 20-12-2022 om 18:05:

[..]

Lees even terug, dan zie je vanzelf wie er weg is.

Ik zie alleen een nieuwe naam. En dat zou mijn schuld zijn? Nou ja zeg. Moet niet gekker worden.


Fok! heeft ook een onderwerp over de speech van Rutte.

Amazooi schreef op 20-12-2022 om 15:48:

[..]

Hier kan ik echt geen antwoord op geven Pepperoni. Maar de familie van mijn man was welgestelder dan wij, dus heeft niet erg geleden onder discriminatie, ook bij navraag bleek van niet. En daar moet ik me op baseren. Hij was erg knap en een begeerde partij maar hij vond mij de mooiste.

Dat is natuurlijk ontzettend fijn, en uit eigen ervaring weet ik dat een deel van mijn zwarte vrienden en kennissen het gelukkig ook zo ervaart. Maar ik weet ook dat veel zwarte mensen het helaas anders ervaren. Ik sta er zo in dat ik daar nooit mijn ogen voor zou sluiten dus ik was eigenlijk benieuwd wat jij er van vindt. Juist door die positieve ervaring. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.