Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kan je mensen die vandaag leven, verantwoordelijk houden voor het verleden ?


Moxxie schreef op 19-12-2022 om 19:43:

Ik vond de toespraak mooi.

Ja, ik ook.

De Nederlandse staat heeft vandaag erkend dat de Nederlandse staat zich schuldig heeft gemaakt aan slavernij en daarvoor excuses aangeboden; ik vind het mooi.

Veel mensen waren er blij mee, dus dat is mooi.

Ik vond het ontroerend. Mooi gesproken. Eenvoudig, maar juist daarom krachtig. En dat hij vertelde zelf van gedachten te zijn veranderd over het aanbieden van excuses vond ik ook sterk. 

Ik vond het goed gedaan. Niet door de meneer wiens naam ik even kwijt ben maar door Rutte, zullen de mensen die dat belangrijk vinden ook fijn gevonden hebben. En geen geld, ook wel zo fijn. 

Ik heb gekeken en vond het een mooie toespraak en ik hoop dat de nazaten hier enige voldoening uit kunnen halen. Het is gewoon belangrijk dat dit erkend wordt, daarom is die komma ook heel belangrijk, vanuit hier kunnen we verder werken.

Toch verbazingwekkend hoe sommigen hier reageren op Valdemar. Mag hier geen commentaar leveren want Nederlandse aangelegenheid. Terwijl in België ze ook bezig zijn om te kijken of ze excuses willen aanbieden. 
Verder dus iemand hier opgestapt op het forum, door het continu bashen , woorden verdraaien enz. oa in dit topic. Door deze zelfde personen. Geen haar beter...... en doen dus hetzelfde als waar ze anderen van beschuldigen. 

wild-flower

wild-flower

20-12-2022 om 07:30 Topicstarter


Ik lees dat België juist géén excuses gaat maken uit angst dat verontschuldigingen de deur naar herstelbetalingen wijd openzetten.
 
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5354409/excuses-koloniaal-verleden-belgie-parlement-koning-nederlandse

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

20-12-2022 om 08:04

Zojuist op het nieuws, de meningen in Suriname zijn verdeeld tussen mooi en van mij had het niet gehoeven. Curaçao accepteert ze niet. 

Friezinnetje schreef op 20-12-2022 om 07:14:

Toch verbazingwekkend hoe sommigen hier reageren op Valdemar. Mag hier geen commentaar leveren want Nederlandse aangelegenheid. Terwijl in België ze ook bezig zijn om te kijken of ze excuses willen aanbieden.
Verder dus iemand hier opgestapt op het forum, door het continu bashen , woorden verdraaien enz. oa in dit topic. Door deze zelfde personen. Geen haar beter...... en doen dus hetzelfde als waar ze anderen van beschuldigen.

Van mij mag Valdemar of wie dan ook, zijn eigen mening vormen en uiten. Ik had het ook voorbij zien komen en vind het maar gekkigheid dat dat dan niet zou mogen. 

wild-flower schreef op 20-12-2022 om 07:30:


Ik lees dat België juist géén excuses gaat maken uit angst dat verontschuldigingen de deur naar herstelbetalingen wijd openzetten.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5354409/excuses-koloniaal-verleden-belgie-parlement-koning-nederlandse

Een paar jaar terug stond de Nederlandse regering er vergelijkbaar in. Wie weet wat de toekomst nog brengt. 

Friezinnetje schreef op 20-12-2022 om 07:14:

Toch verbazingwekkend hoe sommigen hier reageren op Valdemar. Mag hier geen commentaar leveren want Nederlandse aangelegenheid. Terwijl in België ze ook bezig zijn om te kijken of ze excuses willen aanbieden.
Verder dus iemand hier opgestapt op het forum, door het continu bashen , woorden verdraaien enz. oa in dit topic. Door deze zelfde personen. Geen haar beter...... en doen dus hetzelfde als waar ze anderen van beschuldigen.

Volgens mij was het een enkeling die tegen Valdemar zei dat het een Nederlandse aangelegenheid was. Als je mij persoonlijk vindt bashen, zou ik het op prijs stellen als je me dat direct meldt. In het topic of per PB. dat is namelijk niet de bedoeling. Verder is er altijd nog de optie om te staffen.


dat er mensen stoppen met het forum vanwege de sfeer is van alle tijden en gezindten. Ik heb zelf ook wel eens gas terug genomen als ik merkte dat alle homo/trans/xenofobie te erg onder mijn huid ging zitten. Het is nu wat minder hier, maar nog steeds aanwezig. 

Anyways, volgens mij verdient dit gesprek een eigen topic, want het is breder dan alleen dit topic. 

En nogmaals; spreek mij gewoon aan of staf me als je me te ver vindt gaan. Geen probleem, ik leer graag bij en ben niet te beroerd om mijn excuses aan te bieden als ik bij nader inzien iets stoms geschreven heb. 

wild-flower schreef op 20-12-2022 om 07:30:


Ik lees dat België juist géén excuses gaat maken uit angst dat verontschuldigingen de deur naar herstelbetalingen wijd openzetten.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5354409/excuses-koloniaal-verleden-belgie-parlement-koning-nederlandse

Een deel wil het niet.  

@doemijdieglazenbol als jij dit niet geschreven hebt dan geldt het niet voor jou. 
En ik heb de opmerking ook gerapporteerd.  En hoop dat er iets mee gedaan wordt 

Mijn grote liefde vond van niet toen het lang geleden al ter sprake kwam maar zijn voorouders hebben altijd prima banen gehad vanaf het moment dat ze hier kwamen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.