Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Koko67 schreef op 30-03-2026 om 11:47:

[..]

Meer hoofddoeken, meer aanslagen, meer geweld tegen homo’s, vrouwen en Joden, meer eerwraak, meer meisjes die als kech gezien worden, om maar wat te noemen.

Meer hoofddoeken op 1 lijn met meer aanslagen?  

Handschoenvrouw schreef op 30-03-2026 om 11:58:

[..]

Meer moslims, meer aanslagen? Zozo.

Mag dat niet gezegd worden? Er zijn er nogal een aantal geweest. Dreigingen ook genoeg. Ik ben al die beveiligingen op kerstmarkten in Duitsland nog niet vergeten, jij wel? Ik heb niet gehoord dat er ook iftars beveiligd moesten worden.

amarna schreef op 30-03-2026 om 12:43:

[..]

Meer hoofddoeken op 1 lijn met meer aanslagen?

Nee, meer hoofddoeken EN meer aanslagen.

Handschoenvrouw schreef op 30-03-2026 om 12:02:

[..]

Maar zou die "grootste gemene deler" zoals jij het zo mooi noemt niet eerder het samenwonen in relatief arme buurten en het lagere gemiddelde opleidingsniveau en inkomen ipv een religie?

Wie woonden er in Nederland eigenlijk in die probleemwijken tot de komst van grotere groepen niet-westerse immigranten?

ik zeg niet "grootste". dat ten eerste. daarna doe je aannames over wat ik wel of niet als conclusie trek. 

op deze manier is een gesprek onmogelijk. 

ik denk dat de woonsituatie een enorme invloed heeft. misschien is dat ook wel een gemene deler? 

een gemene deler is het startpunt van je onderzoek. niet per definitie een oorzaak. 

mocht je écht in gesprek willen dan hoor ik het graag. 

Broadway schreef op 30-03-2026 om 12:51:

[..]

ik zeg niet "grootste". dat ten eerste. daarna doe je aannames over wat ik wel of niet als conclusie trek.

op deze manier is een gesprek onmogelijk.

ik denk dat de woonsituatie een enorme invloed heeft. misschien is dat ook wel een gemene deler?

een gemene deler is het startpunt van je onderzoek. niet per definitie een oorzaak.

mocht je écht in gesprek willen dan hoor ik het graag.

Vooral het niet concreet aangeven wat voor conclusie je dan wél trok maakt een discussie onmogelijk. 

Koko67 schreef op 30-03-2026 om 12:44:

[..]

Mag dat niet gezegd worden? Er zijn er nogal een aantal geweest. Dreigingen ook genoeg. Ik ben al die beveiligingen op kerstmarkten in Duitsland nog niet vergeten, jij wel? Ik heb niet gehoord dat er ook iftars beveiligd moesten worden.

Je mag van mij alles zeggen. Het klopt alleen niet dat je extremisten die, al dan niet in combinatie met een geestesziekte aanslagen plegen 1-op-1 vastpint op andere moslims. Mijns inziens gewoon een racistische uitspraak.

Het 1-op-1 koppelen van mensen met radicaal rechtse ideeën aan aanslagpleger Brent Tarrant die een stuk of 50 mensen doodschoot in een moskee is net zo onzinnig.

Handschoenvrouw schreef op 30-03-2026 om 13:23:

[..]

Vooral het niet concreet aangeven wat voor conclusie je dan wél trok maakt een discussie onmogelijk.

nee hoor. dat is waar het topic al dagen over gaat: voornamelijk Marokkaanse (en syrische?) afkomst. Religie is een gok en deel van dat onderzoek of daar oorzaken liggen, maar lijkt me islam. jouw woonsituatie lijkt mij ook een belangrijke gemene deler. School waar ze heen gaan misschien? en zo is er vast nog meer. maar je reactie is erg duidelijk. ook jij wil niet in gesprek om zaken écht op te lossen want als je dat wil dan wil je onderzoeken en weten waarom juist deze groep zoveel problemen veroorzaakt en daarmee ook zelf ervaart waardoor je, ook weer mijn mening, in een vicieuze cirkel belandt en deze jongen afglijden. 

nu mag je nogeens proberen om je eigen onwil weg te poetsen door mij een loer proberen te draaien

Broadway schreef op 30-03-2026 om 13:34:

[..]

nee hoor. dat is waar het topic al dagen over gaat: voornamelijk Marokkaanse (en syrische?) afkomst. Religie is een gok en deel van dat onderzoek of daar oorzaken liggen, maar lijkt me islam. jouw woonsituatie lijkt mij ook een belangrijke gemene deler. School waar ze heen gaan misschien? en zo is er vast nog meer. maar je reactie is erg duidelijk. ook jij wil niet in gesprek om zaken écht op te lossen want als je dat wil dan wil je onderzoeken en weten waarom juist deze groep zoveel problemen veroorzaakt en daarmee ook zelf ervaart waardoor je, ook weer mijn mening, in een vicieuze cirkel belandt en deze jongen afglijden.

nu mag je nogeens proberen om je eigen onwil weg te poetsen door mij een loer proberen te draaien

Ik weet niet zeker waarom een bepaalde groep problemen veroorzaakt. Ik denk dat afkomst op zich niet de oorzaak is. Ik denk dat een lager inkomen en opleidingsniveau icm het samenwonen in wijken waar men in een "bubbel" opgroeit een belangrijker reden is, ook historisch gezien.

Handschoenvrouw schreef op 30-03-2026 om 13:40:

[..]

Ik weet niet zeker waarom een bepaalde groep problemen veroorzaakt. Ik denk dat afkomst op zich niet de oorzaak is. Ik denk dat een lager inkomen en opleidingsniveau icm het samenwonen in wijken waar men in een "bubbel" opgroeit een belangrijker reden is, ook historisch gezien.

ik denk dat je deels gelijk hebt, maar allebei weten we het niet zeker tot het onderzocht wordt en dat is het enige dat ik propageer. het is jammer dat mensen aan beide flanken die er fanatiek inzitten dat niet meer kunnen herkennen en beginnen met ageren tegen wat ze dénken dat er tussen de regels staat. 

jammer, want het kost zoveel tijd en energie die beter in deze jongeren gestoken kan worden. 

Handschoenvrouw schreef op 30-03-2026 om 13:40:

[..]

Dit zeker. 

Hier in het dorp woonden veel mensen met roots in het buitenland bij mij in de wijk. Sinds een aantal jaar (10 jaar minstens,  misschien langer) worden nieuwkomers die huren beter verspreid over het hele dorp waardoor de overlast zichtbaar is afgenomen.

Persoonlijk heb ik nooit extreme overlast gehad van nieuwkomers maar meer van de autochtonen die de (door hun ervaren) overlast met geweld gingen oplossen in plaats van met gesprek. Een halve malle die vond dat het gezin met 5 kinderen in een 4 kamerflatje teveel geluid produceerde ging bij de buren met een mes lopen zwaaien waardoor de hulpdiensten massaal uitrukten midden in de nacht en wij de volgende dag de auto niet mochten gebruiken vanwege sporenonderzoek. 

Broadway schreef op 30-03-2026 om 13:53:

[..]

ik denk dat je deels gelijk hebt, maar allebei weten we het niet zeker tot het onderzocht wordt en dat is het enige dat ik propageer. het is jammer dat mensen aan beide flanken die er fanatiek inzitten dat niet meer kunnen herkennen en beginnen met ageren tegen wat ze dénken dat er tussen de regels staat.

jammer, want het kost zoveel tijd en energie die beter in deze jongeren gestoken kan worden.

Ja leuk, overmorgen mag ik weer! 

Eerst technisch lezen met mijn leerlingen, daarna gesprekstechnieken oefenen terwijl we kwartetten of een ander spel spelen waarbij je dingen moet vragen. Duidelijke vragen stellen en goed geformuleerde antwoorden geven

Koko67 schreef op 30-03-2026 om 12:45:

[..]

Nee, meer hoofddoeken EN meer aanslagen.

Al die hoofddoeken betekenen: wij (de islam) zijn present. Het werkt psychologisch als een vlag op veroverd terrein. De islam is een veroveringsreligie. Eenmaal een gebied veroverd, dan wordt het niet meer terugveroverd door de vorige of een andere partij. 

Dit is overigens ook een reden waarom de Joden en Israël zo intens gehaat worden. De strijd verloopt niet volgens de planning van deze religie. 

rionyriony schreef op 30-03-2026 om 17:14:

[..]

Al die hoofddoeken betekenen: wij (de islam) zijn present. Het werkt psychologisch als een vlag op veroverd terrein. De islam is een veroveringsreligie. Eenmaal een gebied veroverd, dan wordt het niet meer terugveroverd door de vorige of een andere partij.

Dit is overigens ook een reden waarom de Joden en Israël zo intens gehaat worden. De strijd verloopt niet volgens de planning van deze religie.

Ik heb in mijn leven toch al heel wat met mensen met een hoofddoek gepraat en met een aantal een langdurende vriendschap opgebouwd en kan niet zeggen dat ik jouw betoog herken. 

Een aantal van deze dames zijn nazaten van de gastarbeiders die hier in de jaren 70 zijn komen wonen en een aantal zijn vluchtelingen uit Syrië en Somalië die zijn gevlucht voor het regime aldaar. Zijn blij dat ze nu in een veilig land wonen en gaan met hoofddoek gewoon op in de Nederlandse samenleving zonder dat ze de islam verder willen verspreiden. 

[..]

Volgens mijn geschiedenisboeken is het laatste millennium anders het hele Iberisch schiereiland en het grootste deel van de Balkan in een serie zeer wrede oorlogen veroverd door verschillende Christelijke heersers, die meteen van de gelegenheid gebruik maakten om de lokale Joodse bevolking te beroven en af te slachten.

[..]

? Spreek jij wel eens moslims? Ongelofelijk wat jij altijd zonder enige feitelijke onderbouwing over een hele bevolkingsgroep/religie neerplempt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.