Nieuws en actueel
Daglichtlamp
09-11-2024 om 11:50
Jodenhaat in Nederland
Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.
PensioNada
24-12-2025 om 17:25
Koko67 schreef op 24-12-2025 om 17:07:
[..]
Praten met moslims doe ik genoeg. Ik werk elke dag met pubers die moslims zijn. En je schrikt je dood als je hoort hoe deze jongeren over joden , Nederlandse meisjes en Nederland denken.
Die jongens zitten in dezelfde fabeltjesfuik gevangen als veel autochtone Nederlanders. We worden tegen elkaar uit gespeeld. In de VS is een meneer aan de macht die heel graag de EU uit elkaar speelt en daar helpen meneer Wilders en zijn trawanten graag aan mee.
felija
24-12-2025 om 17:36
Ginevra schreef op 24-12-2025 om 17:24:
[..]
Vinden “we” dat normaal? Helemaal niet. Ik was begonnen met op te noemen hoe ik me die dingen persoonlijk aantrek, en wat ik in het dagelijks leven probeer te doen, maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin om me zo te moeten verdedigen.
Als je iedereen tot de vijand bestempelt, dan vervreemd je ook je medestanders van je.
Wat mooi gezegd!
PensioNada
24-12-2025 om 17:41
in Duitsland hadden ziekenhuismedewerkers in aanloop van de verkiezingen een filmpje gemaakt wat (gedwongen) remigratie van niet-Westerse allochtonen zou betekenen voor de bezetting op de werkvloer. En dat was schokkend. Dat zie ik trouwens ook om me heen, de Randstad zou tot stilstand komen als we alle niet-Westerse mensen met een migratie achtergrond weg zouden sturen. En ASML zou heel vlug Nederland verlaten als ze geen buitenlanders meer mogen aannemen. We moeten in Nederland meer aandacht geven aan zaken die niet goed gaan, zonder dat we gelijk hel en verdoemenis gaan preken of lintjes weigeren te geven aan mensen die de integratie van nieuwkomers proberen te bevorderen. Er wordt veel te veel gedacht in problemen en niet in oplossingen (reële oplossingen).
Koko67
24-12-2025 om 17:47
PensioNada schreef op 24-12-2025 om 17:25:
[..]
Die jongens zitten in dezelfde fabeltjesfuik gevangen als veel autochtone Nederlanders. We worden tegen elkaar uit gespeeld. In de VS is een meneer aan de macht die heel graag de EU uit elkaar speelt en daar helpen meneer Wilders en zijn trawanten graag aan mee.
Dat zal best een beetje meespelen, maar ook voordat trump aan de macht kwam spraken deze jongeren zo. En dat wordt elk jaar fanatieker en erger.
Koko67
24-12-2025 om 17:52
Wat ik elke dag op de werkvloer hoor en zie is dat de moslimcultuur niet verenigbaar is met onze westerse cultuur. En prima als mensen integreren. Die ouders en pubers zijn er ook, maar het grootste deel van de pubers ( die hier geboren zijn) vervloeken de vrije westerse samenleving en daar horen homo’s , Joden en Nederlandse meisjes zeker bij. En hoe meer Nederland zich aanpast en voorzichtig is en dingen onder het tapijt schuift, hoe meer minachting deze jongeren krijgen.
amarna
24-12-2025 om 17:53
Poezie schreef op 24-12-2025 om 16:27:
[..]
"We", "we" "we". Spreek voor jezelf en houd op met voor mij (en anderen) te spreken. Je zit namelijk wat mij betreft helemaal fout.
Wat mij betreft ook! Ik vind de uitingen van haat versus Joden die jij noemt allerminst "normaal" maar misdadig.
En ik heb evengoed een afkeer van het gefulmineer van Wilders en zijn volgers tegen moslims.
Het is geen kwestie van of/of maar van en/en.
Ik kijk niet weg, veeg niets onder de tafel maar ik weet simpelweg niet wat ik als tolerante vredelievende burger tegen die haat naar diverse bevolkingsgroepen kan doen.
PensioNada
24-12-2025 om 17:53
Koko67 schreef op 24-12-2025 om 17:47:
[..]
Dat zal best een beetje meespelen, maar ook voordat trump aan de macht kwam spraken deze jongeren zo. En dat wordt elk jaar fanatieker en erger.
Dat uit elkaar spelen wordt ook steeds erger en speelt al heel lang. En ik geloof je als je zegt dat je af en toe schrikt van wat er gezegd wordt, maar ik heb hetzelfde met wat volwassenen(!) uit de radicaal rechtse hoek zeggen.
Ik ben ook tegen wegkijken, maar dan wegkijken van alle haatdragende uitingen, niet allen die van moslims.
Koko67
24-12-2025 om 17:56
PensioNada schreef op 24-12-2025 om 17:53:
[..]
Dat uit elkaar spelen wordt ook steeds erger en speelt al heel lang. En ik geloof je als je zegt dat je af en toe schrikt van wat er gezegd wordt, maar ik heb hetzelfde met wat volwassenen(!) uit de radicaal rechtse hoek zeggen.
Ik ben ook tegen wegkijken, maar dat is van alle haatdragende uitingen.
Maar Nederland kijkt weg van wat homo’s , Joden en Nederlandse meisjes te verduren hebben.
felija
24-12-2025 om 18:08
PensioNada schreef op 24-12-2025 om 17:41:
in Duitsland hadden ziekenhuismedewerkers in aanloop van de verkiezingen een filmpje gemaakt wat (gedwongen) remigratie van niet-Westerse allochtonen zou betekenen voor de bezetting op de werkvloer. En dat was schokkend. Dat zie ik trouwens ook om me heen, de Randstad zou tot stilstand komen als we alle niet-Westerse mensen met een migratie achtergrond weg zouden sturen. En ASML zou heel vlug Nederland verlaten als ze geen buitenlanders meer mogen aannemen. We moeten in Nederland meer aandacht geven aan zaken die niet goed gaan, zonder dat we gelijk hel en verdoemenis gaan preken of lintjes weigeren te geven aan mensen die de integratie van nieuwkomers proberen te bevorderen. Er wordt veel te veel gedacht in problemen en niet in oplossingen (reële oplossingen).
Wil je dat filmpje misschien delen? Ik ben wel nieuwsgierig.
Bakblik
24-12-2025 om 18:15
Koko67 schreef op 24-12-2025 om 17:56:
[..]
Maar Nederland kijkt weg van wat homo’s , Joden en Nederlandse meisjes te verduren hebben.
Dat wegkijken herken ik wel een beetje. De juf van mijn zoon liet het € Marrokaantje uit de klas 14 jaar geleden maar geen excuses aanbieden aan mij toen hij mij een ongelovig €wijf had genoemd. Ik was in de klas om te helpen met een knutselles. Dan staat zijn vader straks weer in de klas om te zeggen dat ik discrimineer was haar excuus. Toen heb ik het jong zelf naar even excuses laten aanbieden en uitgelegd dat ik niet discrimineer, dat een Nederlandse jongen die mij uitschold ook aangepakt zou zijn geworden door mij.
Op de isk waar ik nu werk is er een lik op stuk beleid. Wie iets zegt dat niet door de beugel kan zit meteen op kantoor en indien nodig met de tolk, dat werk direct duidelijk is dat zulk gedrag niet wordt geaccepteerd.
In deze 3 jaar dat ik er nu ben heb ik dat 2x meegemaakt. Maar ik weet ook dat het op andere scholen niet zo gaat.
Koko67
24-12-2025 om 18:22
Bakblik schreef op 24-12-2025 om 18:15:
[..]
Dat wegkijken herken ik wel een beetje. De juf van mijn zoon liet het € Marrokaantje uit de klas 14 jaar geleden maar geen excuses aanbieden aan mij toen hij mij een ongelovig €wijf had genoemd. Ik was in de klas om te helpen met een knutselles. Dan staat zijn vader straks weer in de klas om te zeggen dat ik discrimineer was haar excuus. Toen heb ik het jong zelf naar even excuses laten aanbieden en uitgelegd dat ik niet discrimineer, dat een Nederlandse jongen die mij uitschold ook aangepakt zou zijn geworden door mij.
Op de isk waar ik nu werk is er een lik op stuk beleid. Wie iets zegt dat niet door de beugel kan zit meteen op kantoor en indien nodig met de tolk, dat werk direct duidelijk is dat zulk gedrag niet wordt geaccepteerd.
In deze 3 jaar dat ik er nu ben heb ik dat 2x meegemaakt. Maar ik weet ook dat het op andere scholen niet zo gaat.
Ik lees veel van jouw posts en elke keer als ik ze lees denk ik dat ik hoop dat er veel types als jij werken op deze plaatsen. Ik vind je eerlijk, duidelijk maar ook ruimhartig overkomen. Niet wegkijkend, maar wel fair kijkend naar de problematiek.
Koko67
24-12-2025 om 18:22
felija schreef op 24-12-2025 om 18:08:
[..]
Ja, die zou ik ook wel willen zien.
felija
24-12-2025 om 19:09
Koko67 schreef op 24-12-2025 om 17:56:
[..]
Dat is zeker onder de maat, dat ben ik met je eens.
PensioNada
24-12-2025 om 19:13
felija schreef op 24-12-2025 om 18:08:
[..]
Ik heb het op tv gezien, als ik meer tijd heb zal ik even zoeken of hij niet op YouTube terug te vinden is.
felija
24-12-2025 om 19:19
PensioNada schreef op 24-12-2025 om 19:13:
[..]
Ik heb het op tv gezien, als ik meer tijd heb zal ik even zoeken of hij niet op YouTube terug te vinden is.
Je hoeft geen extra moeite te doen, hoor, ik kan zelf ook kijken of ik het kan vinden.