Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Jodenhaat in Nederland

Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.

Zilver_gray schreef op 15-12-2025 om 15:50:

[..]

In elk geval niet op feiten!

Maar dat mag in Nederland

Wat zijn de feiten dan wel?

Thora schreef op 15-12-2025 om 15:52:

[..]

Wat zijn de feiten dan wel?

In elk geval niet “dat het allemaal maar mag” . Wat een onzin! Zodra er weer wat gebeurd ten nadele van Joden/ Israëliërs is het gewoon overal te lezen en wordt het veroordeeld.

Tenminste wel waar ik lees/ vandaan kom.

Zilver_gray schreef op 15-12-2025 om 15:55:

[..]

In elk geval niet “dat het allemaal maar mag” . Wat een onzin! Zodra er weer wat gebeurd ten nadele van Joden/ Israëliërs is het gewoon overal te lezen en wordt het veroordeeld.

Tenminste wel waar ik lees/ vandaan kom.

Feit: Femke Halsema benoemde dat een groot deel van de "Jodenjagers" na de wedstrijd van Ajax tegen Makabi van islamitische afkomst waren. Niet veel later bood zij haar excuus hiervoor aan, ondanks dat duidelijk uit de beelden bleek dat het wel degelijk om veel jongens van Noord Afrikaanse afkomst waren. Waarom excuses.

Tegelijkertijd worden Joodse studenten weggepest van universiteiten door zogenaamde propallestina activisten. Dan mag er ineens wel over één kam geschoren worden blijkbaar.

De docent Petit (of hoe het mispunt ook eet) kon gewoon les blijven geven op de universiteit ondanks zijn antisemitische teksen her en der. Uiteindelijk is hij toch weggegaan waarschijnlijk met een flinke som geld maar dat is dan wel een aanname. 

Ondertussen loopt er nog wel altijd een rechtszaak tegen Wilders over de minder Marokkanen kwestie. Een éénmalig incident. En ze zijn er nog steeds niet klaar mee.

Dan klopt er toch iets niet?

Thora schreef op 15-12-2025 om 16:13:

[..]

Feit: Femke Halsema benoemde dat een groot deel van de "Jodenjagers" na de wedstrijd van Ajax tegen Makabi van islamitische afkomst waren. Niet veel later bood zij haar excuus hiervoor aan, ondanks dat duidelijk uit de beelden bleek dat het wel degelijk om veel jongens van Noord Afrikaanse afkomst waren. Waarom excuses.

Tegelijkertijd worden Joodse studenten weggepest van universiteiten door zogenaamde propallestina activisten. Dan mag er ineens wel over één kam geschoren worden blijkbaar.

De docent Petit (of hoe het mispunt ook eet) kon gewoon les blijven geven op de universiteit ondanks zijn antisemitische teksen her en der. Uiteindelijk is hij toch weggegaan waarschijnlijk met een flinke som geld maar dat is dan wel een aanname.

Ondertussen loopt er nog wel altijd een rechtszaak tegen Wilders over de minder Marokkanen kwestie. Een éénmalig incident. En ze zijn er nog steeds niet klaar mee.

Dan klopt er toch iets niet?

Alle punten die jij hier noemt zijn veroordeeld en/of uitgebreid besproken in de media. Dus daarmee gaat de bewering van koko mank.

Zilver_gray schreef op 15-12-2025 om 16:25:

[..]

Alle punten die jij hier noemt zijn veroordeeld en/of uitgebreid besproken in de media. Dus daarmee gaat de bewering van koko mank.

Het is misschien besproken maar bitter weinig veroordeeld. Ja, Femke werd veroordeeld en moest excuses maken omdat ze het gore lef had te benoemen wie de "jongeren" op scooters waren die op jacht waren. Want dit mocht niet gezegd worden. Niet over één kam. 

Het gedrag van pro palestina "activisten" is en wordt amper veroordeeld. Want ja........Gaza he. De bewering Koko gaat totaal niet mank. 

Het heeft verder (voor mij) geen zin om de discussie hierover verder te voeren.
Er is hier een groep die steevast vindt dat “we mogen ook niks zeggen” “er wordt niks gezegd” “de ander mag alles en wij mogen niks” en een groep die dat pertinent tegenspreekt..

Zilver_gray schreef op 15-12-2025 om 17:26:

Het heeft verder (voor mij) geen zin om de discussie hierover verder te voeren.
Er is hier een groep die steevast vindt dat “we mogen ook niks zeggen” “er wordt niks gezegd” “de ander mag alles en wij mogen niks” en een groep die dat pertinent tegenspreekt..

Ik lees op dit forum juist voortdurend negativisme richting moslims en asielzoekers, als er gelukkig nog forummers zijn die daar nuance in proberen aan te brengen, wordt er meteen gezegd: je mag er ook niks over zeggen, want moslims zijn zielig. Zo kinderachtig en onwaar.

Ik lees hier gelukkig nooit negativisme jegens Joden, dus daarover zijn we het kennelijk allemaal eens. 

felija schreef op 15-12-2025 om 17:34:

[..]

Ik lees op dit forum juist voortdurend negativisme richting moslims en asielzoekers, als er gelukkig nog forummers zijn die daar nuance in proberen aan te brengen, wordt er meteen gezegd: je mag er ook niks over zeggen, want moslims zijn zielig. Zo kinderachtig en onwaar.

Ik lees hier gelukkig nooit negativisme jegens Joden, dus daarover zijn we het kennelijk allemaal eens.

Nou precies mijn punt! 

felija schreef op 15-12-2025 om 17:34:

[..]

Geen negativisme? Bij het concertgebouw was het puur joden pesten met hun leuzen en rode verf. En dat allemaal omdat er een joodse zanger was. Die joodse zanger is Netanyahu niet. Zullen we ook alle moslimzangers/ cabaretiers boycotten en treiteren bij hun optredens? Er is tenslotte een flinke genocide gaande in Soedan . Gepleegd door moslims. Daar kunnen die moslimzangers niks aan doen, maar we kijken niet zo nauw toch?

Zilver_gray schreef op 15-12-2025 om 16:25:

[..]

Veroordeeld? Waar en hoe zijn die veroordeeld?

Koko67 schreef op 15-12-2025 om 17:59:

[..]

Veroordeeld? Waar en hoe zijn die veroordeeld?

Het voorval van Douwe Bob en Yesilgoz vergeten? Wilders is er ook als de kippen bij als er weer wat te klagen valt. De politiek houdt zijn mond in elk geval niet. 

Toevoeging;

https://nos.nl/artikel/2514263-kamer-sta-op-tegen-jodenhaat

Ik ga absoluut niet beweren dat "men niks meer mag zeggen" want er komt vanuit alle kanten zoveel drek tevoorschijn nu dat ik het echt zum kotsen vind.

Wat ik wel wil zeggen is dat de feiten (helaas) zo zijn dat Moslim extremisme/Jhadisme momenteel wel de grootste dreiging vormt in Europa en wellicht ook daarbuiten. Niet extreem rechts, niet de Christenen of de Joden, maar Moslim extremisme. Daarmee zeg ik niet dat de Islam een kwaadwillend geloof is. Veruit de meeste Moslims keuren aanslagen af, net zoals Christenen, Joden, Witte en Zwarte mensen en Aziaten. Gelukkig maar. Wat ik wel wil zeggen, en dat moet benoemd worden en blijven, is dat de radicalisering en dreiging vanuit de Islam (of dat nou ISIS of Taliban of Al Qaida is) niet en nooit onderschat mag worden. Als je alleen al kijkt naar de lijst met aanslagen vanaf de 21e eeuw, dan steekt die categorie er met kop en schouders bovenuit. 

Ik word doodziek van opmerkingen als alle Moslims deporteren, de Islam is de wortel van het kwaad en alle asielzoekers het land uit. Waar ik me dan wel in kan vinden is dus betere screening vanuit 3e landers, veel adequatere opsporing van (online) radicalisering en het veel beter monitoren van eventueel verdachte personen. Ivm de privacywet kan dit kennelijk niet, en ons rechtssysteem werkt eerder in het voordeel van de (potentiële) dader dan in die van het slachtoffer. Dat begint al met aangifte doen en opsporing, tot aan de rechtzaak. Wat mij betreft gaat die privacywet de prullenbak in en wordt die opnieuw ingekleed met oog op slachtofferwelzijn en maatschappelijk belang.

Waar ik ook doodziek van wordt zijn de Moslims (niet allemaal maar degenen die zich zo uitspreken) en de Pro-Palestijnse aanhangers (wederom diegenen die deze uitspraken bezigen) die beweren dat Israël of de Mossad achter deze aanslag zit, dat het de schuld is van het Westen, dat het dodental in het niet vakt met de.doden in Gaza, dat het Zionisme het kwaad is. En dat lees ik op Instagram, op X, onder nieuwsberichten op Facebook, op Tiktok. En dat lees ik evenzoveel of misschien zelfs meer, dan andersom eerlijk gezegd.

En een ander triest feit is dat (Christenen) mensen die een kerstmarkt willen bezoeken in Duitsland of Nederland, dit niet meer zorgeloos kunnen. Overal word je geconfronteerd met maatregelen, politie, afgelastingen zelfs. Een 5 tal Moslims die opgepakt zijn vanwege het beramen van een aanslag op een kerstmarkt, notabene via een Moskee is daartoe opgeroepen door de Egyptenaar onder die 5 mensen. En dan mogen veiligheidsdiensten wat mij betreft een Moskee of zondagsschool echt wel in de gaten houden zonder dat daar direct de discriminatiekaart voor wordt getrokken. Want als een Moskee niets te verbergen heeft, werken die gewoon mee. Plus, het is in het voordeel van de Moslimgemeenschap want ik neem aan dat het overgrote deel ook geen aanslagen uit naam van hun Geloof wil. Dus ook hier, verander de wetgeving, en kijk naar de feiten. Vanuit welke groeperingen komt de grootse dreiging en wanneer weegt het algemeen belamg zwaarder dan de privacy, breng dat in kaart en zorg dat instanties preventief gemonitoord kunnen worden ipv alles achteraf moeten ontdekken. 

Zilver_gray schreef op 15-12-2025 om 18:06:

[..]

Het voorval van Douwe Bob en Yesilgoz vergeten? Wilders is er ook als de kippen bij als er weer wat te klagen valt. De politiek houdt zijn mond in elk geval niet.

Toevoeging;

https://nos.nl/artikel/2514263-kamer-sta-op-tegen-jodenhaat

Meer dan een jaar geleden inmiddels. Kan nou niet echt zeggen dat de situatie verbeterd is eigenlijk...

Koko67 schreef op 15-12-2025 om 17:58:

[..]

Geen negativisme? Bij het concertgebouw was het puur joden pesten met hun leuzen en rode verf. 

Das wel een beetje downsizen. Want dit is niet zomaar een muzikant natuurlijk. Hij is verbonden aan de IDF. En de aanwezigheid van BLEW verhoogde de sfeer vanuit de Joodse kant ook niet bepaald. Ze stonden daar uitdagend, inclusief gezichtsbedekking en strak aangelijnde herders honden, richting anti genocide demonstranten. Alsof er naast de enorme aanwezigheid van politie en ME nog behoefte was aan deze militante en privé “beveiligings”club. Over pesten gesproken. 

Thora schreef op 15-12-2025 om 16:35:

[..]

Het is misschien besproken maar bitter weinig veroordeeld. Ja, Femke werd veroordeeld en moest excuses maken omdat ze het gore lef had te benoemen wie de "jongeren" op scooters waren die op jacht waren. Want dit mocht niet gezegd worden. Niet over één kam.

Het gedrag van pro palestina "activisten" is en wordt amper veroordeeld. Want ja........Gaza he. De bewering Koko gaat totaal niet mank.

Wat mij betreft lijken beide flanken op elkaar, aan de ene kant de mensen die Israël door dik en dun blijven steunen en elke kritiek afdoen als antisemitisme en aan de andere kant de radicale pro-Palestijnse activisten, die vinden dat Israël het geweld tegen onschuldige burgers uitlokt en zelfs geweld tegen Joden die Chanuka vieren op een strand bij Sydney goedkeuren. Ik vind het beide niet te begrijpen.
En dan kan je als reactie stellen, maar wij pro-Israël mensen plegen geen aanslagen op burgers. Voor de sympathisanten buiten Israël klopt dat, maar je staat wel pal achter een staat die Gaza in puin heeft gegooid en die toelaat dat op de westelijke Jordaanoever dagelijks Palestijnen uit hun huis worden gejaagd en als ze zich verzetten worden gedetineerd en soms zelfs vermoord.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.