Nieuws en actueel
Daglichtlamp
09-11-2024 om 11:50
Jodenhaat in Nederland
Laten we hier verder praten over de verschrikkelijke gebeurtenissen in Amsterdam, de oorzaken, de gevolgen.
rionyriony
05-11-2025 om 09:42
Er is altijd een heel grote groep die alles op zijn beloop wil laten. Die mensen willen makkelijk leven. De anderen deugen niet, zien alles verkeerd, enz. Pas als de boel in elkaar stort zien ze het probleem, maar voilà daar vinden ze iets anders op: een ander heeft dat dan weer gedaan. Want men was niet lief genoeg, enz. Hun opvatting is één grote onbewezen theorie. Deze mensen zijn echt te lang aan het bewind geweest. Tijd om het water te keren voordat het je over de schoenen loopt.
Mona Keijzer is ermee bezig. https://wnl.tv/2025/10/19/mona-keijzer-waarschuwt-voor-groeiende-invloed-islam-in-samenleving-woorden-als-fascist-worden-mij-toegebeten
Ik hoop dat er nog goede resultaten uit gaan komen en dat mensen zich wat veiliger gaan voelen, ook Joden, homo's en andere groepen. Schandalig dat men het zo ver heeft laten komen in Nederland.
amarna
05-11-2025 om 10:30
Fleurtje_5 schreef op 05-11-2025 om 07:14:
[..]
.............dat zegt toch ook niemand.
![]()
Ik zie in onderstaande demonstratie IS-extremisten, en dus helemaal geen aardige groenteboeren tussen, en ik zie vooral bange Joden, homo's en westerse vrouwen die daar niet kunnen staan, ik zie een dreiging waarvan we elk jaar zeggen 'dat mag nooit meer':
https://www.telegraph.co.uk/world-news/2024/04/28/protesters-call-for-islamic-state-in-germany/
(laat het geluid maar uit, want daar word je niet vrolijk van)
Nee, dat zegt niemand. Maar hoe kunnen we het verschil zien tussen een gematigde en een extremistische moslim? Hoe moeten we ons beschermen tegen moslim-extremisme? Dan kan volgens sommige rechtse politici alleen door de islam te verbieden. En dat gaat tegen onze grondwet (en mijn principes) in !
Thora
05-11-2025 om 10:49
amarna schreef op 05-11-2025 om 10:30:
[..]
Nee, dat zegt niemand. Maar hoe kunnen we het verschil zien tussen een gematigde en een extremistische moslim? Hoe moeten we ons beschermen tegen moslim-extremisme? Dan kan volgens sommige rechtse politici alleen door de islam te verbieden. En dat gaat tegen onze grondwet (en mijn principes) in !
Er werd anders wel behoorlijk schamper gedaan over de opmerking van Fleurtje over radicale moslims. Een minuscuul groepje zou het zijn. Ja de daadwerkelijk IS'ers misschien. Maar dat zijn dan waarschijnlijk ook niet degenen waardoor cabareties geen grappen meer durven te maken over de islam. En ook niet degenen die o.a. Lala Guhl en Ebru Umar bedreigen.
Poezenmeisje
05-11-2025 om 12:38
Geert Wilders (politicus) en Afshin Ellian (filosoof, columnist) en Ulysse Ellian (politicus).
Allemaal bedreigd door niet-bestaande, enge moslims...
Als mijn man en ik Wilders zien op televisie, binnen het Tweede Kamergebouw, met steeds een stel kerels om hem heen die álle richtingen in de gaten houden, dan voelen we echt medelijden met hem.
amarna
05-11-2025 om 13:37
Thora schreef op 05-11-2025 om 10:49:
[..]
Er werd anders wel behoorlijk schamper gedaan over de opmerking van Fleurtje over radicale moslims. Een minuscuul groepje zou het zijn. Ja de daadwerkelijk IS'ers misschien. Maar dat zijn dan waarschijnlijk ook niet degenen waardoor cabareties geen grappen meer durven te maken over de islam. En ook niet degenen die o.a. Lala Guhl en Ebru Umar bedreigen.
Maar hoe moeten we omgaan met (extreme) moslims?
Thora
05-11-2025 om 16:02
amarna schreef op 05-11-2025 om 13:37:
[..]
Dat is momenteel schier onmogelijk. Kijk naar de "Jodenjacht" na de wedstrijd van Ajax tegen Makabi. Er mocht vooral niet gezegd worden dat het voornamelijk moslimjongens en mannen waren die het geweld pleegden. Op de een of andere manier is het een beschermde diersoort in Nederland en Europa.
Poezenmeisje
05-11-2025 om 16:05
'Jongeren'
'BRITSE STAATsburgers'
Alles om het beestje niet bij de naam te hoeven noemen.
Fleurtje_5
06-11-2025 om 11:10
*Als je dat filmpje (van de Engelse Telegraaf) bekijkt én beluisterd weet je waarom het juist ook op dit topic thuis hoort. Het was in Duitsland maar het treft en betreft heel Europa.
*Hoe moeten we ons beschermen tegen moslim-extremisme? Door je ogen niet te sluiten en vooral in gesprek te gaan en in gesprek te blijven. Elke kritische vraag of opmerking word weggezet als racisme of discriminatie omdat men geen ander geluid wil horen. Meermaals heb ik de boodschap gedeeld van de voormalige politie-commissaris waarom het belangrijk is om in gesprek te gaan. Ik kan het niet beter verwoorden of uitleggen als dat deze ervaringsdeskundige dat deed/doet. Het is gewoon mogelijk om vreedzaam naast elkaar te leven, Maar als je de moeite niet neemt om naar de ander te luisteren zul je het niet snappen waarom het zo belangrijk is.
* Ik heb ook medelijden met die man. Niet alleen omdat hij zware beveiliging nodig heeft.
Nog één keer dan:
Voormalig politiecommissaris Sander Schaepman deelt bij Vandaag Inside zijn visie op groeiende rol van de islam in Nederland.
majorette2005
09-11-2025 om 09:59
En dit soort ratten zitten nu hier in luilekkerland, vies tuig
https://www.telegraaf.nl/binnenland/hamas-fan-die-bij-bloedbad-7-oktober-was-duikt-op-bij-sit-in-amsterdam/103314723.html
Een stukje uit dit bericht,
Een Gazaan die jubelend meeliep met de aanslagen van 7 oktober in Israël, was ook aanwezig bij een pro-Palestijnse sit-in op Amsterdam Centraal. De Belgische politie is volgens de Joodse organisatie JID een onderzoek gestart naar zelfbenoemd journalist Mohaned al-Khatib. Het JID trok aan de bel met 65 pagina’s eigen uitzoekwerk.
Al-Khatib schreef vol lof over nog een andere vriend en collega-journalist, ene Mohamed Fayq. Ook die was op 7 oktober in Israël, mogelijk zelfs samen met Al-Khatib en Eslaieh. Fayq vertelt in een video opgetogen wat hij allemaal heeft zien gebeuren, bijvoorbeeld dat er zeker vijftig Israëlische vrouwen werden weggevoerd.Ook vertelt hij enthousiast hoe een safe room in een woning werd opengebroken. Daar schuilden drie mensen en een hond. Hamas voerde de burgers af, Fayq vertelt er niet bij of de burgers ter plekke zijn vermoord of dat ze als gijzelaar naar Gaza zijn gebracht. In elk geval moest heel Gaza komen kijken, roept hij euforisch. ’Ik kan het bijna niet beschrijven, het was een once in a lifetime event! Ik zweer je, ik vergeet deze dag nooit meer!’
Koko67
09-11-2025 om 12:44
amarna schreef op 05-11-2025 om 13:37:
[..]
Ik ieder geval niet ontkennen dat er een probleem is met een aantal moslims in dit land. En het een keer niet onder de tafel vegen. En ook stoppen met nog meer moslims in Europa toelaten. Het is een keer mooi en ik wil wel heel graag dat de moslimpopulatie een flinke minderheid blijft .
Nighttripper
09-11-2025 om 14:38
majorette2005 schreef op 09-11-2025 om 09:59:
https://www.telegraaf.nl/binnenland/hamas-fan-die-bij-bloedbad-7-oktober-was-duikt-op-bij-sit-in-amsterdam/103314723.html
Een Gazaan die jubelend meeliep met de aanslagen van 7 oktober in Israël, was ook aanwezig bij een pro-Palestijnse sit-in op Amsterdam Centraal....Al-Khatib schreef vol lof over nog een andere vriend en collega-journalist, ene Mohamed Fayq. Ook die was op 7 oktober in Israël, mogelijk zelfs samen met Al-Khatib en Eslaieh.... .....In elk geval moest heel Gaza komen kijken, roept hij euforisch. ’Ik kan het bijna niet beschrijven, het was een once in a lifetime event! Ik zweer je, ik vergeet deze dag nooit meer!’
Hopelijk zijn dit niet dezelfde 'journalisten' waarop veel Westerse televisiezenders cq kranten, hun cijfers mbt die vermeende genocide in Gaza baseren. Want dan bevestigt dat alleen maar mijn sterke persoonlijke twijfels daarover.
Fleurtje_5
09-11-2025 om 18:29
majorette2005 schreef op 09-11-2025 om 09:59:
Een Gazaan die jubelend meeliep met de aanslagen van 7 oktober in Israël, was ook aanwezig bij een pro-Palestijnse sit-in op Amsterdam Centraal. De Belgische politie is volgens de Joodse organisatie JID een onderzoek gestart naar zelfbenoemd journalist Mohaned al-Khatib. Het JID trok aan de bel met 65 pagina’s eigen uitzoekwerk.Al-Khatib schreef vol lof over nog een andere vriend en collega-journalist, ene Mohamed Fayq. Ook die was op 7 oktober in Israël, mogelijk zelfs samen met Al-Khatib en Eslaieh. Fayq vertelt in een video opgetogen wat hij allemaal heeft zien gebeuren, bijvoorbeeld dat er zeker vijftig Israëlische vrouwen werden weggevoerd.Ook vertelt hij enthousiast hoe een safe room in een woning werd opengebroken. Daar schuilden drie mensen en een hond. Hamas voerde de burgers af, Fayq vertelt er niet bij of de burgers ter plekke zijn vermoord of dat ze als gijzelaar naar Gaza zijn gebracht. In elk geval moest heel Gaza komen kijken, roept hij euforisch. ’Ik kan het bijna niet beschrijven, het was een once in a lifetime event! Ik zweer je, ik vergeet deze dag nooit meer!’
Afschuwelijk.
Poezenmeisje
09-11-2025 om 19:47
Jodenhaat in New York.
Rabbijnen hebben een gesprek gehad met de nieuwe burgemeester.
https://x.com/TaliGoldsheft/status/1987005599654056433?t=xD4GsrEwWly04IODy9SZ2Q&s=19
Fleurtje_5
10-11-2025 om 13:26
Voor het eerst een Duitse minister bij herdenking Kristallnacht in Amsterdam. Goed gesproken:
https://duitslandinstituut.nl/artikel/65481/duitse-minister-herdenkt-kristallnacht-in-amsterdam 10 nov. 2025
............
Karin Prien, minister van Onderwijs, vertelde onder meer over haar eigen familiegeschiedenis in Amsterdam. Ook ziet zij een parallel tussen 1938 en nu.
...................
De Kristallnacht wordt in Duitsland de Reichspogromnacht of de Novemberpogrome genoemd. De term Kristallnacht is in Duitsland in onbruik geraakt omdat die te eufemistisch is voor wat er van 9 op 10 november 1938 gebeurde. In heel Duitsland werden synagogen in brand gestoken en Joodse winkels, bedrijven en woningen geplunderd en vernield. Joden werden aangevallen, mishandeld en vermoord. Hoeveel mensen zijn vermoord of tot zelfmoord zijn gedreven is niet bekend, maar naar schatting zijn het er vele honderden.
Prien zei in haar toespraak dat Joden in Europa en over de hele wereld weer bang zijn. "En zij hebben een reden om bang te zijn, want ze ervaren minder en minder begrip, steun en solidariteit van een nieuwe, niet-Joodse bevolking. In plaats daarvan zien ze weer zwijgen en onverschilligheid."
....................
Video-compilatie van de toespraak op NOS:
https://nos.nl/video/2589850-voor-het-eerst-een-duitse-minister-bij-herdenking-kristallnacht-in-amsterdam