Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Muurbloem1985
06-09-2025 om 09:49
Zilver_gray schreef op 06-09-2025 om 08:18:
[..]
Als je maar hard genoeg zoekt is er altijd wel iets te vinden dat je mening onderbouwd, zelfs een wazige video uit 2007.
Dan gooi ik er maar een (oud) artikel tegenaan die aangeeft hoe Israëlische kinderen geïndoctrineerd worden op school..
Dat Palestijnse schoolboeken niet bepaald objectief omgaan met het Palestijns-Israëlisch conflict krijgt ruim aandacht in de grote media. Weinig of geen aandacht is er voor het feit dat dat in Israël evenmin het geval is. Volgens een nieuwe studie van Israëlische academica Nurit Peled-Elhanan wordt de indoctrinatie van de schoolgaande jeugd in Israël terug even erg als in de jaren vijftig.
“De hier bestudeerde boeken vertonen een Israëlisch-Joodse cultuur superieur aan de Arabisch-Palestijnse, Israëlisch-Joodse concepten superieur aan de Arabisch-Palestijnse levenswijze en Israëlisch-Joods gedrag als in lijn met universele waarden”.
Aha het grote wijzen is begonnen zie ik, je hebt geen enkel bewijs behalve een quote die nergens over gaat. Jij beweert dat er geen jodenhaat is bij de Palestijnen, ik kom met bewijs dat dit al vanaf de geboorte wordt ingestopt als propaganda, zelfs met kinder TV, dat is het hele probleem, de haat is zo groot en gaat niet weg, en het kinderlijke wijzen veranderd daar niks aan.
Loeki72
06-09-2025 om 10:06
Muurbloem1985 schreef op 06-09-2025 om 09:49:
[..]
Aha het grote wijzen is begonnen zie ik, je hebt geen enkel bewijs behalve een quote die nergens over gaat. Jij beweert dat er geen jodenhaat is bij de Palestijnen, ik kom met bewijs dat dit al vanaf de geboorte wordt ingestopt als propaganda, zelfs met kinder TV, dat is het hele probleem, de haat is zo groot en gaat niet weg, en het kinderlijke wijzen veranderd daar niks aan.
En er is heel veel haat naar Palestijnen bij de Joden. Dat zie je ook aangezien ze die kennelijk graag vermoorden. Jij wilt de mensen in Israel laten overkomen als goede mensen tegenover dat er alleen slechte mensen in Palestina wonen. Raad eens, er wonen overal slechte mensen. En de Israëliërs laten nu volop zien dat er veel slechte mensen wonen.
Muurbloem1985
06-09-2025 om 10:07
Loeki72 schreef op 06-09-2025 om 10:06:
[..]
En er zijn heel veel haat naar Palestijnen bij de Joden. Dat zie je ook aangezien ze die kennelijk graag vermoorden. Jij wilt de mensen in Israel laten overkomen als goede mensen tegenover dat er alleen slechte mensen in Palestina wonen. Raad eens, er wonen overal slechte mensen. En de Israëliërs laten nu volop zien dat er veel slechte mensen wonen.
Vertel dan eens wanneer heeft een jood zich opgeblazen in een bus vol Palestijnen?
FaithfulDuck87
06-09-2025 om 10:17
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2581384-netanyahu-s-oorlog-in-gaza-is-politiek-en-persoonlijk
Dit is het, waarom er nog geen staakt-het-vuren is of een bestand. Netanyahu's eigen hachje. En zoveel eisen, dat je weet dat je dat niet voor elkaar krijgt. Net als Poetin. Zelfde school gezeten ws
Zilver_gray
06-09-2025 om 10:20
Muurbloem1985 schreef op 06-09-2025 om 09:49:
[..]
Het kinderlijke wijzen zoals jij dat noemt is al bijna2 jaar aan de gang, daar die jij zelf driftig aan mee.
Denk jij dat wat Israël nu doet (Palestijnen verdrijven etc) bijdraagt aan vrede? Dat het uitroeien van Hamas überhaupt zal werken? Ik denk dat je op je vingers na kunt tellen dat dit nog meer haat in de hand werkt.
Muurbloem1985
06-09-2025 om 10:27
Zilver_gray schreef op 06-09-2025 om 10:20:
[..]
Het kinderlijke wijzen zoals jij dat noemt is al bijna2 jaar aan de gang, daar die jij zelf driftig aan mee.
Denk jij dat wat Israël nu doet (Palestijnen verdrijven etc) bijdraagt aan vrede? Dat het uitroeien van Hamas überhaupt zal werken? Ik denk dat je op je vingers na kunt tellen dat dit nog meer haat in de hand werkt.
Ok wat jij wilt, maar volgends mij ben jij degene die meteen weer naar Israël wijst als ik iets zeg over de kinder TV en daarmee de hersenspoeling van Palestijnen. Weet je wat niet bijdraagt aan vrede? Een oorlog beginnen en nog steeds weigeren gijzelaars vrij te laten.
Zilver_gray
06-09-2025 om 10:36
Muurbloem1985 schreef op 06-09-2025 om 10:27:
[..]
Ok wat jij wilt, maar volgends mij ben jij degene die meteen weer naar Israël wijst als ik iets zeg over de kinder TV en daarmee de hersenspoeling van Palestijnen. Weet je wat niet bijdraagt aan vrede? Een oorlog beginnen en nog steeds weigeren gijzelaars vrij te laten.
Je hebt je langspeelplaat weer op gezet.
Er zijn inmiddels al tig artikelen geplaatst die erop wijzen dat het inmiddels al niet meer om de gijzelaars gaat.
Ik ga die discussie niet meer met jou aan.
Malibu2
06-09-2025 om 10:50
Gebruikersnaaminvullen schreef op 06-09-2025 om 09:49:
[..]
Dat is alles wat je kunt zeggen? Dat haar gestoorde geest verergerd is nadat haar schoonfamilie is vermoord? Ik vind joodse kolonisten per definitie fout.
Dat is inderdaad alles wat ik erover wil zeggen. Ze was al gestoord en blijkbaar is dat nog erger geworden nadat de schoonfamilie van haar dochter is vermoord.
Ik zie haar als een uitzondering, maar zoals ik hier wel vaker heb geschreven, komen gestoorde mensen helaas overal ter wereld voor.
En je laatste zin: dat mag je vinden, ik ben een andere mening toegedaan.
Muurbloem1985
06-09-2025 om 10:52
Zilver_gray schreef op 06-09-2025 om 10:36:
[..]
Je hebt je langspeelplaat weer op gezet.
Er zijn inmiddels al tig artikelen geplaatst die erop wijzen dat het inmiddels al niet meer om de gijzelaars gaat.
Ik ga die discussie niet meer met jou aan.
Als het zogenaamd niet om de gijzelaars zou gaan waarom zijn deze dan nog steeds niet vrijgelaten? Israël gaat door tot deze zijn vrijgelaten en hamas is uitgeroeid en terecht genoeg is genoeg.
Zilver_gray
06-09-2025 om 10:56
Muurbloem1985 schreef op 06-09-2025 om 10:52:
[..]
Als het zogenaamd niet om de gijzelaars zou gaan waarom zijn deze dan nog steeds niet vrijgelaten? Israël gaat door tot deze zijn vrijgelaten en hamas is uitgeroeid en terecht genoeg is genoeg.
Ter verduidelijking;
Het gaat Netanyahu niet (meer) om de gijzelaars.
Muurbloem1985
06-09-2025 om 11:10
Zilver_gray schreef op 06-09-2025 om 10:56:
[..]
Ter verduidelijking;
Het gaat Netanyahu niet (meer) om de gijzelaars.
Ter verduidelijking, zolang de gijzelaars niet vrij gelaten zijn door Hamas gaat deze oorlog gewoon door, Hamas heeft deze ellende in eerste instantie veroorzaakt, door 7 Oktober.
FaithfulDuck87
06-09-2025 om 11:16
Muurbloem1985 schreef op 06-09-2025 om 11:10:
[..]
Ter verduidelijking, zolang de gijzelaars niet vrij gelaten zijn door Hamas gaat deze oorlog gewoon door, Hamas heeft deze ellende in eerste instantie veroorzaakt, door 7 Oktober.
er ligt een voorstel van Hamas om ze allemaal vrij te laten, en N veegt dat van tafel. Zie de link die ik hiervoor geplaatst heb.
Koko67
06-09-2025 om 11:45
ik lees dit Topic met groeiende verbazing. Waarom is het toch zo nodig om in 2 kampen te denken. Bij sommige ligt de sympathie iets meer bij Israël, bij andere bij Gaza. Allebei de landen hebben een foute leider(s) waarbij aangetekend moet worden dat Hamas een beetje fouter is. ( maar dat is ook weer een mening)
Als de een iets negatiefs post over Israël gaat de ander heel internet af om te overtroeven in iets negatiefs over de Palestijnen. Ik denk dat allebei de volken in een vreselijke positie zitten waar ze elkaar vreselijk dingen aandoen.
Muurbloem1985
06-09-2025 om 12:25
Friezinnetje schreef op 06-09-2025 om 11:16:
[..]
er ligt een voorstel van Hamas om ze allemaal vrij te laten, en N veegt dat van tafel. Zie de link die ik hiervoor geplaatst heb.
Die gijzelaars zijn daar niet zomaar he maar blijkbaar is men dat al lang vergeten bovendien als ze deze mensen hadden willen vrijlaten hadden die schoften dat al lang gedaan, eerst mensen gijzelen en daarna ook nog een grote mond hebben ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er zoveel mensen intrappen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.