Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Nighttripper
19-06-2025 om 13:26
Thora schreef op 19-06-2025 om 11:07:
[..]
Het lijkt er inmiddels op of de hele wereld blind is geworden voor de gevaren van onbetrouwbare, dictatoriale, stinkende landen. Een hele enge ontwikkeling.
Gelukkig zijn er,naast Trump,nog andere heel belangrijke regeringsleiders met gezond verstand. En die niet mee gaan in het politiek-correcte gehuichel betreffende het 'arme Iran'. Maar die duidelijk zien bij wie het werkelijke gevaar schuilt,en dat hard ingrijpen nog de enige oplossing is.Zoals bv de Duitse kanselier Friedrich Merz.
In een interview tijdens de G-7 conferentie in Canada schaart hij zich 100% achter Israel. En zegt onomwonden dat hij Israel heel dankbaar is,omdat Israël het vuile werk voor ons allemaal opknapt. https://duitslandinstituut.nl/artikel/63763/merz-israel-knapt-het-vuile-werk-voor-ons-op
Hier het live-interview met ZDF waarin Merz letterlijk zegt, dat Israel "die Drecksarbeit" (de shit,de rotzooi) voor ons allemaal opruimt. https://www.zdfheute.de/politik/g7-gipfel-merz-100.html
Poezenmeisje
19-06-2025 om 14:21
Zilver_gray schreef op 19-06-2025 om 13:20:
[..]
Dan moeten we die jonge meisjes in bescherming nemen ipv bommen op ze te gooien.
Heel logisch inderdaad!
Dat zie je in Groot-Brittanië toch gebeuren? Hoe meisjes daar "in bescherming worden genomen"?
Maar niet heus, want je zou een beticht kunnen worden van discriminatie.
Europa is gek geworden en laat zich thee drinkend en politiek correct overrulen door mensen die niets met westerse normen en waarden hebben.
Poezenmeisje
19-06-2025 om 14:29
Deze imam herstelt mijn hoop een beetje.
https://x.com/LKuhr58640/status/1935256626941870295?t=hXqo1pRbsIoKNqneL9wOug&s=19
...
Dit is een kleine natie in aantal, maar met een unieke kracht – een goddelijke zegen. Overal waar het zijn hand legt, slaagt het: in financiën, handel, wetenschap, filosofie, literatuur... Een woestijnland veranderde in een paradijs, zonder olie of gas, maar met vrijheid, democratie, intelligentie en vastberadenheid.
Dit is een volk dat de wereld Einstein, Newton, Kafka, Karl Marx, Nietzsche, Spinoza, Freud heeft gegeven... en vele anderen die een stempel op de mensheid hebben gedrukt.
...
Thora
19-06-2025 om 14:29
[..]
Dan moeten we die jonge meisjes in bescherming nemen ipv bommen op ze te gooien.
Heel logisch inderdaad!
En hoe had jij je dat in bescherming nemen dan voorgesteld? De meisjes op gaan halen door middel van een massale voettocht werkt alvast niet. Dat hebben we bij Egypte gezien. Ik ben heel benieuwd naar je plan.
Poezenmeisje
19-06-2025 om 14:33
[..]
Heel logisch inderdaad!

Koko67
19-06-2025 om 14:46
Poezenmeisje schreef op 19-06-2025 om 14:21:
[..]
Dat zie je in Groot-Brittanië toch gebeuren? Hoe meisjes daar "in bescherming worden genomen"?
Maar niet heus, want je zou een beticht kunnen worden van discriminatie.
Europa is gek geworden en laat zich thee drinkend en politiek correct overrulen door mensen die niets met westerse normen en waarden hebben.
Het is die gekmakende arrogantie te denken dat moslims( dus ook Iran)constant beschermd moeten worden. Lale Gul schrijft dat heel treffend:
“ ze (witte meisjes en vrouwen) willen ons perse beschermen, ook als dat betekent recht praten wat zo krom als een hoepel is. Maar oh wee, als er iemand ( zoals ik) uitbreekt. Dat is nou ook weer niet de bedoeling, we moeten wel zwak en zielig blijven”.
Het is mij een raadsel waarom hier in het westen ze niet begrijpen hoe terecht het is dat Israël Iran flink aanpakt. Doen ze het niet, dan loopt Israël groot gevaar. In Iran vechten de vrouwen om de hoofddoek af te doen, hier pleiten we ervoor dat ze vooral opblijven. In Iran lopen mensen juichend over straat en vragen Israël vooral door te gaan. Hier veroordelen we Israël.
Je zou als progressief linkse vrouw toch dolblij moeten zijn dat door Israël die vieze oude kereltjes die zich Ayatollah noemen eindelijk misschien verdreven worden.
Zilver_gray
19-06-2025 om 14:47
Thora schreef op 19-06-2025 om 14:29:
[..]
En hoe had jij je dat in bescherming nemen dan voorgesteld? De meisjes op gaan halen door middel van een massale voettocht werkt alvast niet. Dat hebben we bij Egypte gezien. Ik ben heel benieuwd naar je plan.
Hier willen we ze niet toch? Hier op het forum staat het asiel topic er in elk geval vol van. Dat zijn diezelfde gesluierde (asielzoekers) (jonge) vrouwen die we hier zo hard uitkotsen.
Maar schermen met het onrecht wat deze meisjes wordt aangedaan komt goed uit in een topic als dit schijnbaar.
Koko67
19-06-2025 om 14:50
Zilver_gray schreef op 19-06-2025 om 14:47:
[..]
Hier willen we ze niet toch? Hier op het forum staat het asiel topic er in elk geval vol van. Dat zijn diezelfde gesluierde (asielzoekers) (jonge) vrouwen die we hier zo hard uitkotsen.
Maar schermen met het onrecht wat deze meisjes wordt aangedaan komt goed uit in een topic als dit schijnbaar.
Slim gevonden. Hier heb je even over na moeten denken. Die vrouwen komen hier niet, wij krijgen vooral de gezonde jonge mannen.
felija
19-06-2025 om 15:02
Koko67 schreef op 19-06-2025 om 14:50:
[..]
Slim gevonden. Hier heb je even over na moeten denken. Die vrouwen komen hier niet, wij krijgen vooral de gezonde jonge mannen.
Hoef je niet slim voor te zijn, laat staan over na te denken. Gewoon dat topic lezen, staat er bol van.
Waarom dan dat geweeklaag in dat topic over al die gesluierde vrouwen die men hier dagelijks in een overweldigende hoeveelheid tegenkomt en waar men aanstoot aan neemt?
felija
19-06-2025 om 15:02
[..]
Nou inderdaad.
Zilver_gray
19-06-2025 om 15:03
Koko67 schreef op 19-06-2025 om 14:50:
[..]
Geheel off topic, maar ik heb nergens kunnen vinden wat het exacte aantal vrouwen is wat vlucht.
Cijfers over Iraanse vluchtelingen
- In heel Europa werden in 2023 14.480eerste asielaanvragen door Iraniërs ingediend. (Bron: Eurostat)
- In 2024 vragen tot en met oktober 622Iraniërs asiel aan in Nederland, in 2023 waren dit er 1.122. (bron: IND Asylum Trends)
- Op 1 mei 2023 wonen er 59.564 mensen met een Iraanse achtergrond in Nederland. (bron: CBS)
Zilver_gray
19-06-2025 om 15:09
felija schreef op 19-06-2025 om 15:02:
[..]
Hoef je niet slim voor te zijn, laat staan over na te denken. Gewoon dat topic lezen, staat er bol van.
Waarom dan dat geweeklaag in dat topic over al die gesluierde vrouwen die men hier dagelijks in een overweldigende hoeveelheid tegenkomt en waar men aanstoot aan neemt?
exact!
Koko67
19-06-2025 om 15:12
felija schreef op 19-06-2025 om 15:02:
[..]
Ik neem er aanstoot aan omdat ik het een besmet symbool vind. In Iran en Afghanistan worden meisjes vermoord als ze dat ding niet ophebben.
Ik vind het vrouw denigrerend, ook als het “vrijwillig” is.
Zilver_gray
19-06-2025 om 15:16
Koko67 schreef op 19-06-2025 om 15:12:
[..]
Ik neem er aanstoot aan omdat ik het een besmet symbool vind. In Iran en Afghanistan worden meisjes vermoord als ze dat ding niet ophebben.
Ik vind het vrouw denigrerend, ook als het “vrijwillig” is.
”Het is die gekmakende arrogantie te denken dat moslims( dus ook Iran)constant beschermd moeten worden”..
En je vind je laatste zin niet arrogant?
Thora
19-06-2025 om 15:17
[..]
Nee hoor. Dat zijn die rellende verkrachtende en andere overlastgevende kerels. Die kotsen we uit ja. Wat mij betreft krijgen we voor ieder van hen twee (daadwerkelijk in gevaar verkerende) vrouwen terug uit Iran. Het voordeel is dan weer dat ze de lappen al afgeworpen hebben natuurlijk
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.