Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Zilver_gray schreef op 19-06-2025 om 00:31:

[..]

We kunnen niet elk land wat anti westers of anti Israël is maar bestoken met bommen. Zo werkt het internationaal recht niet.

Israël heeft zichzelf het preventief recht op zelfverdediging gegeven, dat recht is geen recht, ook niet voor Israël.

Ok dus Israël moet maar afwachten totdat ze van de kaart worden geveegd met een atoombom?

Muurbloem1985 schreef op 19-06-2025 om 08:12:

[..]

Ok dus Israël moet maar afwachten totdat ze van de kaart worden geveegd met een atoombom?

De kans dat Iran nu echt vaart wil gaan maken om die bom te produceren is nu een stuk aannemelijker. Maar dat is pure speculatie van mij.

Zilver_gray schreef op 19-06-2025 om 08:45:

[..]

De kans dat Iran nu echt vaart wil gaan maken om die bom te produceren is nu een stuk aannemelijker. Maar dat is pure speculatie van mij.

Iran maakte al vaart met die bom. En ze wíllen nu ongetwijfeld nog meer vaart maken, maar dat wordt ze onmogelijk gemaakt door Israël. En terecht. 

Je hebt volgens mij niet in de gaten hoe gevaarlijk dat Iraanse regime is, ook voor Europa.. 

Malibu2 schreef op 19-06-2025 om 08:49:

[..]

Iran maakte al vaart met die bom. En ze wíllen nu ongetwijfeld nog meer vaart maken, maar dat wordt ze onmogelijk gemaakt door Israël. En terecht.

Je hebt volgens mij niet in de gaten hoe gevaarlijk dat Iraanse regime is, ook voor Europa..

Nee, alleen jij hebt die gave.

Ik maak me oprecht zorgen om deze ontwikkelingen.

Ik kijk niet door de “alles wat Israël doet is goed” roze bril. Dat heeft tot nu toe nl weinig opgeleverd, alleen een hoop ellende en doden.

Iran heeft vanochtend doelbewust een ziekenhuis aangevallen in Beersheba. Maar wonderen gebeuren nog:

The CEO of Magen David Adom: “Just yesterday an order was given to further vacate the floor of Soroka hospital that was hit.”

Hundreds of lives miraculously saved.

https://x.com/HilzFuld/status/1935569586411426147?t=UqLo1RwcieySXJ_0k3sB2w&s=19

Zilver_gray schreef op 19-06-2025 om 08:55:

[..]

Nee, alleen jij hebt die gave.

Ik maak me oprecht zorgen om deze ontwikkelingen.

Ik kijk niet door de “alles wat Israël doet is goed” roze bril. Dat heeft tot nu toe nl weinig opgeleverd, alleen een hoop ellende en doden.

Oh jij zou het ook kunnen zien, als je het tenminste zou willen zien.  

Ik denk dat het terecht is dat je je zorgen maakt. Ik denk alleen dat je je om de verkeerde redenen zorgen maakt.

Malibu2 schreef op 19-06-2025 om 09:10:

[..]

Ik denk dat het terecht is dat je je zorgen maakt. Ik denk alleen dat je je om de verkeerde redenen zorgen maakt.

Nou vertel? 
Om welke volgens jou verkeerde redenen maak ik me zorgen?

Malibu2 schreef op 19-06-2025 om 08:55:

Iran heeft vanochtend doelbewust een ziekenhuis aangevallen in Beersheba. Maar wonderen gebeuren nog:

The CEO of Magen David Adom: “Just yesterday an order was given to further vacate the floor of Soroka hospital that was hit.”

Hundreds of lives miraculously saved.

https://x.com/HilzFuld/status/1935569586411426147?t=UqLo1RwcieySXJ_0k3sB2w&s=19

Misschien dachten ze dat er terroristen in zaten verscholen. 

Israël heeft zelf ook enorm veel ziekenhuizen aan gort geschoten. Rusland schiet enorm veel ziekenhuizen aan puin. Dat hoort kennelijk bij oorlogje spelen. 

Loeki72 schreef op 19-06-2025 om 10:13:

[..]

Misschien dachten ze dat er terroristen in zaten verscholen.

Israël heeft zelf ook enorm veel ziekenhuizen aan gort geschoten. Rusland schiet enorm veel ziekenhuizen aan puin. Dat hoort kennelijk bij oorlogje spelen.

Volgens sommigen hier heeft Israël het alleen recht om Ziekenhuizen op te blazen.

Sowieso het alleen recht om overal bommen op te gooien heb ik het idee, zolang het maar ter “zelf verdediging” is, is werkelijk alles wat ze doen geoorloofd. 

Malibu2 schreef op 19-06-2025 om 09:10:

[..]

Dit zeggen mensen die in complottheorieën geloven ook altijd: de massa/makke schapen zien het niet, maar wij daarentegen....Iets verhevens, terwijl ze zelf door een enorm gekleurde bril kijken.

Malibu2 schreef op 19-06-2025 om 08:49:

[..]

Het lijkt er inmiddels op of de hele wereld blind is geworden voor de gevaren van onbetrouwbare, dictatoriale, stinkende landen. Een hele enge ontwikkeling.

Des te lulliger als onderstaande waar blijkt te zijn..

Atoomagentschap ziet geen 'radioactieve effecten' na aanval op Iraanse kernreactor
Het Internationaal Atoomagentschap (IAEA) bevestigt dat de zwaarwaterreactor Arak is geraakt bij een Israëlische raketaanval. De IAEA heeft geen "radioactieve effecten" waargenomen na de aanval. "De kernreactor was niet in gebruik en er waren geen nucleaire materialen aanwezig", meldt de IAEA op X.

https://www.nu.nl/buitenland/6359638/live-lichte-schade-aan-gebouw-nederlandse-ambassade-in-tel-aviv-na-iraanse-raketaanval.html#nujij

DIT is waar Iran voor staat...

Screenshot-20250619-125621-X.jpg

Poezenmeisje schreef op 19-06-2025 om 12:57:

DIT is waar Iran voor staat...

Screenshot-20250619-125621-X.jpg

Dan moeten we die jonge meisjes in bescherming nemen ipv bommen op ze te gooien.

Heel logisch inderdaad!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.