Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Zilver_gray schreef op 19-06-2025 om 15:16:

[..]

Het is die gekmakende arrogantie te denken dat moslims( dus ook Iran)constant beschermd moeten worden”..

En je vind je laatste zin niet arrogant?

Nee

Tip: lees het boek "Prooi" van Ayaan Hirsi Ali met talloze verwijzingen naar wetenschappelijke onderzoeken en conclusies.

O.a. waarom er een overschot aan jonge testosteronbommen naar het vrije westen komt en geen vrouwen uit diezelfde gebieden, hoogstens als nareiziger. 

Hierin staat ook beschreven waarom polygamie leidt tot een schaarste aan vrouwen, waardoor die opgeborgen moeten worden omdat ze anders geroofd zouden kunnen worden. 

Poezenmeisje schreef op 19-06-2025 om 15:43:

Tip: lees het boek "Prooi" van Ayaan Hirsi Ali met talloze verwijzingen naar wetenschappelijke onderzoeken en conclusies.

O.a. waarom er een overschot aan jonge testosteronbommen naar het vrije westen komt en geen vrouwen uit diezelfde gebieden, hoogstens als nareiziger.

Hierin staat ook beschreven waarom polygamie leidt tot een schaarste aan vrouwen, waardoor die opgeborgen moeten worden omdat ze anders geroofd zouden kunnen worden.

Ik word hier zo misselijk van. Alsof je het over een stel koeien hebt. 

Koko67 schreef op 19-06-2025 om 15:12:

[..]

Ik neem er aanstoot aan omdat ik het een besmet symbool vind. In Iran en Afghanistan worden meisjes vermoord als ze dat ding niet ophebben.
Ik vind het vrouw denigrerend, ook als het “vrijwillig” is.

Dus we willen Afghaanse en Iraanse meisjes/vrouwen  wel helpen, maar alleen onder onze voorwaarden: het liefst niet hierheen komen en als ze er dan toch zijn, moeten ze hun hoofddoek of sluier afdoen, want wij nemen er aanstoot aan. Van de regen in de drup, daar hebben ze echt wat aan!

felija schreef op 19-06-2025 om 16:41:

[..]

Dus we willen Afghaanse en Iraanse meisjes/vrouwen wel helpen, maar alleen onder onze voorwaarden: het liefst niet hierheen komen en als ze er dan toch zijn, moeten ze hun hoofddoek of sluier afdoen, want wij nemen er aanstoot aan. Van de regen in de drup.

Behalve arrogant ook enorm hypocriet.

Tweede Kamerleden hebben met ontsteltenis gereageerd op een motie waarin GL-PvdA-Kamerlid Kati Piri oproept tot een wapenboycot tegen Israël. De hele Kamer wordt donderdagavond opgetrommeld om te stemmen over deze motie en een motie die oproept om zo'n wapenembargo níét in te voeren.

PvdA had vroeger mijn sympathie (en ook geregeld mijn stem). Dat is voltooid verleden tijd.

De motie van Piri werd al ontraden door demissionair minister Caspar Veldkamp (Buitenlandse Zaken). Hij noemde de motie een "opmerkelijke draai van haar partij". Die draai gaat het demissionaire kabinet wat hem betreft niet overnemen.

https://www.nu.nl/politiek/6359717/gl-pvda-wil-wapenboycot-tegen-israel-kamerleden-reageren-ontsteld.html

https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2025D28944
Hier dan ook maar even een link naar de motie, waarin nadrukkelijk het opschrift 'tijdelijk' staat.
Ik vind dat deze motie niet had moeten worden ingediend, maar ik denk ook dat de framing richting GroenLinks-PvdA die ik op sommige plekken lees n.a.v. deze motie ook niet terecht is. 

Ondanks dat ik de PVDA altijd een goede politieke partij heb gevonden, zie ik de framing niet. Piri pleit hier voor Israël die zich niet meer kan verdedigen. Dat is echt heel kwalijk, gezien de vele aanvallen van meerdere landen. Welke framing bedoel je?

Daglichtlamp schreef op 19-06-2025 om 17:19:

https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2025D28944
Hier dan ook maar even een link naar de motie, waarin nadrukkelijk het opschrift 'tijdelijk' staat.
Ik vind dat deze motie niet had moeten worden ingediend, maar ik denk ook dat de framing richting GroenLinks-PvdA die ik op sommige plekken lees n.a.v. deze motie ook niet terecht is.

Dank voor de tekst van de motie, het is nog erger dan ik had gedacht. Eens dat een dergelijke motie niet ingediend had moeten worden, maar het wordt wel een patroon bij deze partij. 

Heb je een week of twee/drie geleden het "gesprek" over Israël tussen Frans Timmermans en Oscar Lohuis gezien bij Dit is Tijs? Timmermans optreden daar vond ik ronduit gênant. 

En een radicaal linkse tak wilde het congres van GL-PvdA met moties in het teken zetten van anti Israël beleid. Geen idee of dit zaterdag op het congres een serieus gespreksonderwerp wordt en of de moties daadwerkelijk in stemming zullen worden gebracht, gelukkig zijn er binnen de partij ook mensen die er totaal anders over denken. Maar er zit blijkbaar wel een bepaalde anti-Israël stroming in die partij die geregeld boven komt drijven. 

https://www.telegraaf.nl/politiek/radicaal-links-wil-congres-pvdagl-in-het-teken-van-anti-israelbeleid-zetten/70533352.html

Bizarre motie, in feite zeg je dus dat onschuldige slachtoffers uit Israël een bijkomstigheid zullen zijn. Jammer maar helaas. Ik vind het echt kwalijk om deze motie zo in te dienen. Maar ja, verkiezingstijd he. Hiermee kunnen ze "zieltjes" winnen uit het Pro Palestijnse kamp.

Ik denk dat 2 partijen deze motie vanavond steunen, DENK en PvdD. Misschien de SP ook nog maar dan houdt het op schat ik.

@Malibu lees eens wat bijdragen van Sabine Scharwachter op X. Ze stelt eigenlijk dat Hamas een verzetsgroep is, oja en Israël een illegale staat. Dat laatste is gewoon puur antisemitisme. En ze was notabene voorzitter van DWARS, de jongerenpartij van GroenLinks.

De achterban van GroenLinks, DENK en misschien ook PvdD zit vol met dit soort lui, dus zeker weten dat die een Anti Israël programma zouden willen. 

De motie van vandaag gaat nog voor hoofdpijn zorgen binnen GL/PvdA. 

Miraval schreef op 19-06-2025 om 18:15:

@Malibu lees eens wat bijdragen van Sabine Scharwachter op X. Ze stelt eigenlijk dat Hamas een verzetsgroep is, oja en Israël een illegale staat. Dat laatste is gewoon puur antisemitisme. En ze was notabene voorzitter van DWARS, de jongerenpartij van GroenLinks.

De achterban van GroenLinks, DENK en misschien ook PvdD zit vol met dit soort lui, dus zeker weten dat die een Anti Israël programma zouden willen.

Dat denk ik ook, dat die motie voor hoofdpijn gaat zorgen.

Sabine Scharwachter wilde op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van Amsterdam, maar het bestuur heeft haar niet voorgedragen. Ik denk dus dat ze daar ook te extreem gevonden wordt. https://amsterdam.groenlinks.nl/kandidatenlijst/sabine-scharwachter

Daglichtlamp schreef op 19-06-2025 om 18:18:

[..]

Dat denk ik ook, dat die motie voor hoofdpijn gaat zorgen.

Sabine Scharwachter wilde op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van Amsterdam, maar het bestuur heeft haar niet voorgedragen. Ik denk dus dat ze daar ook te extreem gevonden wordt. https://amsterdam.groenlinks.nl/kandidatenlijst/sabine-scharwachter

Nou gelukkig maar. Die is niet goed wijs, past prima in het rijtje Wilders, Baudet, Van Baarle wat mij betreft. 

Miraval schreef op 19-06-2025 om 18:15:

Dank je. Ik vermoed dat ik Scharwachter al eens eerder was tegengekomen op X. Die is inderdaad behoorlijk extreem. 

En laat die motie maar voor hoofdpijn zorgen binnen GL/PvdA.. 

Kati Piri is trending op X en ik zie net een bericht van SGP Kamerlid André Flach. Hij post een printscreen van het Instagram account van Piri van 4 weken geleden: 

"de consequentie van het niet langer functioneren van de Iron Dome is dat tienduizenden joden, Palestijnen, druzen en christenen in Israël zouden worden gedood. Dat is het gevolg van die motie. Terwijl tienduizenden Israëliërs demonstreren tegen Netanyahu en zijn criminele bende en tegen de oorlog in Gaza". 

Ik heb zelf geen Instagram dus kan het bericht en de context niet zien. Wel blijkt duidelijk dat Piri precies weet wat de gevolgen zijn als de Iron Dome niet meer goed kan functioneren. 

Ik vind het heel goed dat er een hoofdelijke stemming is, laat elk kamerlid maar kleur bekennen.

https://x.com/ajflach/status/1935714562080190482?t=UOQ6vL3Cxze8KoBnF0UD2Q&s=19

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.