Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Miraval schreef op 19-05-2025 om 11:56:

[..]

Bijzonder. Geen enkel woord over de verstoringen en het geweld bij eerdere Christenen voor Israël bijeenkomsten hier, helemaal niks, maar zodra de "goede" kant aangevallen wordt (ondanks hun provocaties) is het meten met 2 maten?

Je praat het wel goed maar dan aan de andere kant, je weet niet of Maccabi supporters dat wel/niet hebben gedaan maar toch even benoemen terwijl daar helemaal nooit enig bewijs voor is geweest.

De aanhangers van die 2 groepen is gewoon tuig. En ik durf er dan ook nog bij te zeggen moslim tuig. Net zoals die van Katwijk extreem rechts zijn en waarschijnlijk zo racistisch als de pest.

Zijn we het daar over eens: alles wat elkaar opzoekt om te rellen is tuig.

Daglichtlamp schreef op 19-05-2025 om 12:04:

Deze hele discussie voelt als afleiding om het vooral maar niet hier over te hebben: https://www.ipcinfo.org/ipc-country-analysis/details-map/en/c/1159597/?iso3=PSE

Onder druk van bondgenoten laat Netanyahu nu hulp toe .. niet omdat hij er zelf de noodzaak van inziet.

https://nos.nl/collectie/13959/liveblog/2567881-israel-waarschuwt-voor-ongekende-aanval-op-khan-younis-netanyahu-hulp-na-druk-bondgenoten

AMN%20Map%20Current%20-%20Gaza%20May%202025_V4.png

Hoeveel honger vinden we acceptabel?

Daglichtlamp schreef op 19-05-2025 om 12:19:

Misschien heeft Hamas daar een antwoord op.

Er bestaat eigenlijk geen zachte oorlog. Het doel is altijd te winnen. Als je het slim speelt kan je je tegenstander en diens omgeving zodanig manipuleren, dat hij verzwakt en zo kan je toch winnen.

Miraval ik vind het knap hoe geduldig je telkens weer het zo goed verwoordt!  Heel prettig je te lezen 

absor

absor

19-05-2025 om 17:19 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 19-05-2025 om 12:19:

Ik vind dit een verdrietige post gericht op onderbuik gevoel. Truus in nederland heeft namelijk nul komma nul invloed op deze oorlog. Femke uit Amsterdam ook niet en zelfs Schoof niet 

Ik vind geen enkele hongersnood of oorlog acceptabel. Net als ik misbruik, geweld, haat, diefstal, moord enz enz enz niet acceptabel

Ik kan een statistiek plaatsen met hoeveel kinderen in Nederland slachtoffer zijn van misbruik dagelijks en erbij zeggen; hoeveel misbruik vinden we acceptabel?

Geen enkele toch! En nu? Wat is de bedoeling dan?
vertel me dan alsjeblieft hoe kan ik de honger in gaza oplossen?

absor schreef op 19-05-2025 om 17:19:

[..]

Ik vind dit een verdrietige post gericht op onderbuik gevoel. Truus in nederland heeft namelijk nul komma nul invloed op deze oorlog. Femke uit Amsterdam ook niet en zelfs Schoof niet

Ik vind geen enkele hongersnood of oorlog acceptabel. Net als ik misbruik, geweld, haat, diefstal, moord enz enz enz niet acceptabel

Ik kan een statistiek plaatsen met hoeveel kinderen in Nederland slachtoffer zijn van misbruik dagelijks en erbij zeggen; hoeveel misbruik vinden we acceptabel?

Geen enkele toch! En nu? Wat is de bedoeling dan?
vertel me dan alsjeblieft hoe kan ik de honger in gaza oplossen?

Internationaal de handen ineenslaan!  Op straffe van economische boycot Israel dwingen voedsel- en hulptransporten toe te laten.  En alle diplomatieke banden verbreken.

amarna schreef op 19-05-2025 om 18:16:

[..]

Internationaal de handen ineenslaan! Op straffe van economische boycot Israel dwingen voedsel- en hulptransporten toe te laten. En alle diplomatieke banden verbreken.

Ik ben bang dat dat niet veel zin heeft. Al die miljarden die door ons en andere landen de afgelopen jaren in Gaza zijn gepompt zijn niet gebruikt om het gebied op en fijne manier leefbaar te krijgen. Maar voor tunnels, Bommen, raketten enz. Daar heeft die democratisch gekozen terroristenclub handig gebruik van gemaakt. En wij hebben er voor betaald.

Koko67 schreef op 19-05-2025 om 18:53:

[..]

Ik ben bang dat dat niet veel zin heeft. Al die miljarden die door ons en andere landen de afgelopen jaren in Gaza zijn gepompt zijn niet gebruikt om het gebied op en fijne manier leefbaar te krijgen. Maar voor tunnels, Bommen, raketten enz. Daar heeft die democratisch gekozen terroristenclub handig gebruik van gemaakt. En wij hebben er voor betaald.

Ja inderdaad zonde!
Doen we daar iets goeds, sloopt Israël de boel. 

https://www.ad.nl/buitenland/israel-sloopt-nederlands-ontwikkelingsproject~abb0682c/

[..]

Internationaal de handen ineenslaan! Op straffe van economische boycot Israel dwingen voedsel- en hulptransporten toe te laten. En alle diplomatieke banden verbreken.

Eerst aangevallen worden op je eigen terrein en dan nog straf toe als je niet zacht genoeg reageert? Hoog gehalte "moral highground" maar het mist elk realistisch gevoel van hoe het is om aangevallen te worden.

absor

absor

19-05-2025 om 19:29 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 19-05-2025 om 19:15:

[..]

Ja inderdaad zonde!
Doen we daar iets goeds, sloopt Israël de boel.

https://www.ad.nl/buitenland/israel-sloopt-nederlands-ontwikkelingsproject~abb0682c/

Dus of hamas misbruikt het (ook zat voorbeelden van) of israel vernietigd het

nou beiden gevallen zonde van het geld

[..]

Israël wordt door zeven landen aangevallen en wordt door jou de agressor genoemd?

Hoe lang verhongeren kinderen in Yemen al?

Waarom wordt de terroristische griezel die nu de leiding heeft in Syrië met alle égards door Macron ontvangen op het Elysée, terwijl tegelijkertijd andere moslims (alevieten en druzen) in Syrië over de kling gejaagd worden?

Waar is de verontwaardiging over christenen die wereldwijd vermoord worden?

Er zijn zat andere dingen om je druk over te maken als wereldbevolking, maar als het geen joden betreft is het niet interessant. 

absor

absor

19-05-2025 om 19:31 Topicstarter

[..]

Nou hier heeft truus uit vlaardingen geen bal invloed op natuurlijk maar goed. Enige wat je wel kan doen is stemmen op een politieke partij die je visie steunt en verder houdt je invloed op

Wil wel weten hoe we hamas verder gaan boycotten om de gijzelaars vrij te laten

absor schreef op 19-05-2025 om 19:29:

[..]

Dus of hamas misbruikt het (ook zat voorbeelden van) of israel vernietigd het

nou beiden gevallen zonde van het geld

Dát bedoel ik! Waardeloos in beide gevallen! 
Niet alleen Hamas saboteert hier de boel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.