Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Beterhier schreef op 10-03-2024 om 18:56:

[..]

Hij heeft recent duidelijk gezegd dat die er niet komt! Het moet terug te vinden zijn in de nieuwsberichten.

Klopt hoor, dat bericht is inderdaad al eerder in dit topic geplaatst. Ik zal eens kijken of ik het weer kan vinden..

Zilver_gray schreef op 16-02-2024 om 08:02:

https://nos.nl/collectie/13959/liveblog/2509060-netanyahu-israel-kan-tweestatenoplossing-niet-opgedrongen-wordenNetanyahu: Israël kan tweestatenoplossing niet opgedrongen worden

Volgens premier Netanyahu kan Israël in de nasleep van de Gaza-oorlog niet gedwongen worden tot een tweestatenoplossing. Internationaal wordt hier met enige regelmaat op aangedrongen. Veel experts zien dit als enige oplossing voor het conflict. Een tweestatenoplossing betekent een onafhankelijke Palestijnse staat die naast Israël bestaat. Netanyahu wil hier niet aan, schreef hij op X kort nadat hij met de Amerikaanse president Biden sprak. "Een dergelijke regeling kan alleen worden bereikt via directe onderhandelingen tussen de betrokken partijen."

Volgens berichten in Israëlische media is Netanyahu bezorgd dat de VS een Palestijnse staat zou kunnen erkennen zonder de toestemming van Israël, als onderdeel van een plan om tot een tweestatenoplossing te komen. De Israëlische krant Maariv schreef onlangs dat Israël "intensieve activiteiten" van de Amerikaanse regering ziet met als doel de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook onder een Palestijnse regering te brengen.

Netanyahu schrijft dat Israël zich zal verdedigen tegen de "eenzijdige erkenning van de Palestijnse staat". Een dergelijke erkenning zou na 7 oktober "het terrorisme belonen en elke toekomstige vredesonderhandeling in de weg staan".

Met deze houding gaat het natuurlijk ook niks worden.

Bedoel je dit bericht Beterhier?

Die had ik ook gezien maar na even zoeken toch een duidelijk explicietere variant gevonden. Nu.nl vraag ik mij af of de vertaling wel helemaal correct is. Dan even verder zoeken in Engels

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6298365/netanyahu-zegt-tegen-vs-dat-tweestatenoplossing-voor-israel-geen-optie-is.html

Inderdaad wat meer detail: https://edition.cnn.com/2024/01/21/middleeast/netanyahu-palestinian-sovereignty-two-state-solution-intl/index.html

https://www.telegraaf.nl/nieuws/914862001/grimmige-sfeer-bij-betoging-opening-holocaustmuseum-een-grote-schande

De gemoederen liepen zondag hoog op nabij het Holocaustmuseum, waar pro-Palestina-demonstranten elke gast die naar binnen of naar buiten ging uitjoelden en uitscholden. Ze werden onder andere ’kankerzionisten’ genoemd, en kregen ook andere verwensingen over zich heen. Aan de gezichten van sommigen was te zien dat ze zich behoorlijk geïntimideerd voelden. Dertien demonstranten werden aangehouden.
De opening van het enige Shoah-museum ter wereld dat gevestigd is op een plek waar de Jodenvervolging zich afspeelde, werd daarmee fors overschaduwd door agressieve betogers die de situatie in Israël aangrepen om uitgerekend op deze plek hun protest te houden. Zelfs de vlag van Samidoun was te zien. Deze groep is in Duitsland verboden vanwege Jodenhaat, en door zijn verstrengeling met Hamas in de ban gedaan, maar krijgt in Nederland vrij baan.

Moeten zich kapotschamen .

majorette2005 schreef op 10-03-2024 om 21:18:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/914862001/grimmige-sfeer-bij-betoging-opening-holocaustmuseum-een-grote-schande

De gemoederen liepen zondag hoog op nabij het Holocaustmuseum, waar pro-Palestina-demonstranten elke gast die naar binnen of naar buiten ging uitjoelden en uitscholden. Ze werden onder andere ’kankerzionisten’ genoemd, en kregen ook andere verwensingen over zich heen. Aan de gezichten van sommigen was te zien dat ze zich behoorlijk geïntimideerd voelden. Dertien demonstranten werden aangehouden.
De opening van het enige Shoah-museum ter wereld dat gevestigd is op een plek waar de Jodenvervolging zich afspeelde, werd daarmee fors overschaduwd door agressieve betogers die de situatie in Israël aangrepen om uitgerekend op deze plek hun protest te houden. Zelfs de vlag van Samidoun was te zien. Deze groep is in Duitsland verboden vanwege Jodenhaat, en door zijn verstrengeling met Hamas in de ban gedaan, maar krijgt in Nederland vrij baan.

Tokkievolk

majorette2005 schreef op 10-03-2024 om 21:18:

Eens! je moet je kapot schamen voor zulk gedrag. 

Ik had trouwens nog nooit gehoord van Samidoun?

Geen fris clubje

Samidoun is opgericht in 2012 en is aangesloten bij het Volksfront voor de Bevrijding van Palestina, een terroristische organisatie die verboden is in de EU, de VS en het VK. Samidoun exploiteert een netwerk vanuit Brussel en hield vorig jaar een bijeenkomst voor het gebouw van het Parlement waarin ertoe werd opgeroepen om Europa, de VS en Israël te gronde te richten met “kalasjnikovs, raketten en kogels”.

Samidoun verleent actieve steun aan Hamas door berichten over terroristische moorden op Joodse mensen in Hamas te verspreiden en deze moorden te verheerlijken, en door de verkrachting, foltering, executie en ontvoering van burgers te vieren. Samidoun en Hamas hebben hetzelfde doel, namelijk om Israël “met alle noodzakelijke middelen”, en dan vooral terrorisme, met de actieve hulp van Iran uit te schakelen.

En naast die idioot met die Samidoun vlag staat 2 Nederlanders uitbundig mee te scanderen. Mijn god, ze hebben echt geen idee, geen idee met wie ze het zogenaamd zo enorm eens zijn en geen idee wat we de afgelopen jaren allemaal hebben binnengehaald.

majorette2005 schreef op 10-03-2024 om 22:23:

Geen fris clubje

Samidoun is opgericht in 2012 en is aangesloten bij het Volksfront voor de Bevrijding van Palestina, een terroristische organisatie die verboden is in de EU, de VS en het VK. Samidoun exploiteert een netwerk vanuit Brussel en hield vorig jaar een bijeenkomst voor het gebouw van het Parlement waarin ertoe werd opgeroepen om Europa, de VS en Israël te gronde te richten met “kalasjnikovs, raketten en kogels”.

Samidoun verleent actieve steun aan Hamas door berichten over terroristische moorden op Joodse mensen in Hamas te verspreiden en deze moorden te verheerlijken, en door de verkrachting, foltering, executie en ontvoering van burgers te vieren. Samidoun en Hamas hebben hetzelfde doel, namelijk om Israël “met alle noodzakelijke middelen”, en dan vooral terrorisme, met de actieve hulp van Iran uit te schakelen.

In Duitsland verboden zag ik maar in Nederland dus niet?

Toch te gek voor woorden dat zulke ideologieën gewoon bestaansrecht hebben in Nederland?

Nog buiten het feit dat bezoekers van het Holocaust museum zich dus gisteren bedreigd hebben gevoeld door de aanwezige demonstranten. 

Kijk demonstreren is een goed recht maar er is een tijd en een plaats. En op deze manier verkrijgen ze niet de extra steun van de bevolking in Nederland maar werkt het eerder averechts. 

https://www.nu.nl/binnenland/6304766/alle-bij-opening-holocaustmuseum-aangehouden-demonstranten-zijn-weer-vrij.html#nujij

Nog niet eens 24 uur in verwerking gesteld voor vernielingen en gooien met stenen. 

Als ik dit lees had die demonstratie helemaal niet plaats hoeven vinden.

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10542557/israelische-president-herzog-is-een-oorlogsmisdadiger

Beterhier schreef op 11-03-2024 om 16:18:

Als ik dit lees had die demonstratie helemaal niet plaats hoeven vinden.

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaal/10542557/israelische-president-herzog-is-een-oorlogsmisdadiger

Dan nog hoef je als demonstranten  niet bezoekers uit te staan schelden, op een auto staan te stampen en vernielingen aan te richten.

Zo raar dat je niemand hebt zien demonstreren tegen andere bewezen genocides, maar nu tegen israël staan ze waar maar, kan te schreeuwen.

majorette2005 schreef op 11-03-2024 om 16:31:

[..]

Dan nog hoef je als demonstranten niet bezoekers uit te staan schelden, op een auto staan te stampen en vernielingen aan te richten.

Zo raar dat je niemand hebt zien demonstreren tegen andere bewezen genocides, maar nu tegen israël staan ze waar maar, kan te schreeuwen.

Mee eens maar ik kan gemakkelijk voor mijzelf praten, ik word geen onrecht aangedaan. Ik begrijp de boosheid heel goed. Ik ben echt verbaasd hoe Nederland een internationaal strafhof huisvest maar tegelijk niet recht handelt. Het interview is een aanrader.

Het museum heeft beter verdient maar onze politieke keuze ligt eraan ten grondslag. 

majorette2005 schreef op 11-03-2024 om 16:31:

[..]

Dan nog hoef je als demonstranten niet bezoekers uit te staan schelden, op een auto staan te stampen en vernielingen aan te richten.

Eens.

Voor mij ergens ook wel een vorm van selectieve verontwaardiging. Want er zijn zoveel landen waar hele bevolkingsgroepen vermoord worden maar daartegen zijn geen demonstraties.

Miraval schreef op 11-03-2024 om 17:31:

[..]

Eens.

Voor mij ergens ook wel een vorm van selectieve verontwaardiging. Want er zijn zoveel landen waar hele bevolkingsgroepen vermoord worden maar daartegen zijn geen demonstraties.

Aan de andere heeft de Nederlandse politiek ook nog nooit zo opzichtig gefaald met het erkennen, veroordelen en het oproepen tot beëindiging van de vijandelijkheden. Dat je als politiek Nederland niet tegen een resolutie durft te stemmen geeft aan dat je het wel best vindt. Dus het is niet echt selectieve verontwaardiging omdat de lafheid van politiek Nederland ongekend is in deze. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.