Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

https://nos.nl/collectie/13959/liveblog/2509060-netanyahu-israel-kan-tweestatenoplossing-niet-opgedrongen-wordenNetanyahu: Israël kan tweestatenoplossing niet opgedrongen worden

Volgens premier Netanyahu kan Israël in de nasleep van de Gaza-oorlog niet gedwongen worden tot een tweestatenoplossing. Internationaal wordt hier met enige regelmaat op aangedrongen. Veel experts zien dit als enige oplossing voor het conflict. Een tweestatenoplossing betekent een onafhankelijke Palestijnse staat die naast Israël bestaat. Netanyahu wil hier niet aan, schreef hij op X kort nadat hij met de Amerikaanse president Biden sprak. "Een dergelijke regeling kan alleen worden bereikt via directe onderhandelingen tussen de betrokken partijen."

Volgens berichten in Israëlische media is Netanyahu bezorgd dat de VS een Palestijnse staat zou kunnen erkennen zonder de toestemming van Israël, als onderdeel van een plan om tot een tweestatenoplossing te komen. De Israëlische krant Maariv schreef onlangs dat Israël "intensieve activiteiten" van de Amerikaanse regering ziet met als doel de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook onder een Palestijnse regering te brengen.

Netanyahu schrijft dat Israël zich zal verdedigen tegen de "eenzijdige erkenning van de Palestijnse staat". Een dergelijke erkenning zou na 7 oktober "het terrorisme belonen en elke toekomstige vredesonderhandeling in de weg staan".

Met deze houding gaat het natuurlijk ook niks worden. 

Goed interview met Rob Oudkerk op de Amsterdamse gemeente website.

https://www.amsterdam.nl/nieuws/achtergrond/antisemitisme-toegenomen

Oudkerk aanspreken op wat Netanyahu doet is totaal idioot. Ik hoop wel dat Oudkerk van de gelegenheid gebruikt maakt en in die serie het Israëlische geweld afkeurt en Netanyahu oproept onmiddellijk te stoppen met de oorlog. Niet omdat Netanyahu zich daar iets van gaat aantrekken maar Oudkerk kan als oud politicus en BN wel een signaal afgeven in Nederland. Ik denk dat dat zeer belangrijk is. 

Zilver_gray schreef op 14-02-2024 om 11:35:

[..]

Ik heb ook niet de illusie dat wij als klein landje enige invloed hebben op het stoppen van deze oorlog. Maar vind dat wij ons best wat kritischer mogen uitspreken over wat Israël daar allemaal aan het doen is.

Eens. 

Het is schandalig wat er gebeurt. Al die kinderen die overlijden of verbranden. Het is zelfs erg om te typen, laat staan om mee te maken. 

Israel wil uit wraak voor aanslag ruim 3300 extra huizen bouwen op Westoever

De regering van Israël wil uit wraak voor een Palestijnse aanslag eerder deze week 3344 huizen extra bouwen voor kolonisten op de door Israël bezette Westelijke Jordaanoever. De commissie die daarover gaat, zal daar binnenkort mee instemmen, zegt minister Smotrich van Financiën.

Smotrich sprak na afloop van een overleg met onder andere premier Netanyahu. "Laat iedereen die een terroristische aanslag op ons voorbereidt weten dat elk opheffen van de hand tegen Israëlische burgers met een dodelijk klap en vernietiging beantwoord zal worden en onze eeuwige grip op heel Israël zal versterken", zei hij.

Gisterochtend openden drie Palestijnen het vuur op een file bij een Israëlische controlepost op de Westelijke Jordaanoever. Eén Israëliër kwam om het leven, vijf anderen raakten gewond. Twee van de drie schutters zijn doodgeschoten, de derde is opgepakt.

Volgens het internationaal recht zijn de Israëlische nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever illegaal. Er wonen naast zo'n drie miljoen Palestijnen meer dan 600.000 Israëliërs.

Bron; NOS

Dit gaat allang niet meer om “zelfverdediging” Dit is “we doen wat we willen en trekken ons nergens wat van aan”.
Treurig.

Ik ben inmiddels volledig sprakeloos wanneer ik hoor en zie wat er allemaal gebeurt. En de wereld kijkt toe 

Snoeske schreef op 23-02-2024 om 19:37:

Ik ben inmiddels volledig sprakeloos wanneer ik hoor en zie wat er allemaal gebeurt. En de wereld kijkt toe

Met jou vele anderen.

Ja, er worden nog steeds terroristische aanslagen gepleegd op Israëlis en de gijzelaars zijn nog steeds niet vrijgelaten. Ik zie de vrijlating van alle gijzelaars eerlijk gezegd ook niet gebeuren vóór de start van de Ramadan, dus dat zal dan een aanval op Rafah betekenen..

Malibu2 schreef op 23-02-2024 om 21:40:

Ja, er worden nog steeds terroristische aanslagen gepleegd op Israëlis en de gijzelaars zijn nog steeds niet vrijgelaten. Ik zie de vrijlating van alle gijzelaars eerlijk gezegd ook niet gebeuren vóór de start van de Ramadan, dus dat zal dan een aanval op Rafah betekenen..

Het aloude verhaal, de Palestijn gooit met stenen en de Israëliër schiet met scherp. Hamas maakt 1300 slachtoffers, Israël maakt 33.000 slachtoffers. Als je dat dan probeert te verdedigen dan ben je de schaamte voorbij. 

Och het was te verwachten, de februaristaking gaat ook niet door dit jaar. Groenlinks mens heeft de herdenking willen kapen met woorden als 'februari-intifada' (niet mijn woorden)

Gaat goed hier in Nederland, maar allemaal aanstelleritis uiteraard.

LMEK schreef op 23-02-2024 om 22:45:

[..]

Het aloude verhaal, de Palestijn gooit met stenen en de Israëliër schiet met scherp. Hamas maakt 1300 slachtoffers, Israël maakt 33.000 slachtoffers. Als je dat dan probeert te verdedigen dan ben je de schaamte voorbij.

De Palestijn gooit stenen met een doel. Namelijk om de ander op zijn minst te verwonden.

Het klinkt relatief onschuldig, want wie heeft er als kind nooit met stenen gegooid? (Ook al was dat gericht op bijvoorbeeld een boom en niet op een mens..) Maar de insteek is hier totaal verschillend en de gevolgen kunnen veel heftiger zijn. Wanneer ze een slinger gebruiken, dan kan zo'n steen een gevaarlijk hoge snelheid bereiken. En ja, ze gebruiken slingers zoals bijvoorbeeld uit deze oudere opname van AP blijkt. 

En Hamas kan deze oorlog op elk moment laten stoppen. Maar die hebben een andere doelstelling.  

https://youtu.be/MxzSQ47xWgY?si=RACiEqRLeDflbhZX

Malibu2 schreef op 23-02-2024 om 23:15:

[..]

De Palestijn gooit stenen met een doel. Namelijk om de ander op zijn minst te verwonden.

Het klinkt relatief onschuldig, want wie heeft er als kind nooit met stenen gegooid? (Ook al was dat gericht op bijvoorbeeld een boom en niet op een mens..) Maar de insteek is hier totaal verschillend en de gevolgen kunnen veel heftiger zijn. Wanneer ze een slinger gebruiken, dan kan zo'n steen een gevaarlijk hoge snelheid bereiken. En ja, ze gebruiken slingers zoals bijvoorbeeld uit deze oudere opname van AP blijkt.

En Hamas kan deze oorlog op elk moment laten stoppen. Maar die hebben een andere doelstelling.

Hoe denk jij dat Hamas deze oorlog op elk moment kan stoppen?

Moirmel schreef op 23-02-2024 om 23:29:

[..]

Hoe denk jij dat Hamas deze oorlog op elk moment kan stoppen?

Door zich over te geven en de gijzelaars vrij te laten. Aldus oa minister Benny Gantz:

He issued a warning to Hamas, stating, “The world must know, and Hamas leaders must know – if by Ramadan our hostages are not home – the fighting will continue to the Rafah area.

“We will do so in a coordinated manner, facilitating the evacuation of civilians in dialogue with our American and Egyptian partners to minimize civilian casualties.

“But to those saying the price is too high – I say this very clearly: Hamas has a choice. They can surrender, release the hostages, and this way, the citizens of Gaza can celebrate the holy holiday of Ramadan,” Gantz stated.

https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-787579

Malibu2 schreef op 23-02-2024 om 23:43:

[..]

Door zich over te geven en de gijzelaars vrij te laten. Aldus oa minister Benny Gantz:

He issued a warning to Hamas, stating, “The world must know, and Hamas leaders must know – if by Ramadan our hostages are not home – the fighting will continue to the Rafah area.

“We will do so in a coordinated manner, facilitating the evacuation of civilians in dialogue with our American and Egyptian partners to minimize civilian casualties.

“But to those saying the price is too high – I say this very clearly: Hamas has a choice. They can surrender, release the hostages, and this way, the citizens of Gaza can celebrate the holy holiday of Ramadan,” Gantz stated.

https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-787579

Hamas wil geen vrede, hebben ook schijt aan de bevolking in Gaza, en willen Israël geheel wegvagen.

Malibu2 schreef op 23-02-2024 om 23:15:

[..]

Het klinkt relatief onschuldig, want wie heeft er als kind nooit met stenen gegooid? (Ook al was dat gericht op bijvoorbeeld een boom en niet op een mens..) Maar de insteek is hier totaal verschillend en de gevolgen kunnen veel heftiger zijn. Wanneer ze een slinger gebruiken, dan kan zo'n steen een gevaarlijk hoge snelheid bereiken. En ja, ze gebruiken slingers zoals bijvoorbeeld uit deze oudere opname van AP blijkt.

Heb je ooit een rellende menigte gezien? Die bekogelen de politie ook vaak met van alles maar ik zie de politie bijna nooit met scherp terugschieten. En als dat dan wel een keer gebeurt dan hoor ik nooit het excuus dat de relschoppers de politie wilden verwonden en dat er daarom met scherp geschoten werd. Stel je voor dat de politie in Nederland met scherp gaat schieten als ze tijdens nieuw jaar met vuurwerk worden bekogeld. 

En ik begrijp ergens wel dat je geen zier geeft om een Palestijns leven en dat je het doodschieten van een stenengooier probeert goed te praten met een steen doet auw. Ik begrijp alleen niet dat je dat ook durft op te schrijven. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.