Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

LMEK schreef op 09-02-2024 om 11:52:

[..]

Een derde waarvan op dit moment de opvolgers al klaargestoomd worden die nog haatdragender en bruter zijn dan dat derde deel wat vernietigd is. Israël is indirect bezig zichzelf te vernietigen met heethoofd Netanyahu aan het roer. Maar tsja, hij dient het Amerikaanse belang en dat is voor ons Nederlanders reden genoeg om onze kop in het zand te steken.

Eens!!

Ik heb juist het idee dat ook Amerika vindt dat het te ver gaat nu.

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6300849/biden-toch-kritischer-op-israel-aanvallen-op-gaza-zijn-over-de-top.html 

Zilver_gray schreef op 09-02-2024 om 12:12:

[..]

Eens!!

Ik heb juist het idee dat ook Amerika vindt dat het te ver gaat nu.

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6300849/biden-toch-kritischer-op-israel-aanvallen-op-gaza-zijn-over-de-top.html

Het is ook het verkiezingsjaar dus alles wat Biden zegt heeft een doel en dat doel is niet vaak de waarheid zeggen. Als er beslissingen over Israël genomen moeten worden zie je pas het ware gezicht van Amerika en de schoothondjes. De invloed van Amerika is zo destructief geworden dat een machtsverschuiving het enige is wat de wereld nog kan redden. En die kan beter vandaag dan morgen plaatsvinden. 

https://www.ad.nl/binnenland/nederland-moet-stoppen-met-uitvoer-van-onderdelen-f-35-naar-israel~ab4b1e0f/

Nederland moet de export naar Israël van onderdelen voor F-35 gevechtsvliegtuigen binnen zeven dagen stopzetten. Dat heeft het gerechtshof in Den Haag in hoger beroep maandag beslist. De zaak was aangespannen door Oxfam Novib, PAX, en The Rights Forum.

De drie organisaties eisten het verbod op de uitvoer, omdat de Israëlische F-35's zouden bijdragen aan (mogelijke) genocide en ernstige en grootschalige schendingen van het oorlogsrecht in de Gazastrook. De eis was eerder door de rechtbank afgewezen. Het hof oordeelde maandag dat wel degelijk een ‘duidelijk risico’ bestaat dat Israël het humanitair oorlogsrecht in Gaza schendt.

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6301368/frankrijk-ontzegt-28-israelische-kolonisten-toegang-tot-land.html

Frankrijk heeft 28 Israëlische kolonisten de toegang tot het land ontzegd. De Israëliërs worden beschuldigd van mensenrechtenschendingen op de bezette Westelijke Jordaanoever en zijn daarom niet meer welkom in Franse gebieden.

Frankrijk zegt dat het geweld van kolonisten tegen de Palestijnse bevolking de afgelopen maanden is toegenomen en noemt dat onacceptabel.

De namen van de Israëliërs zijn niet vrijgegeven. Andere westerse landen hebben eerder vergelijkbare maatregelen genomen.

Zo kondigden de Verenigde Staten laatst sancties tegen vier kolonisten aan. Daaronder valt bijvoorbeeld de bevriezing van tegoeden in de VS. Ook zijn de vier niet meer welkom in de VS en mogen Amerikanen geen zaken meer met hen doen.

Israël heeft de Westelijke Jordaanoever in 1967 veroverd. Tegenwoordig wonen er honderdduizenden Israëlische kolonisten in omstreden nederzettingen. Daarnaast leven er zo'n drie miljoenen Palestijnen in het gebied.

Lees nergens over sancties die Nederland heeft opgelegd.

Zilver_gray schreef op 13-02-2024 om 16:49:

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict/6301368/frankrijk-ontzegt-28-israelische-kolonisten-toegang-tot-land.html

Frankrijk heeft 28 Israëlische kolonisten de toegang tot het land ontzegd. De Israëliërs worden beschuldigd van mensenrechtenschendingen op de bezette Westelijke Jordaanoever en zijn daarom niet meer welkom in Franse gebieden.

Frankrijk zegt dat het geweld van kolonisten tegen de Palestijnse bevolking de afgelopen maanden is toegenomen en noemt dat onacceptabel.

De namen van de Israëliërs zijn niet vrijgegeven. Andere westerse landen hebben eerder vergelijkbare maatregelen genomen.

Zo kondigden de Verenigde Staten laatst sancties tegen vier kolonisten aan. Daaronder valt bijvoorbeeld de bevriezing van tegoeden in de VS. Ook zijn de vier niet meer welkom in de VS en mogen Amerikanen geen zaken meer met hen doen.

Israël heeft de Westelijke Jordaanoever in 1967 veroverd. Tegenwoordig wonen er honderdduizenden Israëlische kolonisten in omstreden nederzettingen. Daarnaast leven er zo'n drie miljoenen Palestijnen in het gebied.

Lees nergens over sancties die Nederland heeft opgelegd.

Nederland heeft het de druk met rechtszaken om af te dwingen dat Israël nog meer baby’s en kinderen kan vermoorden. Rutte kent zijn prioriteiten natuurlijk, wapens leveren zodat er meer mensen vermoord kunnen worden. Hem kennende zal die wel zeggen dat hij dacht dat het onderdelen voor softijs machines waren. Verkeerde herinneringen of zoiets

LMEK schreef op 13-02-2024 om 18:08:

[..]

Nederland heeft het de druk met rechtszaken om af te dwingen dat Israël nog meer baby’s en kinderen kan vermoorden. Rutte kent zijn prioriteiten natuurlijk, wapens leveren zodat er meer mensen vermoord kunnen worden. Hem kennende zal die wel zeggen dat hij dacht dat het onderdelen voor softijs machines waren. Verkeerde herinneringen of zoiets

Ik vind het erg dat Nederland zich zo slap opstelt. Had van mij wel wat uitgesprokener gemogen “don’t do it” 

Rutte raadt Netanyahu grondoffensief af: 'Don't do it'

Demissionair premier Rutte zegt dat hij de Israëlische premier Netanyahu op het hart heeft gedrukt niet nu een grootschalig grondoffensief in Rafah te starten. "Don't do it, niet onder deze omstandigheden", zei Rutte na afloop van hun ontmoeting in Jeruzalem.

Rutte benadrukt dat er internationaal "maximaal druk wordt gezet" om het grondoffensief te voorkomen. "Dat heb ik in de meest stevige bewoordingen tegen Netanyahu gezegd", zegt Rutte.

Ook benadrukte Rutte dat het aantal burgerslachtoffers omlaag moet en hij heeft Netanyahu gevraagd meer humanitaire hulp door te laten tot de Gazastrook. Morgen reist Rutte door naar Saudi-Arabië voor een ontmoeting met kroonprins Mohammed bin Salman over de oorlog in Gaza.

LMEK schreef op 13-02-2024 om 18:08:

[..]

Wat een dom gezwets

majorette2005 schreef op 13-02-2024 om 19:35:

[..]

Wat een dom gezwets

Zo kan ik jouw post ook beschouwen want je had de kans aan te geven waarom je mijn post dom gezwets vindt. En aangezien je niet in staat bent om mij dom gezwets te ontkrachten in een paar zinnen dan kan ik daar maar 1 conclusie uit trekken. 

Volgens mij begint het toch echt met het met gebrek aan onderbouwing van je slecht doordachte claims. 

Begin daar eens mee, wellicht ontvang je dan een inhoudelijke reactie.

Jamaarnee schreef op 13-02-2024 om 23:23:

Volgens mij begint het toch echt met het met onderbouwen van je slecht doordachte claims.

Begin daar eens mee.

LMEK schreef op 13-02-2024 om 23:30:

[..]

Altijd prettig als mensen de moeite nemen mijn punt te bekrachtigen.

Jamaarnee schreef op 13-02-2024 om 23:32:

[..]

Altijd prettig als mensen de moeite nemen mijn punt te bekrachtigen.

Ken uw drogredenaties. 

Volgens mij begint het toch echt met het met gebrek aan onderbouwing van je slecht doordachte claims.

Precies dit dus, dat uit het niks roeptoeteren en schoppen tegen de Nederlands begint behoorlijk sneu te worden.

majorette2005 schreef op 13-02-2024 om 23:42:

[..]

Precies dit dus, dat uit het niks roeptoeteren en schoppen tegen de Nederlands begint behoorlijk sneu te worden.

Weer een gemiste kans om uit te leggen dat ik dom aan het zwetsen was in die post? In plaats daarvan ga je bijval zoeken bij iemand anders wat wel weer typisch is. Nou vooruit, waarom was die post dom gezwets?

Die oneliners van jou nodigen ook niet echt uit tot conversatie….”Ken uw drogredenaties”…?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.