Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
Doemijdieglazenbol
09-07-2022 om 18:16
Arena89 schreef op 09-07-2022 om 17:21:
weet iemand waar je het onderzoek van Han Lindeboom kan inzien?
Hij beweert dat de zee meer stikstof uitstoot dan de Nederlandse industrie.
Bedoel je dit?
https://klimaatgek.nl/document/focusgroep%20stikstof.pdf
en anders wordt er vast in bronvermelding naar verwezen
Via Google kwam ik op zijn Twitter account en daar stond dit vastgepind, bovenaan. Anders zou je het daar eens kunnen vragen.
EnchantedDragonfly18
09-07-2022 om 18:18
Hetvrijewoord schreef op 09-07-2022 om 18:07:
Bedrijf Schouten Europe in Goor gaat onder druk van blokkeer
relboeren de tekst op hun site aanpassen.
't Is toch om te janken.
Zeker om te janken. En lekker constructief ook van die trekkerterroristen, dan help je echt meedenken aan een oplossing van het probleem.
WickedCurlew89
09-07-2022 om 18:24
Tickel schreef op 09-07-2022 om 18:18:
[..]
Zeker om te janken. En lekker constructief ook van die trekkerterroristen, dan help je echt meedenken aan een oplossing van het probleem.
De feiten komen niet uit, beetje intimideren en voila. Ieder ander is het probleem hè, zelfreflectie of in oplossingen denken is bij deze groep niet de bedoeling.
Angela1967
09-07-2022 om 18:41
Arena89 schreef op 09-07-2022 om 17:21:
weet iemand waar je het onderzoek van Han Lindeboom kan inzien?
Hij beweert dat de zee meer stikstof uitstoot dan de Nederlandse industrie.
Nou dan moeten die vissen ook maar een ander beroep kiezen! Compensatie wordt wel dingetje
Gr Angela
BlushingCaribou16
09-07-2022 om 18:57
Doemijdieglazenbol schreef op 09-07-2022 om 18:16:
[..]
Bedoel je dit?
https://klimaatgek.nl/document/focusgroep%20stikstof.pdf
en anders wordt er vast in bronvermelding naar verwezen
Via Google kwam ik op zijn Twitter account en daar stond dit vastgepind, bovenaan. Anders zou je het daar eens kunnen vragen.
Ik vermoed van wel! Dank!!
BlushingCaribou16
09-07-2022 om 18:59
Angela1967 schreef op 09-07-2022 om 18:41:
[..]
Nou dan moeten die vissen ook maar een ander beroep kiezen! Compensatie wordt wel dingetje
Gr Angela
Lol
WickedCurlew89
09-07-2022 om 19:46
redbulletje schreef op 09-07-2022 om 18:12:
[..]
Wat gaan ze aanpassen dan? Ik moest googelen om te weten wat het bedrijf verkoopt,maar zo te zien verkopen ze veganspul met namen van vlees en vis.
Het zal wel hier om gaan:
https://www.schoutenfood.com/nl/over-ons/waarom-producten-op-basis-van-plantaardige-eiwitten/
NippyDunlin42
09-07-2022 om 20:04
Hetvrijewoord schreef op 09-07-2022 om 18:07:
Bedrijf Schouten Europe in Goor gaat onder druk van blokkeer
relboeren de tekst op hun site aanpassen.
't Is toch om te janken.
Tis zeker om te janken.
redbulletje
09-07-2022 om 20:04
Hetvrijewoord schreef op 09-07-2022 om 19:46:
[..]
Het zal wel hier om gaan:
https://www.schoutenfood.com/nl/over-ons/waarom-producten-op-basis-van-plantaardige-eiwitten/
Dat vind ik niet zo schokkend eerlijk gezegd. Ze maken gewoon reclame voor hun product. De vlees/viseter zal daar niet echt warm voor lopen lijkt me. Net als al die reclames voor plantaardige halvarine, dat heeft me ook nog nooit van de boter afgekregen.
NippyDunlin42
09-07-2022 om 20:15
redbulletje schreef op 09-07-2022 om 20:04:
[..]
Dat vind ik niet zo schokkend eerlijk gezegd. Ze maken gewoon reclame voor hun product. De vlees/viseter zal daar niet echt warm voor lopen lijkt me. Net als al die reclames voor plantaardige halvarine, dat heeft me ook nog nooit van de boter afgekregen.
Dat is ook niet schokkend. Die boeren zijn helemaal van de pot gerukt.
Ik zie in de google reviews dat een telg van de familie minister is en vlees wil "verbieden". Of het zo gek is dat twee telgen uit dezelfde familie dezelfde idealen hebben en dat de een minister wordt en de ander een plantaardig vlees-vervang bedrijf begint. Maar dat is natuurlijk weer belangenverstrengeling en een complot. Moet je tegen Caroline zeggen dat ze belangenverstrengeling heeft met de grote diervoeder bedrijven ed dan doet ze je een proces aan.
Ik hoop zo dat dit gedrag de boeren op gaat breken.
Mevrouw75
09-07-2022 om 20:31
redbulletje schreef op 09-07-2022 om 18:12:
[..]
Wat gaan ze aanpassen dan? Ik moest googelen om te weten wat het bedrijf verkoopt,maar zo te zien verkopen ze veganspul met namen van vlees en vis.
Hier staat waar ze tegen ageerden
wel weer opvallend: “Het gesprek aangaan zonder trekkers en blokkades is volgens boer Kuiper geen optie. "Dat hebben we al zo vaak geprobeerd, maar naar ons wordt niet geluisterd. We hadden misschien al dertig of veertig jaar geleden met de vuist op tafel moeten slaan." Hij gaat dit keer pas weg bij de toezegging dat de teksten worden aangepast.”
volgens mij wordt er juist al 40 jaar wél geluisterd. Punt is: luisteren betekent niet klakkeloos maar doen wat jíj wil.
Rondstruiner
09-07-2022 om 20:38
Leuk stuk in De Groene, over een bioloog die korstmossen bestudeert, en aan korstmossen kun je blijkbaar heel goed zien hoeveel ammoniak er in de lucht zit. Wij leven in Nederland onder de dikste ammoniakdeken ter wereld.
"In de stikstofstrijd lopen feiten, meningen en verdachtmakingen dwars door elkaar heen. Gelukkig is er een nuchtere wetenschapper die al decennia de stikstofdepositie in heel Nederland bijhoudt. Niet met modellen, maar met korstmossen."
https://www.groene.nl/artikel/onder-de-dikste-ammoniakdeken-op-aarde
Hij is overigens van mening dat wegverkeer meer ammoniak uitstoot dan nu wordt ingeschat, en dat ammoniak zich als een soort deken uitspreidt, dus dat ze niet alleen naar de bedrijven dicht bij de Natura2000 gebieden zouden moeten kijken.
WickedCurlew89
09-07-2022 om 21:01
wel weer opvallend: “Het gesprek aangaan zonder trekkers en blokkades is volgens boer Kuiper geen optie. "Dat hebben we al zo vaak geprobeerd, maar naar ons wordt niet geluisterd. We hadden misschien al dertig of veertig jaar geleden met de vuist op tafel moeten slaan." Hij gaat dit keer pas weg bij de toezegging dat de teksten worden aangepast.”
volgens mij wordt er juist al 40 jaar wél geluisterd. Punt is: luisteren betekent niet klakkeloos maar doen wat jíj wil.
Morgen even een tractor huren en het kantoor van een concurrent blokkeren met de eis dat deze de website even aanpast. Met een beetje bemiddeling van de burgemeester moet dat wel lukken.
Las ik op twitter. 😬
Mevrouw75
09-07-2022 om 21:08
Rondstruiner schreef op 09-07-2022 om 20:38:
Leuk stuk in De Groene, over een bioloog die korstmossen bestudeert, en aan korstmossen kun je blijkbaar heel goed zien hoeveel ammoniak er in de lucht zit. Wij leven in Nederland onder de dikste ammoniakdeken ter wereld.
"In de stikstofstrijd lopen feiten, meningen en verdachtmakingen dwars door elkaar heen. Gelukkig is er een nuchtere wetenschapper die al decennia de stikstofdepositie in heel Nederland bijhoudt. Niet met modellen, maar met korstmossen."
https://www.groene.nl/artikel/onder-de-dikste-ammoniakdeken-op-aarde
Hij is overigens van mening dat wegverkeer meer ammoniak uitstoot dan nu wordt ingeschat, en dat ammoniak zich als een soort deken uitspreidt, dus dat ze niet alleen naar de bedrijven dicht bij de Natura2000 gebieden zouden moeten kijken.
Steengoed artikel. Heel genuanceerd ook.
Tul1969
10-07-2022 om 06:05
Hetvrijewoord schreef op 09-07-2022 om 21:01:
[..]
Morgen even een tractor huren en het kantoor van een concurrent blokkeren met de eis dat deze de website even aanpast. Met een beetje bemiddeling van de burgemeester moet dat wel lukken.
Las ik op twitter. 😬
Goed idee!