Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tickel schreef op 06-07-2022 om 14:11:

[..]

Zijn moeder;

,,De jongens hebben gisteren heel de dag gewerkt, daarna waren ze een beetje aan het twijfelen: gaan we wel of niet naar de protesten?”, vertelt Joukes moeder Tjitske. ,,Ik zei nog: moeten jullie wel gaan? Want de sfeer is best agressief. Maar ze zijn 16 en 17, he, dus ze hadden 's avonds toch afgesproken bij Thialf.”

16 en 17, beide minderjarig en prima leeftijden om door ouders tegengehouden te worden bij dit soort linke zaken.

Nee hoor, ik heb op dit forum geleerd dat dat alleen maar zoveelste generatie migrantenjongeren zijn die rellen. Ook vast op Urk en zo. En nu ook al onder de boeren. En de NPO VERTELDE MIJ DAT ER MAAR 1 MAROKAANSE BOER IS IN NEDERLAND!1``1!!1!`` Dus Jouke kan wel de zoon zijn van Tjitske, maar eigenlijk heten ze vast Mohammed en Fatima en is het allemaal een complot om meer huizen te bouwen voor migranten en pedofielen die onze wereld ondergrond besturen vanuit hun hagedissenburcht <<ERROR>>

(wellicht ten overvloede: ik word inderdaad ook een beetje opstandig, neem dit vooral niet te serieus)

Rondstruiner schreef op 06-07-2022 om 14:11:

Helena71 schreef op 05-07-2022 om 13:14:

[..]

Dat is natuurlijk niets nieuws onder de zon. Ik moet altijd heel hard lachen om mensen die denken dat ze hun mening over bepaalde zaken zelf hebben gevormd.

[..]

Misschien kun je hier nog eens antwoord op geven Helena71. Je plaatst hier graag oneliners, maar je onderbouwt eigenlijk maar heel zelden je mening. Op feiten heb ik je al helemaal niet kunnen betrappen, voor zover ik me kan herinneren.

Dus waar haal jij al die wijsheid, die je zo heel hard laat lachen om de onwetendheid van anderen, eigenlijk vandaag? Plaats eens wat linkjes en bronnen.

Aanvullend ben ik nog wel benieuwd naar je antwoord op mijn vraag over cognitieve dissonantie en de invloed van de buitenwereld op jezelf en anderen? Hoeft niet natuurlijk, ik wil je niet in een hoek duwen, maar ik ben echt benieuwd en ik beloof je plechtig dat ik je er verder niet over door zal zagen of op aan zal spreken. Want ik houd helemaal niet van persoonlijk gehakketak in discussies. Zo bedoel ik mijn vraag ook niet, het gaat me puur om het begrijpen.  

Helena71 schreef op 06-07-2022 om 11:51:

[..]

Het hoge gehalte aan cognitieve dissonantie hier (in het algemeen; ik bedoel niet jou) begint gewoon lachwekkend te worden. Als het niet zo triest was.

Ik begrijp dat cognitieve dissonantie het nieuwe epibreren is? Niemand begrijpt echt wat het betekent maar je kunt heel goed doen alsof het heeel erg is en jij bent de enige bent die het wel weet? Om jezelf daarmee op een voetstuk te zetten?

Ik zie nl totaal niet waarom mensen die het niet met jou eens zijn, last zouden moeten hebben van ‘de onaangename spanning die iemand ervaart bij tegenstrijdige overtuigingen, ideeën of opvattingen of bij handelen in strijd met de eigen overtuiging.’. Of heb je het over jezelf, merk je zelf dat je harde mening dat er geen probleem is en de boeren slachtoffer zijn, niet stand houdt?

MeganRapinoe schreef op 06-07-2022 om 13:58:

Het is niet het een of het ander hè. Het onterecht schieten van een agent is schandalig en moet bestraft worden. Het blokkeren van snelwegen door trekkers is schandalig en moet bestraft worden.

Het is niet een 'ja maar hullie'. Nee, als je fout zit, zit je fout ongeacht wat een ander elders ook fout of nog fouter doet.

Overigens ook echt gênant dat ER inderdaad met 20 minuten wordt opgepakt terwijl trekkers uren en zelfs dagen hun goddelijke gang kunnen gaan. Dat polariseert ook echt hè. Want nu denk ik zelfs 'kloteregering die niet harder optreedt tegen de trekkerterroristen' en word ik ook ontevredener met onze overheid. Maar dan wel om hele andere redenen dan aanhangers van het boerenprotest. En zo komen we met zijn alleen steeds verder van elkaar af te staan. Ik vind het verdrietig, en doodeng.

Dit. Ik denk dat ik niet zou kunnen zien of in de cockpit van die trekker het een 16 jarige oetlul is die met zijn trekker op de verkeerde plek was of een 23jarige doorgesnoven terroristentrekker die al de hele dag aan het bier op de bbq gezeten had. Dus als die leeftijd al schokkend is, dan meer vanwege de vraag wat die gast daar deed. 

Het  klinkt lomp misschien,  maar het goede nieuws is dat hij in een cel zit en niet in het ziekenhuis ligt. Ik ben oprecht blij dat er geen slachtoffers zijn gevallen en hoop dat het zo blijft. 

Deze jongen en twee volwassen mannen worden nu verdacht van poging tot doodslag. Er is dus wel degelijk iets ernstigs aan de hand.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

06-07-2022 om 16:28

Poezie schreef op 06-07-2022 om 15:59:

Deze jongen en twee volwassen mannen worden nu verdacht van poging tot doodslag. Er is dus wel degelijk iets ernstigs aan de hand.

Het is een vage verklaring van het OM. Nu.nl:

Verbetering: In een eerdere versie schreven wij dat het drietal wordt verdacht van poging tot doodslag, maar dat blijkt niet te kloppen. De mannen zijn in de "hectische situatie daar" opgepakt vanwege poging tot doodslag, maar een woordvoerder legt uit dat nog moet worden onderzocht wat de precieze verdenking is. Dat wordt duidelijk als de boeren worden voorgeleid aan de rechter-commissaris.

Drietje schreef op 06-07-2022 om 16:28:

[..]

Verbetering: In een eerdere versie schreven wij dat het drietal wordt verdacht van poging tot doodslag, maar dat blijkt niet te kloppen. De mannen zijn in de "hectische situatie daar" opgepakt vanwege poging tot doodslag, maar een woordvoerder legt uit dat nog moet worden onderzocht wat de precieze verdenking is. Dat wordt duidelijk als de boeren worden voorgeleid aan de rechter-commissaris.

Oh ja, het zou natuurlijk ook nog kunnen dat hij wordt aangeklaagd voor terrorisme.

• Terrorisme – Het uit ideologische motieven plegen van op mensenlevens gericht geweld, dan wel het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke ondermijning en destabilisatie te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.

(bron: NCTV)

Helena71 schreef op 06-07-2022 om 11:51:

[..]

Die vraag stel je neem ik aan ook gelijk als je in de media leest dat er gericht is geschoten omdat de politie zich bedreigd voelde. Je bent je ervan bewust dat dat wat je leest/hoort ook publieke opinie beïnvloeden is?

Het hoge gehalte aan cognitieve dissonantie hier (in het algemeen; ik bedoel niet jou) begint gewoon lachwekkend te worden. Als het niet zo triest was.

hé wat leuk Helena71, leg eens uit hoe jij dat nou doet elke dag, jouw cognitieve dissonantie vermijden? Want ja, dat zit besloten in de definitie, dat wij het allemaal hebben. Wat zijn nou jouw valkuilen en welke tips heb je voor ons?

gr Angela

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-07-2022 om 16:45

[..]

Het staat nu toch op rtl.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

06-07-2022 om 16:46

En inmiddels worden de adressen van de betrokken agenten via social media gedeeld en worden ze met de dood bedreigd.. Ik hoop dat ze degenen die dat doen ook snel opsporen en ook maar meteen aanklagen voor aanzetten tot.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

06-07-2022 om 16:48

[..]

Dat is niet vaag, zo gaat het wel vaker. Soms hebben ze even nodig om te bepalen of de eerste inschatting qua verdenking inderdaad klopt.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

06-07-2022 om 17:19

Coreopsis schreef op 06-07-2022 om 16:48:

[..]

Dat is niet vaag, zo gaat het wel vaker. Soms hebben ze even nodig om te bepalen of de eerste inschatting qua verdenking inderdaad klopt.

Met deze formulering zou het me verbazen als het poging tot doodslag wordt.

Ondertussen hoop ik maar dat het in Leeuwarden niet uit de hand loopt. Er is weinig voor nodig om de vlam in de pan te doen slaan. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

06-07-2022 om 17:25

O gelukkig, ze zijn op verzoek van de ouders van de jongen naar huis gegaan. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-07-2022 om 17:28

Nou ben ik persoonlijk helemaal niet zo snel dan het opvolgen van allerlei bevelen, ben van nature recalcitrant. Maar een soort overheidscampagne waarin wordt uitgelegd wat je rechten en plichten zijn in dit land lijkt mij helemaal geen overbodige luxe.

Volgens mij denken sommige mensen dat als een agent je wat beveelt te laten dat dat slechts een goedbedoeld advies is ofzo. Niet handig, zo slecht op de hoogte zijn.

Drietje schreef op 06-07-2022 om 17:19:

[..]

Met deze formulering zou het me verbazen als het poging tot doodslag wordt.

Ondertussen hoop ik maar dat het in Leeuwarden niet uit de hand loopt. Er is weinig voor nodig om de vlam in de pan te doen slaan.

Dat hoop ik ook. 

Was er maar iemand die duidelijk gezien werd als dat ze namens de boeren spreekr. ‘Er een van ons’ is. Want Rutte of vd wal; alleen als die een Bleekerdje doen (zeggen dat ze een andere oplossing hebben en niets veranderen), die kunnen het toch niet goed doen. 

Maar wie zou dat dan wel kunnen? Wie zegt wel dat ze er voor boeren en burgers is? Wie zou je nú naar Friesland kunnen laten rijden en daar voor de heren gaan staan en zeggen; en nou is het klaar. Stop ermee, je brengt de boodschap niet meer over. We zijn hard bezig met oplossingen, geef het even tijd. Dat zou echt verschil maken. 
Wie zou de nepboer van fdf openlijk een schrobbering kunnen geven om ervoor te zorgen dat anderen in elk geval snappen dat het te ver ging? Inderdaad, zoals Aboutaleb dat ooit deed in Rotterdam na de avondklokrellen. Zoals Bennie Jolink (ook hij) al een voorzet deed. 

Ik denk dat ik wel iemand weet die die invloed zou hebben. Maar die vraagt liever een spoeddebat aan voor een Twitter quote dan een goed gesprek met de op springen staande boeren. 

(Of misschien moeten de moeders van die boeren dat doen.  Ik zie een beweging voor me waar de boerinnen de zonen en vriendjes bij het oor pakken en mee naar huis slepen. Stoppen nou. Ik wil niet dat jij in de cel eindigt. Maar dat is alleen in tekenfilms zo geloof ik) 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.