Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
BlushingCaribou16
19-07-2022 om 17:13
MeganRapinoe schreef op 19-07-2022 om 16:59:
[..]
Er is je ook meerdere malen uitgelegd waaróm het desinformatie is. Snap je die uitleg ook? Het is niet erg om het eens mis te hebben, of wat achterhaalde info te delen, of info uit de agrilobbyhoek, maar ik heb je nog niet zien reageren op de reactie daarop. Er wordt door veel mensen serieus tijd genomen en serieuze moeite gedaan om je uit te leggen waarom een bepaald niet stuk niet helemaal klopt of gedateerd is. Daar reageer je vervolgens niet op, of met iets wat niet on-topic is. Dus dan vraag ik mij af: snap je de uitleg van mensen? Of wil je het liever niet horen? Is dat ook waarom je weg gaat?
Het is geen desinformatie! Het zijn onderzoeken.
ik reageer voor zover ik weet ook netjes op anderen. Dus dat vind ik raar verwijt.
Ik ga weg, omdat ik geen zin heb om weggezet te worden als iemand die desinformatie verspreid en iemand die dingen niet snapt , alleen omdat ik een andere mening heb en met andere onderzoeken en andere bronnen aankom dan de bronnen die het kabinet aandraagt.
Moxxie
19-07-2022 om 17:19
Soms is het beter om te stoppen met de discussie over een aspect waar je het nooit over eens gaat worden en te zeggen let's agree to disagree, en weer terug naar de kern.
Empowered
19-07-2022 om 17:25
BlushingCaribou16 schreef op 19-07-2022 om 17:13:
[..]
Het is geen desinformatie! Het zijn onderzoeken.
ik reageer voor zover ik weet ook netjes op anderen. Dus dat vind ik raar verwijt.
Ik ga weg, omdat ik geen zin heb om weggezet te worden als iemand die desinformatie verspreid en iemand die dingen niet snapt , alleen omdat ik een andere mening heb en met andere onderzoeken en andere bronnen aankom dan de bronnen die het kabinet aandraagt.
-knip
LostJellyfish83
19-07-2022 om 17:26
Ohw, nou zeg. Ik vind het wel erg jammer dat alle pro-boeren (om het zo maar te noemen) verdwijnen van dit topic en zelfs van het forum 
Angela1967
19-07-2022 om 17:32
Mug schreef op 19-07-2022 om 17:26:
Ohw, nou zeg. Ik vind het wel erg jammer dat alle pro-boeren (om het zo maar te noemen) verdwijnen van dit topic en zelfs van het forum
Je zet het wel tussen haakjes maar ik vind het toch tekenend dat je het zo benoemt. Deze typering geeft voor mij aan dat emoties een grote rol spelen. En dat die emoties ook feiten verdringen. En dan gaat het dus nooit meer over 'hetzelfde'. Hoe hard anderen dan ik het netjes blijven uitleggen, het wordt toch gezien door een wantrouwende/emotionele bril.
gr Angela
Daglichtlamp
19-07-2022 om 17:36
Het klinkt dan ook alsof wanneer je voor het terugdringen van stikstofuitstoot bent je tegen de boeren zou zijn. Terwijl dat terugdringen voor het voortbestaan van de boeren ook noodzakelijk is. Ik hoop dat we het hier minder zwart-wit kunnen bekijken.
LostJellyfish83
19-07-2022 om 17:39
Angela1967 schreef op 19-07-2022 om 17:32:
[..]
Je zet het wel tussen haakjes maar ik vind het toch tekenend dat je het zo benoemt. Deze typering geeft voor mij aan dat emoties een grote rol spelen. En dat die emoties ook feiten verdringen. En dan gaat het dus nooit meer over 'hetzelfde'. Hoe hard anderen dan ik het netjes blijven uitleggen, het wordt toch gezien door een wantrouwende/emotionele bril.
gr Angela
Ik heb hier zelf niet echt emoties bij, maar ik wist anders echt niet hoe ik het moest omschrijven.
Ik vind de discussie interessant, inclusief die emoties, die kun je nou juist niet wegredeneren bij dit onderwerp. Dus het is jammer als degenen met die emoties verdwijnen uit de discussie. Dan had Arena nl wel gelijk: er blijft een eenzijdig gesprek over van gelijkgezinden.
LostJellyfish83
19-07-2022 om 17:44
Daglichtlamp schreef op 19-07-2022 om 17:36:
Het klinkt dan ook alsof wanneer je voor het terugdringen van stikstofuitstoot bent je tegen de boeren zou zijn. Terwijl dat terugdringen voor het voortbestaan van de boeren ook noodzakelijk is. Ik hoop dat we het hier minder zwart-wit kunnen bekijken.
Sja, juist omdat ik niet in deze hoek gezet wilde worden zette ik mijn opmerking tussen haakjes erbij. Doel mislukt dus
Daglichtlamp
19-07-2022 om 17:48
Mug schreef op 19-07-2022 om 17:44:
[..]
Sja, juist omdat ik niet in deze hoek gezet wilde worden zette ik mijn opmerking tussen haakjes erbij. Doel mislukt dus
![]()
Zo bedoel ik het niet, ik voel me alleen door jouw opmerkingen in de hoek gezet van antiboer, en dat voelt niet goed. Maar blijkbaar heb ik ook niet over weten te brengen wat ik wilde zeggen.
Rondstruiner
19-07-2022 om 17:49
Empowered schreef op 19-07-2022 om 17:25:
[..]
Zo xxx, jij hebt snel een nieuwe nick!
Ze heeft haar account laten anonimiseren.
MeganRapinoe
19-07-2022 om 17:56
Het is prima dat er verschillende meningen zijn, maar als er met feiten wordt gereageerd en die worden vervolgens stelselmatig genegeerd en wanneer je daarop wijst blijft het stil, wat valt er dan nog te discussiëren? Dan is het alleen emoties en meningen ventileren zonder naar anderen te luisteren.
Ja, ik vind het jammer dat ze gaat. Maar tegelijkertijd heb ik ook nog geen echt gesprek kunnen voeren met haar. Want zodra je ingaat op wat ze zegt en aangeeft waarom dat niet klopt, gaat ze ergens anders op verder. Dat gebeurt natuurlijk vaker in deze discussies dus vind ik het ook waardevol om daarop te wijzen.
En qua emoties, ik word er ook wel een beetje boos van om steeds als anti-boer of vegan weg gezet te worden. Dat is namelijk echt de reinste onzin, en heb ik ook al 3 of 4 keer uitgelegd. Op een gegeven moment is het geduld natuurlijk ook wel op.
LostJellyfish83
19-07-2022 om 17:58
Daglichtlamp schreef op 19-07-2022 om 17:48:
[..]
Zo bedoel ik het niet, ik voel me alleen door jouw opmerkingen in de hoek gezet van antiboer, en dat voelt niet goed. Maar blijkbaar heb ik ook niet over weten te brengen wat ik wilde zeggen.
Haha, misverstand alom. Nee, dat bedoelde ik ook absoluut niet! Volgens mij is hier niemand tegen boeren.
Moxxie
19-07-2022 om 17:58
Bijzonder wel. In mijn ogen wordt er op dit topic soms weinig rekening gehouden met de emoties van forummers die opkomen voor de boeren, zoals Drietje, Arena en Friezinnetje. En nu noemt Mug ze 'pro-boeren', met een disclaimer tussen haakjes, en dan schiet dat opeens bij verschillende mensen in het verkeerde keelgat.
lientje69
19-07-2022 om 18:05
Moxxie schreef op 19-07-2022 om 17:58:
Bijzonder wel. In mijn ogen wordt er op dit topic soms weinig rekening gehouden met de emoties van forummers die opkomen voor de boeren, zoals Drietje, Arena en Friezinnetje. En nu noemt Mug ze 'pro-boeren', met een disclaimer tussen haakjes, en dan schiet dat opeens bij verschillende mensen in het verkeerde keelgat.
Helemaal mee eens. Ook voor mij de reden dat ik me niet meer in deze discussie meng.
FaithfulDuck87
19-07-2022 om 18:18
Moxxie schreef op 19-07-2022 om 17:58:
Ik verbaas me daar idd over, dat een aantal het vreemd vinden dat ze anti-boer genoemd worden. Ik heb hier posts zien staan, waar de honden geen brood van lusten. En nee, je mag ze niet allemaal over 1 kam scheren maar die dat de andere kant ook niet op.
Ik heb me zeer aangevallen gevoeld hier op de manier van posten door een aantal. Dat neemt de zin om überhaupt nog mee te doen in deze discussie enorm af. Want je wordt bijna als dom en hersenloos neer gezet als je niet van alles op de hoogte bent, of dat je vindt dat alles toch wel op een vreemde manier geregeld wordt.
Laatste post van mij hier.