Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

16-07-2022 om 10:54

Daglichtlamp schreef op 16-07-2022 om 10:39:

[..]

https://www.nu.nl/binnenland/6210480/zoveel-beschermde-natuur-heeft-nederland-en-de-rest-van-europa.html

Dit klopt niet, zo blijkt als je het aantal natuurgebieden in Nederland vergelijkt met de rest van de EU. Er zijn in totaal meer dan 26.000 Natura 2000-gebieden in de EU. Duitsland is qua aantal gebieden koploper in de EU, met meer dan 5000 gebieden. Alleen Malta, Cyprus en Luxemburg hebben minder natuurgebieden dan Nederland. Buurland België heeft ruim 300 Natura 2000-gebieden.

Nederland is klein, het is daardoor niet gek dat Nederland weinig natuurgebieden heeft. Daarom is het beter om te kijken naar het gedeelte van het land dat beschermd is. 15 procent van het Nederlandse landoppervlak is beschermde natuur. Ook hiermee is Nederland niet het beste jongetje van de klas. Nederland staat op plek 17 van de 27 EU-landen. In de hele EU samen is 19 procent van het land beschermd Natura 2000-gebied.

Wij zijn veel dichter bevolkt. 

Van alle lidstaten van de Europese Unie is Malta het dichtstbevolkt. In 2008 telde dit land 1 304 inwoners per vierkante kilometer. Geen enkele andere lidstaat komt ook maar in de buurt van dit aantal. Op de tweede plek staat Nederland, met 487 inwoners per vierkante kilometer in 2008.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-07-2022 om 10:59

Fleurtje_5 schreef op 16-07-2022 om 09:41:

[..]

[Quote verwijderd]

Wat een ontzettende denigrerende post. En dan nog even het woord slimme er tussen plaatsen. Sterk staaltje van iemand framen.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

16-07-2022 om 10:59

Moxxie schreef op 16-07-2022 om 09:54:

[..]

Weet je wat ik naar vind? Dat jij een forummer woorden in de mond legt die ze niet heeft gebruikt om haar af te schilderen als hooghartige boerenbasher, dát vind ik naar.

Nou inderdaad. Het zegt iets over hoe mensen zich voelen en daar anderen verantwoordelijk voor maken. "Slimme mensen", asielzoekers, de regering. Neem eens zelf je verantwoordelijkheid zou ik tegen die mensen willen zeggen. Jullie kunnen lezen en schrijven (want hier op het forum) dus dat moet echt kunnen. 

Daglichtlamp schreef op 16-07-2022 om 09:51:

https://nos.nl/artikel/2436935-juristen-voorzien-bouwstop-na-de-zomer-door-verwachte-stikstofuitspraak
Om nog maar eens aan te geven dat wanneer we de stikstofuitstoot niet aanpakken we allemaal problemen krijgen.

Iedereen schijnt het al vergeten te zijn en te denken dat alleen boeren aangepakt worden, maar er zijn een aantal jaar geleden, toen boeren óók al wisten dat er ingekrompen moest worden (er waren al protesten, weet je nog?), al bouwprojecten stilgelegd. 

Dit klinkt een beetje als die discussie tijdens de coronacrisis. Mensen kunnen het niet aan als er slecht nieuws komt waarmee nare maatregelen gepaard gaan, dus zoeken ze naar allerlei redenen waarom het misschien toch niet hoeft. Je kan ook als boer accepteren dat je onderneming op de manier zoals vroeger niet toekomstbestendig is en vervolgens gebruik maken van je ondernemersgeest en talloze mogelijkheden die je nu en straks geboden krijgt, om je bedrijf aan te pas. Zoals miljoenen ondernemers je al voor zijn gegaan. Gilette kreeg begin vorige eeuw niet genoeg scheermessen verkocht aan mannen en bedacht toen dat vrouwen hun benen maar moest gaan scheren, dat heeft ze geen windeieren gelegd. 
Alles is altijd in beweging, je markt als ondernemer verandert altijd. Als marketeer mag ik vanwege privacy wetgeving ook steeds minder. Natuurlijk hangt om mijn vakgebied minder romantiek, maar het is beiden gewoon ondernemen en aanpassen. 

Het zou deze boeren sieren als ze zich ook eens serieus gaan gedragen. Nu willen ze serieus genomen worden, maar gedragen ze zich als kleuters (of amateur ondernemers)   Niet alle hè, gelukkig zijn er ook veel die wel willen meedenken en ontwikkelen. 

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

16-07-2022 om 11:05

MeganRapinoe schreef op 16-07-2022 om 11:03:

Dit klinkt een beetje als die discussie tijdens de coronacrisis. Mensen kunnen het niet aan als er slecht nieuws komt waarmee nare maatregelen gepaard gaan, dus zoeken ze naar allerlei redenen waarom het misschien toch niet hoeft. Je kan ook als boer accepteren dat je onderneming op de manier zoals vroeger niet toekomstbestendig is en vervolgens gebruik maken van je ondernemersgeest en talloze mogelijkheden die je nu en straks geboden krijgt, om je bedrijf aan te pas. Zoals miljoenen ondernemers je al voor zijn gegaan. Gilette kreeg begin vorige eeuw niet genoeg scheermessen verkocht aan mannen en bedacht toen dat vrouwen hun benen maar moest gaan scheren, dat heeft ze geen windeieren gelegd.
Alles is altijd in beweging, je markt als ondernemer verandert altijd. Als marketeer mag ik vanwege privacy wetgeving ook steeds minder. Natuurlijk hangt om mijn vakgebied minder romantiek, maar het is beiden gewoon ondernemen en aanpassen.

Het zou deze boeren sieren als ze zich ook eens serieus gaan gedragen. Nu willen ze serieus genomen worden, maar gedragen ze zich als kleuters (of amateur ondernemers) Niet alle hè, gelukkig zijn er ook veel die wel willen meedenken en ontwikkelen.

Laat het kabinet eerst maar eens met goede berekeningen komen. Zo flauw om steeds de Corona crisis aan te halen en boeren te vergelijken met de wappies

Arena89 schreef op 16-07-2022 om 11:05:

[..]

Laat het kabinet eerst maar eens met goede berekeningen komen. Zo flauw om steeds de Corona crisis aan te halen en boeren te vergelijken met de wappies

Ik lees geen vergelijking met wappies hoor. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

16-07-2022 om 11:08

Arena89 schreef op 16-07-2022 om 11:05:

[..]

Leg als boer de verantwoordelijkheid maar weer bij de regering terwijl je best weet hoe het zit. 

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

16-07-2022 om 11:12

Mevrouw75 schreef op 16-07-2022 om 11:08:

[..]

Ik lees geen vergelijking met wappies hoor.

Nee dat zit subtiel tussen de regels door. 

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

16-07-2022 om 11:13

Elaine68 schreef op 16-07-2022 om 11:08:

[..]

Leg als boer de verantwoordelijkheid maar weer bij de regering terwijl je best weet hoe het zit.

Ik ben geen boer hoor. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

16-07-2022 om 11:15

Arena89 schreef op 16-07-2022 om 11:13:

[..]

Ik ben geen boer hoor.

Oh daarom heb je misschien niet in de gaten dat de boeren allang (!!!) zouden moeten weten hoe het zit.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-07-2022 om 11:18

Arena89 schreef op 16-07-2022 om 11:12:

[..]

Nee dat zit subtiel tussen de regels door.

Ik lees dat niet tussen de regels door. Misschien heeft het te maken met je mindset dat jij dat wel leest.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

16-07-2022 om 11:24 Topicstarter

MeganRapinoe schreef op 16-07-2022 om 11:03:

Dit klinkt een beetje als die discussie tijdens de coronacrisis. Mensen kunnen het niet aan als er slecht nieuws komt waarmee nare maatregelen gepaard gaan, dus zoeken ze naar allerlei redenen waarom het misschien toch niet hoeft. 

Jullie bedoelen vast dit stukje. Dat gaat zeker niet alleen over coronawappies. Dat moet je echt veel breder zien. Neem bijvoorbeeld het allereerste begin. Wetenschappers bij het RIVM maken al snel berekeningen waaruit blijkt dat het ook in Nederland heel erg mis kan gaan. In eerste instantie wordt daar niet naar geluisterd. Men kan zich niet voorstellen dat extreme maatregelen in Nederland nodig gaan zijn.
Of kijk naar hoe er omgegaan is met OMT adviezen. Soms werden de adviezen al afgezwakt voordat ze naar buiten kwamen, en toen dat niet meer gebeurde ging het kabinet bij voorkeur uit van het meest gunstige scenario wat geschetst werd zodat zo weinig mogelijk maatregelen genomen werden.

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

16-07-2022 om 11:27

Tickel schreef op 16-07-2022 om 11:18:

[..]

Ik lees dat niet tussen de regels door. Misschien heeft het te maken met je mindset dat jij dat wel leest.

De meeste die zich tegen de Corona regels verzetten werden uiteindelijk weggezet als wappies.

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

16-07-2022 om 11:27

Elaine68 schreef op 16-07-2022 om 11:15:

[..]

Oh daarom heb je misschien niet in de gaten dat de boeren allang (!!!) zouden moeten weten hoe het zit.

Je bent zelf wel boer begrijp ik?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.