Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Daglichtlamp

Daglichtlamp

15-07-2022 om 17:48 Topicstarter

Wat men geneigd is te vergeten dat deze stikstofplannen ook nodig zijn om de boeren zelf weer aan een vergunning te helpen. Dat kan alleen maar door de stikstofproblemen nu echt op te lossen.

https://www.gld.nl/nieuws/7634926/christenunie-geef-illegale-boeren-nu-een-vergunning
https://www.trouw.nl/nieuws/extra-snelle-natuurplannen-moeten-onbedoeld-illegale-boeren-aan-vergunning-helpen~b2de535c/

NippyDunlin42

NippyDunlin42

15-07-2022 om 18:09

redbulletje schreef op 15-07-2022 om 12:48:

[..]

Veteranen zouden juist voor Nederland moeten willen strijden en dus tegen het afbraakbeleid en de omgekeerde vlag moeten omarmen. De veteranen die nog leven hebben Nederland de afgrond in zien gaan de afgelopen jaren, waar zij in de tweede wereldoorlog voor gevochten hebben.

Ik denk dat de veteranen wel tegen een stootje kunnen. De afgrond. Dat is toch bizar?! Jemen, dat is de afgrond.

Thursday schreef op 15-07-2022 om 12:36:

[..]

[Quote verwijderd]

Ehm, waarom reageer je hiermee op mijn post? Ben jij wel helemaal goed wijs of ben je aan het trollen?

Wat jammer dat het plaatje (over de sarcastische aanpak van milieuvervuiling, uit de krant van vandaag) is verwijderd wegens 'off-topic'. Zelfs in jouw bericht is de quote met het plaatje verwijderd wegens off-topic.

Maar jouw gesneer telkens weer is niet offtopic?

lientje69 schreef op 15-07-2022 om 15:12:

[..]

En zo zijn er nog veel meer partijen waar wel wat op aan te merken valt.

Ik vind BBB een verfrissing van de kamer. Veel van hun standpunten kwamen overeen met hoe ik over dingen denk. Natuurlijk niet alle. Maar bovenstaand gegeven ga ik me niet door laten beïnvloeden. Dan kan je uiteindelijk nergens meer op stemmen. Het gaat mij om het grote plaatje, wie verdedigt en beheert mijn belangen als burger het beste. ( wat ik denk dan, het is altijd een beetje afwachten hoe een partij zich in de kamer opstelt) Tot nu toe ben ik in elk geval nog niet teleurgesteld in BBB, in tegenstelling tot de andere partijen waar ik ooit op gestemd heb.

Ben het helemaal met je eens.

lientje69 schreef op 15-07-2022 om 15:05:

[..]

Nee.

Van oudsher geldt het rood in de vlag voor het volk, het wit voor de kerk en het blauw voor de adel, de elite. Met het omdraaien van de vlag wordt aangegeven dat de elite boven het volk staat en dus niet naar het volk luistert. In de scheepvaart gold een omgekeerde vlag als teken van in nood zijn.

Ik vind het dus een prima én geweldloos statement!

Ja het is een noodkreet. Ik heb veteranen ook niet massaal zien opstaan. 

Daglichtlamp schreef op 15-07-2022 om 12:53:

De uitvoering is niet al begonnen, er ligt een startnotitie.

Zeker wel. Ik hoor het net ook op het nos nieuws dat sommige provincies al zijn begonnen. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

15-07-2022 om 20:30 Topicstarter

Miekemv schreef op 15-07-2022 om 20:09:

[..]

Zeker wel. Ik hoor het net ook op het nos nieuws dat sommige provincies al zijn begonnen

De provincies zijn met twee dingen bezig. De eerste is met plannen maken naar aanleiding van de nu gepubliceerde startnotitie. Het tweede is het al bestaande beleid uitvoeren, dat ook al uitgaat van stikstofreductie en het zo snel mogelijk legaliseren van bestaande PAS-gevallen. Daar valt bijvoorbeeld het vrijwillig opkopen van stikstofrechten van bestaande boerderijen onder.
https://www.ad.nl/binnenland/nijmegen-komt-met-noodverordening-boeren-mogen-niet-demonstreren-tijdens-vierdaagse~abd7b334/

Burgemeester Bruls: ‘Deze beslissing is mij zwaar gevallen. De Vierdaagsefeesten en -marsen staan bij uitstek voor openheid, samenzijn en verbroedering. Om dan zo’n zwaar bestuurlijk middel te moeten inzetten, dat was een moeilijk besluit. Dit heb ik nog nooit eerder hoeven doen. Ik vertrouw erop dat iedereen de redelijkheid hiervan inziet.’

En dan nu maar hopen dat de boeren inderdaad dit feestje niet proberen te verpesten.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-07-2022 om 21:32

Daglichtlamp schreef op 15-07-2022 om 20:30:

[..]

De provincies zijn met twee dingen bezig. De eerste is met plannen maken naar aanleiding van de nu gepubliceerde startnotitie. Het tweede is het al bestaande beleid uitvoeren, dat ook al uitgaat van stikstofreductie en het zo snel mogelijk legaliseren van bestaande PAS-gevallen. Daar valt bijvoorbeeld het vrijwillig opkopen van stikstofrechten van bestaande boerderijen onder.
https://www.ad.nl/binnenland/nijmegen-komt-met-noodverordening-boeren-mogen-niet-demonstreren-tijdens-vierdaagse~abd7b334/

Burgemeester Bruls: ‘Deze beslissing is mij zwaar gevallen. De Vierdaagsefeesten en -marsen staan bij uitstek voor openheid, samenzijn en verbroedering. Om dan zo’n zwaar bestuurlijk middel te moeten inzetten, dat was een moeilijk besluit. Dit heb ik nog nooit eerder hoeven doen. Ik vertrouw erop dat iedereen de redelijkheid hiervan inziet.’

En dan nu maar hopen dat de boeren inderdaad dit feestje niet proberen te verpesten.

Ik las dit ook en hoop hetzelfde. 500 trekkers bij de finish, hoe haal je het in je hoofd.

Tickel schreef op 15-07-2022 om 21:32:

[..]

Ik las dit ook en hoop hetzelfde. 500 trekkers bij de finish, hoe haal je het in je hoofd.

Vrienden die in Nijmegen wonen hopen dat de boeren niet zo dom zijn om toch te komen. Tijdens de 4daagse krijgt Nijmegen anderhalf miljoen bezoekers, daar kan geen trekker meer bij! Na 3 jaar eindelijk weer de 4 daagse met de feesten die morgen beginnen. 

Al die feestende mensen met een drankje op, dat zou weleens kunnen escaleren mochten de boeren zich daar toch laten zien.

4daagse_feesten_eropuit.jpg

Daglichtlamp schreef op 15-07-2022 om 20:30:

[..]

Dus zijn ze bezig met de uitvoering. 

Yumi schreef op 15-07-2022 om 23:29:

[..]

Vrienden die in Nijmegen wonen hopen dat de boeren niet zo dom zijn om toch te komen. Tijdens de 4daagse krijgt Nijmegen anderhalf miljoen bezoekers, daar kan geen trekker meer bij! Na 3 jaar eindelijk weer de 4 daagse met de feesten die morgen beginnen.

Al die feestende mensen met een drankje op, dat zou weleens kunnen escaleren mochten de boeren zich daar toch laten zien.

4daagse_feesten_eropuit.jpg

Knip, ongepast

Daglichtlamp

Daglichtlamp

16-07-2022 om 09:51 Topicstarter

https://nos.nl/artikel/2436935-juristen-voorzien-bouwstop-na-de-zomer-door-verwachte-stikstofuitspraak
Om nog maar eens aan te geven dat wanneer we de stikstofuitstoot niet aanpakken we allemaal problemen krijgen.

Fleurtje_5 schreef op 16-07-2022 om 09:41:

[..]

[Quote verwijderd]

Weet je wat ik naar vind? Dat jij een forummer woorden in de mond legt die ze niet heeft gebruikt om haar af te schilderen als hooghartige boerenbasher, dát vind ik naar. 

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

16-07-2022 om 09:55

Daglichtlamp schreef op 16-07-2022 om 09:51:

https://nos.nl/artikel/2436935-juristen-voorzien-bouwstop-na-de-zomer-door-verwachte-stikstofuitspraak
Om nog maar eens aan te geven dat wanneer we de stikstofuitstoot niet aanpakken we allemaal problemen krijgen.

We kunnen natuurlijk ook gewoon nog naar onze natura 2000 gebieden kijken en hier iets ik veranderen.

En hoe handig is het om in een super dicht bevolkt gebiedt zoveel onnatuurlijke natuurgebieden te willen standhouden. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

16-07-2022 om 10:39 Topicstarter

Arena89 schreef op 16-07-2022 om 09:55:

[..]

We kunnen natuurlijk ook gewoon nog naar onze natura 2000 gebieden kijken en hier iets ik veranderen.

En hoe handig is het om in een super dicht bevolkt gebiedt zoveel onnatuurlijke natuurgebieden te willen standhouden.

https://www.nu.nl/binnenland/6210480/zoveel-beschermde-natuur-heeft-nederland-en-de-rest-van-europa.html

Dit klopt niet, zo blijkt als je het aantal natuurgebieden in Nederland vergelijkt met de rest van de EU. Er zijn in totaal meer dan 26.000 Natura 2000-gebieden in de EU. Duitsland is qua aantal gebieden koploper in de EU, met meer dan 5000 gebieden. Alleen Malta, Cyprus en Luxemburg hebben minder natuurgebieden dan Nederland. Buurland België heeft ruim 300 Natura 2000-gebieden.

Nederland is klein, het is daardoor niet gek dat Nederland weinig natuurgebieden heeft. Daarom is het beter om te kijken naar het gedeelte van het land dat beschermd is. 15 procent van het Nederlandse landoppervlak is beschermde natuur. Ook hiermee is Nederland niet het beste jongetje van de klas. Nederland staat op plek 17 van de 27 EU-landen. In de hele EU samen is 19 procent van het land beschermd Natura 2000-gebied.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.