Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
GlamorousGuanaco18
15-07-2022 om 12:22
Arena89 schreef op 15-07-2022 om 12:18:
[..]
Het punt is dat mensen die anders tegen stikstof aankijken ook worden weggezet als wappies of niet goed geïnformeerd.
Nee, dat is helemaal het punt niet. Het punt dat werd gemaakt, is dat er door ongure lui desinformatie wordt verspreid en onrust wordt gezaaid met het doel om de samenleving te ontwrichten.
Dat is iets heel anders dan van mening verschillen over de stikstofuitstoot. Zie je dat verschil echt niet?
lientje69
15-07-2022 om 12:25
Daglichtlamp schreef op 15-07-2022 om 11:10:
Hier is het ook opvallend, de enige omgekeerde vlag in de straat hier is van de coronawappies.
Ik heb hem ook hangen, maar ben zeer zeker geen coronawappie of complotdenker.
Ik werk in de zorg, heb keurig alle inentingen en in tegenstelling tot enkele collega's van me die alles als een onderdeel van een plan zien om ons eronder te krijgen, ben ik heel nuchter.
Ik woon wél in een boerenplattelandsdorp, kom uit een tuindersgezin. Dat beïnvloedt wellicht dan weer wel mijn kijk op de hele situatie, dat realiseer ik me terdege.
Ook een BBB stemmer hier sinds de laatste verkiezing overigens. Gewoon, omdat ik vond dat ze goede standpunten hadden. En het het meest met de mijne overeenstemden
Fleurtje_5
15-07-2022 om 12:32
lientje69 schreef op 15-07-2022 om 12:25:
[..]
Ik heb hem ook hangen, maar ben zeer zeker geen coronawappie of complotdenkers.
Ik werk in de zorg, heb keurig alle inentingen en in tegenstelling tot enkele collega's van me die alles als een onderdeel van een plan zien om ons eronder te krijgen, ben ik heel nuchter.
Ik woon wél in een boerenplattelandsdorp, kom uit een tuindersgezin. Dat beïnvloedt wellicht dan weer wel mijn kijk op de hele situatie, dat realiseer ik me terdege.
Ook een BBB stemmer hier sinds de laatste verkiezing overigens. Gewoon, omdat ik vond dat ze goede standpunten hadden. En het het meest met de mijne overeenstemmen.
Bij mij wappert er een grote rode boerenzakdoek.
En ik vind Caroline echt een aanwinst in de Tweede kamer. Dat vond ik in de coronatijd, en nu ook weer.
Fleurtje_5
15-07-2022 om 12:33
Thursday schreef op 15-07-2022 om 12:22:
[..]
Nee, dat is helemaal het punt niet. Het punt dat werd gemaakt, is dat er door ongure lui desinformatie wordt verspreid en onrust wordt gezaaid met het doel om de samenleving te ontwrichten.
Dat is iets heel anders dan van mening verschillen over de stikstofuitstoot. Zie je dat verschil echt niet?
Knip, offtopic
GlamorousGuanaco18
15-07-2022 om 12:34
[..]
Ook een BBB stemmer hier sinds de laatste verkiezing overigens. Gewoon, omdat ik vond dat ze goede standpunten hadden. En het het meest met de mijne overeenstemmen.
Zelfs je nick is in overeenstemming 
Maar vind je die omgekeerde vlaggen niet heel respectloos? Veteranen bijvoorbeeld trekken dat heel slecht.
GlamorousGuanaco18
15-07-2022 om 12:36
Fleurtje_5 schreef op 15-07-2022 om 12:33:
[..]
[Quote verwijderd]
Ehm, waarom reageer je hiermee op mijn post? Ben jij wel helemaal goed wijs of ben je aan het trollen?
Fleurtje_5
15-07-2022 om 12:46
Daglichtlamp schreef op 15-07-2022 om 11:10:
Hier is het ook opvallend, de enige omgekeerde vlag in de straat hier is van de coronawappies.
Als A. vragen stelt aan B. over coronavaccinaties, of als A. kritiek heeft op de aanpak (het buitensluiten van ongevaccineerden) wat B. prima vind, of als A. twijfels heeft als B. het liefst het vaccineren wil verplichten, dan noemt men A. een wappie.
Als B. geen vragen stelt over de aanpak van boeren, als B. geen kritiek wil horen over de aanpak als men 70% van de boeren wil opruimen, als B. het liefst de boer ziet vertrekken....dan nog word A. aangesproken over de corona-aanpak als A. de boeren wil ondersteunen middels een rode zakdoek of vlag.
Fleurtje_5
15-07-2022 om 12:47
Tickel schreef op 15-07-2022 om 12:05:
[..]
Bij Bol te koop van het merk lmao
Dat is echt absurd.
Afzetterij. Precies het zelfde plaatje (zie maar de plooitjes in het rood) maar dan ondersteboven geplaatst.
redbulletje
15-07-2022 om 12:48
Thursday schreef op 15-07-2022 om 12:34:
[..]
Zelfs je nick is in overeenstemming
Maar vind je die omgekeerde vlaggen niet heel respectloos? Veteranen bijvoorbeeld trekken dat heel slecht.
Veteranen zouden juist voor Nederland moeten willen strijden en dus tegen het afbraakbeleid en de omgekeerde vlag moeten omarmen. De veteranen die nog leven hebben Nederland de afgrond in zien gaan de afgelopen jaren, waar zij in de tweede wereldoorlog voor gevochten hebben.
Daglichtlamp
15-07-2022 om 12:51
[..]
Ik heb hem ook hangen, maar ben zeer zeker geen coronawappie of complotdenker.
Ook een BBB stemmer hier sinds de laatste verkiezing overigens. Gewoon, omdat ik vond dat ze goede standpunten hadden. En het het meest met de mijne overeenstemden
Ik wil ook zeker niet zeggen dat iedereen met een omgekeerde vlag een coronawappie is. Maar in tegenstelling tot jou hebben mijn buren verder niets met de boerenstand.
Fleurtje_5
15-07-2022 om 12:51
Miekemv schreef op 14-07-2022 om 23:39:
-knip, desinformatie
Verder staan er interviews met Omtzigt op oa YouTube waarin hij stelt dat het huidige kabinet een ambtsmisdrijf pleegt door de ingreep bij boeren. Het zou een ambtsmisdrijf zijn omdat er geen wettelijke grondslag ligt en de uitvoering zou al plaatsvinden. Het is door de kamer geduwd terwijl er te weinig basis is met onderzoek, de sociaal economische impact is niet uitgezocht, allemaal niet democratisch.
Ik vraag me dus af hoe het verder zal gaan.
Zeer triest.
EnchantedDragonfly18
15-07-2022 om 12:55
Fleurtje_5 schreef op 15-07-2022 om 12:33:
[..] [Quote verwijderd]
Komt ze weer met een plaatje waar het niet over gaat.
Fleurtje_5
15-07-2022 om 13:07
Tickel schreef op 15-07-2022 om 12:55:
[..]
Komt ze weer met een plaatje waar het niet over gaat.
Het gaat hier ook niet over corona en toch worden de coronawappies met regelmaat genoemd.
Het gaat hier voornamelijk over 'het ruimen van boerenbedrijven' ivm het milieu.
Als we het milieu willen aanpakken moeten we vooral niet hypocriet zijn. Dát is wat ik met het plaatje bedoelde.