Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

14-07-2022 om 10:48

Rondstruiner schreef op 14-07-2022 om 09:54:

[..]

Ja, dit had ik ook gelezen. Ik kan dat artikel in AD niet lezen, maar wie is daar dan de bron van al die paniek?

Jilles van den Beukel en Silvio Erkens

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

14-07-2022 om 10:58

Arena89 schreef op 14-07-2022 om 10:48:

[..]

Jilles van den Beukel en Silvio Erkens

Maar dit is een heel raar artikel. Er staat:

De huidige gascrisis wordt onderschat, vreest de Tweede Kamer. Fabrieken dreigen te worden stilgelegd bij een gastekort of om te vallen door de almaar stijgende gasprijs. Om te voorkomen dat het gastekort Nederland in een economische recessie stort, moet het kabinet daarom snel met een gasplan voor de industrie komen, vinden partijen.

Het lijkt nu alsof dat de Tweede Kamer daar deze week over heeft gesproken en dit een breed gedeelde vrees is. Maar de Kamer is al sinds vorige week met reces. Als je het artikel leest, komen er twee backbenchers aan het woord waarvan er minimaal eentje (Erkens) voorstander is van kernenergie en dus mogelijk een ulterior motive heeft om olie op het vuur te gooien.

Thursday schreef op 14-07-2022 om 10:40:

[..]

Maar zij is onderdeel van de boerenlobby. Voordat ze in de Kamer zat, schreef ze propagandistische artikelen over de bio-industrie voor tijdschriften en websites die worden gefinancierd door de bio-industrie, en noemde dat dan journalistiek. Haar hele partij is gefinancierd door de boerenlobby. Dankzij de boerenlobby zit zij in de Tweede Kamer. Zij gaat zich daar niet tegen keren. Don’t bite the hand that feeds you.

https://www.adformatie.nl/campagnes/hoe-een-pr-bureau-de-boerburgerbeweging-de-tweede-kamer-b

https://www.ftm.nl/artikelen/boerburgerbeweging-voor-boer-niet-voor-burger

Absoluut waar, maar dit gaat toch verder dan iemand de kamer inkrijgen? Dit soort terreur inzetten om je doel te bereiken is rechts extremisme, dat stilzwijgend goedkeuren vind ik echt nog veel enger.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

14-07-2022 om 11:12

Moxxie schreef op 14-07-2022 om 11:08:

[..]

Absoluut waar, maar dit gaat toch verder dan iemand de kamer inkrijgen? Dit soort terreur inzetten om je doel te bereiken is rechts extremisme, dat stilzwijgend goedkeuren vind ik echt nog veel enger.

Maar je hebt toch gelezen dat de relboeren juist worden gesteund door de agro-multinationals? Sterker nog, dat ze erdoor op poten zijn gezet? Die zelfde agro-multinationals financieren ook BBB.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

14-07-2022 om 11:28

Ik zag Caroline zeggen dat de eerste die nog zou insinueren dat...(wat jullie zeggen) door haar aangeklaagd zou worden. Dus voorzichtig hoor!

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

14-07-2022 om 11:29

Elaine68 schreef op 14-07-2022 om 11:28:

Ik zag Caroline zeggen dat de eerste die nog zou insinueren dat...(wat jullie zeggen) door haar aangeklaagd zou worden. Dus voorzichtig hoor!

Maar het is geen kwestie van suggereren. Het is allang uitgezocht. 

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

14-07-2022 om 11:31

Thursday schreef op 14-07-2022 om 10:58:

[..]

Maar dit is een heel raar artikel. Er staat:

De huidige gascrisis wordt onderschat, vreest de Tweede Kamer. Fabrieken dreigen te worden stilgelegd bij een gastekort of om te vallen door de almaar stijgende gasprijs. Om te voorkomen dat het gastekort Nederland in een economische recessie stort, moet het kabinet daarom snel met een gasplan voor de industrie komen, vinden partijen.

Het lijkt nu alsof dat de Tweede Kamer daar deze week over heeft gesproken en dit een breed gedeelde vrees is. Maar de Kamer is al sinds vorige week met reces. Als je het artikel leest, komen er twee backbenchers aan het woord waarvan er minimaal eentje (Erkens) voorstander is van kernenergie en dus mogelijk een ulterior motive heeft om olie op het vuur te gooien.

https://www.nporadio1.nl/nieuws/politiek/94ea0451-4199-4ba3-92cb-1ce465136e3e/energie-expert-hcss-kabinet-moet-burger-zeggen-airco-uit-te-laten-in-verband-met-energiecrisis

Elk weldenkend mens zou op dit moment voor kernenergie moeten zijn.

Thursday schreef op 14-07-2022 om 11:12:

[..]

Maar je hebt toch gelezen dat de relboeren juist worden gesteund door de agro-multinationals? Sterker nog, dat ze erdoor op poten zijn gezet? Die zelfde agro-multinationals financieren ook BBB.

En Caroline vaart de koers van de agro-multinationals, zelfs als het de rechts extreme kant op gaat. Dieptriest vind ik het, dit verkapte extremisme. 'Hou het ludiek hoor mensen, de demonstraties', en dan lekker achterover leunen en toekijken hoe het uit de hand loopt.

Ik vind het excuus dat de agro-multinationals de partij financieel steunen niet goed genoeg. De BBB is inmiddels groot genoeg om de grens aan te geven en ik sta ervan te kijken dat het niet gebeurt. Ik ben nooit fan geweest van deze partij maar dit had ik niet verwacht. Blijkbaar ben ik ook gewoon ontzettend naïef.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

14-07-2022 om 11:38

Arena89 schreef op 14-07-2022 om 11:31:

[..]

https://www.nporadio1.nl/nieuws/politiek/94ea0451-4199-4ba3-92cb-1ce465136e3e/energie-expert-hcss-kabinet-moet-burger-zeggen-airco-uit-te-laten-in-verband-met-energiecrisis

Elk weldenkend mens zou op dit moment voor kernenergie moeten zijn. 

Dat is weer een andere discussie. Ik vind het wel lastig dat je zo veel rookgordijnen opwerpt in een discussie over de boeren. Het ene bericht is nog niet ontkracht of je haalt er weer iets anders bij. Ik moet er dan natuurlijk ook niet op ingaan, maar ik vind het erg lastig als dingen zomaar onweersproken blijven staan. 

Laten we het weer hebben over de boerenacties. 

Elaine68 schreef op 14-07-2022 om 11:28:

Stuur maar door naar Moxxie als ze verhaal komt halen op Via, ik lust haar rauw.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

14-07-2022 om 11:41

Moxxie schreef op 14-07-2022 om 11:36:

[..]

Ik vind het excuus dat de agro-multinationals de partij financieel steunen niet goed genoeg. De BBB is inmiddels groot genoeg om de grens aan te geven en ik sta ervan te kijken dat het niet gebeurt. Ik ben nooit fan geweest van deze partij maar dit had ik niet verwacht. Blijkbaar ben ik ook gewoon ontzettend naïef.

Maar het is geen excuus, BBB is ópgericht om de belangen van big agro te beschermen. Het is hun reason of being. 

Thursday schreef op 14-07-2022 om 11:41:

[..]

Maar het is geen excuus, BBB is ópgericht om de belangen van big agro te beschermen. Het is hun reason of being.

Maar ik heb het niet over het doel of de belangen, ik heb het over de middelen. Als de agro-multinationals dit de manier vinden om hun doelen te bereiken, dan zou een politica die beweert niet extreem rechts te zijn moeten zeggen dat 'hier onze wegen scheiden'.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

14-07-2022 om 11:52

Moxxie schreef op 14-07-2022 om 11:51:

[..]

Maar ik heb het niet over het doel of de belangen, ik heb het over de middelen. Als de agro-multinationals dit de manier vinden om hun doelen te bereiken, dan zou een politica die beweert niet extreem rechts te zijn moeten zeggen dat 'hier onze wegen scheiden'.

Ah, nu snap ik pas wat je bedoelt  Ja, helemaal mee eens. 

Arena89 schreef op 14-07-2022 om 08:41:

Als Duitsland minder gas krijgt, komt Nederland ook in de problemen. We vullen nu onze eigen wintervoorraden aan, maar zijn verplicht in geval van nood ook aan de buren te leveren.

Gascrisis dreigt komende winter land te verlammen

https://www.ad.nl/politiek/gascrisis-dreigt-komende-winter-land-te-verlammen~a8f27aa8/

De volgende crisis staat alweer klaar. Onze economie dondert straks volledig in elkaar.

De kolencentrales zullen ook niet goed zijn voor het milieu.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

14-07-2022 om 13:35 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 14-07-2022 om 13:34:

[..]

De kolencentrales zullen ook niet goed zijn voor het milieu.

Maak voor de energiecrisis maar een nieuw draadje alsjeblieft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.