Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
redbulletje schreef op 10-07-2022 om 15:31:

Als kind (10-11 jaar denk ik) heb ik in de zomervakantie nog aardbeien en boontjes geplukt, dat was toen heel populair onder basisschool kinderen voor een leuke bijverdienste.

Boontjes plukken.  30 cent per kilo. Eerst drie kwartier fietsen naar de boer.  Of onkruid tussen de preien uittrekken. En verhip, ik was het helemaal vergeten,  maar ik heb ook nog bij die boer aardappelen gerooid.  Met de hand. Was biologische boer,  ik spreek over ruim 40 jaar geleden.  Tussen de middag warm eten op de boerderij. 

redbulletje schreef op 10-07-2022 om 15:42:

[..]

Volgens mij rond 6-7 uur beginnen tot een uurtje of 16. Gewoon een paar dagen en lekker veel extra geld (in de ogen van een kind) Geheel op vrijwillige basis op aanbevelen van een klasgenootje.

Niet te vergelijken dus. 

Wat een wending neemt dit topic nu weer joh. Mogen er nu alleen nog maar kommer en kwel verhalen over het boerenleven verteld worden?

redbulletje schreef op 10-07-2022 om 15:31:

Als kind (10-11 jaar denk ik) heb ik in de zomervakantie nog aardbeien en boontjes geplukt, dat was toen heel populair onder basisschool kinderen voor een leuke bijverdienste.

Wat een moderne aardbeien. De aardbeien van mijn opa en van ons vroeger droegen vruchten begin juni. Zomervakantie was de oogst wel voorbij.

Moxxie schreef op 10-07-2022 om 16:00:

Wat een wending neemt dit topic nu weer joh. Mogen er nu alleen nog maar kommer en kwel verhalen over het boerenleven verteld worden?

Weemoed naar het echte harde leven.

Mevrouw75 schreef op 10-07-2022 om 16:00:

[..]

Wat een moderne aardbeien. De aardbeien van mijn opa en van ons vroeger droegen vruchten begin juni. Zomervakantie was de oogst wel voorbij.

Ik denk dat het aan t begin van de zomervakantie was, dus juni zou prima kunnen. 

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

10-07-2022 om 16:17

Mevrouw75 schreef op 10-07-2022 om 16:00:

[..]

Je hebt toch ook vroege rassen?

Die heb ik thuis. Die kan je al eten vanaf mei. Alleen wat ziektegevoeliger geloof ik.

Hahaha, ik snap werkelijk niet welk punt wie probeert te maken met de ‘ik heb op de boerderij gewerkt’-verhalen. Ben het spoor van dit draadje nu even compleet bijster.

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

10-07-2022 om 17:52

Drietje schreef op 10-07-2022 om 17:47:

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/politiek/peiling-maurice-de-hond-10-07-2022

BBB gaat enorm hard...

Ik snap het volkomen. In onze straat hangen alle vlaggen omgekeerd. En dat zijn echt geen mensen met boerderij. De meeste vinden het beleid waanzin. 

redbulletje schreef op 10-07-2022 om 16:10:

[..]

Ik denk dat het aan t begin van de zomervakantie was, dus juni zou prima kunnen.

Begin juni is geen zomervakantie. Ook niet vroeger. 

Arena89 schreef op 10-07-2022 om 17:52:

[..]

Ik snap het volkomen. In onze straat hangen alle vlaggen omgekeerd. En dat zijn echt geen mensen met boerderij. De meeste vinden het beleid waanzin.

Laatst is er nog een linkje geplaats met onderzoek waaruit blijkt dat tussentijdse peilingen niet waargemaakt worden. Vooral voor nieuwe partijen niet. 

Ik denk dat mensen dit ook als een manier zien om te laten weten dat ze niet blij zijn, maar als het eenmaal zo ver is dat er weer gestemd moet worden doen ze toch weer iets anders.

Edit: dit onderzoek

https://link.springer.com/article/10.1057/s41269-022-00250-x

MeganRapinoe schreef op 10-07-2022 om 17:45:

Hahaha, ik snap werkelijk niet welk punt wie probeert te maken met de ‘ik heb op de boerderij gewerkt’-verhalen. Ben het spoor van dit draadje nu even compleet bijster.

Gezellig toch, doe gewoon mee

Ik heb als kind bollen gepeld en tulpen gekopt 

Rondstruiner schreef op 10-07-2022 om 18:38:

[..]

Gezellig toch, doe gewoon mee !

Ik heb als kind bollen gepeld en tulpen gekopt

Ik heb emmers vol sperciebonen gedopt uit de moestuin van mijn vader 😂

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.