Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-07-2022 om 19:50

Ommenaar
Boeren brengen verrassingsbezoek aan gemeentehuis, “Begripvol luisterend oor van de burgemeester” 27 juni 2022, 18:43

Ommen – Boeren hebben vanmiddag een verrassingsbezoek gebracht aan het gemeentehuis in Ommen. Onderwerp van het bezoek was de welbekende stikstofaanpak van de Rijksoverheid, en de onzekerheid die ermee gemoeid is voor de boeren. De hele dag worden al op verschillende plekken in het land, en in verschillende mate actiegevoerd door boeren.

Vanzelfsprekend maken ook agrariërs uit Ommen zich grote zorgen over de stikstofplannen van de overheid. Een groepje van hen zette vandaag enkele ‘zicht acties’ op. Onder meer bij het viaduct over de N48 bij Witharen, en de rotonde bij Varsen. Hier konden ze op sympathie van de passanten rekenen, die veelvuldig toeterden om hun steun te betuigen.

De boeren waren benieuwd naar de positie van de gemeente, en besloten op de bonnefooi naar het gemeentehuis te rijden. Na het tiental trekkers voor het gemeentehuis te hadden geparkeerd gaven ze binnen aan graag met de burgemeester in gesprek te gaan. Die was aanwezig, en ontving de boeren hartelijk.

De veertien boeren liepen met Vroomen naar de raadzaal, waar ze onder het genot van een kop koffie in gesprek gingen. “We kregen spontaan koffie aangeboden in de raadszaal. Waarna er een begripvol luisterend oor was van de burgemeester”, deelt melkveehouder Gerrit Wermink op zijn populaire Twitter-account; met een kleine 6.500 volgers.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-07-2022 om 19:56

En de uitsmijter voor vandaag,  tevens mijn favoriete actie:

NH
Texel roept vandaag de 'Vrije Republiek Tessel' uit om op een ludieke wijze te protesteren tegen het landelijke stikstof- en visserijbeleid. 'Onafhankelijk Texel' is bang dat de havens en weilanden uiteindelijk leeg zullen zijn en dat het typisch Texelse dan ver te zoeken is.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

08-07-2022 om 20:00

Drietje schreef op 08-07-2022 om 19:56:

En de uitsmijter voor vandaag, tevens mijn favoriete actie:

NH
Texel roept vandaag de 'Vrije Republiek Tessel' uit om op een ludieke wijze te protesteren tegen het landelijke stikstof- en visserijbeleid. 'Onafhankelijk Texel' is bang dat de havens en weilanden uiteindelijk leeg zullen zijn en dat het typisch Texelse dan ver te zoeken is.

Wat een flauwekul weer.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-07-2022 om 20:01

En als kers op de taart: Rutte gaat praten met de boeren deze zomer. Als we nu niet lekker kunnen slapen vannacht, dan weet ik het ook niet meer!

https://www.telegraaf.nl/c/1805097804/

WickedCurlew89

WickedCurlew89

08-07-2022 om 20:48

Echt, wat een volk.

Nu weer een vegafabriek blokkeren. De boeren bepalen namelijk wel even wat waar is en wat niet en wat de fabriek op hun eigen site mag zetten. 

Heerlijk, die positieve berichten! 

Heel mooi dat provincies niet meewerken aan die regeltjes van den Haag. Laat ze eerst maar eens met eerlijke cijfers en maatwerk per regio komen.

Dat ze persé Remkes willen en niemand anders zegt genoeg, den Haag wil het niet aanpassen. Of zou het volgende stukje ermee te maken hebben? Dat ze toch de grond nodig zijn.

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-gaat-weigerachtige-gemeenten-dwingen-tot-opvang-asielzoekers~a72d6ae8/

Het lijkt wel of ze bij de EU al e.e.a. hebben getekend, ipv dit een halt toe te roepen.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

08-07-2022 om 21:05

Elaine68 schreef op 08-07-2022 om 18:26:

[..]

Nou ja... eerlijk is eerlijk: eigenlijk lees ik ze niet. 

Elaine68 schreef op 08-07-2022 om 20:00:

[..]

Wat een flauwekul weer.

Dit, mijn beste zuurpruim, noemen ze humor.

Lonnie schreef op 08-07-2022 om 20:52:

Heerlijk, die positieve berichten!

Heel mooi dat provincies niet meewerken aan die regeltjes van den Haag. Laat ze eerst maar eens met eerlijke cijfers en maatwerk per regio komen.

Dat ze persé Remkes willen en niemand anders zegt genoeg, den Haag wil het niet aanpassen. Of zou het volgende stukje ermee te maken hebben? Dat ze toch de grond nodig zijn.

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-gaat-weigerachtige-gemeenten-dwingen-tot-opvang-asielzoekers~a72d6ae8/

Het lijkt wel of ze bij de EU al e.e.a. hebben getekend, ipv dit een halt toe te roepen.

Ik ben normaal meer van zelfregulatie ipv het melden, maar ik word zo kotsmisselijk van de mensen die iedere keer de asielzoeker als zondebok misbruiken om hun gelijk te halen, dat ik jouw bericht nu wel ga melden. Ik hoop dat je een ban krijgt. Het is gevaarlijk wat je doet.

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

08-07-2022 om 21:15

Rondstruiner schreef op 08-07-2022 om 21:09:

[..]

Ik ben normaal meer van zelfregulatie ipv het melden, maar ik word zo kotsmisselijk van de mensen die iedere keer de asielzoeker als zondebok misbruiken om hun gelijk te halen, dat ik jouw bericht nu wel ga melden. Ik hoop dat je een ban krijgt. Het is gevaarlijk wat je doet.

Wat is hier nou weer gevaarlijk aan. Het is een feit dat het een nationale crisis is. Het is een feit dat gemeente nu gedwongen worden. Het is een feit dat er kamervragen zijn gesteld over een oude wet die huizen kan vorderen enz

Drietje schreef op 08-07-2022 om 19:37:

ADAlphense burgemeester Spies (CDA) steunt boeren: ‘Kabinet heeft plannen zomaar over schutting gegooid’

Burgemeester Liesbeth Spies heeft haar steun betuigd aan de tientallen boeren die donderdagavond kwamen protesteren voor het Alphense gemeentehuis. ,,Het kabinet heeft de plannen zomaar over de schutting gegooid.”

nou dat is pertinent niet waar. . . Een beetje betrokken professional die hart heeft voor z'n bedrijf weet al minstens 3 jaar dat het niet goed is en weet ook of zij/hij zelf tot de risicogroep behoort.

gr Angela

[..]

Het loopt toevallig wel samen hè,  het rijk koopt grond van een boer op en verkoopt die grond na een paar maand aan het COA. Ik vind dat relevant voor de stikstofdiscussie. Want waar moeten al die gedwongen azc's komen? Vaak bij kleinere dorpjes in de weilanden. 

Het wekt op zijn minst argwaan.

Maar doe vooral wat je niet laten kan.

En waarom zou ok daarvoor een ban moeten krijgen? Daar is een woord voor: cancelen. Net zolang totdat er nog maar 1 geluid is hier, lijkt het wel.

Arena89 schreef op 08-07-2022 om 21:15:

[..]

Wat is hier nou weer gevaarlijk aan. Het is een feit dat het een nationale crisis is. Het is een feit dat gemeente nu gedwongen worden. Het is een feit dat er kamervragen zijn gesteld over een oude wet die huizen kan vorderen enz

Het is gevaarlijk om continu te suggereren dat het huisvesten van asielzoekers de werkelijke reden is van de stikstofplannen en zo vreemdelingenhaat aan te wakkeren. 

Het is bovendien een leugen en het is ook nog eens offtopic om dit er continu bij te slepen.

[..]

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Lonnie schreef op 08-07-2022 om 21:20:

[..]

Het loopt toevallig wel samen hè, het rijk koopt grond van een boer op en verkoopt die grond na een paar maand aan het COA. Ik vind dat relevant voor de stikstofdiscussie. Want waar moeten al die gedwongen azc's komen? Vaak bij kleinere dorpjes in de weilanden.

Het wekt op zijn minst argwaan.

Maar doe vooral wat je niet laten kan.

En waarom zou ok daarvoor een ban moeten krijgen? Daar is een woord voor: cancelen. Net zolang totdat er nog maar 1 geluid is hier, lijkt het wel.

Nee, dat heet ageren jegens desinformatie, onderbuikgevoeletjes en -theorieën.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.