Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

08-07-2022 om 21:27

Hetvrijewoord schreef op 08-07-2022 om 20:48:

Echt, wat een volk.

Nu weer een vegafabriek blokkeren. De boeren bepalen namelijk wel even wat waar is en wat niet en wat de fabriek op hun eigen site mag zetten.

„We gedragen ons altijd netjes, maar we merken wel dat de discussie verhardt”, zeggen akkerbouwer Gert-Jan Geessink uit Groenlo en melkveehouder Barry Klein-Holkenborg uit Ruurlo. Beiden zijn ze meerdere malen met de trekker naar Den Haag gereden. In Stroe waren ze erbij. En nu staan ze in Goor. „Wij zitten hier helemaal niet op te wachten. We zijn geen beroepsprotesteerders, ik ga ook liever niet protesteren. Maar er moet wel wat gebeuren. Het rommelt en het rommelt al lang. En straks barst de bom. En dan blijft hij barsten. Dan kan het nog wel eens harder gaan dan nu”, voorspelt hij.

https://www.tubantia.nl/hof-van-twente/boeren-blokkeren-goorse-vegafabriek-onwaarheden-over-boeren-moeten-van-jullie-website-af~a5d71882/

Ze vinden dus wel dat er iets moet gebeuren maar gaan niet aan tafel met mensen die er wel iets over te zeggen hebben. 

Cookielover schreef op 08-07-2022 om 21:27:

[..]

Nee, dat heet ageren jegens desinformatie, onderbuikgevoeletjes en -theorieën.

Jij noemt het zo, ik noem dat verschil van mening. 

Hoezo is het desinformatie? Ik gaf toch een voorbeeld? Dat was gewoon handjeklap tussen rijk en COA.  Mensen die dat niet doorhebben of willen inzien,  hebben een enorme plaat voor de kop het hoofd (voor dat er weer iemand beledigd is 😉) 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

08-07-2022 om 21:40

Tickel schreef op 08-07-2022 om 21:27:

[..]

„We gedragen ons altijd netjes, maar we merken wel dat de discussie verhardt”, zeggen akkerbouwer Gert-Jan Geessink uit Groenlo en melkveehouder Barry Klein-Holkenborg uit Ruurlo. Beiden zijn ze meerdere malen met de trekker naar Den Haag gereden. In Stroe waren ze erbij. En nu staan ze in Goor. „Wij zitten hier helemaal niet op te wachten. We zijn geen beroepsprotesteerders, ik ga ook liever niet protesteren. Maar er moet wel wat gebeuren. Het rommelt en het rommelt al lang. En straks barst de bom. En dan blijft hij barsten. Dan kan het nog wel eens harder gaan dan nu”, voorspelt hij.

https://www.tubantia.nl/hof-van-twente/boeren-blokkeren-goorse-vegafabriek-onwaarheden-over-boeren-moeten-van-jullie-website-af~a5d71882/

Ze vinden dus wel dat er iets moet gebeuren maar gaan niet aan tafel met mensen die er wel iets over te zeggen hebben.

Je zin niet krijgen en daarom dus de concurrenten dwars gaan zitten. Hoe krijg je het recht geluld.

Het is kleutergedrag: ik ga hier op de grond liggen janken en ik blijf janken tot ik mijn zin krijg. De volwassenen stappen daar als het goed is gewoon overheen. Prima kleutertje; dan doe jij niet mee.

Dit soort eng gedrag geeft wel extra motivatie om bepaalde producten te gaan mijden als de pest. Vlees at ik al zeer weinig, nu nog mijn zelfgemaakte chocomelk vervangen. 

Hetvrijewoord schreef op 08-07-2022 om 21:40:

[..]

Je zin niet krijgen en daarom dus de concurrenten dwars gaan zitten. Hoe krijg je het recht geluld.

Het is kleutergedrag: ik ga hier op de grond liggen janken en ik blijf janken tot ik mijn zin krijg. De volwassenen stappen daar als het goed is gewoon overheen. Prima kleutertje; dan doe jij niet mee.

Dit soort eng gedrag geeft wel extra motivatie om bepaalde producten te gaan mijden als de pest. Vlees at ik al zeer weinig, nu nog mijn zelfgemaakte chocomelk vervangen.

Dan wens ik je veel succes, alles wat je eet of drinkt komt in de eerste lijn van boeren.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

08-07-2022 om 21:45

Lonnie schreef op 08-07-2022 om 21:44:

[..]

Dan wens ik je veel succes, alles wat je eet of drinkt komt in de eerste lijn van boeren.

Ben je nou echt zo dom of wil je het gewoon niet snappen?

Hetvrijewoord schreef op 08-07-2022 om 21:45:

[..]

Ben je nou echt zo dom of wil je het gewoon niet snappen?

Misschien ben ik zo dom dan. Wil je het even uitleggen?

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

08-07-2022 om 21:50

[..]

“We zijn helemaal niet tegen vegetarisch, dat moet iedereen zelf weten. Maar die passage moet eraf. Het zijn onwaarheden. En eerder gaan we hier niet weg”

Ik krijg hier ook allerlei vervelende associaties bij. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat deze groep boeren dus gewoon denkt dat zij kunnen bepalen wat anderen doen en laten. 

Zag in een reclameblok op de publieke omroep ook weer een sterk staaltje boeren bashen.

https://www.adformatie.nl/campagnes/wakker-dier-zuivel-niet-zo-zuiver-als-we-denken

Dit valt ook onder desinformatie en zorgt voor een zeer verkeerde beeldvorming van de sector.

Lonnie schreef op 08-07-2022 om 21:20:

[..]

Het loopt toevallig wel samen hè, het rijk koopt grond van een boer op en verkoopt die grond na een paar maand aan het COA. Ik vind dat relevant voor de stikstofdiscussie. Want waar moeten al die gedwongen azc's komen? Vaak bij kleinere dorpjes in de weilanden.

Het wekt op zijn minst argwaan.

Maar doe vooral wat je niet laten kan.

En waarom zou ok daarvoor een ban moeten krijgen? Daar is een woord voor: cancelen. Net zolang totdat er nog maar 1 geluid is hier, lijkt het wel.

Helemaal met jou eens! Het is een hele enge ontwikkeling die nu aan de gang is vanuit de politiek op meerdere vlakken. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

08-07-2022 om 21:51

Lonnie schreef op 08-07-2022 om 21:48:

[..]

Misschien ben ik zo dom dan. Wil je het even uitleggen?

Nee, je leest dit topic maar door. Genoeg informatie gegeven.

Hetvrijewoord schreef op 08-07-2022 om 21:51:

[..]

Nee, je leest dit topic maar door. Genoeg informatie gegeven.

Kun je het dan even kort samen vatten, er staan nogal wat berichten hier.

Het enige wat ik zei is dat aan alles wat je eet of drinkt, direct of indirect boeren aan verwant zijn. 

Je groente, vlees, fruit, zuivel, eieren, koek en snoep, chips, toetjes, ijs, drinken, zelfs alle vegetarische voedingsmiddelen enz. enz.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

08-07-2022 om 21:55

Lonnie schreef op 08-07-2022 om 21:54:

[..]

Kun je het dan even kort samen vatten, er staan nogal wat berichten hier.

😂

[..]

Zou je die niet met een lokaal geproduceerde zuivel(melk) kunnen maken. In mijn regio heb je een aantal lokale initiatieven. Ik denk dat dit soort initiatieven landelijk ook zullen zijn. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

08-07-2022 om 22:03

MidasWolf schreef op 08-07-2022 om 22:01:

[..]

Zou je die niet met een lokaal geproduceerde zuivel(melk) kunnen maken. In mijn regio heb je een aantal lokale initiatieven. Ik denk dat dit soort initiatieven landelijk ook zullen zijn.

Er zitten hier wel wat ecologische boeren.

Melk moet ik eens goed naar kijken.

Lonnie schreef op 08-07-2022 om 21:33:

[..]

Jij noemt het zo, ik noem dat verschil van mening.

Hoezo is het desinformatie? Ik gaf toch een voorbeeld? Dat was gewoon handjeklap tussen rijk en COA. Mensen die dat niet doorhebben of willen inzien, hebben een enorme plaat voor de kop het hoofd (voor dat er weer iemand beledigd is 😉)

Hoe moet het coa dan aan grond/ruimte komen? Kopen is altijd handjeklap, toch?

Of begrijp ik je niet goed en is dat het probleem niet?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.