Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
Fleurtje_5
08-07-2022 om 10:43
Tickel schreef op 08-07-2022 om 10:26:
[..]
Lees nogmaals wat ik schrijf.
Wil jij dan zo lief zijn om te lezen waar het over ging?
CharlieB schreef op 07-07-2022 om 21:54:
We hebben nog steeds geen enkel benul van wat er is gebeurd. Misschien dacht die agent wel dat ie in een situatie zat waar hij moest vrezen voor zijn leven.
...........
Fleurtje_5 schreef op 08-07-2022 om 10:09:
Je hebt het filmpje blijkbaar helemaal niet gezien.
Tickel schreef op 08-07-2022 om 10:17:
Ik wel. Ik zie een minderjarige op een trekker die ergens is waar hij niet hoort te zijn, de aanwijzingen van de politie negeert, een vluchtheuvel over gaat en op de rijbaan van de tegenligger weg wil rijden. En kijk even goed, een wiel van een trekker is bijna manshoog.
Arena89 schreef op 08-07-2022 om 10:19:
Jij doet net alsof hij meerdere strafbare feiten heeft begaan. En dit
is dus niet zo. Er is een onderzoek geweest en hij is van alles
vrijgesproken.
dus verspreid geen desinformatie
Tickel schreef op 08-07-2022 om 10:21:
Doe dan niet alsof een trekker een fiets is waar een agent makkelijk tegenop kan
Fleurtje_5 schreef op 08-07-2022 om 10:24:
Jij hebt het filmpje duidelijk niet gezien, want die agent rent juist richting wegrijdende tractor. Die tractor rijd een kant op waar niemand staat. De tractor word van opzij geraakt. Die jongen had net zo goed die kogel in zijn nek kunnen krijgen.
BlushingCaribou16
08-07-2022 om 10:44
Drietje schreef op 08-07-2022 om 10:42:
[..]
Ik vind dat zo bijzonder. Het merendeel heeft denk ik nooit een boer ontmoet of een trekker in het echt gezien. 99 procent van de acties verloopt prima. De sfeer tussen politie en boeren is goed, de sfeer tussen burgemeesters en boeren is goed, er zijn volop gesprekken. Provincies steunen massaal de boeren. En hier en daar loopt het uit de hand. Dat maakt van de boeren geen terroristen, van de trekker geen moordwapen en van de politie geen doorgesnoven testosteronbommetjes. Dat zijn nare incidenten.
Ja precies! Dat in het extreme trekken van alles trek ik slecht.
hier staat regelmatig een trekker geparkeerd in de straat, gewoon in de randstad. De meeste kinderen in de omgeving vinden het ding prachtig. Niemand die ooit heeft geroepen. O ga weg met dat enge ding, dat kan zomaar een moordwapen zijn
Mevrouw75
08-07-2022 om 10:45
Drietje schreef op 08-07-2022 om 10:42:
[..]
Ik vind dat zo bijzonder. Het merendeel heeft denk ik nooit een boer ontmoet of een trekker in het echt gezien. 99 procent van de acties verloopt prima. De sfeer tussen politie en boeren is goed, de sfeer tussen burgemeesters en boeren is goed, er zijn volop gesprekken. Provincies steunen massaal de boeren. En hier en daar loopt het uit de hand. Dat maakt van de boeren geen terroristen, van de trekker geen moordwapen en van de politie geen doorgesnoven testosteronbommetjes. Dat zijn nare incidenten.
Het meerendeel van wat, van wie?
Fleurtje_5
08-07-2022 om 10:46
Hetvrijewoord schreef op 08-07-2022 om 10:38:
[..]
Ze worden wel degelijk ingezet als intimidatie middel en als je er door een wordt overreden is er bij de uitvaart geen open kist. Je hebt geen punt.
Je hebt een hartje gekregen voor dit trieste bericht. Iemand heeft dit geliked. ("Ongeloveloos")
Poezie
08-07-2022 om 10:49
Fleurtje_5 schreef op 08-07-2022 om 10:46:
[..]
Je hebt een hartje gekregen voor dit trieste bericht. Iemand heeft dit geliked. ("Ongeloveloos")
Een tractor kan wel degelijk een moordmachine zijn. Google maar eens, dan kom je veel berichten tegen van mensen (ook kinderen) die zijn aangereden door een tractor en zijn overleden. Ik vind het bijzonder onverantwoord om een tiener daarmee de openbare weg op te laten gaan. Het is geen speelgoed!
BlushingCaribou16
08-07-2022 om 10:50
Poezie schreef op 08-07-2022 om 10:49:
[..]
Een tractor kan wel degelijk een moordmachine zijn. Google maar eens, dan kom je veel berichten tegen van mensen (ook kinderen) die zijn aangereden door een tractor en zijn overleden. Ik vind het bijzonder onverantwoord om een tiener daarmee de openbare weg op te laten gaan. Het is geen speelgoed!
Een scooter, broodmes , touw, emmer water kan ook een moordwapen zijn.
Fleurtje_5
08-07-2022 om 10:51
Hetvrijewoord schreef op 08-07-2022 om 10:43:
Nogmaals, een agent mag schieten op een verdachte als deze wegvlucht.
Daar zijn uiteraard voorwaarden aan verbonden.
Er wordt nu onderzoek naar gedaan en als dat is afgerond zal blijken of aan die voorwaarden is voldaan.
Zoek het gerust op in mijn eerdere link. En als iemand de wetteksten niet gelooft kan er altijd nog een vraag over gesteld worden op een politieforum.
Die jongen was geen verdachte, hij sloeg niet op de vlucht, mi verliet hij met de tractor de blokkade, hij maakte rechtsomkeer.
WickedCurlew89
08-07-2022 om 10:54
Oh we gaan we door met dit domme gezwets.
Ik zal het uitleggen voor de mensen achterin:
Honkbalknuppel-> niks aan het handje, honkbal is leuk!
Honkbalknuppel tijden massale protesten van anti-globalisten-> intimiderend, minder leuk. Vooral ook omdat een klap van zo'n knuppel dodelijk kan zijn.
Als je dit niet kunt bevatten houdt het op.
Fleurtje_5
08-07-2022 om 10:57
[..]
Ik zie veel tractors, maar ik haal het niet in mijn hoofd om langs de weg te gaan staan om in het voorbijgaan op ze te schieten omdat een tractor een erg groot werktuig is.
Hier komen ook grote vrachtauto's langs en snelle kabaal auto's. Zelfs een scooter kan een moordwapen zijn als je er ongelukkig mee in botsing komt.
Zelfs een ouderwets aardappelrooimachine kan 'een moordwapen' zijn als je er ongelukkig in terecht komt.
Ik hoef niet te googlen, ik weet het.
QuizzicalOpossum53
08-07-2022 om 10:58
[..]
Tja, dan moet je de wet veranderen, want met 16 jaar mag iedereen met een t- rijbewijs de weg op met een trekker. Ik vind dat ook erg jong.
BlushingCaribou16
08-07-2022 om 10:58
Hetvrijewoord schreef op 08-07-2022 om 10:54:
Honkbalknuppel tijden massale protesten van anti-globalisten-> intimiderend, minder leuk. Vooral ook omdat een klap van zo'n knuppel dodelijk kan zijn.
Een honkbalknuppel is toch geen vergelijking . Een honkbalknuppel is verboden. Je mag hem Bijv niet zomaar in je auto hebben. Een traktor heeft geen verbod tijdens demonstraties, waarschijnlijk, omdat ze in het verleden z’n trekker ook nog nooit hebben ingezet als moordwapen. dat staat los van het feit dat er ongelukken mee kunnen gebeuren.
Laten we de discussie inderdaad maar stoppen.
CharlieB
08-07-2022 om 10:59
Fleurtje_5 schreef op 08-07-2022 om 10:09:
[..]
Je hebt het filmpje blijkbaar helemaal niet gezien.
Zeker heb ik het filmpje gezien, maar dat geeft mij niet de illusie dat ik nu alwetend ben. Je ziet niet wat eraan vooraf gaat, je ziet niet hoe de agent de situatie beleeft, je ziet niet wat er in zijn hoofd omgaat. Dat weet ik niet, dat weet jij niet. Dus is er onderzoek nodig. En pas als dat onderzoek is afgerond kun je concluderen of hij onterecht schoot
BlushingCaribou16
08-07-2022 om 10:59
Drietje schreef op 08-07-2022 om 10:58:
[..]
Tja, dan moet je de wet veranderen, want met 16 jaar mag iedereen met een t- rijbewijs de weg op met een trekker. Ik vind dat ook erg jong.
En dat zal zo blijven, want 16 jarige helpen vaak al veel mee in de agrarische sector
BlushingCaribou16
08-07-2022 om 11:00
CharlieB schreef op 08-07-2022 om 10:59:
[..]
Zeker heb ik het filmpje gezien, maar dat geeft mij niet de illusie dat ik nu alwetend ben. Je ziet niet wat eraan vooraf gaat, je ziet niet hoe de agent de situatie beleeft, je ziet niet wat er in zijn hoofd omgaat. Dat weet ik niet, dat weet jij niet. Dus is er onderzoek nodig. En pas als dat onderzoek is afgerond kun je concluderen of hij onterecht schoot
Het is helemaal niet relevant wat er in zijn hoofd omgaat. Hij moet zich aan de wet houden.
Mevrouw75
08-07-2022 om 11:02
Hetvrijewoord schreef op 08-07-2022 om 10:54:
Dit is een beetje invullen van mijn kant (maar goed, er wordt hier sowieso nogal ingevuld en aangenomen) maar mijn ervaring met trekkers en jongens van 16 leert mij dat dit wel zo ongeveer aan de hand kan zijn geweest bij die jongen.