Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

08-07-2022 om 11:03

Drietje schreef op 08-07-2022 om 08:07:

[..]

Flink staaltje victimblaming dit. Op geen enkele manier heeft deze jongen verdiend dat op hem geschoten is.

En ik vind het diep triest dat deze agent zo onder druk stond dat hij dit heeft gedaan. Ik vind dat het kabinet zijn verantwoordelijk moet pakken en zorgen dat ze nu aan tafel gaan met boeren. Niet pas over zes weken. Maar deze agent is daar niet mee geholpen, het kwaad is geschied. Maar je kan geen politieagent op straat hebben die gericht schiet op iemand die een bekeuring zou moeten krijgen. Gelukkig hebben we in Nederland niet zo'n politie.

Die minderjarige jongen had daar sowieso niet moeten zijn, er is dus geen victim in deze, de jongen is zelf moedwillig naar die demonstratie gegaan, en niet op het fietsje maar met een trekker, heeft aanwijzingen van de arm der wet genegeerd en is nu verbaasd dat dit gebeurd is. Ja dat krijg je ervan. Eigen schuld gevalletje dus. En dat die huilie dan denkt dat hij niks fout gedaan heeft is serieus om te janken. Ook als je minderjarig bent hoor je niet weg te komen met aanwijzingen van de wouten niet opvolgen alleen omdat je minderjarig bent. 

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

08-07-2022 om 11:04

Battle-Royale schreef op 08-07-2022 om 11:03:

[..]

Die minderjarige jongen had daar sowieso niet moeten zijn, er is dus geen victim in deze, de jongen is zelf moedwillig naar die demonstratie gegaan, en niet op het fietsje maar met een trekker, heeft aanwijzingen van de arm der wet genegeerd en is nu verbaasd dat dit gebeurd is. Ja dat krijg je ervan. Eigen schuld gevalletje dus. En dat die huilie dan denkt dat hij niks fout gedaan heeft is serieus om te janken. Ook als je minderjarig bent hoor je niet weg te komen met aanwijzingen van de wouten niet opvolgen alleen omdat je minderjarig bent.

Hij heeft niets fout gedaan!!! Hij heeft zelfs geen boete gekregen. De volledige zaak is geseponeerd 

Arena89 schreef op 08-07-2022 om 11:00:

[..]

Het is helemaal niet relevant wat er in zijn hoofd omgaat. Hij moet zich aan de wet houden.

Vanuit zijn beleving is de situatie beoordeeld dat het nodig was om te schieten. Hij schiet niet voor de lol he (waarschijnlijk). Dan moet dus onderzocht worden wat voor hem het geoorloofd maakte om te schieten. Niemand van ons die dat kan invullen. 

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

08-07-2022 om 11:09

CharlieB schreef op 08-07-2022 om 11:07:

[..]

Vanuit zijn beleving is de situatie beoordeeld dat het nodig was om te schieten. Hij schiet niet voor de lol he. Dan moet dus onderzocht worden wat voor hem het geoorloofd maakte om te schieten. Niemand van ons die dat kan invullen.

En nu gaan ze inderdaad beoordelen of er een wettelijke grondslag was. En ik zie wel gebeuren dat die er helemaal niet is. 

Stress en misschien te weinig rust zorgen dat je beoordelingsvermogen wordt aangetast. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

08-07-2022 om 11:09

Nogmaals, een agent mag schieten op een verdachte als deze wegvlucht.
Daar zijn uiteraard voorwaarden aan verbonden.

Er wordt nu onderzoek naar gedaan en als dat is afgerond zal blijken of aan die voorwaarden is voldaan.

Zoek het gerust op in mijn eerdere link. En als iemand de wetteksten niet gelooft kan er altijd nog een vraag over gesteld worden op een politieforum.

Arena89 schreef op 08-07-2022 om 11:09:

[..]

En nu gaan ze inderdaad beoordelen of er een wettelijke grondslag was. En ik zie wel gebeuren dat die er helemaal niet is.

Stress en misschien te weinig rust zorgen dat je beoordelingsvermogen wordt aangetast.

Dat zou goed kunnen, om die reden is het ook niet goed dat agenten zo zwaar belast worden met dit soort acties. Daar moeten de boeren zich bewust van zijn, voordat er ernstige ongelukken gebeuren. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-07-2022 om 11:12

CharlieB schreef op 08-07-2022 om 11:07:

[..]

Vanuit zijn beleving is de situatie beoordeeld dat het nodig was om te schieten. Hij schiet niet voor de lol he (waarschijnlijk). Dan moet dus onderzocht worden wat voor hem het geoorloofd maakte om te schieten. Niemand van ons die dat kan invullen.

Het gaat er niet om of het voor hem geoorloofd was om te schieten. Het gaat erom of het voor de wet geoorloofd was om te schieten. Dat wordt onderzocht en dat is goed. Maar het feit dat die jongen volgens het OM nergens schuldig aan is, geeft wel een goede indicatie van de uitkomsten van dit onderzoek. 

Arena89 schreef op 08-07-2022 om 11:09:

[..]

Dat is een mogelijkheid inderdaad. En dan zullen er consequenties zijn voor de agent die daarbij passen. En misschien was er wel een wettelijke grondslag. Ook dat zal dan blijken. Maar er valt tot die tijd nog niet te stellen dat hij onterecht schoot

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

08-07-2022 om 11:14

Poezie schreef op 08-07-2022 om 11:12:

[..]

Dat zou goed kunnen, om die reden is het ook niet goed dat agenten zo zwaar belast worden met dit soort acties. Daar moeten de boeren zich bewust van zijn, voordat er ernstige ongelukken gebeuren.

De regering gooit steeds olie op het vuur.
nu ook weer. Remkes blijft aan en is ook niet onderhandelbaar.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

08-07-2022 om 11:15

Arena89 schreef op 08-07-2022 om 11:00:

[..]

Het is helemaal niet relevant wat er in zijn hoofd omgaat. Hij moet zich aan de wet houden.

En dat joch dus ook. Niet ergens zijn waar een noodverordening is, niet op snelwegen en de op en afritten ervan, niet over vluchtheuvel rijden en op de rijbanen van tegenliggers komen en volg gewoon de aanwijzingen op van de agenten. Zo moeilijk is het niet.

Arena89 schreef op 08-07-2022 om 11:14:

[..]

En onze politiemacht wordt door deze demonstranten nog eens extra onder druk gezet. 

Drietje schreef op 08-07-2022 om 11:12:

[..]

Het gaat er niet om of het voor hem geoorloofd was om te schieten. Het gaat erom of het voor de wet geoorloofd was om te schieten. Dat wordt onderzocht en dat is goed. Maar het feit dat die jongen volgens het OM nergens schuldig aan is, geeft wel een goede indicatie van de uitkomsten van dit onderzoek.

Ja dat lijkt me evident en komt op hetzelfde neer als wat ik zeg. Er wordt onderzocht of het inderdaad geoorloofd was om te schieten. 

Met dat laatste ben ik het niet eens. Dat de ene wordt vrijgesproken,  betekent niet dat de ander automatisch schuldig is. Soms zijn ook gewoon beide partijen volgens de wet onschuldig 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-07-2022 om 11:19

Tickel schreef op 08-07-2022 om 11:15:

[..]

En dat joch dus ook. Niet ergens zijn waar een noodverordening is, niet op snelwegen en de op en afritten ervan, niet over vluchtheuvel rijden en op de rijbanen van tegenliggers komen en volg gewoon de aanwijzingen op van de agenten. Zo moeilijk is het niet.

Tuurlijk moet hij dat. Maar sommigen hier zeggen dat het zijn eigen schuld is dat er op hem geschoten is. En dat is natuurlijk niet zo. 

Arena89 schreef op 08-07-2022 om 11:14:

[..]

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat de regering telkens wordt beschuldigd van olie op het vuur gooien, terwijl de andere partij het land platlegt, hooibalen in de brand steekt, hulpverleners in de weg zit, mensen bedreigt. Dat is pas écht olie op het vuur gooien. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-07-2022 om 11:30

CharlieB schreef op 08-07-2022 om 11:23:

[..]

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat de regering telkens wordt beschuldigd van olie op het vuur gooien, terwijl de andere partij het land platlegt, hooibalen in de brand steekt, hulpverleners in de weg zit, mensen bedreigt. Dat is pas écht olie op het vuur gooien.

Dat is nou precies wat er fout gaat. De regering is van ons allemaal. Ook van de boeren en ook van de politie. Zij zijn verantwoordelijk om ervoor te zorgen dat de rust wederkeery. Ze kunnen in ieder geval een poging doen. Ik neem ze dat echt kwalijk, dat ze dat niet doen. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.