Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Thursday schreef op 08-07-2022 om 09:04:

[..]

Maar vind jij het normaal ouderschap om daar met je kind te gaan zitten dan? Die ouders zijn toch niet goed wijs. Eerst je 16-jarige ‘s nachts laten rellen met extremistische volwassenen en hem vervolgens rond paraderen op de nationale televisie? Sommige mensen hebben echt geen verstand

Extremistische volwassenen? En 's nachts? Het was nog gewoon licht! 

Wat 'n nare framing, helaas doet de mainstreammedia daar gretig aan mee. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

08-07-2022 om 09:37

De meenstriemmeedia geven die jongen en zijn ouders gewoon een podium hoor.

Uiteraard wel allemaal ingegeven voor kijkcijfers want hoe gezond is het een joch van 16 die er allemaal geen jota van snapt daar neer te zetten. Maar dat terzijde.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

08-07-2022 om 09:39

Drietje schreef op 08-07-2022 om 08:07:

[..]

Flink staaltje victimblaming dit. Op geen enkele manier heeft deze jongen verdiend dat op hem geschoten is.

En ik vind het diep triest dat deze agent zo onder druk stond dat hij dit heeft gedaan. Ik vind dat het kabinet zijn verantwoordelijk moet pakken en zorgen dat ze nu aan tafel gaan met boeren. Niet pas over zes weken. Maar deze agent is daar niet mee geholpen, het kwaad is geschied. Maar je kan geen politieagent op straat hebben die gericht schiet op iemand die een bekeuring zou moeten krijgen. Gelukkig hebben we in Nederland niet zo'n politie.

Wauw, victimblaming? Dat je het je toetsenbord uitkrijgt. Er liep een noodverordening, hij was ergens waar hij niet mocht zijn én negeerde de agenten. Als er een hele rij trekkers voor je tegen gehouden worden door de politie dan ben je een ei als je denkt dat dit niet voor jou geldt. Dan ben je geen slachtoffer.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

08-07-2022 om 09:44

Anyway.

Wanneer gaan die boeren de toegangswegen naar de slachthuizen, zuivelverwerkers en veevoer fabrieken blokkeren? Je laten naaien zonder dat je er zelf lol van hebt kan toch nooit de bedoeling zijn. 

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

08-07-2022 om 09:53

Hetvrijewoord schreef op 08-07-2022 om 09:44:

Anyway.

Wanneer gaan die boeren de toegangswegen naar de slachthuizen, zuivelverwerkers en veevoer fabrieken blokkeren? Je laten naaien zonder dat je er zelf lol van hebt kan toch nooit de bedoeling zijn.

https://www.hardnieuws.nl/utrecht/amersfoort/ingang-friesland-campina-door-boeren-geblokkeerd-stationsplein-amersfoort-4629.html

Maar blijkbaar geen nieuws , want het kwam niet echt breed in de media

Hetvrijewoord schreef op 08-07-2022 om 09:44:

Anyway.

Laat de boeren actie voeren zoals de rest; staken. Niet leveren aan slachthuizen, zuivelverwerkers en niet betalen aan veevoerfabrikanten. De politiek hebben ze nu gehad, nu de andere veroorzakers. 

Of zouden de acties dan ineens niet meer gesponsord worden? Zou de steun aan fdf dan ineens opdrogen?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

08-07-2022 om 10:02

Arena89 schreef op 08-07-2022 om 09:53:

[..]

https://www.hardnieuws.nl/utrecht/amersfoort/ingang-friesland-campina-door-boeren-geblokkeerd-stationsplein-amersfoort-4629.html

Maar blijkbaar geen nieuws , want het kwam niet echt breed in de media

Bijna 3 jaar geleden. Niet echt actueel.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

08-07-2022 om 10:04

Biebel schreef op 08-07-2022 om 09:54:

[..]

Laat de boeren actie voeren zoals de rest; staken. Niet leveren aan slachthuizen, zuivelverwerkers en niet betalen aan veevoerfabrikanten. De politiek hebben ze nu gehad, nu de andere veroorzakers.

Of zouden de acties dan ineens niet meer gesponsord worden? Zou de steun aan fdf dan ineens opdrogen?

Ik heb nog een idee! Naar Brussel!

Oh wacht, laat maar.

Drietje schreef op 08-07-2022 om 08:46:

https://www.jndkgrf.nl/2022/07/08/briefje-van-jan-aan-het-openbaar-ministerie/

"

We leven namelijk in een tijd waarin juist met vereende krachten wordt geprobeerd de boeren te criminaliseren.

Politici zetten de boeren ten onrechte weg als terroristen.

Dit is dus echt 180 graden anders dan ik het nieuws beleef. Ik lees hier, op Twitter en in de media dat de agent moet vluchten, dat hij opgefokt zou zijn, doorgesnoven heb ik zelfs gelezen, crimineel. Niemand wacht het resultaat van de Rijksrecherche, want de agent zat fout. Dat is het oordeel toch al? En dat hij weggejaagd is, was ook niet waar. En die arme arme Jouke, die wilde gewoon ff chille op de trekker. 

En de boeren, die voeren toch geen heftige acties? Ik lees en hoor alleen maar mensen die ze verdedigen, want het is zo zielig voor de boeren. En die trekkerterroristen doen toch geen kwaad? En ze hebben toch gelijk want dat kaartje met vlieland! Stroe city! En de politiek doet helemaal niets!

Dat is wat ik lees en hoor. Dus waar jij leest dat boeren gecriminaliseerd worden- geen idee. Hooguit dat mensen benoemen dat de jochies op de trekker zich crimineel en terroristisch gedragen. 

Over politiek; zijn wij het land waar als mensen veel schreeuwen je ze aandacht geeft? Er was een debat, de premier heeft zich uitgesproken, er is een verzoener aangesteld en een afkoelperiode. Maar nee, die 0,5% van de beroepsbevolking is zo belangrijk dat als zij maar hard genoeg actie voeren, ze echt wel hun zin krijgen. Sorry. Nee. Het belang van de gezondheid en luchtkwaliteit op het platteland is belangrijk en de afgelopen 50 (!) jaar stelselmatig genegeerd. Dat doet pijn, maar er is geld en er wordt heel veel ruimte gegeven aan mensen die meedenken. Zie de 2500 (!) boeren die het toekomstplan hebben gemaakt en waarvan de vertegenwoordiger wél met de minister sprak. 

Alleen ze geven geen aandacht  aan mensen die de boel blokkeren. Want anders zou extinct rebellion nu wel op gesprek zijn bij de minister. Zou blm wel continue met de minister van sociale zaken praten. Zou ik, als ik iets wil bereiken voor hondenzorg, wel vier Deense doggen op een kamerlid afsturen, zodat ik mijn zin krijg en er naar me geluisterd wordt. 
Zo werkt democratie niet. Een goed gesprek; zeker. Maar met verhitte koppen aan tafel gaan om je zin door te drijven; nee. Eerst ja zeggen tegen een bemiddelaar en dan nee; sorry. Dan verspeel je echt mijn sympathie. 

CharlieB schreef op 07-07-2022 om 21:54:

[..]

We hebben nog steeds geen enkel benul van wat er is gebeurd. Misschien dacht die agent wel dat ie in een situatie zat waar hij moest vrezen voor zijn leven. Laat lekker de mensen wiens werk het is, de situatie onderzoeken. Dan komen er vanzelf consequenties als dat nodig blijkt te zijn.

Nu ergens op tv gaan zitten doen alsof het je allemaal overkomen is en lekker de politie er slecht op zetten, is echt belachelijk en onnodig. Je doet hier werkelijk niemand een gunst mee, ook jezelf niet. Onvoorstelbaar dat de ouders dit een goed idee vinden

Je hebt het filmpje blijkbaar helemaal niet gezien.

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

08-07-2022 om 10:13

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

08-07-2022 om 10:17

Fleurtje_5 schreef op 08-07-2022 om 10:09:

[..]

Je hebt het filmpje blijkbaar helemaal niet gezien.

Ik wel. Ik zie een minderjarige op een trekker die ergens is waar hij niet hoort te zijn, de aanwijzingen van de politie negeert, een vluchtheuvel over gaat en op de rijbaan van de tegenligger weg wil rijden. En kijk even goed, een wiel van een trekker is bijna manshoog.

BlushingCaribou16

BlushingCaribou16

08-07-2022 om 10:19

Tickel schreef op 08-07-2022 om 10:17:

[..]

Ik wel. Ik zie een minderjarige op een trekker die ergens is waar hij niet hoort te zijn, de aanwijzingen van de politie negeert, een vluchtheuvel over gaat en op de rijbaan van de tegenligger weg wil rijden. En kijk even goed, een wiel van een trekker is bijna manshoog.

Jij doet net alsof hij meerdere strafbare feiten heeft begaan. En dit is dus niet zo. Er is een onderzoek geweest en hij is van alles vrijgesproken.

dus verspreid geen desinformatie 

Biebel schreef op 07-07-2022 om 15:04:

[..]

Het laatste is onwaar en al heel vaak aan je uitgelegd. Onteigening is het laatste wat een overheid wil. Opkopen is al eeuwen gaande, en daar hebben boeren goed van geprofiteerd; als je geen opvolger hebt en de provincie koopt je stikstof rechten, zit er vaak een mooie som geld + bouwgrond voor al je kinderen in. Zo zorgt de overheid ervoor dat niet boer B de rechten van boer a overneemt en het probleem blijft bestaan. Stel je toch voor dat restauranthouders zoiets hadden. Dat als ze stopten met hun bedrijf, de gemeente dan geld zou bieden om ervoor te zorgen dat ze stoppen. Plus dan nog geld voor de grond.

Daarnaast verraad je verhaal dat je weinig weet van boeren. Er zijn in Nederland 12 miljoen varkens en meer dan 90 miljoen kippen (vleeskuikens en leghennen. Ik tel de dode haantjes dan niet mee). Vee dat zich voedt met eten dat geïmporteerd wordt en dat voor het grootste gedeelte na de slacht naar het buitenland wordt geëxporteerd. Dat is wat anders dan die pittoreske melkveehouder die jouw kind op de lagere school rondleidingen gaf. Als de regering haar plannen presenteert, vinden ze iets van die aantallen. Niet van de boer die zijn koeien in de wei laat lopen, voedt met lokaal gras en het vlees aan de lokale slager verkoopt. Want die boer valt al onder de uitzondering voor kringloop én heeft waarschijnlijk bijgedragen aan het plan van de boeren die wel willen.

Voor de rest; wel eens over howaboutism gehoord? Dat is een hele saaie vaakgebruikte afleidingsmethode. Want je weet misschien wel dat iemand een punt heeft, maar gaat even roepen dat zullie het ook doen dus waarom zou jij dan moeten. Zoals kleuters op het schoolplein die niet willen stoppen met de boom kapot maken want de kinderen van groep drie zijn ook bloemen aan het plukken.

Zullie worden ook aangepakt. Door anderen. Schiphol moet al krimpen, tata heeft ook een behoorlijke claim liggen. Zal niet perfect gaan. Zal nog best wel wat gepolderd worden voordat dát dan weer geregeld is. Maar laten ze beginnen met diegene die toch echt aantoonbaar 60% van de ammoniakuitstoot veroorzaken.

Ik heb wel vaker gehoord dat iemand woorden in de mond gelegd worden die hij/zij niet gezegd heeft. Ook een nare afleidingsmethode.

Voor de rest wil ik opmerken dat je geknoeid hebt met mijn bericht. Je hoeft het niet helemaal te quoten, je kan gerust iets weglaten, maar jij haalt een stuk weg en plaats dan de woorden "moeten zoeken in het buitenland" achter het woord "Polen", terwijl het (dat over moeten zoeken) over medische hulp in buitenland ging (ivm tekeninfecties (iets dat men net als q-koorts ook in de natuur kan oplopen). Maar dat stuk over teken in de natuur laat je ook weg. Maar het stukje dat dan over de struiken, grassen en bomen (waar teken in kunnen zitten) gaat laat je weer staan. Waardoor het stuk warrig over komt.

Het woord "Polen" had te maken met seizoensarbeiders die de boer uit Polen haalt.

Je schrijft: 
Daarnaast verraad je verhaal dat je weinig weet van boeren.

En dat schrijf je omdat ik "die wantoestanden in jouw omgeving" gelukkig niet ken in mijn omgeving. Jij scheert daarmee alle boeren over één kam.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-07-2022 om 10:20

Tickel schreef op 08-07-2022 om 09:39:

[..]

Wauw, victimblaming? Dat je het je toetsenbord uitkrijgt. Er liep een noodverordening, hij was ergens waar hij niet mocht zijn én negeerde de agenten. Als er een hele rij trekkers voor je tegen gehouden worden door de politie dan ben je een ei als je denkt dat dit niet voor jou geldt. Dan ben je geen slachtoffer.

O, dus dan mag er gericht op je geschoten worden? Dan moeten ze even het manual van de politie aanpassen. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.