Nieuws en actueel
Daglichtlamp
18-06-2022 om 16:49
Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)
https://www.ad.nl/politiek/politiek-is-dreigboeren-beu-deze-waanzin-mag-geen-plaats-hebben-in-nederland~aecf6ffe/
In de Volkskrant staat ook nog een heel interview met de FDF-voorman, maar dat is alleen voor abonnees. Blijkbaar vergeleken ze het lot van de boeren met dat van de joden in de tweede wereldoorlog. Harde acties worden aangekondigd. Vrijheid van demonstreren is wat mij betreft een groot goed, maar die vrijheid eindigt wat mij betreft wel daar wanneer de vrijheid van anderen onevenredig getroffen wordt. Wat vind jij, wat kan er wel, en wat niet?
Peiling
Welke acties vind jij kunnen?
Maximaal 6 antwoorden.
EnchantedDragonfly18
07-07-2022 om 21:50
redbulletje schreef op 07-07-2022 om 21:43:
[..]
Ik las net elders dat er een hele grote firma kalveren invoert, vetmest en weer uitvoert. Laat die maar naar Polen ofzo gaan. Dat is geen familiebedrijf dus daar zit geen emotie in en verder is het de grootste vervuiler in de veeindustrie.
En laat ze wat doen aan bedrijven als tata. En Schiphol geen hub-functie voor doorreizigers.
Verder die idiote natuurclubs terugfluiten die bossen kappen om zandvlaktes en hei te creëren of erger nog moerassen te maken waar geen vee op kan en die een broedplek worden van dodelijke muggen.
De boeren zijn verantwoordelijk voor 60% van de stikstofuitstoot en jij vindt het logisch dat anderen dat moeten compenseren?
heb je een linkje over dat kalveren verhaal?
NippyDunlin42
07-07-2022 om 21:50
redbulletje schreef op 07-07-2022 om 21:44:
[..]
Ze hebben gelijk dat ze publiciteit zoeken en de schietende agent aanklagen.
Bijzonder wel, wanneer een man in de VS doorzeeft is met kogels door 8 agenten vind je dat heel normaal.
Een trekker kan ook als wapen gebruikt worden en dat is ook gebeurt de afgelopen dagen. De boeren hebben wel degelijk voor gevaarlijke situaties gezorgd. Eerst maar eens afwachten wat uit het onderzoek komt ipv filmpjes rondsturen en adh daarvan conclusies trekken.
WickedCurlew89
07-07-2022 om 21:53
Tuurlijk, wie staat hier eigenlijk nog van te kijken?
'Agent betrokken bij schietincident trekker Heerenveen ondergedoken'
https://nos.nl/artikel/2435736-agent-betrokken-bij-schietincident-trekker-heerenveen-ondergedoken
CharlieB
07-07-2022 om 21:54
redbulletje schreef op 07-07-2022 om 21:44:
[..]
Ze hebben gelijk dat ze publiciteit zoeken en de schietende agent aanklagen.
We hebben nog steeds geen enkel benul van wat er is gebeurd. Misschien dacht die agent wel dat ie in een situatie zat waar hij moest vrezen voor zijn leven. Laat lekker de mensen wiens werk het is, de situatie onderzoeken. Dan komen er vanzelf consequenties als dat nodig blijkt te zijn.
Nu ergens op tv gaan zitten doen alsof het je allemaal overkomen is en lekker de politie er slecht op zetten, is echt belachelijk en onnodig. Je doet hier werkelijk niemand een gunst mee, ook jezelf niet. Onvoorstelbaar dat de ouders dit een goed idee vinden
EnchantedDragonfly18
07-07-2022 om 21:54
Hetvrijewoord schreef op 07-07-2022 om 21:53:
Tuurlijk, wie staat hier eigenlijk nog van te kijken?
'Agent betrokken bij schietincident trekker Heerenveen ondergedoken'
https://nos.nl/artikel/2435736-agent-betrokken-bij-schietincident-trekker-heerenveen-ondergedoken
Dit zijn geen boeligans maar terroristen.
BlushingCaribou16
07-07-2022 om 21:55
Tickel schreef op 07-07-2022 om 21:50:
[..]
De boeren zijn verantwoordelijk voor 60% van de stikstofuitstoot en jij vindt het logisch dat anderen dat moeten compenseren?
heb je een linkje over dat kalveren verhaal?
Ik vraag me af of er eerlijk gekeken is naar de cijfers. Er wordt bijv alleen gekeken naar laagvliegende vliegtuigen en niet naar hoger vliegende vliegtuigen. Althans, dat begreep ik.
Tijdens Corona lag het vliegverkeer bijna plat en mijn buren hadden toen ineens geen astma meer. Nu zitten de weer aan de medicatie.
En als je naar de stikstofkaart kijkt dan zie je de wegen oplichten.
de boeren zijn alleen makkelijk aan te pakken. Het is lastiger om te zeggen , laten we de auto’s en vliegtuigen met 90% reduceren.
het is natuurlijk krankzinnig dat er een autoweg door een natura2000 gebied kan lopen of dat ze er zelfs een spoorlijn in willen aanleggen.
BlushingCaribou16
07-07-2022 om 21:57
CharlieB schreef op 07-07-2022 om 21:54:
[..]
We hebben nog steeds geen enkel benul van wat er is gebeurd. Misschien dacht die agent wel dat ie in een situatie zat waar hij moest vrezen voor zijn leven. Laat lekker de mensen wiens werk het is, de situatie onderzoeken. Dan komen er vanzelf consequenties als dat nodig blijkt te zijn.
Nu ergens op tv gaan zitten doen alsof het je allemaal overkomen is en lekker de politie er slecht op zetten, is echt belachelijk en onnodig. Je doet hier werkelijk niemand een gunst mee, ook jezelf niet. Onvoorstelbaar dat de ouders dit een goed idee vinden
Het zegt natuurlijk wel veel dat de hele zaak van die jongen geseponeerd is.
CharlieB
07-07-2022 om 21:59
Arena89 schreef op 07-07-2022 om 21:57:
[..]
Het zegt natuurlijk wel veel dat de hele zaak van die jongen geseponeerd is.
Dat zegt nog niks over of de agent wel of niet verkeerd handelde vanuit zijn oogpunt
BlushingCaribou16
07-07-2022 om 22:02
CharlieB schreef op 07-07-2022 om 21:59:
[..]
Dat zegt nog niks over of de agent wel of niet verkeerd handelde vanuit zijn oogpunt
Mwa, ik denk niet dat het heel erg hard te maken is dat een traktor op je af kwam rijden als je er 1. zelf naartoe loopt en 2. de traktor vanaf de achterkant beschiet. En die tractoren mochten daar ook gewoon rijden
LostJellyfish83
07-07-2022 om 22:06
Arena89 schreef op 07-07-2022 om 21:55:
[..]
Ik vraag me af of er eerlijk gekeken is naar de cijfers. Er wordt bijv alleen gekeken naar laagvliegende vliegtuigen en niet naar hoger vliegende vliegtuigen. Althans, dat begreep ik.
Tijdens Corona lag het vliegverkeer bijna plat en mijn buren hadden toen ineens geen astma meer. Nu zitten de weer aan de medicatie.
de boeren zijn alleen makkelijk aan te pakken. Het is lastiger om te zeggen , laten we de auto’s en vliegtuigen met 90% reduceren.
het is natuurlijk krankzinnig dat er een autoweg door een natura2000 gebied kan lopen of dat ze er zelfs een spoorlijn in willen aanleggen.
Vliegtuig straks de lucht in op frietvet: 85 procent schoner, tien maal duurder
https://www.ad.nl/buitenland/vliegtuig-straks-de-lucht-in-op-frietvet-85-procent-schoner-tien-maal-duurder~a22d177d/
Ook over vliegtuigen zijn ze bezig, maar dat duurdere vliegen zal ook wel weer niet de bedoeling zijn, gok ik zomaar eens 😏
redbulletje
07-07-2022 om 22:08
Mug schreef op 07-07-2022 om 22:06:
[..]
Vliegtuig straks de lucht in op frietvet: 85 procent schoner, tien maal duurder
https://www.ad.nl/buitenland/vliegtuig-straks-de-lucht-in-op-frietvet-85-procent-schoner-tien-maal-duurder~a22d177d/Ook over vliegtuigen zijn ze bezig, maar dat duurdere vliegen zal ook wel weer niet de bedoeling zijn, gok ik zomaar eens 😏
Tien keer duurder is niet op te brengen voor degenen die nu ook geen businessclass kunnen betalen.
EnchantedDragonfly18
07-07-2022 om 22:08
Arena89 schreef op 07-07-2022 om 21:55:
[..]
Met Schiphol zijn ze bezig, die moeten ook krimpen(10%). Tata Steel heeft al e.e.a. gedaan en is nog bezig met andere maatregelen.
Er kan weer een taakje van de lijst van staalfabrikant Tata Steel in IJmuiden worden afgevinkt. Vrijdag is onder toeziend oog van zo'n zestig omwonenden en werknemers een nieuwe milieu-installatie op het terrein in gebruik genomen. Een blauw gevaarte met vier grote witte filters moet de uitstoot van gevaarlijke stoffen verminderen die vrijkomen bij het gloeien van rollen staal.
Lees het volledige artikel: https://fd.nl/bedrijfsleven/1433224/tata-steel-wil-dit-jaar-de-uitstoot-van-paks-fors-verminderen-wgg2ca01mTqk
Maar het punt is het whataboutism van RB
Daglichtlamp
07-07-2022 om 22:10
CharlieB schreef op 07-07-2022 om 21:54:
[..]
Zo vond ik hem helemaal niet overkomen bij omrop fryslân. Hij wilde zelfs graag met de agent in gesprek.
LostJellyfish83
07-07-2022 om 22:14
redbulletje schreef op 07-07-2022 om 22:08:
[..]
Tien keer duurder is niet op te brengen voor degenen die nu ook geen businessclass kunnen betalen.
Tja, vliegen is geen eerste levensbehoefte, ik kan er niet mee zitten, maar dan kan dat vingerwijzen over "Ja maar de vliegtuigen..." misschien ook eens stoppen. Ook zij zijn de klos, niet alleen de boeren. Iedereen moet ergens wat inleveren uiteindelijk, ga ik maar zo vanuit.
EnchantedDragonfly18
07-07-2022 om 22:14
Arena89 schreef op 07-07-2022 om 22:02:
[..]
Mwa, ik denk niet dat het heel erg hard te maken is dat een traktor op je af kwam rijden als je er 1. zelf naartoe loopt en 2. de traktor vanaf de achterkant beschiet. En die tractoren mochten daar ook gewoon rijden
Nee hoor, ze reden op de oprit van een (auto)snelweg en een tractor mag daar niet komen.
"Voor het eerst sinds het begin van de boerenprotesten, enkele weken geleden, schoot de politie gisteravond op deelnemers aan zo’n protest. Dat gebeurde bij een oprit van de A32 in Heerenveen".