Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lonnie schreef op 07-07-2022 om 11:40:

[..]

Pardon? Dat vuur is anders onstaan door blijkbaar leugens van het kabinet. En als iemand kritisch is over die leugens gooit hij olie op het vuur?

Omzigt wordt daar betiteld als lastig omdat hij altijd de waarheid wil. Dat past firma list en bedrog het kabinet niet dus kreeg hij functie elders. Het ging zelfs zo ver dat hij de lijstrekkersverkiezing niet mocht winnen bij het CDA, dat stinkt nog altijd. Dat riekt zelfs naar dictatuur.

Elke dag is er weer iets nieuws dat niet klopt vanuit dit rampenkabinet. Dit geeft boeren alleen maar meer motivatie om door te gaan en op een dag zal ook de wegbezuinigde en uitgeklede politie op de hand van de boeren zijn want die gaan dit ook niet meer trekken met al die extra diensten. Let maar op.

De val van het kabinet is slechts een kwestie van tijd, al zal Rutte er alles aan doen om het record te halen.

Ba'h dat wegbezuinigen. De boeren, de politie, de verpleging, het onderwijs, de thuiszorg, jeugdzorg, 800 verzorgingstehuizen gesloten (de uitkomst van dat besluit: ouderen moeten langer thuis in hun te grote woning blijven wonen of naar een veeeeel te dure senioren woning gaan, en dan nu klagen dat er zo weinig huizen vrij komen en willen ze landbouwgrond opofferen.

Drietje schreef op 07-07-2022 om 13:32:

[..]

Helemaal mee eens!

Ik denk dan weer niet dat er een fout zit in de wetgeving, maar dat ze hopen dat dit plan er al is doorgedrukt zonder dat de wetgeving aangepast moet worden, want dan moet de eerste kamer er ook over beslissen. En dat wordt een probleem.

kan. Ik zou iets andere woorden kiezen dan doorgedrukt, omdat ik meer noodzaak zie om iets in beweging te krijgen.  Kan ook dat Omzigt blij is dat hij dit ontdekt heeft, omdat hij dan niet de inhoudelijke discussie in hoeft. Want dan kan het zomaar zijn dat hij zakt in de helden verering, omdat hij dus wél ziet dat er een probleem is met de stikstof en de leefomgeving. 

Wat ik dan wel jammer vind is dat hij niet noemt dat je veeteelt voor akkerbouw kunt ruilen, om meer eigen graan te verbouwen. Zolang je van de glycosiulfaat af blijft, scheelt dat een stuk. 

Fleurtje_5 schreef op 07-07-2022 om 13:24:

[..]

Het lijkt er op dat zelfs de Nederlandse politiek niet meer onafhankelijk is en naar de pijpen van Brussel moet dansen.

Het lijkt erop dat heel veel mensen niet meer zelf kunnen denken en maar naar de pijpen van de grootste schreeuwers dansen. ‘We zijn voor de boeren’. Nee. Je bent voor de agro-grootverdieners. ‘Wij snappen het platteland’ Als je dat deed, had je al sinds de MKZ-crisis in 2000 zorgen gemaakt over de enorme veestapel. Was je al sinds 2008 en q-koorts bezorgd over de effecten op de leefomgeving. 

Maar geloof gerust dat het alleen maar wetgeving is. Dat het alleen maar een weeffout in de wet of een te groot natura2000 gebied is. Als jij niet ziek wordt van de volgende zoönoses, als jij vindt dat het logisch is dat je mag groeien ten koste van de gezondheid. Als jij denkt dat de goedwillende boeren ongelijk hebben en de bioboer bij Umberto het onjuist had, toen hij stelde dat hij met 50 koeien uitkomt ipv de 150 van de agro-ondernemer tegenover hem; blijf lekker in je oneliner Bubbel zitten.

Geloof alleen niet dat de boeren anti eu worden. Lid zijn  levert ze nl veel te veel geld op. https://www.ftm.nl/artikelen/glb-miljarden-voor-de-boer-wie-krijgt-wat-van-brussel?share=CPegld5mfQcuXTDIQkIa8c9KDVwjVEk%2BTwv9xEWT2dBGIZ7TpL2q0%2FHuOl%2BNeBU%3D%26utm_medium=social&utm_campaign=sharebuttonleden&utm_source=linkbutton

Thursday schreef op 07-07-2022 om 12:04:

[..]

In dit geval vind ik (=mening) dat hij olie op het vuur gooit, ja. Dat vuur is namelijk niet ontstaan door leugens van dit kabinet. Het is ontstaan doordat mensen, organisaties en partijen die het zeiden goed met de boeren voor te hebben, de boeren jarenlang een rad voor ogen hebben gedraaid.

Ach, helemaal vergeten dat onze premier nooit liegt.

Dat kabinet kan evengoed gewoon met de boeren in gesprek gaan, in plaats van kritische vragen proberen te omzeilen met smoesjes.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

07-07-2022 om 14:07

Fleurtje_5 schreef op 07-07-2022 om 13:17:

[..]

Werkelijk.

Pieter heeft groot gelijk. Hij zit niet voor de joeks in de Tweede Kamer.

Doe even normaal met je facepalm alsjeblieft. Waarom heeft “Pieter” volgens jou groot gelijk?

Thursday schreef op 07-07-2022 om 14:07:

[..]

Doe even normaal met je facepalm alsjeblieft. Waarom heeft “Pieter” volgens jou groot gelijk?

Hij heeft groot gelijk omdat hij wederom weer wat heeft gevonden wat niet deugd en dat aan de kaak stelt. Of moet alles maar voor de lieve vrede in de doofpot?

Als je niet wil dat er kritische politici zijn ben je waarschijnlijk rijp voor een dictatuur.

Fleurtje_5 schreef op 07-07-2022 om 13:26:

[..]

Dat is inderdaad een complete minachting van het kabinet.

Er is altijd wel wat aan de hand. Is het niet corona,  dan is het wel wat anders. Hoe durven ze? Gewoon 365 dagen per jaar, 24 uur per dag aan het werk daar in Den Haag!

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

07-07-2022 om 14:17

Lonnie schreef op 07-07-2022 om 14:12:

[..]

Hij heeft groot gelijk omdat hij wederom weer wat heeft gevonden wat niet deugd en dat aan de kaak stelt. Of moet alles maar voor de lieve vrede in de doofpot?

Als je niet wil dat er kritische politici zijn ben je waarschijnlijk rijp voor een dictatuur.

Waar lees jij dan dat ik niet wil dat er kritische politici zijn? 

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

07-07-2022 om 14:21

Drietje schreef op 07-07-2022 om 12:39:

[..]

Die hebben meteen in het begin al iemand voorgedragen, maar daar werd door het kabinet niet op gereageerd. Ik zal straks kijken of ik de naam kan vinden.

Ik ben er al achter. Zij wilden Elbert Dijkgraaf, het ex-SGP-Kamerlid. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

07-07-2022 om 14:25

Thursday schreef op 07-07-2022 om 14:21:

[..]

Ja die inderdaad.

Biebel schreef op 07-07-2022 om 13:48:

[..]

Het lijkt erop dat heel veel mensen niet meer zelf kunnen denken en maar naar de pijpen van de grootste schreeuwers dansen. ‘We zijn voor de boeren’. Nee. Je bent voor de agro-grootverdieners. ‘Wij snappen het platteland’ Als je dat deed, had je al sinds de MKZ-crisis in 2000 zorgen gemaakt over de enorme veestapel. Was je al sinds 2008 en q-koorts bezorgd over de effecten op de leefomgeving.

Maar geloof gerust dat het alleen maar wetgeving is. Dat het alleen maar een weeffout in de wet of een te groot natura2000 gebied is. Als jij niet ziek wordt van de volgende zoönoses, als jij vindt dat het logisch is dat je mag groeien ten koste van de gezondheid. Als jij denkt dat de goedwillende boeren ongelijk hebben en de bioboer bij Umberto het onjuist had, toen hij stelde dat hij met 50 koeien uitkomt ipv de 150 van de agro-ondernemer tegenover hem; blijf lekker in je oneliner Bubbel zitten.

Geloof alleen niet dat de boeren anti eu worden. Lid zijn levert ze nl veel te veel geld op. https://www.ftm.nl/artikelen/glb-miljarden-voor-de-boer-wie-krijgt-wat-van-brussel?share=CPegld5mfQcuXTDIQkIa8c9KDVwjVEk%2BTwv9xEWT2dBGIZ7TpL2q0%2FHuOl%2BNeBU%3D%26utm_medium=social&utm_campaign=sharebuttonleden&utm_source=linkbutton

De boer hoeft ook niet anti-EU te worden, maar daar word veel geld verkwist. Neem nou bv een vergadering in Straatsburg. Ze komen met vliegtuigen en/of met dikke auto's (waar de chauffeur niets anders doet dan de bumper op te poetsen) en zodra een belangrijke vergadering begint nemen ze het vliegtuig weer terug. Alsof dat allemaal zo goed is voor het milieu.

Ik zie óók zaken die mij veeeeeeeel meer zorgen baren. Die veel schadelijker zijn voor mens, dier en aardbol. (bv. rokende (fabrieks-) schoorstenen etc., het lozen van troep in het water) Vandaar dat ik het aanpakken van boeren (en zelf geen greintje willen doen voor het milieu) veel te ver gaat.

Ik ken hier geen enorme veestapel. Gemoedelijk wat koeien en kalven in de weien. Paarden en maneges zie ik steeds meer, terwijl de keutels van een paard veel ammoniak bevatten.

Maar zelfs daar zie ik geen overlast in. Hoogstens van een pluimveehouder waar een vieze lucht vandaan komt, maar daarom ligt die boerderij ook ver buiten het dorp. Ik ben blij dat er nog mensen zijn die de akkers omploegen en inzaaien. Zo'n mooi beroep. De aspergesboeren halen hun personeel uit oa Polen.

Het uitkopen van boeren vanwege je zorgen over de MKZ-crisis in 2000 ? De q-koorts in 2008 ?  Ik was idd bezorgd vanwege de q-koorts. Ook was ik bezorgd voor 'hutje mutje' in coronatijd. En overbezette ziekenhuisafdelingen vond ik dieptriest.

En het zonnebakken in de felle zon vind ik heel eng. En ik ben ook bezorgd vanwege lyme en co-infecties veroorzaakt door besmette teken. Ik zou betere voorlichting willen zien, en vooral dat iemand serieus word genomen als ie de HAP belt vanwege een teek in zijn dij. En niet dat patiënten van het kastje naar de muur worden gestuurd en uiteindelijk peperdure hulp moeten zoeken in het buitenland.

Maar ik zou de laatste zijn die dan alle bomen, grassen en struiken zou willen uitroeien (uitkopen) vanwege de teek.

De boer is ook dé natuur. Zodat ook de vlinders, de insecten en bijen een beter leven hebben.  Maar dan land willen onteigenen of opkopen zodat er gebouwd kan worden vind ik heel hypocriet.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

07-07-2022 om 14:42 Topicstarter

Thursday schreef op 07-07-2022 om 14:21:

[..]

Is die überhaupt beschikbaar dan? Kan me voorstellen dat dit bij de SGP ook moeilijk ligt,  hij is niet voor niets opgestapt als kamerlid.

Fleurtje_5 schreef op 07-07-2022 om 14:37:

[..]

De boer hoeft ook niet anti-EU te worden, maar daar word veel geld verkwist. Neem nou bv een vergadering in Straatsburg. Ze komen met vliegtuigen en/of met dikke auto's (waar de chauffeur niets anders doet dan de bumper op te poetsen) en zodra een belangrijke vergadering begint nemen ze het vliegtuig weer terug. Alsof dat allemaal zo goed is voor het milieu.

Ik zie óók zaken die mij veeeeeeeel meer zorgen baren. Die veel schadelijker zijn voor mens, dier en aardbol. (bv. rokende (fabrieks-) schoorstenen etc., het lozen van troep in het water) Vandaar dat ik het aanpakken van boeren (en zelf geen greintje willen doen voor het milieu) veel te ver gaat.

Ik ken hier geen enorme veestapel. Gemoedelijk wat koeien en kalven in de weien. Paarden en maneges zie ik steeds meer, terwijl de keutels van een paard veel ammoniak bevatten.

Maar zelfs daar zie ik geen overlast in. Hoogstens van een pluimveehouder waar een vieze lucht vandaan komt, maar daarom ligt die boerderij ook ver buiten het dorp. Ik ben blij dat er nog mensen zijn die de akkers omploegen en inzaaien. Zo'n mooi beroep. De aspergesboeren halen hun personeel uit oa Polen.

Het uitkopen van boeren vanwege je zorgen over de MKZ-crisis in 2000 ? De q-koorts in 2008 ? Ik was idd bezorgd vanwege de q-koorts. Ook was ik bezorgd voor 'hutje mutje' in coronatijd. En overbezette ziekenhuisafdelingen vond ik dieptriest.

En het zonnebakken in de felle zon vind ik heel eng. En ik ben ook bezorgd vanwege lyme en co-infecties veroorzaakt door besmette teken. Ik zou betere voorlichting willen zien, en vooral dat iemand serieus word genomen als ie de HAP belt vanwege een teek in zijn dij. En niet dat patiënten van het kastje naar de muur worden gestuurd en uiteindelijk peperdure hulp moeten zoeken in het buitenland.

Maar ik zou de laatste zijn die dan alle bomen, grassen en struiken zou willen uitroeien (uitkopen) vanwege de teek.

De boer is ook dé natuur. Zodat ook de vlinders, de insecten en bijen een beter leven hebben. Maar dan land willen onteigenen of opkopen zodat er gebouwd kan worden vind ik heel hypocriet.

Gelukkig haal je er geen dingen bij die er niets mee te maken hebben.

Moxxie schreef op 07-07-2022 om 14:44:

[..]

Gelukkig haal je er geen dingen bij die er niets mee te maken hebben.

Allemaal biologisch heel logisch.

Het was een antwoord op iemand die het over de gezondheid had, en de MKZ-crisis uit 2000 en de Q-koorts uit 2008 noemde.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

07-07-2022 om 14:52

Fleurtje_5 schreef op 07-07-2022 om 14:37:

[..]

De boer is ook dé natuur. Zodat ook de vlinders, de insecten en bijen een beter leven hebben. Maar dan land willen onteigenen of opkopen zodat er gebouwd kan worden vind ik heel hypocriet.

De cijfers van 2020 geven aan dat er op dat moment bij 60 miljoen dieren in de veestapel zaten. Dat jij die niet ziet kan ook betekenen dat ze nooit buiten komen.

https://www.clo.nl/indicatoren/nl212410-ontwikkeling-veestapel-op-landbouwbedrijven-#:~:text=

En de natuur, bijen en vlinders doen het niet zo goed op een omgeving waar teveel stikstof is. En zonder bijen zijn we pas echt de sjaak.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.