Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Drietje schreef op 06-07-2022 om 23:49:

[..]

Jij zegt: op dit moment zie ik al heel lang niks constructiefs van de kant van de boeren komen.

Dat lijkt me vrij breed.

Ik heb het o.a. over de boeren die op televisie hun verhaal doen, de LTO, de FDF, Caroline van der Plas, dat soort. Dat er ook boeren zijn die wel goede gesprekken voeren geloof ik meteen. Dat heb ik ook al vaak genoeg gezegd, dat we niet alle boeren over een kam moeten scheren. In deze post zei ik ook weer dat de groep die zich afzijdig houdt van de rellen nog steeds mijn sympathie heeft.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

07-07-2022 om 00:14

Moxxie schreef op 07-07-2022 om 00:05:

[..]

Ik heb het over de boeren die op televisie hun verhaal doen, de LTO, de FDF, Caroline van der Plas, dat soort. Dat er ook boeren zijn die wel goede gesprekken voeren geloof ik meteen. Dat heb ik ook al vaak genoeg gezegd, dat we niet alle boeren over een kam moeten scheren. In deze post zei ik ook weer dat de groep die zich afzijdig houdt van de rellen nog steeds mijn sympathie heeft.

Van FDF verwacht ik geen goede gesprekken. Maar heel veel boeren heb ik echt wel heel veel pogingen zien doen om in gesprek te komen. Ik vind de oproep van van der Plas voor een debat ook een goed idee. Niet om te praten over het schietincident, maar over de onrust die er is. En wat het kabinet daar aan gaat doen. Zelf. Nu. Niet Remkes over zes weken. 

De Agrivoorman wil graag in gesprek met de minister. Die weigert. Rutte zie je niet. Dit gaat niet vanzelf voorbij. De politie gaat het ook niet blijven oplossen als het kabinet weigert wat te doen. Het is al helemaal ontspoord, wat moet er nog gebeuren voordat Rutte of van der wal naar voren stappen en in gesprek gaan? Moeten er doden vallen?

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

07-07-2022 om 00:33

Drietje schreef op 07-07-2022 om 00:14:

[..]

Van FDF verwacht ik geen goede gesprekken. Maar heel veel boeren heb ik echt wel heel veel pogingen zien doen om in gesprek te komen. Ik vind de oproep van van der Plas voor een debat ook een goed idee. Niet om te praten over het schietincident, maar over de onrust die er is. En wat het kabinet daar aan gaat doen. Zelf. Nu. Niet Remkes over zes weken.

De Agrivoorman wil graag in gesprek met de minister. Die weigert. Rutte zie je niet. Dit gaat niet vanzelf voorbij. De politie gaat het ook niet blijven oplossen als het kabinet weigert wat te doen. Het is al helemaal ontspoord, wat moet er nog gebeuren voordat Rutte of van der wal naar voren stappen en in gesprek gaan? Moeten er doden vallen?

Caroline van der Plas plaatste deze week nog een videoboodschap op Twitter waarin ze zegt dat de gesprekken geen zin hebben als Rutte van tevoren zegt dat de doelen blijven staan. Ze voorspelt dat de demonstraties door zullen blijven gaan zolang dat niet verandert. Iets in die trant, de precieze woorden herinner ik me niet.

Die zes weken zijn een probleem omdat dit soort opruiende teksten dan nog zes weken doorgaan. Niet alleen door Caroline maar zo zijn er nog meer, en erger, zoals van den Oever. Er moet in die hoek iemand opstaan en zeggen dat het genoeg is geweest, dat deze manier van actie voeren de boeren geen stap dichter bij een oplossing brengt. Dat het tijd is voor bezinning en dan over een paar weken goed voorbereid aan tafel te gaan met elkaar.

images?q=tbn:ANd9GcRtW8gIHHl4aGQqK12Ua599p3KKFRD-k5t4cg&usqp=CAU

Ik ga straks mijn trekker maar eens tevoorschijn halen.

Moxxie schreef op 07-07-2022 om 00:39:

[..]

Caroline van der Plas plaatste deze week nog een videoboodschap op Twitter waarin ze zegt dat de gesprekken geen zin hebben als Rutte van tevoren zegt dat de doelen blijven staan. Ze voorspelt dat de demonstraties door zullen blijven gaan zolang dat niet verandert. Iets in die trant, de precieze woorden herinner ik me niet.

Die zes weken zijn een probleem omdat dit soort opruiende teksten dan nog zes weken doorgaan. Niet alleen door Caroline maar zo zijn er nog meer, en erger, zoals van den Oever. Er moet in die hoek iemand opstaan en zeggen dat het genoeg is geweest, dat deze manier van actie voeren de boeren geen stap dichter bij een oplossing brengt. Dat het tijd is voor bezinning en dan over een paar weken goed voorbereid aan tafel te gaan met elkaar.

Ik vermoed dat ze goed is in voorspellen.

Er zijn in die hoek heel veel mensen opgestaan om te zeggen dat het genoeg is geweest. Maar dat bedoel je natuurlijk niet.

Cookielover schreef op 06-07-2022 om 23:21:

https://mobile.twitter.com/LamyaeA/status/1544710360418160643
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/paul-van-meenen-d66-heeft-als-kamervoorzitter-geen-enkel-geduld-voor-extreemrechtse-haatzaaiers

Wat een fantastische Kamervoorzitter. Vind Paul van Meenen in vergelijking met Vera Bergkamp sowieso een verademing.

Wat een verademing na dat eeuwige onzekere getwijfel van Bergkamp. 

Drietje schreef op 07-07-2022 om 00:33:

Het wordt steeds gekker:
https://mobile.twitter.com/PieterOmtzigt/status/1544804911879057408

Woww, wat een achterbaks gedoe van het kabinet dan!

Of zal het kabinet bang zijn voor vluchtelingenwerk en toch de grond nodig hebben??

https://nos.nl/artikel/2435624-vluchtelingenwerk-stelt-rijk-ultimatum-om-asielopvang-goed-te-regelen

Elke dag komt er nieuwe olie op het vuur vanuit het kabinet. De acties van afgelopen dagen waren maar het begin. Je moet boeren niet woest maken, dan gaat de bom barsten.

Wat mij betreft kiepen ze elke dag een bak stront op het binnenhof, stinken doet het daar toch al.

Bah, wat is Nederland een verrot, corrupt land geworden zeg.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

07-07-2022 om 06:44 Topicstarter

Dit was in elk geval geen gedwongen onteigening, uit het NRC:
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/07/06/kabinet-sluit-dwang-voor-tweede-aanmeldcentrum-niet-uit-a4135789
De eigenaar van het boerenland bood zelf bij de provincie Flevoland  zijn grond aan. De provincie bemiddelde in de verkoop. Het COA kocht de grond afgelopen vrijdag. Zowel het COA als de provincie Flevoland hebben de stikstofrechten van de boer gekocht. De provincie kan die rechten nu gebruiken voor andere boeren die nog niet aan de stikstofnormen voldoen.

Boer Chris Woldberg, die de grond verkocht, zegt dat  hij niet wist dat het perceel gebruikt zou worden voor asielzoekers. Hij dacht dat hij de grond verkocht aan de provincie Flevoland en zegt dat hij „niets met COA of zo te maken” had.

Dat tweede aanmeldcentrum is hard nodig (al snap ik het proces nooit helemaal, ik denk vaak dat het handiger is om de ambtenaren die de intake doen te verplaatsen, i.p.v. rond te slepen met asielzoekers, die nu soms eerst een paar nachten elders moeten slapen voor ze zich kunnen aanmelden in Ter Apel, en dan dus twee kee het hele land door moeten).

Lonnie schreef op 07-07-2022 om 06:38:

[..]

Woww, wat een achterbaks gedoe van het kabinet dan!

Of zal het kabinet bang zijn voor vluchtelingenwerk en toch de grond nodig hebben??

https://nos.nl/artikel/2435624-vluchtelingenwerk-stelt-rijk-ultimatum-om-asielopvang-goed-te-regelen

Elke dag komt er nieuwe olie op het vuur vanuit het kabinet. De acties van afgelopen dagen waren maar het begin. Je moet boeren niet woest maken, dan gaat de bom barsten.

Wat mij betreft kiepen ze elke dag een bak stront op het binnenhof, stinken doet het daar toch al.

Bah, wat is Nederland een verrot, corrupt land geworden zeg.

En weer haal je er vluchtelingen bij. Hou daar mee op!

Ga lekker naar Twitter met je opruiende berichten, in die afvalbak van de onderbuik horen ze thuis.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

07-07-2022 om 06:51 Topicstarter

Lonnie schreef op 07-07-2022 om 06:38:

[..]Of zal het kabinet bang zijn voor vluchtelingenwerk en toch de grond nodig hebben??

Uit dit artikel:
Voor 1 augustus moet er daarom voor iedere asielzoeker voldaan worden aan minimumeisen voor opvang, zoals één slaapkamer per gezin, een bed met matras, kussen en schone lakens, drie keer per dag een maaltijd en  bescherming tegen hitte, kou, regen en geluidsoverlast. Is dat niet het geval, dan spant Vluchtelingenwerk een kort geding aan tegen zowel de Staat als het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA).
Wat mij betreft zijn dat toch wel een soort basisdingen waar iedereen recht op zou moeten hebben. Stel jezelf eens voor, met een aantal kinderen maandenlang opgevangen in een grote hal, met alleen een paar schotten die je scheiden van andere  mensen?

Als twee dingen gelijkertijd gebeuren is dat nog steeds geen oorzaak en gevolg. Een boer die zichzelf laat uitkopen is een tevreden boer. Die verwacht een ruimte voor ruimte achtig project, waar hij de credits voor krijgt. Want dan hoor je de achterbankjes niet. 
Maar omdat het coa de grond nu koopt, is de boer ineens benadeeld.

Nog een keer dan, krijg je feiten goed. Dit probleem is juist ontstaan omdat de politici niet op het platteland wonen want anders was er al veel eerder opgetreden.
Ammoniak is een probleem. De grote veestapel is een probleem. Er zijn ziektes daardoor ontstaan die genegeerd konden worden door de politiek juist omdat ze niet in de randstad heersten. Er is aantasting van de natuur op het platteland die politici konden negeren omdat ze er niet woonden. 
De boeren zijn jaren lang koest gehouden door toeleveringsbedrijven, banken en melkbedrijven, die ermee in de quote500 kwamen. Politici deden daaraan mee door perverse subsidies op groei. Ministers die anders wilden kregen te horen dat ze arrogant waren en met allerlei acties werden die vakkundig weggezet. Er zijn ingewikkelde rekenkundige oplossingen bedacht die nergens op slaan, omdat ze het probleem niet oplossen maar voor zich uit schoven en niet aan de boeren durfden te vertellen dat de politici zich vergist hadden. 
Dat houdt ooit op. En dat doet pijn. Bij boeren die schrikken omdat ze dachten de steun hadden of die zien dat ze hun onderneming anders moeten gaan inrichten.
Maar lees je in over onteigening, hoe lang dat duurt en hoe onrendabel dat is. Verdiep je in waarom bouwen en stikstof met elkaar te maken hebben, maar dat het wat anders is als stroe city. Hoor dat het niet gaat over alle boeren die moeten stoppen, maar de ruimte bieden om. (Wat boeren dan wel even Aanzien want misschien zit er meer geld in). Zie dat er genoeg boeren zijn die wel willen, zoals de boeren die gisteren een oplossing voorstelden. Die kregen meteen een positieve reactie van van de Wal. Elke andere reactie van welke politicus, andere dan van der Plas, wordt gezien als olie op het vuur. 
Hoe je dat kunt keren weet ik niet. Maar je niet laten gebruiken om zelfs van de problemen met onze gezondheid en leefomgeving een extreem rechts probleem rondom vluchtelingen te maken; dat zou helpen. 
Of moet Nederland alleen maar voor sterke gezonde Nederlanders zijn, die geen last hebben van zoönoses of dat de natuur verworden is tot dorheid met gras/braam en brandnetel? 

Biebel schreef op 07-07-2022 om 07:41:

Als twee dingen gelijkertijd gebeuren is dat nog steeds geen oorzaak en gevolg. Een boer die zichzelf laat uitkopen is een tevreden boer. Die verwacht een ruimte voor ruimte achtig project, waar hij de credits voor krijgt. Want dan hoor je de achterbankjes niet.
Maar omdat het coa de grond nu koopt, is de boer ineens benadeeld.

Nog een keer dan, krijg je feiten goed. Dit probleem is juist ontstaan omdat de politici niet op het platteland wonen want anders was er al veel eerder opgetreden.
Ammoniak is een probleem. De grote veestapel is een probleem. Er zijn ziektes daardoor ontstaan die genegeerd konden worden door de politiek juist omdat ze niet in de randstad heersten. Er is aantasting van de natuur op het platteland die politici konden negeren omdat ze er niet woonden.
De boeren zijn jaren lang koest gehouden door toeleveringsbedrijven, banken en melkbedrijven, die ermee in de quote500 kwamen. Politici deden daaraan mee door perverse subsidies op groei. Ministers die anders wilden kregen te horen dat ze arrogant waren en met allerlei acties werden die vakkundig weggezet. Er zijn ingewikkelde rekenkundige oplossingen bedacht die nergens op slaan, omdat ze het probleem niet oplossen maar voor zich uit schoven en niet aan de boeren durfden te vertellen dat de politici zich vergist hadden.
Dat houdt ooit op. En dat doet pijn. Bij boeren die schrikken omdat ze dachten de steun hadden of die zien dat ze hun onderneming anders moeten gaan inrichten.
Maar lees je in over onteigening, hoe lang dat duurt en hoe onrendabel dat is. Verdiep je in waarom bouwen en stikstof met elkaar te maken hebben, maar dat het wat anders is als stroe city. Hoor dat het niet gaat over alle boeren die moeten stoppen, maar de ruimte bieden om. (Wat boeren dan wel even Aanzien want misschien zit er meer geld in). Zie dat er genoeg boeren zijn die wel willen, zoals de boeren die gisteren een oplossing voorstelden. Die kregen meteen een positieve reactie van van de Wal. Elke andere reactie van welke politicus, andere dan van der Plas, wordt gezien als olie op het vuur.
Hoe je dat kunt keren weet ik niet. Maar je niet laten gebruiken om zelfs van de problemen met onze gezondheid en leefomgeving een extreem rechts probleem rondom vluchtelingen te maken; dat zou helpen.
Of moet Nederland alleen maar voor sterke gezonde Nederlanders zijn, die geen last hebben van zoönoses of dat de natuur verworden is tot dorheid met gras/braam en brandnetel?

Die boer had zijn land ook al in maart verkocht. Heb ik gewoon uit het AD artikeltje dat hier eerder is geplaatst. Dat mensen er toch zo mee aan de haal kunnen is een van de raadselen van het leven. 

“Volgens Van der Burg is er geen boer uitgekocht om het centrum mogelijk te maken. ,,Die heeft in maart zijn bedrijf verkocht aan de provincie.” Het COA heeft vervolgens het perceel van de provincie gekocht.”

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

07-07-2022 om 08:19

Rondstruiner schreef op 07-07-2022 om 06:47:

[..]

En weer haal je er vluchtelingen bij. Hou daar mee op!

Ga lekker naar Twitter met je opruiende berichten, in die afvalbak van de onderbuik horen ze thuis.

Volgens mij is dit een troll. 2 juli aangemeld en alleen FvD-propaganda verspreiden. Niet willen discussiëren maar gewoon steeds dezelfde desinformatie verspreiden. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.