Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bij bouwen en dichtbevolkte wijken komt toch ook stikstof vrij? 

Misschien moet we ook eens stoppen met vliegvakanties en eens ons eigen land ontdekken. Daar hoor ik niemand over. 

Geloof nooit dat er hier 1 iemand is die heel Nederland al heeft ontdekt.

Een goed begin, begint bij je zelf toch?

Vind iemand die voor enorme stikstofsanering is en in de vakantie lekker gaat vliegen, koopt bij alieexpess, altijd de goedkoopste zuivel en groentes koopt en nooit met het ov gaat eigenlijk best hypocriet.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

06-07-2022 om 23:16

Lonnie schreef op 06-07-2022 om 23:13:

Bij bouwen en dichtbevolkte wijken komt toch ook stikstof vrij?

Misschien moet we ook eens stoppen met vliegvakanties en eens ons eigen land ontdekken. Daar hoor ik niemand over.

Geloof nooit dat er hier 1 iemand is die heel Nederland al heeft ontdekt.

Een goed begin, begint bij je zelf toch?

Vind iemand die voor enorme stikstofsanering is en in de vakantie lekker gaat vliegen, koopt bij alieexpess, altijd de goedkoopste zuivel en groentes koopt en nooit met het ov gaat eigenlijk best hypocriet.

Ik wel. Ook op dit forum. Alleen niet in dit topic. Want dit gaat specifiek over de boerenacties tegen de stikstofmaatregelen. Niet over alle anderw milieuproblemen en mogelijke -oplossingen.

Wie bedoel je met de "iemand" uit je laatste alinea?

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

06-07-2022 om 23:16

Lonnie schreef op 06-07-2022 om 23:13:

Vind iemand die voor enorme stikstofsanering is en in de vakantie lekker gaat vliegen, koopt bij alieexpess, altijd de goedkoopste zuivel en groentes koopt en nooit met het ov gaat eigenlijk best hypocriet.

Ja, die mensen zijn enorm hypocriet. Maar ik geloof niet dat die mensen hier meeschrijven. 

Op dit moment zie ik al heel lang niks constructiefs van de kant van de boeren komen. Dit zijn geen demonstraties meer om aandacht te vragen voor een probleem, maar een poging om het land plat te leggen en zo de democratie te saboteren. En dat is niet overdreven want de BBB heeft echt nog steeds maar een zetel en we hebben een gekozen kabinet. De taak van rechter en politie pakken ze er ook nog even bij door met zijn allen naar het politiebureau van Leeuwarden te tijgen om te eisen dat drie gearresteerde relboeren vrijgelaten worden.

Het moet maar eens een keer klaar zijn met het pamperen en het begrip, want het lijkt een averechts effect te hebben. Vorige week had ik ook nog gedacht moet dat nou, op dit moment opvang op boerderijgrond, maar dat punt ben ik voorbij. Mijn sympathie voor de boeren die zich afzijdig houden van deze rellen is er nog steeds, maar de acties en de onrust ben ik meer dan zat. Ook al gaat het in Schubbekutteveen allemaal wel gemoedelijk en staat daar de burgemeester te barbecueën met de demonstranten.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-07-2022 om 23:27

Cookielover schreef op 06-07-2022 om 23:21:

https://mobile.twitter.com/LamyaeA/status/1544710360418160643
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/paul-van-meenen-d66-heeft-als-kamervoorzitter-geen-enkel-geduld-voor-extreemrechtse-haatzaaiers

Wat een fantastische Kamervoorzitter. Vind Paul van Meenen in vergelijking met Vera Bergkamp sowieso een verademing.

Ik heb het gezien, geweldig toch!

"...en ik weet niet wat u zich ermee komt bemoeien meneer van Haga..."

Je kunt wel merken dat van Meenen uit het onderwijs komt. 😂 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-07-2022 om 23:31

De Speld was ook weer leuk vandaag. 😂

Steeds meer mensen willen boer worden: ‘De hoeveelheid vrije tijd spreekt me aan’

Steeds meer mensen hebben de afgelopen weken besloten om boer te worden, zo blijkt uit onderzoek van EenVandaag. Met name onder jongeren wordt bijvoorbeeld de veeteelt steeds vaker gezien als een aantrekkelijk carrièrepad.

“De hoeveelheid vrije tijd spreekt me aan”, vertelt Annelot (19), die nu nog Leisure & Events Management aan Hogeschool Inholland studeert. “En de flexibiliteit. Ik wilde vroeger altijd freelancer worden, maar als ik zie hoe die boeren er in de middag en avond gewoon lekker op uit kunnen trekken; dat is pas echte vrijheid.”

Wamberto (20), die Mediastudies aan de UvA studeert, overweegt serieus het roer om te gooien. “Als je ziet hoe vaak boeren in talkshows zitten, is het voor mij duidelijk: als je een carrière in de media wil, moet je in de landbouw gaan werken.”

boeren1_000b155b10f63d43236879db71dc94d2_2000.png

https://speld.nl/2022/07/06/steeds-meer-mensen-willen-boer-worden-de-hoeveelheid-vrije-tijd-spreekt-me-aan/

Coreopsis schreef op 06-07-2022 om 23:16:

[..]

Ik wel. Ook op dit forum. Alleen niet in dit topic. Want dit gaat specifiek over de boerenacties tegen de stikstofmaatregelen. Niet over alle anderw milieuproblemen en mogelijke -oplossingen.

Wie bedoel je met de "iemand" uit je laatste alinea?

Iedereen die zich aangesproken voelt.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

06-07-2022 om 23:38

Moxxie schreef op 06-07-2022 om 23:20:

Op dit moment zie ik al heel lang niks constructiefs van de kant van de boeren komen. Dit zijn geen demonstraties meer om aandacht te vragen voor een probleem, maar een poging om het land plat te leggen en zo de democratie te saboteren. En dat is niet overdreven want de BBB heeft echt nog steeds maar een zetel en we hebben een gekozen kabinet. De taak van rechter en politie pakken ze er ook nog even bij door met zijn allen naar het politiebureau van Leeuwarden te tijgen om te eisen dat drie gearresteerde relboeren vrijgelaten worden.

Het moet maar eens een keer klaar zijn met het pamperen en het begrip, want het lijkt een averechts effect te hebben. Vorige week had ik ook nog gedacht moet dat nou, op dit moment opvang op boerderijgrond, maar dat punt ben ik voorbij. Mijn sympathie voor de boeren die zich afzijdig houden van deze rellen is er nog steeds, maar de acties en de onrust ben ik meer dan zat. Ook al gaat het in Schubbekutteveen allemaal wel gemoedelijk en staat daar de burgemeester te barbecueën met de demonstranten.

Ik zie dat juist andersom. Er komt enorm veel initiatief van de boeren. Ze zijn overal in gesprek. Bij gemeenten, bij provincies, met politie, met kamerleden. Maar niet met het kabinet. Het kabinet weigert ondanks herhaaldelijke pogingen van de boeren in gesprek te gaan en verwijst naar Remkes over zes weken. En ondertussen staat het land in brand en wordt de politie de dupe. Schandalig vind ik het. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

06-07-2022 om 23:38

Lonnie schreef op 06-07-2022 om 23:33:

[..]

Iedereen die zich aangesproken voelt.

Nou dat zal helpen in een discussie over stikstof en boeren op de snelweg.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

06-07-2022 om 23:44

Tickel schreef op 06-07-2022 om 22:40:

[..]

De timing zal altijd slecht zijn. Er is al jaren woningnood, de boeren weten al jaren dat er iets moet gebeuren. Als het op een ander moment wordt aangekaart en opgepakt zullen er wéér andere zaken zijn die je zou kunnen linken aan die boeren. Terecht of niet.

Serieus? Het hele land staat in brand en het kabinet pakt juist dit moment om nog even olie op het vuur te gooien en bekend te maken dat er een tweede asielzoekerscentrum komt in een klein dorpje (dat er al 1 heeft) op een opgekocht boerenbedrijf. Dat is wel meer dan slechte timing. Dat is voeden van complotdenkers en korenn op de molen van beroepsdemonstranten. En bij de boeren zakt het vertrouwen nog verder door de bodem. 

Drietje schreef op 06-07-2022 om 23:38:

[..]

Ik zie dat juist andersom. Er komt enorm veel initiatief van de boeren. Ze zijn overal in gesprek. Bij gemeenten, bij provincies, met politie, met kamerleden. Maar niet met het kabinet. Het kabinet weigert ondanks herhaaldelijke pogingen van de boeren in gesprek te gaan en verwijst naar Remkes over zes weken. En ondertussen staat het land in brand en wordt de politie de dupe. Schandalig vind ik het.

Volgens mij begrijp jij best over welke groep boeren ik het heb.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

06-07-2022 om 23:47

Vanavond in Op1 zag ik eigenlijk voor het eerst een heel goed gesprek aan tafel over dit onderwerp. Alle issues kwamen maar voren. Gesprek werd heel goed geleid en verzandde niet in respectloos gedoe. Echt een tip om terug te kijken. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

06-07-2022 om 23:49

Moxxie schreef op 06-07-2022 om 23:46:

[..]

Volgens mij begrijp jij best over welke groep boeren ik het heb.

Jij zegt: op dit moment zie ik al heel lang niks constructiefs van de kant van de boeren komen. 

Dat lijkt me vrij breed.

Biologische boeren stoten veel minder stikstof uit, misschien is dat een oplossing, dat boeren op de biologische toer gaan? 

Kabinet:"interessant,  vertel" 

Dan zijn ze wel al hun eigen grond nodig, want het vee moet wel goede bewegingsvrijheid hebben 

Kabinet: "computer says no"....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.