Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Hoe hard mogen de boerenacties zijn? (Gesloten)

Peiling

Welke acties vind jij kunnen?

Maximaal 6 antwoorden.

307 stemmen
43%
7%
8%
5%
31%
6%

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

03-07-2022 om 13:24

MrsMary schreef op 03-07-2022 om 12:46:

[..]

Het is in dit geval precies andersom: de boeren hebben niet geluisterd. Dit plan ligt er al jaren en de boeren gingen gewoon door.

Dit plan ligt er helemaal niet al jaren.  Bovendien is het bijna niet mogelijk om minder vee aan te houden als gevolg van Europese subsidieregels. De EU betaalt meer subsidie naarmate de boerderij groter is en dwingt daarmee in tot schaalvergroting.

Ik heb goede hoop dat Remkes het eerlijke verhaal zal vertellen. De titel van zijn rapport uit 2020 was: Niet alles kan overal.
Er kan niet opnieuw begonnen worden met onderhandelen, het is een keer klaar.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

03-07-2022 om 13:25

Daglichtlamp schreef op 03-07-2022 om 13:04:

[..]

De artsen hebben hun gesprek gehad met hun minister, ook al kostte dat wat extra moeite. De artsen hebben de minister ook opgezocht waar dat hoort, op zijn werkadres. Waar ik me aan geërgerd heb is de media-aandacht. De huisartsen haalden ook wel het NOS-journaal om 20.00, maar pas als klein onderwerpje ergens achteraan.

Dat is exact wat ik bedoel. 

Drietje schreef op 03-07-2022 om 13:24:

[..]

Dit plan ligt er helemaal niet al jaren. Bovendien is het bijna niet mogelijk om minder vee aan te houden als gevolg van Europese subsidieregels. De EU betaalt meer subsidie naarmate de boerderij groter is en dwingt daarmee in tot schaalvergroting.

Nederland heeft in 2015 als noodoplossing “PAS” geïntroduceerd, feitelijk een sluipweggetje, geen oplossing. En dat vond de rechter ook, die heeft dat in 2019 teruggefloten en sinds die tijd is het, bij de meeste mensen, pas doorgedrongen hoe klem we ons gemanoeuvreerd hebben.

Ik vind het vooral raar dat er nu door een van de twee partijen een bemiddelaar wordt aangewezen en dat de andere partij helemaal niet wordt gevraagd wie zij graag zouden zien. Dat lijkt mij een valse start! Waarom niet twee bemiddelaars, een vanuit het kabinet die wel door de boeren wordt geaccepteerd en een vanuit de boeren die ook voor het kabinet acceptabel is...

Angela1967 schreef op 03-07-2022 om 13:05:

[..]

Eh... Heb je gestemd bij laatste Europese verkiezingen? Zo nee dan niet klagen. Zo ja, dan weet je dus waar het vandaan komt en kun je kijken of jouw partij doet wat ze toen beloofd hadden. Als dat afwijkt kun je bij jouw partij klagen. Maar jij gaat dat niet doen is mijn inschatting? Jij vliegt en eet en klaagt 'gewoon door?

Gr Angela

Redbubbeltje, ik ben benieuwd wat je van mijn reactie vindt? Ik krijg de indruk dat je weinig tot niets aan inhoudelijke reacties geeft. 

Gr Angela 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

03-07-2022 om 14:01

Angela1967 schreef op 03-07-2022 om 13:47:

[..]

Redbubbeltje, ik ben benieuwd wat je van mijn reactie vindt? Ik krijg de indruk dat je weinig tot niets aan inhoudelijke reacties geeft.

Gr Angela

Angela1967 schreef op 03-07-2022 om 13:47:

[..]

Gr Angela

lrishCassidy schreef op 03-07-2022 om 04:21:

Ik kom uit een boerendorp, vooral schapen en varkens. (ik woonde zelf in een bungalow, met mijn ouders uit de randstad, Amsterdam en Den Haag ^^).
Veel mensen uit de stad die altijd in de stad gewoond hebben hebben geen flauw idee van het boerenleven of überhaupt van leven in een dorpje. En wat het inhoudt.

Van mij mogen ze veel maar niet alles. Alles moet iig veilig blijven.
Ik heb alles aangevinkt behalve: demonstreren bij woningen van politici die voor het stikstofbeleid zijn.
Daar hou ik niet van, je blijft uit de privé-omgeving van mensen. Daar blijf je gewoon weg, altijd.

Ik zou het ook toejuichen als sommige boeren bijvoorbeeld zouden switchen naar ik zeg maar wat tarwe of wat dan ook. Best handig om te verbouwen momenteel, eigenlijk altijd wel. Kan je veel van maken.

De consument echter die nu zo boos is op de boeren wil ondertussen wel hun Ierse of Argentijnse biefstuk en hun sojaboontjes. Dus tja, zeg het maar, wie zijn er allemaal fout bezig?

Maar hoe weet je dat nou? Dat dat 1-op-1 is? 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

03-07-2022 om 14:52

Mevrouw75 schreef op 03-07-2022 om 14:06:

[..]

Maar hoe weet je dat nou? Dat dat 1-op-1 is?

Daar word ik inmiddels ook een beetje simpel van:

"Mensen die A vinden, vinden ook B en dat is tegenstrijdig!"

Hoe kom je daarbij.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

03-07-2022 om 14:57

Koeien: ‘Hier zitten wij dus elke dag mee opgescheept’

Nederlandse koeien hopen dat er door de boerenprotesten eindelijk meer begrip ontstaat voor hun situatie. “Met dit soort lui zitten wij dus elke dag opgescheept.”

“Iedereen heeft het altijd over de te kleine stallen en de slachtbank, maar voor ons is dit het echte probleem: dag in, dag uit gemolken worden door iemand van Farmers Defence Force”, zegt koe Alma (1) uit Molenschoot. “Of door iemand van Agractie. Snappen jullie de woordgrap? Het is agrariërs, gecombineerd met het woord actie. Snappen jullie ‘m?”

“Je schaamt je natuurlijk de ogen uit je kop”, valt koe Herwijn (2) bij. “Je ziet die gierwagen z’n inhoud lozen voor het huis van de minister en dan weet je: dat is die van ons. Dat is onze Sjaak. En morgen staat ie weer bij ons in de stal. Hoera.”

De koeien hopen dat er eindelijk actie wordt ondernomen. Koe Alma: “De bio-industrie in deze vorm heeft geen toekomst. Of we willen ondergebracht worden bij een leuk iemand. Wat doet Ellie Lust tegenwoordig?

koeien1_eadfae554e72b846ee83080908a7913f_2000.png

😂 

Ik vind Redbubbeltje echt veel leuker klinken dan Redbulletje😄.

watertoren schreef op 03-07-2022 om 11:24:

Johan Remkes wordt de bemiddelaar.

Jammer, Waarom geen neutrale bemiddelaar?

Lonnie schreef op 03-07-2022 om 12:36:

Remkes is alles behalve neutraal hoor...

https://nos.nl/artikel/2336574-commissie-kraakt-nieuwe-stikstofaanpak-kabinet

En ook nog eens een VVD'er. Dit lijkt mij eerder de bekende rode lap. Volgens mij wil het kabinet dat het compleet uit de hand gaat lopen komende week, zodat ze kunnen wijzen naar de boeren.

Waarom niet een neutraal iemand die geen belangen heeft. Van mijn part gaan iemand van LTO en iemand van het RIVM onderhandelen. Maar dit is gewoon olie op het vuur voor morgen.

Dit dus. Hij is verre van neutraal.

redbulletje schreef op 03-07-2022 om 13:00:

[..]

Misschien wordt het dan hoog tijd om bij Brussel te gaan protesteren vanuit alle getroffen EU landen.

Goed idee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.